Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede adviezen.

+18
Susan
snoezel
Printje
Highway
Tsjip
Lot
Novalee
M@niek
Mamsie
PapillonRose
Slakje
Luce
Linda
Twellie
Sea of Trees
*Lookie*
Parisienne
Charles
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Goede adviezen. Empty Goede adviezen.

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 0:13

Ik merk het hier vaker. Waarom kunnen sommige moeders zo slecht tegen goede raad? Voel je je dan bewust of onbewust bekritiseerd? Maar niemand doet het toch perfect? En niemand weet toch alles? De raadgever ook niet hoor. Maar de één heeft soms meer verstand van bijv. schoentjes en de ander die weet weer heel veel van dragen (ik zeg maar wat). Waarom is het zo lastig iets te zien als goedbedoeld en indien niet gewenst gewoon van je af te laten glijden? En hoe sta jij er zelf in?
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede adviezen. Empty Re: Goede adviezen.

Bericht  Parisienne wo 12 jun 2013 - 0:17

Ik denk dat ik wel goed ben in: 'ene oor in, andere uit'. Ik hoor de adviezen aan, kijk of ik er iets mee doe en zo niet laat ik het daarna gaan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  *Lookie* wo 12 jun 2013 - 0:18

Ik vind het wel fijn om af en toe goede raad te krijgen, als ik ergens onzeker over ben. 
Minder fijn vind ik het als 'goede raad' wordt opgedrongen (daar is mijn schoonmoeder dan af en toe een ster in) maar dat vind ik hier op het forum wel meevallen. Wat jij zegt: de een weet hier heel veel van, en de ander weer van iets anders. Het maakt wel veel verschil hoe iets gebracht wordt, denk ik.
De meeste goede adviezen sla ik niet in de wind, en soms doe ik gewoon lekker wat mij zelf het beste lijkt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sea of Trees wo 12 jun 2013 - 0:18

Ik zie ongevraagde raad al snel als bemoeienis, zoals in dat topic over die schoentjes. Ik neem aan dat ouders hun eigen kind wel kennen en daar op in kunnen spelen, wie ben ik dan om ongevraagd advies geven?
Ik zag gister een kindje die de hele tijd de hond aan het plagen was, en de moeder zei er niks van. Ik voel me dan niet geroepen om er iets van te gaan zeggen of wat dan ook. Andersom stel ik dat ook niet echt op prijs.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Twellie wo 12 jun 2013 - 0:19

Bij mij ligt het heel erg aan de persoon of ik ertegen kan of niet. Hier op het forum zou ik het sneller zien als tip, van bijvoorbeeld mijn schoonmoeder kan ik bijna niks meer hebben omdat ik dat in het licht van eerdere incidenten zie. Door mijn broer zou ik me nooit aangevallen voelen, al heeft hij wel eens kritiek.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda wo 12 jun 2013 - 0:20

Ik vraag me dat inderdaad ook wel eens af. Iemand die advies geeft doet dat toch ook gewoon vanuit de goede bedoelingen. En als het niet bevalt dan doe je er toch gewoon niks mee. Ik zie die problemen niet zo.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 12 jun 2013 - 0:24

Ik zie hier alweer een paar keer de schoonmoeder voorbij komen, wat is dat toch met schoonmoeders en schoondochters?

Gast
Gast

Bericht  Luce wo 12 jun 2013 - 0:24

Waar gaat dit over? Heb ik iets gemist?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Slakje wo 12 jun 2013 - 0:26

Het valt te zien. Mijn mama geeft wel eens advies, maar dramt er niet op door. Mijn schoonvader geeft advies, stuurt links door dat wat hij zegt juist is en dat we dat moeten doen (zeker de laatste tijd is hij er goed in), daar krijg ik echt het schijt van. Door hem voel ik mij dan wel bekritiseerd, maar goed, hij is dol op zijn kleinkind en als het kon zou hij haar zelf opvoeden denk ik. Als ik met het advies van mijn mama niets doe is het prima, als ik met het advies van schoonvader niets doe, is het drama en moet ik mij gaan verantwoorden maar is het nooit goed...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  *Lookie* wo 12 jun 2013 - 0:30

KimRosenberg85 schreef:Ik zie hier alweer een paar keer de schoonmoeder voorbij komen, wat is dat toch met schoonmoeders en schoondochters?
Het zal wel zo zijn dat schoonmoeders vaak met adviezen komen, gevraagd of ongevraagd ;-)
Ik heb een heel lieve schoonmoeder hoor, alleen haar ongevraagde advies gaat soms het ene oor in en het andere uit. (en andere keren heb ik er wél wat aan)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PapillonRose wo 12 jun 2013 - 0:38

Het hangt er vanaf. Meestal hoor ik het advies aan, en kijk wel of ik er iets mee doe of niet. Vind advies op zich ook niet gauw vervelend, zeker als het goed wordt bedoeld. Ook al heb ik er soms niks aan, dan waardeer ik het op zich wel dat iemand meedenkt. Alleen als het op een vervelende manier gebracht wordt, erg betweterig bijvoorbeeld, dan kan ik me er wel aan storen. Hier op het forum zou ik het dan makkelijk naast me neer kunnen leggen, en in het dagelijks leven hangt het er vanaf wie het is en waar het over gaat. Zo vind ik het echt niet tof dat het CB door bleef zeuren over kinderen moeten laten huilen bij het in slaap vallen, nadat ik meerdere malen heb aangegeven die aanpak niet bij ons te vinden passen. Al praat ik daar geloof ik tegen de muur, en zeg ik daarom op sommige dingen nu maar netjes ja en amen om er vanaf te zijn laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Mamsie wo 12 jun 2013 - 1:27

Het zal me werkelijk aan m'n reet roesten. Iedereen mag tips, trucks en commentaar geven. Het ene neem ik mee en het andere denk ik geen eens over na. 

Die schoonmoeder prikkelen vind ik soms ook wel jammer om te lezen. Maar dat is meer omdat ik dan hoop dat ik geen heksen van schoondochters krijg.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  M@niek wo 12 jun 2013 - 1:34

Ik krijg eigenlijk nooit onbedoeld advies. Prima als iemand iets zegt hoor, het ligt er ook wel een beetje aan op wat voor manier iets gezegd wordt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Novalee wo 12 jun 2013 - 2:25

Ik voel me wel snel bekritiseerd maar ik weet wel dat dat 80% eigen onzekerheid is, in plaats van bemoeienis of betweterigheid van de ander. Gelukkig krijg ik niet vaak ongevraagd advies en als het wel gebeurt kijk ik of ik er iets mee kan en anders leg ik het naast me neer.

En hier geen slecht woord over mijn schoonmoeder trouwens, dus dat heeft niet iedereen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Lot wo 12 jun 2013 - 2:33

Ik denk dat het ook aan de situatie ligt, hoe je je op een dag voelt, of als er bijvoorbeeld een specifiek onderwerp is waar IEDEREEN iets over te zeggen heeft en waar je dol van wordt. Dan zou ik het ook niet meer kunnen waarderen. Aan de andere kant op een forum zie je natuurlijk maar beperkt dingen van elkaar, stel dat ik een vriendin had en die heeft een kindje van een paar maanden die ik al meerdere malen (tijdens voedingen etc.) in zo'n bobosit heb zien zitten, dan zou ik daar na een paar keer misschien voorzichtig polsen of ze weet dat dat niet goed is voor het ruggetje (ik wist dit niet maar dit is even een voorbeeld). Als iemand 1x een foto plaatst van een kind in zo'n stoeltje, en men denkt meteen daar iets van te moeten zeggen, en ik wist het al, zou ik het ook irritant vinden dat dit meteen gezegd wordt. Ik vind het wel prettig als mensen advies op een niet veroordelende manier brengen, dan kan ik het ook beter verdragen.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Tsjip wo 12 jun 2013 - 2:41

Mijn schoonmoeder ziet haar mening en ideeën altijd als dé waarheid. Dat is met alles zo eigenlijk. Zo krijgen wij zeker weten een grote baby dus ik moet maar geen 56 aanschaffen bijvoorbeeld. Maar dat is het ene oor in en het andere oor uit. Zo is ze nou eenmaal en veranderen doet ze niet, het is alleen erger geworden de laatste jaren. 

Over mijn moeder kan ik niet klagen want ik heb geen contact meer met haar. 

Verder lees ik adviezen hier altijd wel en kijk daarna zelf wel wat ik hiermee doe. Je moet toch doen waar jij je goed bij voelt uiteindelijk.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Highway wo 12 jun 2013 - 3:08

Doorgaans ben ik dankbaar voor goede raad, ook al kan ik er bijv niks mee. Ik vind het wel lastig als iemand zijn raad opdringt (voor mijn gevoel dan). Dus vaker herhalen omdat ik er niks mee doe. Ik ben best welonzeker of ik alles wel goed doe dus ik kan het vaak wel waarderen hoor.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Printje wo 12 jun 2013 - 4:45

Adviezen horen er toch gewoon bij, de ene keer denk ik mmm oké dat wist ik niet een andere keer gaat het ene oor in andere uit. Ik bedenk altijd maar zo dat niemand de volledige kennis in macht heeft en je weet dus mooit ' alles' het beste voor en over je kind.

Bovendien geef ik ouders zo vaak ook, wel gevraagd vaak, advies over verschillende zaken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  snoezel wo 12 jun 2013 - 4:55

Ik vind dat er een verschil zit tussen mensen die "advies" geven (en dus met je proberen mee te denken en meer soort van ideeën aandragen) en mensen die hun mening als waarheid zien en die proberen op te dringen en jouw manier afvallen...

Tegen die laatsten kan ik ook heeelll slecht. Ik heb mijn eigen manier van opvoeden (ongeacht wat anderen ervan vinden)...

Laatst aangepast door snoezel op wo 12 jun 2013 - 6:00; in totaal 1 keer bewerkt
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Susan wo 12 jun 2013 - 5:11

Het ligt echt volledig aan de situatie, de manier waarop het wordt gebracht en of het wordt gerespecteerd als je het wel gewoon op je eigen manier doet. Ongevraagd advies kan soms heel vervelend aankomen en dat ligt dan echt niet altijd (alleen) aan de ontvanger.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Caroow wo 12 jun 2013 - 5:24

Als ik het met iemand heb over het zweetnekje van zoon en die geeft een advies wat ik het beste er op kan smeren, ben ik er blij mee. Als ik voor de honderdste keer het advies krijg om zoon water te geven omdat het zomer is, word ik wel chagrijnig. Hangt net van de situatie af.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow wo 12 jun 2013 - 5:56

Het meeste zal me echt een worst wezen.
Mijn (schoon)ouders hadden ook allerlei adviezen over wat allemaal niet waar goed voor was. Nou prima, haal er het bruikbare uit en gooi de rest lekker over mijn schouder en knik dankbaar voor de gekregen tip.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Steep wo 12 jun 2013 - 8:11

snoezel schreef:Ik vind dat er een verschil zit tussen mensen die "advies" geven (en dus met je proberen mee te denken en meer soort van ideeën aandragen) en mensen die hun mening als waarheid zien en die proberen op te dringen en jouw manier afvallen...

Tegen die laatsten kan ik ook heeelll slecht. Ik heb mijn eigen manier van opvoeden (ongeacht wat anderen ervan vinden)...

Dit idd.. help hoe werkt het nieuwe scherm? Hoe moet ik quoten??
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Carmen_ wo 12 jun 2013 - 8:22

Printje schreef:Adviezen horen er toch gewoon bij, de ene keer denk ik mmm oké dat wist ik niet een andere keer gaat het ene oor in andere uit. Ik bedenk altijd maar zo dat niemand de volledige kennis in macht heeft en je weet dus mooit ' alles' het beste voor en over je kind.

Bovendien geef ik ouders zo vaak ook, wel gevraagd vaak, advies over verschillende zaken.
Ik werk met ouders van jonge kinderen en ik geef ze vaak een 'handvat' waar ze hun eigen ding in moeten vinden. Wanneer dat echt misgaat geef ik pas advies maar ik vind de lijn heel dun tussen betweterig overkomen en dringend advies geven.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Printje wo 12 jun 2013 - 8:26

Carmen_ schreef:
Printje schreef:Adviezen horen er toch gewoon bij, de ene keer denk ik mmm oké dat wist ik niet een andere keer gaat het ene oor in andere uit. Ik bedenk altijd maar zo dat niemand de volledige kennis in macht heeft en je weet dus mooit ' alles' het beste voor en over je kind.

Ik werk met ouders van jonge kinderen en ik geef ze vaak een 'handvat' waar ze hun eigen ding in moeten vinden. Wanneer dat echt misgaat geef ik pas advies maar ik vind de lijn heel dun tussen betweterig overkomen en dringend advies geven.
Nou ja dat bedoel ik ook. Ik zeg er ook altijd bij dat het een advies is etc etc etc. Maar het zijn ook vaak schoolspecifieke dingen wat ouders vaak zelf gewoon niet weten. Maar goed handvat/ advies vind ik hetzelfde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: