Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

+5
Novalee
Tania
Pien
Pussycat
studiebol
9 plaatsers

Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 11:08

Sinds een week of 2 denk ik nu begint V standaard om half 9 savonds te huilen.(hiervoor sliep ze gewoon tot de fles van 23 uur) Overdag laat ik ze nog veel in de box slapen(ze slapen ook gewoon nog veel:D ) Savonds om 19:00 uur krijgen ze een fles en als die leeg is en we nog even rustig hebben gezeten brengen we ze naar bed, dus rond kwart voor 8/8 uur liggen ze wel in bed, en ze slapen dan ook.. maar standaard om half 9/tien over half 9 begint V dus te huilen.

Ik heb haar eerst heel consequent haar in bed gehouden, ben er naar toe gelopen, heb haar getroost gewacht tot ze weer rustig was en toen weer weg gegaan. Elke keer als ik de deur weer uit was, begon ze weer met huilen. Meestal even 5 minuten gewacht en toen er weer heen gegaan.. en dit heb ik dus denk ik anderhalve week gedaan. Vorige week vrijdag en afgelopen maandag heeft ze niet gehuild. Maar ik kan gewoon niet bedenken wat er toen anders was waardoor ze dus niet huilde.

Sinds gisteravond, neem ik haar toch maar mee naar beneden, mijn eerste plan werkte niet dus dan maar dit proberen. Maar eigenlijk merk ik aan alles dat ze dat ook niet wil.. ook als ik haar vast heb of als ze beneden is moet ze huilen, ze huilt gewoon de hele tijd, of je haar nou weg legt of dat je haar nou vast hebt.

Zo rond 10 uur weet ik het gewoon echt niet meer en geef ik ze vast de fles, (die van 23 uur) die drinken ze helemaal op en hebben daar dan ook echt wel zin in.
Klein extra bijkomend nadeel is, dat L eerst gewoon door het gekrijs heen sliep maar gisteravond en vanavond dus ook niet.. dus uiteindelijk gaat die dan dus mee huilen...


En ik weet gewoon dus even niet wat ik moet doen..

S'ochtends na de eerste fles leg ik ze ook wel regelmatig terug in bed.. en zoals nu ligt ze ook weer in bed en hoor je haar niet meer tot morgenochtend.. dus er is ook niks mis met het bed denk ik dan.

Ik zit sinds een paar dagen te denken, zou ik ze overdag ook meer in bed moeten leggen, het hoeft van mij zelf niet echt vind het wel gezellig dat ze beneden slapen, maar ja als het voor hun zou helpen zou ik het doen. Dat je dus zo'n ritme krijgt van de fles, even wakker/spelen en dan weer naar bed (boven dus) dan weer de fles even wakker/spelen en weer naar bed?

Maar aan de andere kant denk ik dan weer tja is dat de oplossing, ze slapen niet slecht beneden volgens mij.. dus tja..

Nou ja jullie lezen het, ik weet het gewoon ff niet, dus ik kan wel wat mee denk hulp gebruiken!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 11:12

Maar als je de fles van 23:00 dan om 22:00 geeft slapen ze daarna wel gelijk weer? Zo, ja dan is het toch niet erg?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 11:15

Pussycat schreef:Maar als je de fles van 23:00 dan om 22:00 geeft slapen ze daarna wel gelijk weer? Zo, ja dan is het toch niet erg?

Nou heel prettig vind ik het eerlijk gezegd niet dat ze anderhalf uur aan het krijsen is...en als ik nou wist waar door het kwam kon ik er iets aan doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Pien wo 18 jan 2012 - 11:16

Pussycat schreef:Maar als je de fles van 23:00 dan om 22:00 geeft slapen ze daarna wel gelijk weer? Zo, ja dan is het toch niet erg?

Denk dat het punt meer is dat ze dan vanaf half 9 al huilt....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:17

Is het niet een huiluurtje? Of hebben ze dat al eerder op de dag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 11:18

En als je nou met haar op jouw slaapkamer gaat zitten/liggen in het donker. Wordt ze dan ook niet rustiger? Misschien vindt ze het fijn als ze bovenop je ligt?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 11:21

Stofzuiger schreef:Is het niet een huiluurtje? Of hebben ze dat al eerder op de dag?

Ja dat zei Beegee ook al dat kan het natuurlijk ook nog zijn... maar ik vind haar zo rond 5 uur ook wat jammerig maar dat is niet elke dag zo.. dat wisselt..

Tania, dat zou ik eens kunnen proberen, dat heb ik nog nooit gedaan.. bedankt! Maar.. als ze dan rustig is.. wat kan ik dan het beste doen? Gewoon laten liggen tot 11 uur, of wel proberen terug te leggen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 11:23

Ik zou haar wel terug leggen in haar bedje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Novalee wo 18 jan 2012 - 11:24

En zodra ze begint met huilen een klein flesje geven? Helpt dat niet?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 11:36

Novalee schreef:En zodra ze begint met huilen een klein flesje geven? Helpt dat niet?

Ik ben erg bang dat dat niet werkt als ze gaat huilen heeft ze net anderhalf uur geleden wat gehad. En om 23 uur krijgt ze dus een grote fles voor de nacht. Als we haar dus tussendoor wat geven ben ik bang dat ze die van 23 uur niet op krijgt en dan dus snachts wakker word en we dan helemaal uit het ritme raken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Parisienne wo 18 jan 2012 - 11:40

Heb je niet het idee dat er meer aan de hand kan zijn? Krampjes, een boertje of iets anders dat gewoon erg dwars kan zitten? Ik zou haar anders gewoon lekker bij je nemen en in de slaapkamer of desnoods een vrij donkere, rustige woonkamer haar te troosten. Misschien vind ze het inderdaad fijn om lichamelijk wat meer contact met je te hebben door bijv. op je buik te slapen. Blijf gewoon van alles proberen. Ik ging met N. toen ze nog heel klein was samen op het grote bed liggen of op de bank. Vaak viel ze heel snel weer in mijn armen in slaap (toen nog wel ...).

Ik zou sowieso proberen langzaam aan iets meer 'vastigheid' te creëren wat betreft het slapen. Door ze overdag ook in hun bedje te gaan leggen voor hun slaapjes gaan ze op een gegeven moment begrijpen dat hun bedje een plek is om lekker in te slapen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:42

Ik zou ze wel overdag ook in bed gaan leggen. Ook al slapen kindjes overdag goed in een drukkere omgeving, ze kunnen toch veel meekrijgen van het geluid om hen heen en dan wordt het 's avonds huilen van het teveel aan prikkels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 20:15

Ik denk dat het inderdaad wel helpt als je ze overdag op bed legt. Hier hebben we bij onze eerste zoon ook te lang mee gewacht en hij was niet te genieten. Toen ik er een ritme in bracht, was hij een stuk tevredener.

Bij onze tweede zoon heb ik vrij snel een ritme proberen te krijgen en het gaat super. Hullt weinig en is erg vrolijk. Hij is bijna 13 maanden en heeft lang niet zoveel gehuild als de oudste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Happydobby wo 18 jan 2012 - 20:53

Ik liet M. eerst ook teveel in de box slapen, toen wilde hij er niet meer in om te spelen. Nu breng ik hem steeds naar bed voor zijn slaapjes en speelt hij gewoon in de box.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol wo 18 jan 2012 - 22:09

Parisienne ik heb eigenlijk niet het idee dat het iets anders is of dat haar iets dwars zit.

Ik ga jullie tips proberen! En ik had het er al met mijn vriend over om ze idd ook maar wat vaker in hun bed te laten slapen. Dus ook dat gaan we aanpassen.

Straks krijgen ze weer hun prikjes en daar hebben ze de 1e keer best sterk op gereageerd dus ga het vandaag nog maar niet aanpassen want ik denk dat dat geen zin heeft.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  blondje1313 wo 18 jan 2012 - 22:17

Dat van Happydobby wilde ik ook zeggen, wij laten Lotte niet in de box slapen omdat we bang zijn dat ze het dan niet leuk meer vindt om te spelen. (En het is toch wel erg handig om de box te kunnen gebruiken, dan kan ik met een gerust hart even boven wat doen).

Succes vandaag met de prikjes!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  woezel wo 18 jan 2012 - 22:29

Ik zou ze inderdaad ook overdag in bed liggen.
Is ze s'avonds wel stil als ze bij jullie zit? Hier ook wel eens van die periodes. Dan neem ik ze gewoon mee naar beneden en gaan ze later weer naar bed.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  studiebol do 19 jan 2012 - 4:04

Woezel nee gisteravond was ze niet stil toen ze bij me was...

Maar de reactie op de prikken valt mee. Dus ik heb ze nu na de laatste voeding in hun bedjes gelegd. Ze hebben niet geprotesteerd. Dus dat scheelt al weer en dan moeten we maar is zien hoe dat vanavond gaat!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tips/adviezen/iemand een idee wat het is?? Empty Re: tips/adviezen/iemand een idee wat het is??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum