Iedere dag vlees?
+24
Printje
Rouxxxe
Springflower
Mint
Ella
_Lacey_
Slakje
Bacio
Lot
Rovine
Shisha
sanne-84
Zonnetje
Mizz_S
litllejoy
Penny Blossom
minoessepoes
loura
Rush
Marin
Lonely Goatherd
Jeanette
Jezzie
kajaka88
28 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Iedere dag vlees?
Ik denk dat wij zeker vier à vijf dagen in de week vlees eten. Dit varieert van een stukje vlees bij de aardappels en groente tot vlees verwerkt in de pasta e.d. Nou werkt mijn vriend onregelmatig dus eet ik nog wel eens alleen, en dan sla ik het nog wel eens over of ik eet een vegetarische burger. Ik hoef niet iedere dag vlees, mijn vriend liever wel. Vis eten we af en toe, maar ik ben er niet zo dol op dus niet te vaak.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Wij eten vrijwel iedere dag vlees, vinden het allebei erg lekker en van vis houden we niet.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Wij eten ook regelmatig vlees, maar wel heel gevarieerd. Ik denk dat we 3 tot 4 keer per week vlees eten. Vis eten we ook wekelijks.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Mizz_S schreef:loura schreef:Met niet nodig doel ik ook meer op de milieu belasting die komt kijken bij het stukje vlees dan dat je het lichamelijk niet nodig zou hebben. Het eten van een kilo vlees belast het milieu namelijk ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer. De helft minder vlees eten staat gelijk aan de helft minder auto's. Ik vind dat nog al wat eigenlijk.
Dit dus inderdaad.
Tja, onze auto rijdt zo'n 70.000 km per jaar, dus dat beetje meer of minder vlees dat we eten verpesten we dan wel weer met onze auto, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het minder te eten.
Gast- Gast
Pippa schreef:Mizz_S schreef:loura schreef:Met niet nodig doel ik ook meer op de milieu belasting die komt kijken bij het stukje vlees dan dat je het lichamelijk niet nodig zou hebben. Het eten van een kilo vlees belast het milieu namelijk ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer. De helft minder vlees eten staat gelijk aan de helft minder auto's. Ik vind dat nog al wat eigenlijk.
Dit dus inderdaad.
Tja, onze auto rijdt zo'n 70.000 km per jaar, dus dat beetje meer of minder vlees dat we eten verpesten we dan wel weer met onze auto, dus dat zou voor mij geen reden zijn om het minder te eten.
Tsja, en als iedereen zo denkt hebben we straks geen aarde meer bij wijze van spreken. Sorry, maar ik vind dit best kortzichtig overkomen.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
Gast- Gast
Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
On topic: wij eten bijna iedere dag vlees. Ik kook denk ik eens in de twee weken vegetarisch en eens in de week iets met vis. Mijn vriend is ook echt een vleeseter. Maar ik gebruik wel per maaltijd steevast 100 g vlees per persoon of minder, maar zeker niet meer.
Gast- Gast
En dit is natuurlijk ook een redenatie van niks. Nu rijd je auto én eet je veel vlees, en als je minder vlees gaat eten ga je toch niet spontaan meer auto rijden? Dus het helpt wel om te minderen.Pippa schreef:Mizz_S schreef:loura schreef:Met niet nodig doel ik ook meer op de milieu belasting die komt kijken bij het stukje vlees dan dat je het lichamelijk niet nodig zou hebben. Het eten van een kilo vlees belast het milieu namelijk ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer. De helft minder vlees eten staat gelijk aan de helft minder auto's. Ik vind dat nog al wat eigenlijk.
Dit dus inderdaad.
Gast- Gast
It's me schreef:Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
On topic: wij eten bijna iedere dag vlees. Ik kook denk ik eens in de twee weken vegetarisch en eens in de week iets met vis. Mijn vriend is ook echt een vleeseter. Maar ik gebruik wel per maaltijd steevast 100 g vlees per persoon of minder, maar zeker niet meer.
Dit dus. Maar ik had het inmiddels al een paar keer genoemd, dus ik had niet zo veel zin om het nog eens te benoemen.
Mizz_S- Kletskop
Neuh, ik eet hooguit 1x per week vlees, vaak nog minder. Wel eet ik wekelijks (of 2x per week) kip of vis, maar vaak eet ik ook gewoon iets met kaas/ei ofzo. Denk 50/50 vega/niet-vega.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Neuh, ik eet hooguit 1x per week vlees, vaak nog minder. Wel eet ik wekelijks (of 2x per week) kip of vis, maar vaak eet ik ook gewoon iets met kaas/ei ofzo. Denk 50/50 vega/niet-vega.
Gewoon even een losse opmerking (niet speciaal aan jou gericht Antibes, maar jij doet het toevallig ook), maar ik snap nooit zo goed waarom mensen kip apart noemen, dat is toch ook gewoon vlees?
Mizz_S- Kletskop
Mizz_S schreef:Antibes schreef:Neuh, ik eet hooguit 1x per week vlees, vaak nog minder. Wel eet ik wekelijks (of 2x per week) kip of vis, maar vaak eet ik ook gewoon iets met kaas/ei ofzo. Denk 50/50 vega/niet-vega.
Gewoon even een losse opmerking (niet speciaal aan jou gericht Antibes, maar jij doet het toevallig ook), maar ik snap nooit zo goed waarom mensen kip apart noemen, dat is toch ook gewoon vlees?
Mwoah, ik vind kip gevogelte en vlees meer echt van zoogdieren. Weet niet wat officiele indeling is, maar voor mij voelt het niet hetzelfde.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Mizz_S schreef:Antibes schreef:Neuh, ik eet hooguit 1x per week vlees, vaak nog minder. Wel eet ik wekelijks (of 2x per week) kip of vis, maar vaak eet ik ook gewoon iets met kaas/ei ofzo. Denk 50/50 vega/niet-vega.
Mwoah, ik vind kip gevogelte en vlees meer echt van zoogdieren. Weet niet wat officiele indeling is, maar voor mij voelt het niet hetzelfde.
Ok, ik snap het. Voor mij voelt het als het zelfde want het is allebei geen vis, maar wel dierlijk, haha!
Mizz_S- Kletskop
It's me schreef:Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
Ik vind dat ook wel vreemd dat je daar totaal niet bij stil staat hoor, het milieu. Als iedereen zo denkt dan zien onze kinderen en kleinkinderen een leuk leven tegemoet :s
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik las ergens dat kip officieel bij categorie vlees hoort. Alle gevogelte dus.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Maar hoever trek je dat dan weer door? Want als je van de definitie van vlees uitgaat, dood (spier)weefsel van gewervelde dieren, dan is vis ook vlees.
Laatst aangepast door Antibes op ma 26 nov 2012 - 2:01; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Dus je leest Pippa de les, maar je eet zelf ook vrijwel iedere dag vlees?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Bij mij valt alle soorten vlees onder vlees. Zowel kip, varken, rund etc. De vissoorten vallen bij mij dan wel weer onder vis.
Wij eten denk ik een keer of 4 vlees per week. Het vlees voor het avondeten is wel altijd biologisch. Soms eet ik weleens vleeswaren op mijn brood ofzo, dat is dan meestal niet biologisch. Vis houd ik niet echt van, dat eten we dus zelden. Vanavond eten we toevallig vissticks, officieel gezien dus vis.
Op de overige dagen eten we dan geen vlees maar we eten dan geen vleesvervangers zoals de vegaburgers enzo. Meestal we dan extra groente, ei, etc.
Wij eten denk ik een keer of 4 vlees per week. Het vlees voor het avondeten is wel altijd biologisch. Soms eet ik weleens vleeswaren op mijn brood ofzo, dat is dan meestal niet biologisch. Vis houd ik niet echt van, dat eten we dus zelden. Vanavond eten we toevallig vissticks, officieel gezien dus vis.
Op de overige dagen eten we dan geen vlees maar we eten dan geen vleesvervangers zoals de vegaburgers enzo. Meestal we dan extra groente, ei, etc.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Susan schreef:It's me schreef:Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
Haha, dat is pas erg. Heel bewust nadenken over het milieu etc. en dan gewoon er lekker niet naar leven..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Maar hoever trek je dat dan weer voor? Want als je van de definitie van vlees uitgaat, dood (spier)weefsel van gewervelde dieren, dan is vis ook vlees.
Tsja, behalve de totaal andere smaak vind ik vlees en vis ook niet zo verschillend persoonlijk, tis allebei dierlijk dus tsja voor mij een beetje hetzelfde. Maar goed, vis noem ik toch geen vlees, dat wordt te verwarrend volgens mij.
Mizz_S- Kletskop
Mizz_S schreef:Antibes schreef:Maar hoever trek je dat dan weer voor? Want als je van de definitie van vlees uitgaat, dood (spier)weefsel van gewervelde dieren, dan is vis ook vlees.
Tsja, behalve de totaal andere smaak vind ik vlees en vis ook niet zo verschillend persoonlijk, tis allebei dierlijk dus tsja voor mij een beetje hetzelfde. Maar goed, vis noem ik toch geen vlees, dat wordt te verwarrend volgens mij.
Ja, en als je dan heel licht witvlees hebt vs. een goeie tonijnsteak, dan is het verschil helemaal zoek! Ach, ik blijf gewoon lekker vlees/vis/gevogelte zeggen..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Susan schreef:It's me schreef:Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
Haha, dat is pas erg. Heel bewust nadenken over het milieu etc. en dan gewoon er lekker niet naar leven..
Sowieso zeg ik nergens dat ik niet aan het milieu denk, maar niet qua vlees & auto rijden.
Gast- Gast
Antibes schreef:Mizz_S schreef:Antibes schreef:Maar hoever trek je dat dan weer voor? Want als je van de definitie van vlees uitgaat, dood (spier)weefsel van gewervelde dieren, dan is vis ook vlees.
Ja, en als je dan heel licht witvlees hebt vs. een goeie tonijnsteak, dan is het verschil helemaal zoek! Ach, ik blijf gewoon lekker vlees/vis/gevogelte zeggen..
Ach, het is ook niet bepaald een belangrijke discussie! Maar wel grappig hoe verschillende mensen bij dit soort dingen soms een hele andere gedachtengang hebben. Vind ik altijd wel interessant!
Mizz_S- Kletskop
Ik heb wel een periode alleen maar vis en vegetarisch gegeten, ook een periode alleen vis, vegetarisch en af en toe kalkoen. Op dit moment eten we wel vaak vlees (meestal kip of rund) maar dat kan eigenlijk ook wel wat minder.
De meeste vleesvervangers vind ik trouwens niet echt lekker. Ik vind Quornfilet wel lekker en van die kaasschnitzels, maar dat is het dan wel. Dus als ik vegetarisch kook is het meestal iets met kaas, ei, champignons, extra groenten, zoiets.
De meeste vleesvervangers vind ik trouwens niet echt lekker. Ik vind Quornfilet wel lekker en van die kaasschnitzels, maar dat is het dan wel. Dus als ik vegetarisch kook is het meestal iets met kaas, ei, champignons, extra groenten, zoiets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik reageer op Pippa omdat ik het gewoon raar vind om te zeggen dat verhalen over het milieu 'flauw' zijn, alsof het geen serieus probleem is. Dat is waar ik over struikelde.Antibes schreef:Susan schreef:It's me schreef:Flauw verhalen over het milieu? Sorry? Ik vind het juist bizar dat mensen daar totaal niet bij stilstaan en totaal niet bereid zijn om iets te minderen en zo bij te dragen aan een beter milieu. "Dat helpt toch niet." Nee, niet als iedereen zo denkt inderdaad.Pippa schreef:Dat kan, maar ik vind het altijd van die flauwe verhalen, over het milieu en dan met een auto vergelijken. Mijn zus is vegetarisch, die eet het niet, ik wel. Ik houd gewoon van vlees & vind dat ook gewoon bij de maaltijd horen. En zo denkt iedereen daar anders over.
En verder: ja ik denk er bewust over na en ik kies er bewust voor om geen grote hompen vlees te eten elke dag (zoals veel mensen wel doen), maar een kleiner stukje te nemen.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Iedere keer weer..
» Help, iedere ochtend doorweekt!
» Iedere nacht nachtmerries
» Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag
» Vlees
» Help, iedere ochtend doorweekt!
» Iedere nacht nachtmerries
» Jullie gezonde en lekkere ontbijtjes voor iedere dag
» Vlees