Meer lichamelijke pijn door het weer?
+3
Parisienne
Angela_1986
Mamsie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Meer lichamelijke pijn door het weer?
Wie heeft hier ook zo'n last van en wat doe jij er tegen om het te verlichten?
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Meer lichamelijke pijn door het weer?
Ik heb aanzienlijk meer last van mijn gewrichten en spieren met erg vochtig weer en helaas valt daar weinig aan te doen.
Ik zorg er voor dat ik warm aangekleed bent zodat ik het niet koud heb en m'n spieren dus niet nog meer verkrampen. Thuis heb ik dan vaak een kruik of electrische deken op de bank/in bed zodat m'n spieren een beetje kunnen ontspannen. En ik slik paracetamol of ibruprofen om de scherpste randjes van de pijn af te halen zodat ik in ieder geval kan functioneren. Verder hou ik rekening met de activiteiten die ik doe; als ik bv. last van m'n vingers heb dan probeer ik niet te veel dingen te doen waarvoor je een beroep doet op je fijne motoriek.
Oh, de infraroodcabine vind ik ook wel erg fijn op zulke momenten maar dat doe ik véél te weinig!
Sterkte!
Ik zorg er voor dat ik warm aangekleed bent zodat ik het niet koud heb en m'n spieren dus niet nog meer verkrampen. Thuis heb ik dan vaak een kruik of electrische deken op de bank/in bed zodat m'n spieren een beetje kunnen ontspannen. En ik slik paracetamol of ibruprofen om de scherpste randjes van de pijn af te halen zodat ik in ieder geval kan functioneren. Verder hou ik rekening met de activiteiten die ik doe; als ik bv. last van m'n vingers heb dan probeer ik niet te veel dingen te doen waarvoor je een beroep doet op je fijne motoriek.
Oh, de infraroodcabine vind ik ook wel erg fijn op zulke momenten maar dat doe ik véél te weinig!
Sterkte!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb de laatste paar weken erg veel last van mijn nek en rug, tegen de avond voelt het helemaal verkrampt aan. Nu na een paar weken ben ik er achter gekomen dat wanneer ik voor het slapen gaan een hete douche neem en dan de massagestralen op mijn rug en en nek zet, ik tenminste een beetje ontspan en goed kan slapen.
Verdere tips heb ik niet, dus ik lees hier even mee!
Verdere tips heb ik niet, dus ik lees hier even mee!
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties. Idd het warm houden helpt het beste. Maar moet zeggen dat ik het best lastig vind. Ik ga nu wat vaker naar de sauna, eens kijken of dat dat ook helpt.
Mamsie- Ratel
Ik heb de laatste tijd ook steeds meer 'pijntjes'. Vooral mijn hoofd en mijn nek. Ik ben al bekend met hoofdpijn, het is eigenlijk altijd aanwezig. De laatste tijd wordt het alleen steeds erger, meestal vanuit mijn nek.
Verder ook last van mijn onderrug en bovenbenen. Lichamelijk ben ik gewoon moe. Nu al een herfst-/winterdip?
Verder ook last van mijn onderrug en bovenbenen. Lichamelijk ben ik gewoon moe. Nu al een herfst-/winterdip?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik merk het aan mijn schouders. Ze komen gelijk vaster te zitten helaas en daarnaast voel ik me gelijk wat futlozer.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik heb echt het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen gereden heeft de laatste tijd.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Ik heb echt het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen gereden heeft de laatste tijd.
Dat gevoel heb ik elke dag maar sinds t nattere weer zijn het Boeing747's. Ik loop nog "maar" 2.5 jaar met klachten en vorig jaar dacht ik dat het kwam door overbelasting van mijn lijf maar het is een combi.
Mamsie- Ratel
Ik heb ooit een pethidineprik in mijn been gehad toen ik in het ZH lag voor de Crohn. Ik had zo;n enorme buikpijn.
Die prik werkte als een tiet. Ik kon zelfs slapen. Maar waarschijnlijk hebben ze `m niet goed uitgewreven waardoor ik nu steeds pijn heb in mijn bovenbeen als het kouder begint te worden.
Mijn schouders en nek beginnen nu ook snel pijn te doen. Ik denk omdat ik mijn schouders dan sneller optrek vanwege het gure weer/wind.
Die prik werkte als een tiet. Ik kon zelfs slapen. Maar waarschijnlijk hebben ze `m niet goed uitgewreven waardoor ik nu steeds pijn heb in mijn bovenbeen als het kouder begint te worden.
Mijn schouders en nek beginnen nu ook snel pijn te doen. Ik denk omdat ik mijn schouders dan sneller optrek vanwege het gure weer/wind.
Gast- Gast
Ik heb een vorm van reuma en hoe slechter het weer, hoe meer pijn. Ik merk dat het sinds een week of 2 erg toeneemt.
Zover ik weet is er helaas niks aan te doen.
Zover ik weet is er helaas niks aan te doen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Hier werkt de warme douche ook niet echt meer, en hoewel mijn nek aardig los is gemaakt (gaat steeds vast zitten doordat ik mijn schouder nog niet goed kan bewegen) krijg ik steeds meer last van mijn rug. En mijn armen beginnen ook te verkrampen.
Dit gebeurt wel altijd 's avonds na het eten, en het maakt niet uit of ik de hele dag gelopen/gefietst heb, thuis niets heb gedaan, juist druk in huis ben geweest of weet ik veel wat..
Weet iemand misschien een manier om wat dat betreft te ontspannen? Ik probeer alles goed warm te houden maar dat helpt niet echt.
Dit gebeurt wel altijd 's avonds na het eten, en het maakt niet uit of ik de hele dag gelopen/gefietst heb, thuis niets heb gedaan, juist druk in huis ben geweest of weet ik veel wat..
Weet iemand misschien een manier om wat dat betreft te ontspannen? Ik probeer alles goed warm te houden maar dat helpt niet echt.
Gast- Gast
Waar heb je last je van Mamsie? Vervelend dat je zoveel pijn hebt. Ik ben in 2009 geopereerd aan mijn rug en voel dat bij koud en vochtig weer ook op komen, hoe meer pijn, hoe meer ik ga verkrampen. Ik doe 1x in de week hatha yoga, waarin ik leer al helemaal te ontspannen. Dat helpt. Ook kleed ik me warm aan en loop ik doordeweeks nooit meer op hakken.
Sterkte!
Sterkte!
Gast- Gast
Ik voel de breuk in m'n scheenbeen heel goed als het kouder wordt.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Ik ben ook benieuwd waar jij last van hebt, Mamsie. Wist helemaal niet dat je zo veel lichamelijke klachten hebt. Erg vervelend. Lijkt me erg zwaar met je drie mannen en je studie.
Ik ga volgende week toch weer eens naar de huisarts met mijn klachten. Ik heb nu een nieuwe huisarts en hopelijk word ik hier wel eens serieus genomen, en ik hoop nog meer dat er eens iets uit komt uit een bepaalde bloedtest of dat er een verwijzing mogelijk is. M'n vriend gaf aan dat het toch echt niet normaal is, hoe ik me vaak voel, en dat het wellicht goed is om er door een nieuw persoon eens naar te laten kijken. Ik heb nu een lijst gemaakt met klachten die ik dagelijks tot vaak heb, zodat ik die kan laten zien aan de huisarts en ik tijdens het gesprek niets vergeet. Lijkt me wel verstandig.
Ik ga volgende week toch weer eens naar de huisarts met mijn klachten. Ik heb nu een nieuwe huisarts en hopelijk word ik hier wel eens serieus genomen, en ik hoop nog meer dat er eens iets uit komt uit een bepaalde bloedtest of dat er een verwijzing mogelijk is. M'n vriend gaf aan dat het toch echt niet normaal is, hoe ik me vaak voel, en dat het wellicht goed is om er door een nieuw persoon eens naar te laten kijken. Ik heb nu een lijst gemaakt met klachten die ik dagelijks tot vaak heb, zodat ik die kan laten zien aan de huisarts en ik tijdens het gesprek niets vergeet. Lijkt me wel verstandig.
Marin- Lady Post-a-lot
Ga er alleen wel vanuit Marin dat áls het een naam krijgt, er niet gelijk iets voor is natuurlijk. Dan heb je een diagnose, en dan? Ik hoop dat ze bij jou wel iets vinden, en ook iets waar we wat mee kunnen doen, maar het is ook heel vaak anders, helaas.
Ik heb nu met het slechtere weer ook véél meer pijn, helaas.
Ik heb nu met het slechtere weer ook véél meer pijn, helaas.
Gast- Gast
Ja, dat is precies een van de redenen waarom ik er al jaren tegenaan hik om er écht werk van te maken. Stel het is FM, of iets anders, en dan? Ik hik er al jaren tegenaan om écht assertief te zijn en die medische molen in te willen, hopen op dat er iets uitkomt, maar ook rekening houden met dat er gewoon niets uit komt. Ik vind het erg moeilijk. Maar daarom is een nieuwe huisarts misschien wel een goed startpunt.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou sowieso gewoon de stap wagen, wellicht komt er wel iets uit waar ze wat mee kunnen. Ik wilde het alleen toch even gezegd hebben, zodat je niet vol hoop erheen gaat, om het zo te zeggen.
Gast- Gast
Nee snap ik, lief van je dat je het zegt. Het is precies waarom ik er zo bang voor ben. Dat ik de stap nu durf te zetten, betekent niet dat er een antwoord is.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb last van mijn halverwege mijn rug tot aan mijn tenen. Het is begonnen in mijn laatste zwangerschap. Ik had flinke bekken klachten en ik kon op het einde echt nog maar een paar 100 meter lopen. Ik had ook een behoorlijk grote buik en dat heeft ook zijn tol van mijn lichaam geëist. In mijn zwangerschap heb ik fysio gehad maar echt helpen deed dit niet. We gingen er vanuit dat het na de bevalling wel wer weg zou gaan na verloop van tijd.
Na mijn bevalling is de pijn alleen maar meer en erger geworden (waarschijnlijk door mijn bevalling zelf ook).
Ik heb pijn in mijn rug, heupen, billen, bovenbenen, kuiten en ook voeten en nu zelf mijn tenen. Mijn schaamstreek doet zeer en ik kan gewoon niet meer vrij bewegen. Ik heb continue een verzuurd gevoel in mijn lijf. Al mijn spieren doen zeer en mijn huid ook. Ook knakt mijn lichaam ineens overal. Mijn stuitje staat scheef en daar heb ik gek genoeg geen last van, al kan ik niet goed recht op een harde ondergrond zitten en fietsen is ook vervelend. Waarschijnlijk gaan ze deze wel proberen recht te zetten.
Ik merk dat ik het moeilijk vind om de pijn te omschrijven. Op den duur weet je ook gewoon niet meer wat of waar je het nou voelt.
Marin. Ja het is erg vermoeiend met de kinderen en mijn studie. Veel dingen kan ik niet meer en ik moet nadenken bij de bewegingen die ik maak. Ik kan niet veel tillen en gek doen met de kinderen is er ook niet meer bij. Ik slaap erg slecht ook door de pijn en daarom gaan we ook een nieuw matras aanschaffen. Hopelijk helpt dat wat.
Het ergste van allemaal vind ik nog wel dat ik door de pijn snel prikkelbaar ben en niet echt een lekker humeur heb. Ik probeer het me niet te laten beïnvloeden maar dat is wel moeilijk. Huishoudelijke taken kan ik ook niet meer eigenlijk. De normale dingen doe ik wel want ja dat moet gewoon maar voor de andere dingen komt er nu een schoonmaakster.
Ecrits, ja op hakken lopen doe ik ook bijna nooit meer. Ja voor een feestje en dat moet ik de volgende dag bekopen. Waarom ben jij aan je rug geopereerd? Echt vervelend die bijkomstigheid van het weer.
Na mijn bevalling is de pijn alleen maar meer en erger geworden (waarschijnlijk door mijn bevalling zelf ook).
Ik heb pijn in mijn rug, heupen, billen, bovenbenen, kuiten en ook voeten en nu zelf mijn tenen. Mijn schaamstreek doet zeer en ik kan gewoon niet meer vrij bewegen. Ik heb continue een verzuurd gevoel in mijn lijf. Al mijn spieren doen zeer en mijn huid ook. Ook knakt mijn lichaam ineens overal. Mijn stuitje staat scheef en daar heb ik gek genoeg geen last van, al kan ik niet goed recht op een harde ondergrond zitten en fietsen is ook vervelend. Waarschijnlijk gaan ze deze wel proberen recht te zetten.
Ik merk dat ik het moeilijk vind om de pijn te omschrijven. Op den duur weet je ook gewoon niet meer wat of waar je het nou voelt.
Marin. Ja het is erg vermoeiend met de kinderen en mijn studie. Veel dingen kan ik niet meer en ik moet nadenken bij de bewegingen die ik maak. Ik kan niet veel tillen en gek doen met de kinderen is er ook niet meer bij. Ik slaap erg slecht ook door de pijn en daarom gaan we ook een nieuw matras aanschaffen. Hopelijk helpt dat wat.
Het ergste van allemaal vind ik nog wel dat ik door de pijn snel prikkelbaar ben en niet echt een lekker humeur heb. Ik probeer het me niet te laten beïnvloeden maar dat is wel moeilijk. Huishoudelijke taken kan ik ook niet meer eigenlijk. De normale dingen doe ik wel want ja dat moet gewoon maar voor de andere dingen komt er nu een schoonmaakster.
Ecrits, ja op hakken lopen doe ik ook bijna nooit meer. Ja voor een feestje en dat moet ik de volgende dag bekopen. Waarom ben jij aan je rug geopereerd? Echt vervelend die bijkomstigheid van het weer.
Mamsie- Ratel
Pfff jemig Mamsie, wat heftig. Klinkt alsof je lichaam echt een fikse klap heeft gekregen van die laatste zwangerschap. Heb je je al goed laten onderzoeken? Ik herken heel erg wat je zegt over dat je het op een gegeven moment lastig vindt om de pijn te omschrijven. Kan me ook voorstellen dat het echt weerslag heeft op je psyche, en dat je er kribbig van wordt. Hopelijk kan je iets vinden waardoor de pijn minder wordt. Dit weer is inderdaad niet goed voor dit soort pijnen. Ik weet niet wat je hebt, en jij waarschijnlijk ook niet, maar warm blijven en met name je spieren warm houden is in zulke gevallen belangrijk. Lekker warm douchen/bad nemen, maar ook wandelen of goed in beweging blijven. Ik loop tegenwoordig naar een supermarkt die verder weg is, zodat ik extra beweging krijg. Vind het echt naar om te horen, dat wist ik helemaal niet dat je zo veel pijn had. Sterkte!
Marin- Lady Post-a-lot
Ja ik wil ook niet te veel zeuren dus ik zet het niet overal weg. Nouja de laatse week wel hier op het forum. Nee ik weet idd ook niet wat nou het probleem is en waar het vandaan komt. Ik ben bij verschillende fysio's geweest, bij een osteopaat, bij een manueel, in het ziekenhuis hebben ze röntgen foto's gemaakt en een MRI scan gedaan. Nu ben ik onder behandeling bij een bekkenfysio en zij doet ook dry needling. Maar ik heb nog niet echt baat erbij. Nu wil ze dus gaan proberen of het rechtzetten van mijn stuitje misschien toch iets uithaalt. Vandaag heeft ze mijn hele rug los gemaakt want alles zat weer muurvast.
Ja het warmhouden probeer ik ook zeker te doen nu. Bewegen doe ik genoeg, maar door de pijn in mijn bekken is te veel ook weer niet goed. De kracht in mijn spieren is ook heel weinig, ik ben bezig om dit beter te maken door te fitnessen maar dat kost gewoon tijd.
Ja het warmhouden probeer ik ook zeker te doen nu. Bewegen doe ik genoeg, maar door de pijn in mijn bekken is te veel ook weer niet goed. De kracht in mijn spieren is ook heel weinig, ik ben bezig om dit beter te maken door te fitnessen maar dat kost gewoon tijd.
Mamsie- Ratel
Wat vervelend Mamsie, dat klinkt helemaal niet goed. Wat rot dat ze je niet kunnen helpen. Ik heb een dubbele hernia gehad en die was zo groot dat het acuut geopereerd moest worden. Ik heb nog steeds last aan onderrug, bekken, heupen tot uitstraling naar mijn knie. Ik kan niet lang op een stoel blijven zitten omdat het bij mijn heup en bil pijn gaat doen. De pijn is nog te handelen bij mij, daar ben ik blij om want ik wil niet weer langdurig aan pijnstillers en morfine en nog een operatie zie ik ook niet zitten want ze doen ze operatie maar maximaal 2 x en ik heb er al een gehad. Osteopathie en yoga geven me 1 tot 2 dagen verlichting, daarna komt de pijn terug. Zwemmen in warm water vind ik trouwe s ook fijn. Ik heb na een avond op hakken de dag erna ook ontzettende rugpijn.
Je hebt al een mri gehad toch? Dus een hernia is uitgesloten? Mensendieck kan trouwens ook heel goed helpen. Misschien kan je dat nog proberen? Heel veel sterkte!
Je hebt al een mri gehad toch? Dus een hernia is uitgesloten? Mensendieck kan trouwens ook heel goed helpen. Misschien kan je dat nog proberen? Heel veel sterkte!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» wat is dit nou weer (pijn tijdens voeden )
» door de bomen het bos niet meer zien
» Niet meer verzadigd door eten
» Al die opleidingen!! Door de bomen het bos niet meer zien!
» stress - lichamelijke klachten
» door de bomen het bos niet meer zien
» Niet meer verzadigd door eten
» Al die opleidingen!! Door de bomen het bos niet meer zien!
» stress - lichamelijke klachten
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: