Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

+13
Aziraphale
Sea of Trees
Pussycat
Luce
Coco
June
Arwyn
Japie
Reeza
Lady4
Blond
Lavendel
SoGood
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag Empty Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

Bericht  SoGood wo 27 maa 2013 - 22:50

Ik probeer tegenwoordig een beetje te switchen van ontbijt. Meestal eet ik magere yoghurt met frambozen of blauwe bessen met een beetje kokos en bio muesli.

Verder heb ik een super lekker ontbijtje welke serieus naar appeltaart smaakt: 3 lepels havermout, sojamelk (of gewone of amandelmelk) rozijnen, kokos, half geschild appeltje en kaneel in een pannetje, lekker even laten koken en dat smaakt echt super! Je kan er eventueel nog bruine suiker in doen, maar dan is het minder gezond. De rozijnen vervang ik ook weleens voor cranberries. Moet je proberen!

Jullie nog lekkere ideeen?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag Empty Re: Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

Bericht  Lavendel wo 27 maa 2013 - 23:07

mmm klinkt lekker, maar wel als veel werk 's ochtends Wink
Ik ben tegenwoordig echt helemaal fan van geroosterd roggebrood met een beetje roomboter en peper en zout I love you Maar dit eet ik alelen in het weekend, door de week eet ik ook yoghurt met fruit en muesli.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag Empty Re: Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag

Bericht  Blond wo 27 maa 2013 - 23:08

Vanochtend had ik een smoothie gemaakt van magere kwark, magere yoghurt, diepvries frambozen (hulde aan de Lidl die ze nu verkoopt), honing, lijnzaad en een eetlepel cruesli.
Met kokos klinkt ook erg lekker!

Ook heb ik uit IJsland hele lekkere dunne volkoren crackers meegenomen. Die zijn iets zout. Heel lekker met een beetje boter en jonge (30+) kaas. Ik heb gelukkig nog een voorraadje, maar straks moet ik echt op zoek in de supermarkt naar iets vergelijkbaars.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 do 28 maa 2013 - 3:11

Waar halen jullie de tijd vandaan 's ochtends? Als ik om kwart over zeven de deur uit moet, ga ik niet eerst dingen staan opwarmen in een pannetje of smoothies staan maken in de blender.

Ik houd het lekker bij twee meergranen boterhammen met jam en sandwichsspread.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Reeza do 28 maa 2013 - 3:19

Idd Lady4! Het is al zo haasten 's ochtends (ik moet 7:30 de deur uit) daar heb ik echt geen tijd voor. Ik hou het altijd bij yoghurt of kwark met 2 eetlepels muesli en fruit of 2 zuurdesembroodjes of roggebroodjes met beleg en een kop thee of glas water.

In het weekend ontbijt ik meestal met geroosterde boterhammen en fruit.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Japie do 28 maa 2013 - 3:29

Ik eet elke morgen een smoothie. Er gaat altijd yoghurt en lijnzaad in en de rest is verschillend. Heb altijd bananen, kiwi, frambozen, blauwe bessen, mango, aardbeien en bramen in huis en deze wissel ik af. Ik vind het een goed ontbijt, want zit er ook echt wel een paar uur vol van.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Blond do 28 maa 2013 - 3:41

Lady4 schreef:Waar halen jullie de tijd vandaan 's ochtends? Als ik om kwart over zeven de deur uit moet, ga ik niet eerst dingen staan opwarmen in een pannetje of smoothies staan maken in de blender.

Ik houd het lekker bij twee meergranen boterhammen met jam en sandwichsspread.

Ik sta een klein uurtje voordat ik de deur uit moet al op, dus tijd zat Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag 561177.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  SoGood do 28 maa 2013 - 4:43

Ik sta vroeg op en ik bereid 's avonds altijd wat voor, dan rooster ik alvast mijn brood en doe ik verse producten in zakjes zoals fruit en groenten. Alles wat je in het pannetje doet kan je van te voren al klaar maken. Even opwaren duurt max 10 minuten en desnoods doe je het in de magnetron. Nog sneller! Zelfde als met yoghurt en fruit dat maak ik 's avonds allemaal klaar. Ik heb 's morgens echt geen trek in een boterham. Bah, daarnaast vind 2 x per dag brood eten ook niet nodig.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn do 28 maa 2013 - 4:56

Een collega van mij ontbijt de laatste tijd ook met een smoothie, die maakt ze de avond van tevoren vast klaar.
Ik ontbijt met 1 of 2 boterhammen in de trein onderweg naar m'n werk, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 8:47

Hoe maken jullie een smootie, met blender?

Gast
Gast

Bericht  June do 28 maa 2013 - 9:07

Belladonna schreef:Hoe maken jullie een smootie, met blender?

Ik met de staafmixer, geeft minder afwas en gaat goed!
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Coco do 28 maa 2013 - 11:10

Ik varieer heel veel, maar heb 's morgens dan ook de tijd.
Afgelopen twee dagen, wel pas rond half 10, ontbeten met harira Laughing(soep met linzen en kikkererwten). Nam het omdat ik ziek ben en ik daar echt altijd van opkikker, maar is eigenlijk best een goede als ontbijt. Je moet het alleen wel weg kunnen krijgen. Rest van de dag weinig trek in slechte dingen.

Andere ontbijtjes zijn;
Een sneetje speltbrood met pindakaas en plakjes banaan, soms ook honing erover.
Shake van amandelmelk, banaan, theelepel pindakaas en kokos.
Smoothie van yoghurt, banaan, dadels.
Smoothie van yoghurt, aardbeien en/of mango en stevia.
Soya/rijstmelk met brinta.
Volkoren wrap met kalkoenfilet, ijsbergsla en rucola pesto zuivelspread van Arla of bieslook zuivelspread van Arla en wat ijsbergsla.
Volkoren pitabroodje met komkommer, tomaat, fetakaas/humus.
Speltrijstwafels met kipfilet.
Speltdinkels met gekookt ei.
Groente omelet (ik gebruik meestal de pastamix van ah uit de vriezer).
Tosti van speltbrood met pesto, tomaat, mozzarella light.
Heb er nog wel meer, maar kom ik zo even niet op. Ga die uit de openingspost eens proberen!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Luce do 28 maa 2013 - 12:24

Jeez, waar halen jullie de inspiratie vandaan joh? Ik kom niet verder dan komkommer en snoeptomaatjes. En ik ontbijt gewoon met brood met kaas en verse jus laughcry
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 12:57

Ik ontbijt niet Embarassed Tenzij ik vrij ben, maar anders neem ik gewoon wat fruit, twee boterhammen of wat ontbijtkoek op werk. Ik gun mezelf de tijd er niet voor...

Gast
Gast

Bericht  Pussycat do 28 maa 2013 - 20:06

Hmmmm coco heb je nog meer van die goeie ideeen?
Ik krijg er trek van Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag 253468018
Ik ben ook zo'n iemand die liever snel en makkelijk een boterham pakt. Of een stuk fruit als ik haast heb.
Maar op vrije dagen maak ik wel eens pap Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag 394967
Terwijl ik een smoothie ofzo hartstikke lekker vind. Ik zou er gewoon weer eens tijd voor moeten maken. Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag 3079029344
Stiekem vind ik het gewoon een teveel gedoe om die hele machine daarna weer schoon te maken. Ik heb geen kleine mixer...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 20:14

Waarom eigenlijk allemaal die apartere dingen als zuurdesembrood, speltbrood/-crackers, amandelmelk etc etc?

Gast
Gast

Bericht  Sea of Trees do 28 maa 2013 - 20:25

Lennox schreef:Waarom eigenlijk allemaal die apartere dingen als zuurdesembrood, speltbrood/-crackers, amandelmelk etc etc?
Want dat is gezonder...
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Aziraphale do 28 maa 2013 - 20:28

Lennox schreef:Waarom eigenlijk allemaal die apartere dingen als zuurdesembrood, speltbrood/-crackers, amandelmelk etc etc?

Omdat dat gezond is, voor afwisseling zorgt en weer andere voedingsstoffen bevat.

Ik heb deze week ook een lekker ontbijt gemaakt met havermout, amandelmelk en gedroogde vijgen. Na het verwarmen geroosterde pijnboompitten erover, wat verkruimelde feta en een klein beetje olijfolie en peper. Is uit het Amber Albarda kookboek en ik vind de combinatie verrassend lekker!

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coco do 28 maa 2013 - 21:40

Sea of Trees schreef:

Want dat is gezonder...
Niks mis met iets wat gezonder is toch?

Persoonlijk moet ik spugen van gewone melk, ik heb het nog nooit gelust. Ik kan zelf niet goed tegen gewoon brood, krijg daar buikpijn van en ik raak er ook niet vol van.
Speltbrood zit ik na twee snee echt zo vol dat ik niet meer op kan. Gewoon brood zit ik na 6 sneetjes nog niet vol.
En ik varieer graag dus ik koop meestal 3 verschillende soorten melk omdat ik na 3 dagen soyamelk het wel zat ben en graag wat anders wil. Ik eet ook niet elke dag rijst met kip en ook niet elke dag brood.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  Coco do 28 maa 2013 - 21:57

Pussycat schreef:Hmmmm coco heb je nog meer van die goeie ideeen?

Stiekem vind ik het gewoon een teveel gedoe om die hele machine daarna weer schoon te maken. Ik heb geen kleine mixer...
Jawel!

Omelet met jam.
Volkorenpannekoek met pindakaas.
Eimuffins.
Groene smoothie.
(spelt)rijstwafels met amandelpasta (of pindakaas)
Spiegelei met sneetje brood.
Ei in brood gebakken.
Havermout ontbijtkoekjes/repen.
Frozenyoghurt met fruit (griekse yoghurt uit vriezer 2-3 uurtjes, laat ik mijn man om 5 uur in de vriezer zetten)
Tosti van pindakaas met banaan.
Banaan-eipannekoekjes.
Crackers met roerei.
Quinoa met kaneel, rozijnen, stukjes gedroogde abrikoos en geraspte appel.
Yoghurt met rozijnen, kokos, stukjes appel en kaneel (eventueel stevia/suiker).

Nog wel meer, maar dat is niet zo gezond.

Ik vind het ook een ellende om de blender schoon te maken. Ik pak nu altijd de hakmolen die bij mijn mixer zit. Daar maak ik smoothies of andere dingen in die gepureerd moeten worden.
Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag Bosch-hakmolen-mmr08r1

Die staat eigenlijk standaard op het aanrecht want die gebruik ik ook voor de warme maaltijden om ui, peterselie, selderij, koriander, knoflook, tomaat etc. in te hakken/pureren. Die spoel ik alleen even om met water.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 28 maa 2013 - 22:00

Luce schreef:Jeez, waar halen jullie de inspiratie vandaan joh? Ik kom niet verder dan komkommer en snoeptomaatjes. En ik ontbijt gewoon met brood met kaas en verse jus Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag 394967

Nou hier hetzelfde hoor, haha. En ik moet zeggen, in mijn omgeving eet ook echt niemand zoals hier op het forum gegeten wordt.
Ik verbaas me echt over wat veel van jullie allemaal eten.
Niet vervelend bedoelt hoor trouwens, op zich zou ik zelf wel wat gezonder moeten gaan eten.
Ik vind wel dat veel van hier wel erg veel met gezond eten bezig zijn.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ do 28 maa 2013 - 22:01

Oh Coco, wat klinkt dat allemaal lekker!! Hoe kom je aan al die lekkere ideeën?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Coco do 28 maa 2013 - 22:04

Aziraphale schreef:

Omdat dat gezond is, voor afwisseling zorgt en weer andere voedingsstoffen bevat.

Ik heb deze week ook een lekker ontbijt gemaakt met havermout, amandelmelk en gedroogde vijgen. Na het verwarmen geroosterde pijnboompitten erover, wat verkruimelde feta en een klein beetje olijfolie en peper. Is uit het Amber Albarda kookboek en ik vind de combinatie verrassend lekker!

Lijkt me erg lekker!
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Bericht  SoGood do 28 maa 2013 - 22:24

Ik hou juist van gezond eten en van nieuwe dingen uitproberen/koken. Niks mis mee toch?

Klink erg lekker Azi!

Oja, quinoa ontbijtjes zijn ook erg lekker! Koken in amandelmelk en daar blauwe bessen, frambozen en wat noten doorheen. I love you
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale do 28 maa 2013 - 22:53

Ik vind het belangrijk om gezond te eten en ik voel me lichamelijk veel beter wanneer ik gezond eet. Natuurlijk eet ik niet constant gezond, ik ben ook dol op een frietje met snack 1x per week en af en toe chips oid. Maar er wordt hier gevraagd om gezonde recepten dus ik laat m'n ongezonde uitspattingen weg. Dan lijkt het misschien net of er hier op het forum veel mensen bezig zijn met gezond eten, maar ik geloof dat iedereen daarvan heus wel eens lekker ongezond eet.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: