Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volg jij alle 'adviezen' op?

+16
Thunder
Parel
Novalee
Susan
MamaJ&R
Aimee
hellowkitty
Sophiee
meisje
Slakje
Puggle
Happydobby
Bluestar
Twellie
Tania
Printje
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 5:32

Met drie is er ook een afspraak, dan is de ogentest. Met bijna vier is het laatste consult en dan krijgen ze nog een inenting.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Thunder do 22 nov 2012 - 5:35

Klopt idd, Susan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 5:36

Mmmm een nieuwe moeder uit mijn klas vertelde dat haar zoontje hem pas bij 3 jaar en 11 mnd kreeg. MIsschien heeft ze er dan zelf zo voor gekozen ofzo geen idee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Viva do 22 nov 2012 - 6:40

mijn kraamverzorgster vertelde dat het nu weer afgeraden wordt om alles steeds uit te koken omdat er dan kleine barstjes ontstaan waar weer bacterien in gaan zitten.
Voor de rest doen wij alles meer op gevoel dan naar iedereen te luisteren...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Liadan do 22 nov 2012 - 7:56

Printje schreef:Mmmm een nieuwe moeder uit mijn klas vertelde dat haar zoontje hem pas bij 3 jaar en 11 mnd kreeg. MIsschien heeft ze er dan zelf zo voor gekozen ofzo geen idee.
Ze krijgen bij 3 jaar een ogentest en met 3 jaar en 9 maanden (zie het CB boekje). Met 3 jaar krijgen ze een test met (verouderde) plaatjes en met 3 jaar en 9 maanden met circels met steeds aan een andere kant een gat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 9:01

Liadan schreef:
Printje schreef:Mmmm een nieuwe moeder uit mijn klas vertelde dat haar zoontje hem pas bij 3 jaar en 11 mnd kreeg. MIsschien heeft ze er dan zelf zo voor gekozen ofzo geen idee.
Ze krijgen bij 3 jaar een ogentest en met 3 jaar en 9 maanden (zie het CB boekje). Met 3 jaar krijgen ze een test met (verouderde) plaatjes en met 3 jaar en 9 maanden met circels met steeds aan een andere kant een gat.
\

Ow oke dan zal ik het verkeerd begrepen hebben dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  meisje do 22 nov 2012 - 9:04

Susan schreef:Met drie is er ook een afspraak, dan is de ogentest. Met bijna vier is het laatste consult en dan krijgen ze nog een inenting.

Dat klopt idd. Toen ik voor N. kwam heb ik meteen voor S. ook een afspraak gemaakt. Ze zei me toen dat het inderdaad met 3 jaar weer is.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 9:07

meisje schreef:
Susan schreef:Met drie is er ook een afspraak, dan is de ogentest. Met bijna vier is het laatste consult en dan krijgen ze nog een inenting.

Dat klopt idd. Toen ik voor N. kwam heb ik meteen voor S. ook een afspraak gemaakt. Ze zei me toen dat het inderdaad met 3 jaar weer is.

Ik ga het dan wel combineren met de eerste keer voor de baby, alhoewel ik me toch steeds meer aan het richten ben op het antroposofische bureau, wel wat zweverig naar mijn idee maar daar kijken ze tenminste wel naar het kind zelf en niet naar lijntjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Thunder do 22 nov 2012 - 9:20

Combineren kan hier juist weer niet. Baby en peuter zijn aparte spreekuren smile .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Flower_L do 22 nov 2012 - 9:25

Ben ook beetje aan inlezen mbt antroposofisch cb. Maar wat ik raar vind.
Bij eerste huisbezoek bij l, kreeg ik persoon x over de vloer. Volgens haar was het wijs om l na elke voeding huppa boven in bed te laten slapen. Alleen op zn kamertje....

Nu zie ik die naam ineens ook bij het antroposofisch cb team staan....kan niet helemaal rijmen. Lijkt me niet echt antroposofisch uitgangspunt, baby zoveel mogelijk alleen op bed leggen.

Hier is het 196 euro voor vier jaar

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 9:28

Flower_L schreef:Ben ook beetje aan inlezen mbt antroposofisch cb. Maar wat ik raar vind.
Bij eerste huisbezoek bij l, kreeg ik persoon x over de vloer. Volgens haar was het wijs om l na elke voeding huppa boven in bed te laten slapen. Alleen op zn kamertje....

Nu zie ik die naam ineens ook bij het antroposofisch cb team staan....kan niet helemaal rijmen. Lijkt me niet echt antroposofisch uitgangspunt, baby zoveel mogelijk alleen op bed leggen.

Hier is het 196 euro voor vier jaar

Misschien dat ze niet hun eigen persoonlijke mening verkondigen, maar vasthouden aan de visie van het consultatiebureau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Flower_L do 22 nov 2012 - 9:31

Ja, dat zou idd kunnen. Maar persoonlijk zou ik ergens willen werken waarbij ik achter mijn uitspraken sta. Stel ik ga met deze baby naar dit cb, en ze zegt....goed zo, houd hem of haar maar lekker bij je (noem maar wat)...dan vraag ik mij af wat nu daadwerkelijk haar idee erover is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Aimee do 22 nov 2012 - 9:33

Flower_L schreef:Ja, dat zou idd kunnen. Maar persoonlijk zou ik ergens willen werken waarbij ik achter mijn uitspraken sta. Stel ik ga met deze baby naar dit cb, en ze zegt....goed zo, houd hem of haar maar lekker bij je (noem maar wat)...dan vraag ik mij af wat nu daadwerkelijk haar idee erover is.

Met bepaalde beroepen kan je nou eenmaal niet je eigen mening uiten... Dan gaat het gewoon om de visie die de stichting wil uitdragen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 9:33

Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar de extra kosten die er dan bij komen kijken, meer naar de visie en ik vind het gewoon belangrijk om te kijken naar een kind en niet naar allerlei statistieken. Op onze school kijken we ook naar het kind en niet naar allerlei gemiddelden en dat wil ik dus voor mijn kind ook niet. Maar aan de andere kant denk ik weer ach ja dan ga ik alleen met de vaccinaties en voor de rest laat ik het allemaal gewoon zitten, en bij R ben ik er ook alweer bijna vanaf.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Flower_L do 22 nov 2012 - 9:36

Aimee schreef:
Flower_L schreef:Ja, dat zou idd kunnen. Maar persoonlijk zou ik ergens willen werken waarbij ik achter mijn uitspraken sta. Stel ik ga met deze baby naar dit cb, en ze zegt....goed zo, houd hem of haar maar lekker bij je (noem maar wat)...dan vraag ik mij af wat nu daadwerkelijk haar idee erover is.

Met bepaalde beroepen kan je nou eenmaal niet je eigen mening uiten... Dan gaat het gewoon om de visie die de stichting wil uitdragen.

Klopt, maar lijkt mij maar niets smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 9:38

Flower_L schreef:
Aimee schreef:
Flower_L schreef:Ja, dat zou idd kunnen. Maar persoonlijk zou ik ergens willen werken waarbij ik achter mijn uitspraken sta. Stel ik ga met deze baby naar dit cb, en ze zegt....goed zo, houd hem of haar maar lekker bij je (noem maar wat)...dan vraag ik mij af wat nu daadwerkelijk haar idee erover is.

Met bepaalde beroepen kan je nou eenmaal niet je eigen mening uiten... Dan gaat het gewoon om de visie die de stichting wil uitdragen.

Klopt, maar lijkt mij maar niets smile

hahaha mij ook niet, daar ben ik te eigenwijs voor angel Ik sta helemaal achter de visie van het Jenaplanonderwijs en daarom stoor ik me zo enorm aan zo´n consultatiebureau.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Tania do 22 nov 2012 - 9:44

Printje schreef:Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar de extra kosten die er dan bij komen kijken, meer naar de visie en ik vind het gewoon belangrijk om te kijken naar een kind en niet naar allerlei statistieken. Op onze school kijken we ook naar het kind en niet naar allerlei gemiddelden en dat wil ik dus voor mijn kind ook niet. Maar aan de andere kant denk ik weer ach ja dan ga ik alleen met de vaccinaties en voor de rest laat ik het allemaal gewoon zitten, en bij R ben ik er ook alweer bijna vanaf.

Ik zou het echt zonde van m'n geld vinden. Zoveel vind ik het consultatiebureau niet bijdragen en ik kan me niet voorstellen dat een antroposofisch bureau nou opeens wel zo'n aanvulling zou zijn. Ik ga er gewoon heen om te kijken hoe zwaar en hoe lang ze zijn en voor de inentingen, het gesprekje is best gezellig maar dat was het ook wel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Flower_L do 22 nov 2012 - 9:46

Ik schrok ook vd prijs. Er zitten wat bijeenkomsten bij, maar verder is het volgens mij puur het advies.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 9:47

Tania schreef:
Printje schreef:Ik heb eigenlijk nog niet gekeken naar de extra kosten die er dan bij komen kijken, meer naar de visie en ik vind het gewoon belangrijk om te kijken naar een kind en niet naar allerlei statistieken. Op onze school kijken we ook naar het kind en niet naar allerlei gemiddelden en dat wil ik dus voor mijn kind ook niet. Maar aan de andere kant denk ik weer ach ja dan ga ik alleen met de vaccinaties en voor de rest laat ik het allemaal gewoon zitten, en bij R ben ik er ook alweer bijna vanaf.

Ik zou het echt zonde van m'n geld vinden. Zoveel vind ik het consultatiebureau niet bijdragen en ik kan me niet voorstellen dat een antroposofisch bureau nou opeens wel zo'n aanvulling zou zijn. Ik ga er gewoon heen om te kijken hoe zwaar en hoe lang ze zijn en voor de inentingen, het gesprekje is best gezellig maar dat was het ook wel.

Ja dat is dus ook mijn ding eigenlijk. Als ik alleen maar de afspraken ga met de vaccinaties erbij scheelt het al..Ik vind het cb helemaal niets bijdragen, heb er nog nooit iets aan gehad, naast de vaccinaties dan. Manlief zegt dan, ga gewoon alleen de vaccinaties halen en laat ze voor de rest lekker kletsen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 9:51

Flower_L schreef:
Aimee schreef:
Flower_L schreef:Ja, dat zou idd kunnen. Maar persoonlijk zou ik ergens willen werken waarbij ik achter mijn uitspraken sta. Stel ik ga met deze baby naar dit cb, en ze zegt....goed zo, houd hem of haar maar lekker bij je (noem maar wat)...dan vraag ik mij af wat nu daadwerkelijk haar idee erover is.

Met bepaalde beroepen kan je nou eenmaal niet je eigen mening uiten... Dan gaat het gewoon om de visie die de stichting wil uitdragen.

Klopt, maar lijkt mij maar niets Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 561177

Mij ook niet, maar ik vind het ergens ook wel logisch, zeker omdat je niet altijd dezelfde wijkverpleegkundige ziet. Het is voor ouders ook verwarrend als ze elke keer iets totaal anders te horen krijgen.

Verder heeft een wijkverpleegkundige natuurlijk ook niet de luxe om maar werkloos te blijven tot ze wordt aangenomen bij het consultatiebureau dat haar visie uitdraagt. Soms moet je wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 9:59

Ik vind dat ze hier op het cb vooral kijken naar het kind en niet naar de statistieken. Dus het hangt ook van het bureau af, je zou ook naar een andere vestiging kunnen gaan. Die mogelijkheid is hier in ieder geval wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 10:07

Hier zijn ze ook gewoon op de kinderen gericht! Niks geen statistieken of volgens de boekjes. Goed groeien binnen hun eigen curve, daar kijken ze naar. Gezonde kinderen die zich goed ontwikkelen, dat 'houden ze in de gaten'
Toen de kinderen kleiner, baby's, waren heb ik me vaak afgevraagd wat ik daar deed. Nu de kinderen wat ouder worden, en ze mij meer informatie kunnen geven over hun ontwikkelingen, voel ik me daar veel prettiger.
Ik zou in ieder geval niet denken om maar niet te gaan, het is niet dat je daar wekelijks heen moet, dus zoveel tijd ben je er niet aan kwijt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 10:11

Het gaat me ook niet om de tijd die het me kost, dat is idd niet veel en-of vaak, maar dat gedoe over gemiddelden etc. R zit altijd boven het gemiddelde volgens hen maar dat zegt toch niets...hij ontwikkelt zich maar lekker op zijn manier, ik vind andere kinderen daar totaal niet interessant in. Ik kijk in de klas naar het individuele kind en niet naar zogenaamde gemiddelden. Maar goed dat is natuurlijk ook onze manier van lesgeven.


Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Liadan do 22 nov 2012 - 10:14

Hier hebben ze het er nooit over of ze voor, achter of gelijk lopen. Alles is steeds prima, ze vragen of ik nog vragen heb en geven soms een advies dat ik dan vaak naast me neer leg of uitleg dat wij het anders doen (en ook dat is geen enkel probleem).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Manderijn do 22 nov 2012 - 10:15

Dus ze kijken bij jullie dan niet hoe hij zich ontwikkelt? Ze kijken alleen naar gemiddelden? En niet of zijn lengte bij zijn gewicht past? Ik kan het me haast niet indenken, want dat is dan wel erg achterhaalt. En ik mag hopen dat inmiddels de meeste scholen en artsen, en schoolartsen en al dat soort mensen naar het individuele kind kijken. Anders kan er nooit een kind goed mee komen, of je doet ze erg te kort.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? - Pagina 2 Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum