Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veilig slapen adviezen

+14
PapillonRose
Poisongirl
Happydobby
Ayla
ekjir@M
Liadan
RiLiJu
pindaatje
yes1984
Fiwen
mickey
Flower_L
Printje
Aimee
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Veilig slapen adviezen Empty Veilig slapen adviezen

Bericht  Aimee di 6 maa 2012 - 9:11

in hoeverre houden jullie je daaraan? ( http://www.veiligslapen.info/ )

Ik heb me van te voren behoorlijk ingelezen, maar in de praktijk blijkt het toch allemaal wat anders te gaan... Mijn zoontje wilde nergens slapen, behalve op mijn buik. Inmiddels gaat het wel al wat beter, maar overdag slaapt hij alleen maar op zijn buik in de wagen of box. Volgens de veilig slapen website en folders is dat zo'n beetje het foutste wat je kan doen (én in de box, én op zijn buik). Ook word hij 's nachts ingebakerd, nadat hij eerst een week bij ons in bed heeft geslapen (op het aankleedkussen).
Soms als ik die adviezen lees heb ik het gevoel dat ik ons kind in levensgevaar breng, en daar voel ik me (natuurlijk) niet prettig bij. Maar ik zou niet weten hoe ik dit kan veranderen, zonder dat hij weer hele dagen huilt en niet meer slaapt...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig slapen adviezen Empty Re: Veilig slapen adviezen

Bericht  Printje di 6 maa 2012 - 9:13

Zonder dat ik, alles wist, heb ik me overal aan gehouden hahaha.

Zoonlief lag altijd in bed, ik vind persoonlijk een box niet de plek om te slapen. hij lag altijd op zijn rug, kort opgemaakt en het is niet te warm op zijn kamer. Hij is nooit ingebakerd/lag nooit bij ons en wij roken allebei niet.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L di 6 maa 2012 - 9:15

Printje schreef:Zonder dat ik, alles wist, heb ik me overal aan gehouden hahaha.

Zoonlief lag altijd in bed, ik vind persoonlijk een box niet de plek om te slapen. hij lag altijd op zijn rug, kort opgemaakt en het is niet te warm op zijn kamer. Hij is nooit ingebakerd/lag nooit bij ons en wij roken allebei niet.

hier idem.

al is hij op den duur op de buik gaan liggen, maar pas na flink wat maanden.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  mickey di 6 maa 2012 - 9:16

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik die adviezen nauwelijks gelezen heb. Ik werk(te) dan wel in de kinderopvang, misschien scheelt dat ook?

Tot een week of 2 geleden sliep F ook ingebakerd, inmiddels heeft hij het niet meer nodig. Op zijn buik vind ik best eng, en mag hij ook alleen als wij erbij zijn. In de box dus Wink Maar F heeft er een gruwelijke hekel aan om op zijn buik te liggen, dus dat komt niet vaak voor. Voor de rest slaapt F overdag ook vaak in de box hoor! Hij ligt er nu ook te pitten, naast mij.
Bij ons in bed hebben we nooit gedaan, ik ben toch bang dat ik op hem ga liggen of dat hij onder de dekens terecht komt.

Kortom: geen idee of we het goed doen zo Laughing
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiwen di 6 maa 2012 - 9:19

Die richtlijnen zij heel leuk, tot je inderdaad met een kind zit dat niet slaapt en uren lang huilt. J.uul heeft tot ze 1 jaar was bijna dagelijks bij ons in bed geslapen, vaak op haar buik met haar hoofdje op een van onze kussens... Tjah, niet het advies maar ze sliep wel. Verder heeft ze lange tijd 's middags op haar buik in haar eigen bedje gelegen omdat ze anders niet sliep en nu slaapt ze sinds 2 maanden met een dekbedje en kussentje en dat gaat een heel stuk beter. Natuurlijk moet je het zo veilig mogelijk maken maar slapen is ook heel belangrijk en als je daarvoor iets af koet wijken van de richtlijnen moet je voor jezelf de afweging maken. Je zou eventueel een co-sleeper bedje kunnen gebruiken (wij hadden zo'n bedje van de Ikea waar je 1 zijkant uit kunt halen en die tegen ons bed aan staan)

Laatst aangepast door Fiwen op di 6 maa 2012 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Printje di 6 maa 2012 - 9:19

Ons mannetje ligt nu ook al heel lang vrijwel altijd op zijn buik, maar toen hij zelf nog niet kon rollen legde ik hem altijd op zijn rug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 9:20

Flower_L schreef:
Printje schreef:Zonder dat ik, alles wist, heb ik me overal aan gehouden hahaha.

hier idem.

Hier ook eigenlijk zelfde als bovengaande dames. Y. lag af en toe in de box wel op dr zij, maar dit was op advies van de fysio en cb ivm afplatting. Maar daar moesten we dan ook echt wel bij blijven.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 di 6 maa 2012 - 9:21

Wij hebben ons overal aan gehouden. Overdag slaapt J. lastig in. Dan wieg ik hem in de kinderwagen in slaap. Wat we niet hebben gedaan is altijd in de buurt zijn. Na vier weken is hij 's nachts op zijn eigen kamertje gaan slapen. Wel hebben we de babyfoon 's nachts aan (ook al ligt hij in de kamer naast ons).
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Printje di 6 maa 2012 - 9:23

Ons mannetje sliep overdag ook zeer slecht en toch heb ik hem altijd gewoon in zijn bedje gelegd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pindaatje di 6 maa 2012 - 9:24

Flower_L schreef:

hier idem.

hier ook idem, bij de oudste. Toen zij eenmaal zelf op haar buik kon rollen, deed ze dat elke avond/nacht. ze is een echte buikslaper.

er staat dat een baby in een gewatteerde slaapzak geen dekentje nodig heeft. Onze jongste ligt in een gewatteerde slaapzak, mét een dekentje over tot halverwege zijn buik. Als hij dat niet heeft, wordt hij continue wakker, waarschijnlijk omdat hij het te koud heeft dan.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Aimee di 6 maa 2012 - 9:25

Ik vind de box ook geen plek om te slapen, maar als hij dan toch op zijn buik slaapt, dan liever wel in de ruimte waar ik ook ben zodat ik hem constant in de gaten kan houden.
Gelukkig krijgt hij wel borstvoeding, heeft hij een fopspeen en slaapt hij nog bij ons op de kamer, misschien beschermt dat hem een beetje laughcry
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  RiLiJu di 6 maa 2012 - 9:43

Ik heb altijd mijn gevoel en de kinderen gevolgd.

De jongste sliep altijd op zijn buik of op zijn zij en ze sliepen beide bij ons in bed(de jongste nog steeds)

Uiteraard houd ik goed toezicht, maar slapen is slapen. Of dat dan tegen bepaalde regels in is, of niet. De nachtrust van mijn kind(en van onszelf) gaat voor.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Liadan di 6 maa 2012 - 9:46

Onze dochter heeft wel altijd 'veilig' geslapen.
Onze zoon slaapt op zijn buik vanaf dat hij een paar weken oud was. En hij slaapt vrijwel altijd de helft van de nacht bij ons in bed, de ander helft in de co-sleeper.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 6 maa 2012 - 10:42

Wij hebben ons overal aangehouden maar de kinderen waren ook allebei makkelijke slapers.
Ik was er wel blij mee dat we dat konden doen, ik was al zo bang voor wiegendood.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 6 maa 2012 - 11:06

Ik heb me er niet aangehouden. J. slaapt van begin af aan op zijn zij, heeft lang in een zijligkussen geslapen ook 's nachts, ligt vanaf 5 a 6 maanden in een safe t sleep, slaapt altijd op zijn buik onder een dekbed met 3 knuffeldoekjes.

Natuurlijk is het belangrijk dat hij veilig slaapt maar ik vind het belangrijker dat hij uberhaupt slaapt. Ik ga mezelf altijd na. Ik slaap ook niet lekker op m'n rug en krijg de kriebels van een laken met een dekentje.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Ayla di 6 maa 2012 - 19:28

Ik heb me er geloof ik ook grotendeels wel aan gehouden. Ja ze slaapt wel met slaapzak en dekentje, anders is het te koud. En ze slaapt bij ons op de kamer, nu omdat we geen keus hebben maar ik lag net vanmorgen te bedenken dat ik dat bij een volgende ook zo wil, het geeft me ook een veilig gevoel. En gisteravond heeft ze een halfuurtje bij mij gelegen, heerlijk vond ik dat haha, dus ik snap ook wel als mensen dat ook doen, maar dan op een veilige manier.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Happydobby di 6 maa 2012 - 21:54

Het meeste wel, alleen M.sliep na een week op zijn eigen kamer, ik werd steeds wakker van iedere zucht en had erg lang niet goed geslapen. En hij heeft een slaapzak met dekentje en lakentje anders heeft hij het koud. Verder slaapt hij op zijn rug en hij krijgt bv. Wij roken niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Poisongirl wo 7 maa 2012 - 5:01

Hij slaapt op zijn rug, eerste 5 weken bij ons op de kamer, daarna op zijn eigen kamertje. Hij paste niet goed meer in het wiegje en het matras van het wiegje zakte door. Hij slaapt in een gewatteerde slaapzak zonder lakentje of dekentje (laken en deken schopt hij af, daarom een slaapzakje). Wij roken niet, bv krijgt hij helaas niet, omdat dit niet lukte ivm borstverkleining. Hij slaapt eigenlijk altijd in zijn bedje (babyfoon staat altijd aan, ook als wij gaan slapen, ook al slaapt hij in de kamer naast ons). In de box of wagenbak ligt hij regelmatig op zijn zij of zijn rug. Maar in zijn bedje altijd op zijn rug. De temperatuur op zijn kamertje is iets te hoog, is nl 20 graden, maar krijg het daar niet kouder. Ja, als ik het raam openzet, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling...Tocht iets te hard.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  mickey wo 7 maa 2012 - 5:07

Oh, F slaapt ook in een dikke slaapzak, onder een deken en lakentje. Hij heeft nooit bij ons op de kamer geslapen (op 1 nachtje na toen we uit logeren waren). Als hij overdag in bed ligt, staat de babyfoon aan, maar 's nachts hoor ik hem toch wel, dus blijft de ouder-unit beneden.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  PapillonRose wo 7 maa 2012 - 7:29

Ik heb me tot voor kort overal aan gehouden. Alleen heeft ze sinds krap 2 maanden een dekbedje. Na een maand of drie van slaapproblemen en alles geprobeerd te hebben, heb ik als laatste optie een dekbedje geprobeerd. En het werkte :shock:

Uiteraard is het bedje laag opgemaakt en stop ik haar zo goed in dat het dekbed niet te los ligt. Blijkbaar had ze het eerst toch koud (ondanks dat ik haar toch erg winterproof aangekleed dacht te hebben) of vindt ze het toch wat fijner om lekker geborgen en strak ingestopt te liggen..

Vind het nog steeds niet ideaal, maar na 3 maanden lang ellendige nachten was ik toch wel blij dat dit blijkbaar de oplossing was!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 7 maa 2012 - 7:41

H. heeft in het begin bij ons op de kamer gelegen. No uja, de eerste 2 nachten. We werden van elk zuchtje wakker.
Ze maakte (en maakt) enorm veel herrie in haar slaap. Net als haar broer, die slaapt dus ook op zijn eigen kamer.
Alleen de eerste weken heeft hij zo af en toe bij ons gelegen maar dan bleef 1 van ons wel wakker.
Ik was als de dood dat hij onder het dekbed zou verdwijnen.

In de box heeft H. veel geslapen in het begin.
A. ook, op zijn buik. Tot we door kregen dat hij beter sliep als hij rust had en ingebakerd lag.
Toen is hij overdag naar boven gegaan.

Hij slaapt nu in een slaapzak onder een dekentje.
H. slaapt inmiddels in een groot bed onder een dekbed.

Gast
Gast

Bericht  Nijntje wo 7 maa 2012 - 8:21

hier ook niet aan de regels van het veilig slapen gehouden zoals ze staan beschreven. In het begin sliep ze regelmatig 's nachts tussen ons in. Wel hoog tegen het hoofdeind en een eigen dekentje (als slaapzak niet genoeg was) zodat ze hopelijk niet onder onze deken kon zakken.

De eerste 3 maanden sliep ze bij ons op de kamer in haar eigen wiegje... of tussen ons in... of op mijn buik (oh wat mis ik dat toch...Veilig slapen adviezen 166342 ) en ook wel eens in de zijslaper... Daarna in haar eigen kamertje naast ons. In het begin laag op gemaakt, maar met iets van 10 maanden 'normaal' opgemaakt. Ons meisje kruipt altijd naar boven, ligt met haar hoofdje als het even kan tegen het boveneind aan. Sinds ze ong een jaar is heeft ze ook allemaal van die knuffeldoekjes liggen, zodat ze er genoeg heeft om 's nachts te kiezen.

De babyfoon staat 's nachts niet aan, ze ligt in de kamer naast ons en is goed te horen. Toch vond ik het altijd weer fijn om te horen dat ze 's morgens weer wakker was, dat heerlijke geklets:D

En overdag sliep ze ook nog vaak in de box. Dus of ik de adviezen een beetje heb opgevolgd... mmmmm, heb het idee van nietVeilig slapen adviezen 394967 Maar het is denk ik ook vooral naar je eigen kindje kijken hoe het is, wat het fijn vind slapen en of jij je er prettig bij voelt...
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519

Bericht  studiebol wo 7 maa 2012 - 9:30

Ik heb wel gelezen over hoe je het bedje het best kon opmaken...

Verder heb ik eigenlijk niet gelezen, de dames hier sliepen ook in de box, ze sliepen 23 uur per dag dus ik vond het gewoon niet zo leuk om ze dan altijd boven te hebben plus dat ze er ook gewoon goed sliepen. En ja hoor ze sliepen in de box ook op hun buik. Alleen daar omdat ik het daar kon zien, boven in bed kon ik het niet zien en vond ik het eng.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Printje wo 7 maa 2012 - 9:32

Even over dat bij jullie in bed. Wij hebben 2 losse matrassen, ik zou mijn kleintje nooit zomaar tussen ons inleggen daarom. Het is een hele enkele keer gebeurd toen hij klein was dat hij bij ons lag en dan legde ik hem op het verschoningskussen, hoe doen jullie dat?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan wo 7 maa 2012 - 9:34

Wij hebben ook 2 losse matrassen. Kian ligt altijd op 'mijn' matras helemaal tegen me aan gekropen, hij ligt met zijn hoofd wel wat hoger dan mijn hoofd zodat hij niet onder het dekbed ligt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende