Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?
+33
Clapperdie
Fearie
Bruintje Beer
CCC
liesje
Tiara
Dille
Isa
Happydobby
Tania
Limburg85
Annemie
Aimee
maiadebij
Parel
Flower_L
meisjesmama
Pandora
*Lookie*
Twellie
bolus26
Coccinelle
Jazzlyn
chipa
Slakje
loesje
SarahKey
Mida4you
Sanne
Purpleflower
Laced
Linda
studiebol
37 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?
Jeetje, het gaat weer fiks omhoog. Vind het toch wel zorgwekkend dit soort dingen. Ik werk ook in de kinderopvang en ben toch bang dat ouders weer andere maatregelen gaan treffen (opa's, oma's, vriendinnen ed.). Het word er allemaal niet beter op, voor niemand niet in dit geval want de werkgelegenheid gaat hierdoor ook weer een stuk achteruit.
Hier nemen wij zelf een deel op ons en onze ouders passen op N. Maar moet zeggen dat ik ook weet dat er altijd een moment kan komen dat onze ouders dit niet meer willen/ kunnen. Dan zullen we op zoek gaan naar een andere oplossing.
Hier nemen wij zelf een deel op ons en onze ouders passen op N. Maar moet zeggen dat ik ook weet dat er altijd een moment kan komen dat onze ouders dit niet meer willen/ kunnen. Dan zullen we op zoek gaan naar een andere oplossing.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
studiebol schreef:aanitaa schreef:
Voor de mensen die liever niet voor een gastouder kiezen vanwege de dingen met de kinderen doen qua leren etc, wij als gastouder hebben ook de mogelijkheid om cursussen te volgen en de thema's die genoemd werden, dat kunnen wij ook doen door bijeenkomsten. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen wat die prettig vind.
Maar jij hebt neem ik aan geen zebra in je huiskamer liggen bij het thema verkeer? En ook de knutselwerkjes blijven niet een aantal weken in jou huis hangen, zodat er een aantal weken over gepraat kan worden. Of doe je dat wel? Ik geloof meteen dat jullie curssen kunnen volgen en dat vind ik ook goed, maar het vind plaats in een huis en niet in een dagverblijf dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet je hele huis gaat aanpassen aan het thema verkeer en dat doen ze op een kinderdagverblijf wel en dat vind ik er leuk aan.
Dat is natuurlijk een verschil en ook niet te vergelijken qua kosten/ruimte etc etc. Zo zijn er bij beide voor en nadelen en het is ook maar net wat je belangrijk vind, maar ik wilde het gewoon even aangeven dat wij ook wel scholing volgen. Daarom zeg ik ook het is maar net wat je prettiger vind. De een zal dat het kleinschalige vinden en de ander vind dit soort dingen belangrijk zoals jij.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Anitaa, helemaal waar het is maar net wat je belangrijk vind. Momenteel is het dagverblijf bij ons ook behoorlijk kleinschalig op donderdag zitten ze maar met 3 andere kindjes in de groep
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Dat is wel echt lekker inderdaad dat er maar weinig kindjes dan zijn.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
studiebol schreef:aanitaa schreef:
Voor de mensen die liever niet voor een gastouder kiezen vanwege de dingen met de kinderen doen qua leren etc, wij als gastouder hebben ook de mogelijkheid om cursussen te volgen en de thema's die genoemd werden, dat kunnen wij ook doen door bijeenkomsten. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen wat die prettig vind.
Maar jij hebt neem ik aan geen zebra in je huiskamer liggen bij het thema verkeer? En ook de knutselwerkjes blijven niet een aantal weken in jou huis hangen, zodat er een aantal weken over gepraat kan worden. Of doe je dat wel? Ik geloof meteen dat jullie curssen kunnen volgen en dat vind ik ook goed, maar het vind plaats in een huis en niet in een dagverblijf dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet je hele huis gaat aanpassen aan het thema verkeer en dat doen ze op een kinderdagverblijf wel en dat vind ik er leuk aan.
Vind jij dat belangrijk dan? Dat er knutselwerkjes een paar weken blijven hangen? Er zijn toch veel belangrijkere dingen. Ik vind het belangrijker dat mensen geschoold zijn, interesse tonen, ehbo diploma hebben, kennis van ontwikkeling etc. Gastouders moeten ook een opleiding hebben. Op een kdv is het ook niet altijd veilig. Er zijn genoeg kdv;s die niet voldoen aan de eisen van de ggd.Die dan uiteindelijk ook gesloten worden. Fijn idee als net jou kind daar zat. Gastouders moeten ook hun rio (risici inventarisatie) invullen en als dat niet goed is mag je geen kinderen opvangen. Dus er word best streng naar gekeken.
Wij betalen maar bij elkaar met bureaukosten volgens mij 5,93 p.u voor een gastouder. Wij hebben een fijner gevoel bij een gastouder en zullen pas onze kinderen op een kinderdagverblijf of BSO doen als het echt noodzaak zou zijn. Wij werken allebei in de zorg en een kinderdagverblijf past niet in de tijden voor ons.
We betalen zelf 117 euro p.m. voor 8,5 uur opvang in de week.
Het is net als de discussie BV/FV. de één heeft een fijner gevoel bij een KDV en de ander bij een gastouder!!
We betalen zelf 117 euro p.m. voor 8,5 uur opvang in de week.
Het is net als de discussie BV/FV. de één heeft een fijner gevoel bij een KDV en de ander bij een gastouder!!
Laatst aangepast door Bruintje Beer op wo 21 nov 2012 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
SarahKey schreef:studiebol schreef:aanitaa schreef:
Vind jij dat belangrijk dan? Dat er knutselwerkjes een paar weken blijven hangen? Er zijn toch veel belangrijkere dingen. Ik vind het belangrijker dat mensen geschoold zijn, interesse tonen, ehbo diploma hebben, kennis van ontwikkeling etc. Gastouders moeten ook een opleiding hebben. Op een kdv is het ook niet altijd veilig. Er zijn genoeg kdv;s die niet voldoen aan de eisen van de ggd.Die dan uiteindelijk ook gesloten worden. Fijn idee als net jou kind daar zat. Gastouders moeten ook hun rio (risici inventarisatie) invullen en als dat niet goed is mag je geen kinderen opvangen. Dus er word best streng naar gekeken.
Ik heb al ergens eerder aangegeven waarom ik liever kies voor een dagverblijf en niet voor een gastouder. En ja bovenstaande vind ik absoluut een voordeel van het dagverblijf. Tuurlijk zijn er belangrijke dingen maar het schoolse stuk vind ik ook zeker heel belangrijk en ik denk dat een dagverblijf dat meer heeft dan een gastouder.
Dit staat verder los van of een gastouder geschoold word of niet want ik heb nergens beweerd dat ik daar aan twijfel.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
SarahKey schreef:studiebol schreef:aanitaa schreef:
Maar geschoolde, geïnteresseerde en vakkundige mensen vind je toch net zo goed op een kdv als bij een gastouder? Daarnaast mag een kdv ook niet open als het niet aan de eisen voldoet, net als een gastouder. Ik neem aan dat een gastouder ook 'dicht' moet als hij/zij niet langer aan de eisen voldoet, net als een kdv. Ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande probeert te zeggen geloof ik.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Wij maken 2.5 dag gebruik van de opvang voor D, hebben eigenlijk 3 dagen nodig maar mijn vriend's broer en moeder passen 1 middag op. Dat vinden we meer als genoeg en daarom blijft D ook naar de opvang gaan, daarbij vind hij het er hartstikke leuk. Gaat er met plezier naartoe en dat vind ik ook belangrijk.
Een gastouder hebben we naar gekeken, maar de kdv hadden we vanaf het 1e gesprek al een goed gevoel bij, dus dat is hem gewoon geworden.
We betalen dan volgend jaar 300 euro ipv 220 euro, het is een redelijke aanslag op ons budget. Maar we willen onze (althans mijn vriends familie) niet extra vragen, een middag in de week is voldoende. Mijn familie is qua afstand geen optie en zeker vanwege persoonlijke redenen is dat geen optie.
Een gastouder hebben we naar gekeken, maar de kdv hadden we vanaf het 1e gesprek al een goed gevoel bij, dus dat is hem gewoon geworden.
We betalen dan volgend jaar 300 euro ipv 220 euro, het is een redelijke aanslag op ons budget. Maar we willen onze (althans mijn vriends familie) niet extra vragen, een middag in de week is voldoende. Mijn familie is qua afstand geen optie en zeker vanwege persoonlijke redenen is dat geen optie.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij moeten zometeen 350 euro zelf betalen. Nu is dat 500 euro. T. gaat vanaf januari 2 dagen ipv 3 dagen.
Blijft veel geld allemaal.. Wij zijn er 800 euro netto op achter uit gegaan sinds ik 32 uur werk en T. naar de opvang gaat
Maar toch houden we nog wel meer over dan als ik zou stoppen met werken.
Blijft veel geld allemaal.. Wij zijn er 800 euro netto op achter uit gegaan sinds ik 32 uur werk en T. naar de opvang gaat
Maar toch houden we nog wel meer over dan als ik zou stoppen met werken.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
ik geloof dat het hier mee valt als ik een beetje grofweg ben gaan rekenen... heb niet alle gegevens goed bij de hand. maar ik denk dat het een beetje gelijk blijft (al vraag ik me af of ik het goed bereken omdat velen best wat meer moeten betalen)
A. gaat nu 1 dag in de week naar het kdv en ik moet zon 120/130 euro zelf betalen
A. gaat nu 1 dag in de week naar het kdv en ik moet zon 120/130 euro zelf betalen
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Twellie schreef:Ai. Als ik het goed gedaan heb, gaan wij per 1 Januari 300 euro in de maand meer zelf betalen en dat voor maar drie dagdelen in de week .
Pfjiew, net even de hulp van mijn vriend ingeroepen en ik heb me vergist. We houden hetzelfde bedrag.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wij gaan 68,- meer betalen voor 2 kinderen 3 dagen kdv.
We houden nu eigenlijk al niks meer over... Maar ik kan gewoon niks anders doen.
Een gastouder is niet veel goedkoper, bij ons op het kdv krijg je voor het 2e kind 10% korting, dat scheelt best wel veel.
Ik lever nu ongeveer de helft in van mijn loon.
We houden nu eigenlijk al niks meer over... Maar ik kan gewoon niks anders doen.
Een gastouder is niet veel goedkoper, bij ons op het kdv krijg je voor het 2e kind 10% korting, dat scheelt best wel veel.
Ik lever nu ongeveer de helft in van mijn loon.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb het nog niet berekend, maar we zijn toch al aan het kijken of we het niet anders kunnen gaan oplossen. Ik vind het sowieso te duur worden en dat wordt dadelijk, met 2 kids, natuurlijk alleen maar meer en meer...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik bereken dat soort dingen eigenlijk niet. Stoppen met werken of minder werken is gewoon geen optie, ook niet als het meer geld gaat kosten, dus eigenlijk vind ik het niet zo van belang wat het kost eigenlijk. Is hier in huis nog geen onderwerp van gesprek geweest.
*edit* ik lieg een beetje, het is wél onderwerp van gesprek geweest, maar niet omdat het duurder wordt, maar we hebben ernaar gekeken omdat de schooltijden van mijn kinderen veranderd zijn in een continuerooster en het dus nu makkelijker is om 2 halve dagen te werken ipv 1 hele, voor mijn man. Dan zouden ze een dag minder naar de BSO gaan en dat scheelt ons uiteraard geld. Maar dat moet wel kunnen op zijn werk. Mijn werk aanpassen is gewoon geen optie, ik heb 1 vaste dag vrij en de rest werk ik onregelmatig.
*edit* ik lieg een beetje, het is wél onderwerp van gesprek geweest, maar niet omdat het duurder wordt, maar we hebben ernaar gekeken omdat de schooltijden van mijn kinderen veranderd zijn in een continuerooster en het dus nu makkelijker is om 2 halve dagen te werken ipv 1 hele, voor mijn man. Dan zouden ze een dag minder naar de BSO gaan en dat scheelt ons uiteraard geld. Maar dat moet wel kunnen op zijn werk. Mijn werk aanpassen is gewoon geen optie, ik heb 1 vaste dag vrij en de rest werk ik onregelmatig.
Gast- Gast
Eucalypta schreef:Ik bereken dat soort dingen eigenlijk niet. Stoppen met werken of minder werken is gewoon geen optie, ook niet als het meer geld gaat kosten, dus eigenlijk vind ik het niet zo van belang wat het kost eigenlijk.Is hier in huis nog geen onderwerp van gesprek geweest.
.
Hier kan het eigenlijk ook niet anders, minder werken wil/kan ik niet, manlief eventueel wel maar daar schieten we dan financieel nog geen fluit mee op. Oma past al 2 dagen op en dat vind ik eigenlijk al teveel dus helaas zullen we er gewoon aan moeten geloven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dille schreef:SarahKey schreef:studiebol schreef:aanitaa schreef:
Maar geschoolde, geïnteresseerde en vakkundige mensen vind je toch net zo goed op een kdv als bij een gastouder? Daarnaast mag een kdv ook niet open als het niet aan de eisen voldoet, net als een gastouder. Ik neem aan dat een gastouder ook 'dicht' moet als hij/zij niet langer aan de eisen voldoet, net als een kdv. Ik snap niet zo goed wat je met bovenstaande probeert te zeggen geloof ik.
Ik reageerde meer op het stukje dat er knutsels langer blijven hangen als bij een gastouder. Ik weet ook wel dat je die eisen op een kdv hoort te hebben, werk zelf in de kinderopvang
Studiebol: daar heb je wel gelijk in dat een kdv beter de middelen heeft om voorschoolse activiteiten aan te bieden. Ik heb thuis geen mega knutselkast en 20 kleuren verf etc. Wel als ik een knutsel op de bso had voorbereid nam ik een voorbeeld mee naar huis. Of als er materiaal over was nam ik het mee voor de kinderen waar ik toen oppaste.
Ouders van de oudste kinderen op mijn groep hebben in het hele begin nog meegemaakt dat ze alles zelf moesten betalen. Toen werkte je echt voor jan snot. Maar die moeders hadden het er voor over om aan het werk te blijven. Die lachen zich nu nog in het vuistje wat ze nu allemaal terug krijgen.
Ik heb toen eens berekend wat wij kwijt zouden zijn aan ongeveer 2 dagen opvang. En man man, wat was ik blij dat wij oma's hebben die op willen en kunnen passen. En nu wordt het allemaal nóg meer..
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Toch weer betalen voor ID-kaart
» Stelling: rokende mensen moeten meer premie betalen
» Meer lichamelijke pijn door het weer?
» Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers.
» maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken
» Stelling: rokende mensen moeten meer premie betalen
» Meer lichamelijke pijn door het weer?
» Rokers moeten meer ziektekosten betalen dan niet rokers.
» maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: