Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

+33
Clapperdie
Fearie
Bruintje Beer
CCC
liesje
Tiara
Dille
Isa
Happydobby
Tania
Limburg85
Annemie
Aimee
maiadebij
Parel
Flower_L
meisjesmama
Pandora
*Lookie*
Twellie
bolus26
Coccinelle
Jazzlyn
chipa
Slakje
loesje
SarahKey
Mida4you
Sanne
Purpleflower
Laced
Linda
studiebol
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? - Pagina 2 Empty Re: Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

Bericht  meisjesmama di 20 nov 2012 - 23:13

Wij gaan wel kijken wat voor een oplossingen er zijn. De jongste willen we zo en zo 1 dag op het kdv hebben. En 1 dag anders laten opvangen. opa en oma willen wel mijn man is dat helemaal voor en ik een stuk minder. Heb ook al gekeken om 1 dag als oppas te gaat werken. Ik heb tenslotte ook mijn spw - diploma ( waar ik nu niets mee doe)
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? - Pagina 2 Empty Re: Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

Bericht  Flower_L di 20 nov 2012 - 23:36

Woj gaan straks bijna 580 zelf betalen aan 2 kindjes 3 dagen.
Zijn druk aan nadenken hoe naar 2 dagen kdv. Niet zozeer om kosten, maar meer omdat we zelf meer bij kindjes willen zijn.

Desalniettemin....het is natuurlijk erg prettig wanneer onze kosten hiermee omlaag gaan smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Twellie di 20 nov 2012 - 23:46

Ai. Als ik het goed gedaan heb, gaan wij per 1 Januari 300 euro in de maand meer zelf betalen en dat voor maar drie dagdelen in de week :O.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Parel wo 21 nov 2012 - 0:05

Wij gaan (met een extra dagdeel afname & flexibele opvang) van 162 euro naar 293 euro.
Scheelt ons dus 130 euro en vind dat best een flinke smak geld!

Ik werk onregelmatig dus we moeten wel flex opvang, en we hebben niemand in de buurt die altijd op kan passen. Mijn moeder woont helaas te ver weg, anders hadden we geen opvang nodig gehad. Mijn beste vriendin vangt evt. opvang op buiten de 2,5 dag opvang, en dat voelt eigenlijk best goed.

Ze heeft het ook heel erg naar dr zin op de creche, ze is gek op andere kindjes èn op de juffen die daar werken (mijn excollega`s).

Een gastouder vinden wij PERSOONLIJK niet prettig, omdat dat te kleinschalig is, veelal een relatief onbekende èn ik heb het idee dat daar veel meer dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen dan op een creche (in het algemeen gesproken dan, zal niet bij elke gastouder zijn).

Edit, een rigoreuze maatregel die we nu wel in acht hebben genomen is dat er sowieso geen 2de komt voordat L. van de creche af is. Dan gaan we weer kijken hoe of wat, dat kunnen we gewoon NIET betalen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  maiadebij wo 21 nov 2012 - 0:17

meisjesmama schreef:Wij gaan wel kijken wat voor een oplossingen er zijn. De jongste willen we zo en zo 1 dag op het kdv hebben. En 1 dag anders laten opvangen. opa en oma willen wel mijn man is dat helemaal voor en ik een stuk minder. Heb ook al gekeken om 1 dag als oppas te gaat werken. Ik heb tenslotte ook mijn spw - diploma ( waar ik nu niets mee doe)

Ik heb verder niets te maken met kinderopvang omdat mijn moeder oppast, maar ik denk er ook over om naast mijn baan 2 dagen als gastouder te gaan werken. Ik werk op kantoor maar heb ook mijn SPW4 diploma, maar dat zal dan na mijn verlof zijn in 2013.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Aimee wo 21 nov 2012 - 0:17

Parel: Hoe werkt dat dan met flexibele opvang op een KDV? Ik kan hier in de omgeving alleen maar kDV's vinden waar je hele dagen moet afnemen, maar wij hebben juist halve dagen nodig (in de ochtend kan mijn vriend Luuk om 7.15 ergens brengen, ik hem rond 14.00 weer ophalen. Met middagdienst kan ik hem rond 14.00 ergens brengen en mijn vriend hem rond 18.00 weer ophalen). Ik vind het zonde om 2 hele dagen te moeten afnemen, terwijl wij juist 2 halve dagen nodig hebben. En krijg jij wel vaste werkdagen? Want hier kunnen er incidenteel dagen geruild worden, maar ik werk elke week verschillende dagen...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  SarahKey wo 21 nov 2012 - 0:31

maiadebij schreef:
meisjesmama schreef:Wij gaan wel kijken wat voor een oplossingen er zijn. De jongste willen we zo en zo 1 dag op het kdv hebben. En 1 dag anders laten opvangen. opa en oma willen wel mijn man is dat helemaal voor en ik een stuk minder. Heb ook al gekeken om 1 dag als oppas te gaat werken. Ik heb tenslotte ook mijn spw - diploma ( waar ik nu niets mee doe)

Ik heb verder niets te maken met kinderopvang omdat mijn moeder oppast, maar ik denk er ook over om naast mijn baan 2 dagen als gastouder te gaan werken. Ik werk op kantoor maar heb ook mijn SPW4 diploma, maar dat zal dan na mijn verlof zijn in 2013.

Ik zou eerst informeren of er wel vraag naar gastouders is. Hier in mijn dorp loopt het allemaal sterk achteruit en ken ook andere gastouders (ben er zelf ook 1) die nog steeds geen kinderen opvangen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Annemie wo 21 nov 2012 - 0:33

Wij zitten ook aan een gastouder te denken vanwege de kosten en tijden, maar ik heb hem eigenlijk liever op het kdv, omdat ik geen fijn gevoel heb bij een gastouder, geen controle enzo, maar wij hebben nog niet uitgerekend wat het ons gaat kosten, aangezien we geen werk hebben valt er ook nog niks over te zeggen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  studiebol wo 21 nov 2012 - 0:33

Een gastouder voelt voor mij persoonlijk ook niet fijn, ik vind het prettig dat mijn kindjes in een pedagogisch setting zitten met ervaren personeel. Er worden activiteiten met ze ondernomen en ze leren daar al een hoop, sociaal gezien maar ook cognitief, elke zoveel weken is er een ander thema waar mee gewerkt wordt, ik vind dat allemaal heel goed en ik wil dat ook graag voor mijn meiden.

Praktisch gezien, als de gastouder ziek wordt, heb ik een probleem, ik heb hier wel eens gelezen dat er dan gekeken wordt naar een andere gastouder, maar om mijn kinderen voor een dag dan ergens anders heen te brengen wat ze niet kennen vind ik niet fijn. Als de leidster op het dagverblijf ziek wordt hebben zij een probleem, tuurlijk komt er dan een inval leidster die ze misschien minder goed kennen maar de omgeving is wel hetzelfde en dan dus de stabiele factor.

Mijn ouders nog een dag vragen, sta ik ook niet heel erg om te springen. Ik vind dat ze ook nog opa en oma moeten zijn en niet alleen maar de vaste oppas en dus een stuk opvoeder. Plus mijn ouders werken ook gewoon nog, de dag dat ze nu oppassen is hun "vrije" dag.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Parel wo 21 nov 2012 - 0:35

Aimee schreef:Parel: Hoe werkt dat dan met flexibele opvang op een KDV? Ik kan hier in de omgeving alleen maar kDV's vinden waar je hele dagen moet afnemen, maar wij hebben juist halve dagen nodig (in de ochtend kan mijn vriend Luuk om 7.15 ergens brengen, ik hem rond 14.00 weer ophalen. Met middagdienst kan ik hem rond 14.00 ergens brengen en mijn vriend hem rond 18.00 weer ophalen). Ik vind het zonde om 2 hele dagen te moeten afnemen, terwijl wij juist 2 halve dagen nodig hebben. En krijg jij wel vaste werkdagen? Want hier kunnen er incidenteel dagen geruild worden, maar ik werk elke week verschillende dagen...

Bij ons neem je af in dagdelen, sochtends van 8 tot 13.15 en smiddags van 13.15 tot 18.30, bij ons is van 7 tot 8 een uur verlengde opvang wat je apart moet opnemen en betalen. Dan moet jij in jouw geval idd een hele dag afnemen, omdat je hem dus pas om 14 uur kan halen. Zo krom is het wel, maar ja ze kunnen geen andere kindjes opvangen die middag omdat ze anders over het leidster kind ratio heen zitten met Luuk erbij. Je mag me ook pmen hoor met gerichte vragen, heb er zelf ook gewerkt dus weet er wel iets van!

Je hebt ook kinderdagverblijven die per uur rekenen trouwens, niet veel, maar ze zijn er wel. Anders kom je toch bij een gastouder uit, die betaal je meestal per uur!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Annemie wo 21 nov 2012 - 0:35

Ja zo denk ik er ook over studiebol.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Limburg85 wo 21 nov 2012 - 0:41

Bij de huidige kun je alleen halve of hele dag delen afnemen. Wel hebben ze plek voor een paar mensen die kwa dagen steeds wisselen.
Bij de nieuwe kun je dagdelen afnemen of per uur betalen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Tania wo 21 nov 2012 - 0:42

Aimee schreef:Parel: Hoe werkt dat dan met flexibele opvang op een KDV? Ik kan hier in de omgeving alleen maar kDV's vinden waar je hele dagen moet afnemen, maar wij hebben juist halve dagen nodig (in de ochtend kan mijn vriend Luuk om 7.15 ergens brengen, ik hem rond 14.00 weer ophalen. Met middagdienst kan ik hem rond 14.00 ergens brengen en mijn vriend hem rond 18.00 weer ophalen). Ik vind het zonde om 2 hele dagen te moeten afnemen, terwijl wij juist 2 halve dagen nodig hebben. En krijg jij wel vaste werkdagen? Want hier kunnen er incidenteel dagen geruild worden, maar ik werk elke week verschillende dagen...

De kinderdagverlijven hier hebben bijna allemaal plek. Ik weet van mijn collega dat ze zelfs flexibele opvang afneemt bij een kinderdagverblijf waar ze normaal geen flexibele opvang hebben omdat ze graag kindjes erbij willen. Het kinderdagverblijf waar mijn kinderen nu heen gaan hebben halve dagopvang op woensdag en vrijdag en bij B.abbels hebben ze ook flexibele opvang, volgens mij ook halve dagen maar ik weet niet of ze daar plek hebben nu. Die opvang is ook veel duurder, dan is het bijna even duur als 2 hele dagen.

Maar tot 14.00 kan bijna nergens denk ik. Meestal hebben ze bij halve dagopvang wel een vaste tijd dat je je kinderen moet halen en dat is dan rond 13.00.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby wo 21 nov 2012 - 0:49

Hier laten we het zo, m gaat 1 dag per week naar het KDV, geen idee hoeveel meer we gaan betalen. Ik vind het KDV waar hij zit erg goed, hij heeft het er naar zijn zin. Een gastouder zou ook mijn keus liever niet zijn. Bij ons KDV hebben ze vaste leidsters en 1 vaste invalster, ook is het kleinschalig waardoor de leidsters alle kindjes kennen.

Maar als ik meer zou werken en veel zou moeten betalen zou ik ook niet weten wat ik zou doen. Opa/oma oppas kan niet, die werken ook gewoon nog.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  meisjesmama wo 21 nov 2012 - 0:51

SarahKey schreef:
maiadebij schreef:

Ik zou eerst informeren of er wel vraag naar gastouders is. Hier in mijn dorp loopt het allemaal sterk achteruit en ken ook andere gastouders (ben er zelf ook 1) die nog steeds geen kinderen opvangen.

Wij wonen in een jonge wijk waar veel baby's geboren worden. Als je ik een beetje hier en daar laat vallen dat ik dat weer wil gaan doen. Is de kans wel aanwezig. zeker door al die kosten op een kdv.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Slakje wo 21 nov 2012 - 0:55

Loop ik hier te verkondigen dat kdv bij ons goedkoper is, heb ik net zelf een rekening van 500 euro in de bus gekregen omdat we onze formulieren 4 dagen te laat hebben ingeleverd. laughcry
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  studiebol wo 21 nov 2012 - 0:56

Toch even gekeken wat de uurprijs van een gastouder is hier, die is 6.71 het dagverblijf is 6,77 dus het scheelt maar 6 cent. Bij de gastouder komt er dan per week nog 4 euro bij voor de broodmaaltijd.

Het enige waar we dan op zouden "verdienen" is op de uren, ik haal ze vaak om 5 uur op bij het dagverblijf terwijl we dan dus officieel wel tot 6 uur betalen, het zou dus 2 uur per week schelen wat we moeten betalen(en dan natuurlijk voor 2 kids)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby wo 21 nov 2012 - 1:23

@studiebol, hier zijn gastouder rond de 5 euro per uur, maar dat is zonder bureau kosten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Tania wo 21 nov 2012 - 1:34

studiebol schreef:Toch even gekeken wat de uurprijs van een gastouder is hier, die is 6.71 het dagverblijf is 6,77 dus het scheelt maar 6 cent. Bij de gastouder komt er dan per week nog 4 euro bij voor de broodmaaltijd.

Het enige waar we dan op zouden "verdienen" is op de uren, ik haal ze vaak om 5 uur op bij het dagverblijf terwijl we dan dus officieel wel tot 6 uur betalen, het zou dus 2 uur per week schelen wat we moeten betalen(en dan natuurlijk voor 2 kids)

Dan ben je bij een gastouder duurder uit want daar krijg je maar over 5,17 kinderopvang toeslag en bij een kinderdagverblijf over 6,36.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  studiebol wo 21 nov 2012 - 1:38

Tania schreef:
studiebol schreef:Toch even gekeken wat de uurprijs van een gastouder is hier, die is 6.71 het dagverblijf is 6,77 dus het scheelt maar 6 cent. Bij de gastouder komt er dan per week nog 4 euro bij voor de broodmaaltijd.

Dan ben je bij een gastouder duurder uit want daar krijg je maar over 5,17 kinderopvang toeslag en bij een kinderdagverblijf over 6,36.

Oh, kijk dat wist ik dus allemaal niet eens, maar goed ik vond het voor mezelf al geen optie maar ik ga er dus financieel ook niks op vooruit als ik er wel voor kies.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Isa wo 21 nov 2012 - 3:00

Wij gaan in 2013 waarschijnlijk 40 euro meer betalen per maand. E. gaat 3 dagen per week naar de gastouder volgend jaar gaan we daar dan iets minder dan 200 euro per maand voor betalen. In vergelijking met wat ik kwijt zal zijn bij een kinderdagverblijf valt het nog mee!

Nog even over de gastouder. In principe mag elke gastouder zijn of haar eigen prijzen vragen. Mijn gastouder vraagt 4 euro per uur en voor het tweede kind uit een gezin 3 euro per uur. Er komen nog wel bemiddelingkosten per uur bij, dat is bij elk gastouderbureau een andere prijs. Daarnaast betaal ik niet als ik vakantie heb. In vergelijking met een kdv scheelt het mij meer dan 1300 euro per jaar.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Bericht  Dille wo 21 nov 2012 - 3:09

Wij gaan 160 euro meer betalen volgend jaar (2 kinderen, beide 2 dagen kdv). Meer dan ik had verwacht, maar ik ga er niets om veranderen. Kinderen vermaken zich kostelijk op de creche, en ik vind werken veel te leuk om minder te gaan werken.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Tiara wo 21 nov 2012 - 3:21

SarahKey schreef:
maiadebij schreef:

Wat jammer Sarahkey! Ik ben ook net gestart, maar hier is er volop vraag naar gastouders. Volgens mij stappen ook best veel mensen over, ook vanwege de kosten kdv. Je betaald daar ook altijd door in de vakanties. Zeker als je bijv lerares bent dan is dat echt zonde.

Voor de mensen die liever niet voor een gastouder kiezen vanwege de dingen met de kinderen doen qua leren etc, wij als gastouder hebben ook de mogelijkheid om cursussen te volgen en de thema's die genoemd werden, dat kunnen wij ook doen door bijeenkomsten. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen wat die prettig vind.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  liesje wo 21 nov 2012 - 3:41

wat een prijzen. ik ben blij dat mn ouders veel oppassen. nu werk ik veel s'avonds dus is het een paar uurtjes om te overbruggen dat mijn man dan thuis is. en anders heb ik mn schoonmoeder ook nog. wij hadden echt geen kinderopvang kunnen betalen als ik die bedragen zo lees
Lijkt me heel lastig als je in een situatie zit dat je geen andere oplossing hebt dan de kinderopvang
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  studiebol wo 21 nov 2012 - 3:44

aanitaa schreef:
Voor de mensen die liever niet voor een gastouder kiezen vanwege de dingen met de kinderen doen qua leren etc, wij als gastouder hebben ook de mogelijkheid om cursussen te volgen en de thema's die genoemd werden, dat kunnen wij ook doen door bijeenkomsten. Maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen wat die prettig vind.

Maar jij hebt neem ik aan geen zebra in je huiskamer liggen bij het thema verkeer? En ook de knutselwerkjes blijven niet een aantal weken in jou huis hangen, zodat er een aantal weken over gepraat kan worden. Of doe je dat wel? Ik geloof meteen dat jullie curssen kunnen volgen en dat vind ik ook goed, maar het vind plaats in een huis en niet in een dagverblijf dus ik kan me heel goed voorstellen dat jij niet je hele huis gaat aanpassen aan het thema verkeer en dat doen ze op een kinderdagverblijf wel en dat vind ik er leuk aan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: