Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe gaan jullie om met alle 'adviezen" ?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe gaan jullie om met alle 'adviezen" ? Empty Hoe gaan jullie om met alle 'adviezen" ?

Bericht  Steep do 13 jan 2011 - 5:08

Hallo!!

Ik denk dat dit voor de meeste wel herkenbaar zou zijn, die ongewenste/ongevraagde adviezen. Hoe gaan jullie daarmee om? Iedereen bedoeld het goed, maar ik zit er niet elk moment van de dag op te wachten (eigenlijk nooit, alleen als ik er om vraag eigenlijk).
Voorval van vandaag; Ik studeer nog en zit nu in mijn 3e jaar (stagejaar). Ik ben in juli uitgerekend en als alles goed verloopt, hoef ik niet te vertragen en kan ik in september een lichte (dus 1 a 2 dagen in de week) minor volgen en daarna afstuderen. Vandaag heb ik aan mijn klas verteld dat ik zwanger ben en iedereen vind het helemaal geweldig. In mijn klas zit een meisje (naja ze is iets ouder als dat ik ben, maar weet niet goed hoe ik haar moet omschrijven haha), die zelf ook moeder is en wel heeft vertraagd en nu een ingewikkeld traject volgt om alles te halen. Ze kwam na de les naar me toe en we hadden het er over hoe ik dat allemaal ging aanpakken. Dus ik alles uitgelegd, zegt ze; nou ik weet niet of je het zo moet doen hoor, moeder zijn is zwaar! Ik zei maar ja en amen, maar ik dacht bij mezelf; wtf, denk je dat ik dat niet snap? Ze had nog meer van dat soort uitspraken en ze zal het vast wel goed bedoelen, en misschien zijn het gewoon mijn hormonen, maar ik hou er niet van als iemand mij het gevoel geeft dat ik niet realistisch bezig ben. Ik heb het erbij gelaten en geen moeite gedaan om uit te leggen hoe de opvang geregeld zou worden (want dat is zo goed als geregeld, ik moet alleen nog weten welke dagen ik naar school moet) e.d. Daarbij heb ik wel gezegd dat als ik er zelf op dat moment geen goed gevoel heb of het lichamelijk met mij of spruit niet gaa