Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volg jij alle 'adviezen' op?

+16
Thunder
Parel
Novalee
Susan
MamaJ&R
Aimee
hellowkitty
Sophiee
meisje
Slakje
Puggle
Happydobby
Bluestar
Twellie
Tania
Printje
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 10:16

Hier dus wel, moet hij allerlei vage opdrachtjes doen, die hij uiteraard vaak vertikte hahaha en dan kijken ze en zeggen ze jeetje wat loopt hij voor...wat in mijn ogen echt reuze meevalt maar goed. Het is gewoon niet mijn ding, misschien wel door mijn beroep dan ofzo geen idee maar ik vind het echt niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 10:17

Manderijn schreef:Dus ze kijken bij jullie dan niet hoe hij zich ontwikkelt? Ze kijken alleen naar gemiddelden? En niet of zijn lengte bij zijn gewicht past? Ik kan het me haast niet indenken, want dat is dan wel erg achterhaalt. En ik mag hopen dat inmiddels de meeste scholen en artsen, en schoolartsen en al dat soort mensen naar het individuele kind kijken. Anders kan er nooit een kind goed mee komen, of je doet ze erg te kort.


Nee hier dus niet, ze pakken er een stom schema bij met een gemiddeld kind van zeg 11 mnd en dan keken ze hoe R daar in viel.

En er zijn helaas scholen zat die kijken naar een groep kinderen ipv het kind alleen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 10:21

Ik heb werkelijk nog nooit een schema gezien! Ik zou niet eens weten wat het gemiddelde dan is.. Ja dat lijntje in het groeiboekje, maar die gebruiken ze hier alleen voor het noteren van de afspraken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Liadan do 22 nov 2012 - 10:21

Ze zeggen bij ons wel heel erg vaak 'goed zo' en 'wat knap' en 'oh wat goed dat hij/zij dat nu al kan' als ze iets 'moeten' doen daar. Maar dat zeggen ze volgens mij allemaal alleen maar omdat de meeste ouders het leuk vinden om dit te horen over hun kind. Ik heb daar niet zo'n moeite mee.
Bij de eerste ogentest van mijn dochter zei ze na elk goed gezien plaatje: 'goed zooooo' en ze kocht mijn dochter om met een sticker (als je er nog een paar doet krijg je een sticker van me Rolling Eyes ).
Dat vind ik allemaal wel erg overdreven en daar houd ik niet van, maar voor dat eventjes dat we er zijn kijk ik daar maar even doorheen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 10:27

De laatste onderste rijtjes van de ogentest wou mijn dochter dan ook niet doen, ook niet voor een sticker of wat dan ook.
Of ik daar nog een keer voor terug wou komen. Nou nee, want dit was de laatste keer, 3 jaar en 9 maanden, en ik leef niet in de veronderstelling dat haar zicht niet goed is. Dus dan komt ze vanzelf weer bij de schoolarts, en dat vonden ze dan ook prima.
Ik laat het me in die zin niet aanpraten.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 10:29

hhaaha Mandarijn, hier was het altijd alsof R aanvoelde hoe ik erover dacht want 9 vd 10 keer vertikte hij het dus om zo´n trucje te laten zien. Blokjes in de doos...nee hoor hij ging ze stapelen, of op de grond gooien. Ik zou er ook echt niet voor teruggaan...


naar de schoolarts gaan ze wel pas eind groep 2. Maar een juf houdt eht natuurlijk wel altijd in de gaten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 10:32

Ze zou aan de schoolarts laten weten dat ze dan in groep 1 nog even de oogtest moet doen. Ik vind het wel best, snoepjes ziet ze zelfs als ze niet in het zicht liggen, dus het zal wel goed zijn smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 3 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum