Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Volg jij alle 'adviezen' op?

+16
Thunder
Parel
Novalee
Susan
MamaJ&R
Aimee
hellowkitty
Sophiee
meisje
Slakje
Puggle
Happydobby
Bluestar
Twellie
Tania
Printje
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje wo 21 nov 2012 - 11:05

Volg jij alle 'adviezen' die je krijgt op? Zoals bijv over flesjes uitkoken, spenen vervangen na 1 maand of wat het ook is? Etc etc?


Ik heb dat soort dingen nooit gedaan, flesjes/speentjes zijn alleen uitgekookt in de kraamweek daarna niet meer. Nieuwe spenen kocht ik wanneer ze aan vervanging toe waren niet eerder en zo kan ik nog even doorgaan. En het rare is...mijn kind leeft nog steeds Wink

Ik ben wat dat betreft een echte juf, aldus het cb (ook mijn grote vrienden genoemd angel ) ik gebruik mijn gezond verstand en laat al die adviezen mooi links liggen wanneer ik denk dat het ook anders kan.

Hoe staan jullie daar in?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Tania wo 21 nov 2012 - 11:14

Ik doe ook niet alles volgens de boekjes. Uitkoken en spenen vervangen doe ik ook niet volgens de richtlijnen maar ik kijk gewoon naar die dingen en dan zie ik vanzelf of het tijd is om ze te vervangen.
Sommige adviezen volg ik wel op maar als ik denk dat het op een andere manier beter is doe ik het op mijn eigen manier.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 11:15

Ik stop er af en toe eten in en ik maak ze af en toe schoon.

Verder gaat het redelijk vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje wo 21 nov 2012 - 11:16

Eucalypta schreef:Ik stop er af en toe eten in en ik maak ze af en toe schoon.

Verder gaat het redelijk vanzelf.


hahaha ja bijzonder he. Al die geweldige adviezen sla ik in de wind en zelfs mijn kind groeit op....
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Twellie wo 21 nov 2012 - 11:16

Ik kook nog steeds elke dag de fles uit en ze is bijna één. De speen daarentegen heb ik één keer vervangen: toen ze van maat 1 naar maat 2 ging.

Ik vertrouw vooral op mijn eigen gevoel smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Tania wo 21 nov 2012 - 11:17

Eucalypta schreef:Ik stop er af en toe eten in en ik maak ze af en toe schoon.

Verder gaat het redelijk vanzelf.

Ja dat doe ik meestal ook wel anders gaan ze zo'n herrie maken Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Bluestar wo 21 nov 2012 - 11:18

Zelfde! Ik kook de fles heel soms nog uit, zeker niet elke dag meer. De speen van de fles heb ik vervangen omdat er een gaatje in zat.

Daarnaast mocht mijn zoontje van het CB eigenlijk pas vanaf nu 180 cc voeding, maar die krijgt hij al zo'n 2 tot 3 weken.
Ze vroeg ook of hij al op zijn buik speelde, waarop mijn vriend (nogal trots,) zei dat hij ook al om draaide. Totaal geen reactie daar op, maar wel: 'jullie moeten hem niet op zijn buik laten slapen hoor, ook niet heel even'!. Eeehhhmm, nee hoor! (dit gebeurt elke dag nog wel eens een half uurtje ofzo in de boxVolg jij alle 'adviezen' op? 1578173417).
Ik vraag soms wel om advies, maar luister vooral naar mijn gevoel. Ik ken mijn zoon, en hun niet..
Vandaag kreeg ik weer de kriebels bij het CB. Snap het dat ze die adviezen moeten geven, maar mag van mij soms wel wat minder.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Happydobby wo 21 nov 2012 - 11:20

Eucalypta schreef:Ik stop er af en toe eten in en ik maak ze af en toe schoon.

Verder gaat het redelijk vanzelf.


Laughing

Hier gaat het ook vanzelf, spenen kook ik nooit meer uit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje wo 21 nov 2012 - 11:20

hahahaha ja het cb is en blijft echt geweldig.....(ahum) Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, dat heb ik ook altijd gedaan en daar zei ik heel netjes ja en amen en dacht ondertussen er het mijne van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Happydobby wo 21 nov 2012 - 11:27

Printje schreef:hahahaha ja het cb is en blijft echt geweldig.....(ahum) Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, dat heb ik ook altijd gedaan en daar zei ik heel netjes ja en amen en dacht ondertussen er het mijne van.

Ga jij met R eigenlijk nog?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Tania wo 21 nov 2012 - 11:27

Printje schreef:hahahaha ja het cb is en blijft echt geweldig.....(ahum) Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, dat heb ik ook altijd gedaan en daar zei ik heel netjes ja en amen en dacht ondertussen er het mijne van.

Dat doe ik dan weer niet. Als ik iets anders doe dan de adviezen zeg ik dat ook gewoon op het cb. Daar reageren ze eigenlijk nooit raar op. Meestal zeggen ze dan iets van "wij geven dit als advies (soms nog met uitleg waarom) maar als je het anders wil doen is dat ook prima"

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje wo 21 nov 2012 - 11:37

Tania schreef:
Printje schreef:hahahaha ja het cb is en blijft echt geweldig.....(ahum) Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, dat heb ik ook altijd gedaan en daar zei ik heel netjes ja en amen en dacht ondertussen er het mijne van.

Dat doe ik dan weer niet. Als ik iets anders doe dan de adviezen zeg ik dat ook gewoon op het cb. Daar reageren ze eigenlijk nooit raar op. Meestal zeggen ze dan iets van "wij geven dit als advies (soms nog met uitleg waarom) maar als je het anders wil doen is dat ook prima"


Hier zijn ze erg volhardend en kunnen goed doorzeuren. De eerste keer dat ik zoiets wel zei keek ze me aan alsof ik hem ik weet niet wat aandeed.


R hoeft pas weer met bijna 4 geloof ik en met babylief ben ik er nog niet helemaal uit of ik ga. Misschien naar een antroposofisch bureau
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Puggle wo 21 nov 2012 - 12:36

Hier een heel fijn cb, we hebben ook altijd dezelfde vrouw.

Ik volg ook mijn gevoel. Uitkoken 1 keer per week en de spenen van de fles heb ik nu 1 keer vervangen. Al heeft ze de flessen nu niet van het begin.

Verder qua eten enz volg ik gewoon mijn gevoel en L. haar gedrag.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Slakje wo 21 nov 2012 - 20:18

Ik ook niet. Het uitkoken doe ik ook al even niet meer en Louise en ik liggen af en toe (zeker nu ze ziek is) in de zetel of bed te knorren. Ik ga er eigenlijk ook alleen naar toe omdat ze daar de vaccinaties gratis krijgt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  meisje wo 21 nov 2012 - 20:20

Printje, moet R niet met 3 jaar? S. namelijk wel (ogentest geloof ik)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 21:52

Hier bekijk ik per advies of ik m op volg of niet. Daarom zijn het ook adviezen en geen verplichtingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Sophiee wo 21 nov 2012 - 22:10

Nee, ik volg mn gevoel. Maar hou de richtlijnen wel in de gaten. Als ik merk dat L. afwijkt, dan zal ik wel om advies vragen. We hebben overigens wel een heel fijn CB!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  hellowkitty wo 21 nov 2012 - 23:06

Onze consultatie bureau arts geeft niet uit zichzelf advies alleen als je er om vraagt. We lopen ook bij de kinderarts daar luister ik wel naar als ze advies geeft.
De verpleegkundige heb ik 1 keer gezien en die was een beetje raar.
Maar voor de rest kijk ik gewoon naar wat J nodig heeft als zij nog 3 flessen wil en hun zouden zeggen dat ze er nog maar 2 mag dan ga ik daar zeker niet naar luisteren. En doe ik dit pas wanneer J het aangeeft.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Aimee wo 21 nov 2012 - 23:19

Ik volg wel een aantal adviezen op, gewoon omdat ik denk dat ze niet voor niets gegeven worden. Ik kan me erg storen aan het argument 'ik doe het niet zo en hij leeft nog steeds' o.i.d. Je kan nou eenmaal niet elk onderzoek en advies van tafel schuiven, omdat het nog geen direct gevaar voor je kind heeft opgeleverd (dan doel ik bijvoorbeeld op voor de 4 maanden niet bijvoeden, geen dekbedje in het bedje leggen, etc.)

Sommige adviezen waren voor ons niet haalbaar om compleet op te volgen, zoals bijvoorbeeld de adviezen rondom veilig slapen. Luuk weigerde in zijn eigen bed te slapen in het begin, daarom heeft hij tussen ons in geslapen. Ook heeft hij ingebakerd geslapen, omdat hij anders echt niet sliep. Dan kies ik toch voor het uberhaupt slapen, en wat minder voor het veilig slapen. Maar dat weeg ik wel voor mezelf af.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  MamaJ&R do 22 nov 2012 - 3:00

Dat deed ik bij de eerste wel maar nu niet meer. Ik weet zelf heel goed wat goed voor ze is.
MamaJ&R
MamaJ&R
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 3:06

Aimee schreef:Ik volg wel een aantal adviezen op, gewoon omdat ik denk dat ze niet voor niets gegeven worden. Ik kan me erg storen aan het argument 'ik doe het niet zo en hij leeft nog steeds' o.i.d. Je kan nou eenmaal niet elk onderzoek en advies van tafel schuiven, omdat het nog geen direct gevaar voor je kind heeft opgeleverd (dan doel ik bijvoorbeeld op voor de 4 maanden niet bijvoeden, geen dekbedje in het bedje leggen, etc.)

Sommige adviezen waren voor ons niet haalbaar om compleet op te volgen, zoals bijvoorbeeld de adviezen rondom veilig slapen. Luuk weigerde in zijn eigen bed te slapen in het begin, daarom heeft hij tussen ons in geslapen. Ook heeft hij ingebakerd geslapen, omdat hij anders echt niet sliep. Dan kies ik toch voor het uberhaupt slapen, en wat minder voor het veilig slapen. Maar dat weeg ik wel voor mezelf af.

Dat heb ik ook, of: onze ouders deden dat vroeger ook en wij zijn ook gewoon groot geworden. Alsof dat iets zegt. Dat iets een risico is, wil nog niet zeggen dat geen enkel kind het overleeft of dat iedereen er iets aan overhoudt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Novalee do 22 nov 2012 - 3:07

In de kraamweek werd alles dagelijks uitgekookt. Daarna gebeurde het steeds minder vaak, wanneer de laatste keer was weet ik niet meer. Flessenspenen heb ik wel eens tussendoor vervangen en haar gewone speen wissel ik zo om de 3 à 4 maanden ongeveer. Het enige advies wat ik wel streng opvolg, wellicht iets te streng, is dat van voedselintroductie.

Hier krijg ik op het CB eigenlijk ook nooit ongevraagd advies. Toen ik nog fulltime kolfde hebben ze gezegd dat ze het knap vonden dat ik het volhield, en toen ze over ging op Nutramigen heb ik nooit vragen gekregen over hoeveel ze dronk of wat dan ook. Het enige waar ik daadwerkelijk advies over nodig had (bijvoeding) konden ze me niet mee helpen en hebben ze me netjes doorverwezen naar een diëtiste.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Parel do 22 nov 2012 - 3:40

Nee, ik volg vooral mijn eigen gevoel & verstand.
Ik kijk naar mijn kind en wat er voor haar het beste werkt, en dat was alleen maar fijn toen bleek dat ze reflux had en ze nogal een handleiding heeft!

Volgens de kinderarts voed ik mijn kind op met een `franse slag`, dat waardeerde hij erg, dat werden volgens hem de leukste kinderen. Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft.

En niet ieder kind is natuurlijk hetzelfde, dus moet weer anders benaderd worden. De adviezen zijn meestal gemiddeld genomen, en daar moet je je eigen draai aan geven.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Aimee do 22 nov 2012 - 4:39

Susan schreef:
Aimee schreef:Ik volg wel een aantal adviezen op, gewoon omdat ik denk dat ze niet voor niets gegeven worden. Ik kan me erg storen aan het argument 'ik doe het niet zo en hij leeft nog steeds' o.i.d. Je kan nou eenmaal niet elk onderzoek en advies van tafel schuiven, omdat het nog geen direct gevaar voor je kind heeft opgeleverd (dan doel ik bijvoorbeeld op voor de 4 maanden niet bijvoeden, geen dekbedje in het bedje leggen, etc.)

Sommige adviezen waren voor ons niet haalbaar om compleet op te volgen, zoals bijvoorbeeld de adviezen rondom veilig slapen. Luuk weigerde in zijn eigen bed te slapen in het begin, daarom heeft hij tussen ons in geslapen. Ook heeft hij ingebakerd geslapen, omdat hij anders echt niet sliep. Dan kies ik toch voor het uberhaupt slapen, en wat minder voor het veilig slapen. Maar dat weeg ik wel voor mezelf af.

Dat heb ik ook, of: onze ouders deden dat vroeger ook en wij zijn ook gewoon groot geworden. Alsof dat iets zegt. Dat iets een risico is, wil nog niet zeggen dat geen enkel kind het overleeft of dat iedereen er iets aan overhoudt.

Ja idd, exactly my point. Dat argument wat jij benoemt ook ja! Brrr daar gaan echt mijn nekharen van overeind staan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Printje do 22 nov 2012 - 5:26

Aimee schreef:
Susan schreef:
Aimee schreef:Ik volg wel een aantal adviezen op, gewoon omdat ik denk dat ze niet voor niets gegeven worden. Ik kan me erg storen aan het argument 'ik doe het niet zo en hij leeft nog steeds' o.i.d. Je kan nou eenmaal niet elk onderzoek en advies van tafel schuiven, omdat het nog geen direct gevaar voor je kind heeft opgeleverd (dan doel ik bijvoorbeeld op voor de 4 maanden niet bijvoeden, geen dekbedje in het bedje leggen, etc.)

Sommige adviezen waren voor ons niet haalbaar om compleet op te volgen, zoals bijvoorbeeld de adviezen rondom veilig slapen. Luuk weigerde in zijn eigen bed te slapen in het begin, daarom heeft hij tussen ons in geslapen. Ook heeft hij ingebakerd geslapen, omdat hij anders echt niet sliep. Dan kies ik toch voor het uberhaupt slapen, en wat minder voor het veilig slapen. Maar dat weeg ik wel voor mezelf af.

Dat heb ik ook, of: onze ouders deden dat vroeger ook en wij zijn ook gewoon groot geworden. Alsof dat iets zegt. Dat iets een risico is, wil nog niet zeggen dat geen enkel kind het overleeft of dat iedereen er iets aan overhoudt.

Ja idd, exactly my point. Dat argument wat jij benoemt ook ja! Brrr daar gaan echt mijn nekharen van overeind staan.

Ik bedoel het meer als flauwekul omdat ik vind dat sommige dingen tegenwoordig allemaal nogal over the top zijn.

Ik weet niet of hij eerst nog met 3 jaar moet eigenlijk... ik meende pas met 3 jaar en 11 mnd, dan is hier ook altijd de ogentest geloof ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Volg jij alle 'adviezen' op? Empty Re: Volg jij alle 'adviezen' op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum