Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

+33
Clapperdie
Fearie
Bruintje Beer
CCC
liesje
Tiara
Dille
Isa
Happydobby
Tania
Limburg85
Annemie
Aimee
maiadebij
Parel
Flower_L
meisjesmama
Pandora
*Lookie*
Twellie
bolus26
Coccinelle
Jazzlyn
chipa
Slakje
loesje
SarahKey
Mida4you
Sanne
Purpleflower
Laced
Linda
studiebol
37 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? Empty Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

Bericht  studiebol di 20 nov 2012 - 21:39

Nav het andere topic waar in staat dat iedereen toch wel elke maand meer moet betalen aan opvang, neem je daar door maatregelen?

Heel eerlijk loont het voor mij maar heel weinig om te werken, heel veel geld gaat naar de opvang van de meiden. Ze gaan twee dagen naar het dagverblijf en een dag naar mijn ouders. Ik heb het gister grof uitgerekend en we moeten 150 euro per maand meer gaan betalen, maar mischien is het nog wel meer en toen ging ik toch denken hoe we het anders kunnen oplossen.

Vriend kan niks veranderen dus hij valt helemaal af. Ik mag niet minder dan 24 uur werken van mijn baas dus minder werken valt ook af. Mijn ouders passen al 1 dag op en ik wil hun eigenlijk niet meer vragen zij werken zelf ook nog.
Plus dat er bij komt dat ik gewoon heeeel tevreden ben over het dagverblijf, de meiden hebben het er geweldig naar hun zin en dat vind ik ook heel belangrijk.

Ook wel goed om te vermelden is dat ik echt niet wil stoppen met werken dat is voor mij echt geen optie.

Laatst aangepast door studiebol op di 20 nov 2012 - 21:44; in totaal 1 keer bewerkt
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? Empty Re: Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 21:41

Kan je niet wat ouderschapsverlof opnemen? Het is een tijdelijke oplossing, maar wellicht geeft het even wat lucht en ruimte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? Empty Re: Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen?

Bericht  studiebol di 20 nov 2012 - 21:43

Linda, dat neem ik nu al op, heb een contract van 32 uur en werk 24.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Linda di 20 nov 2012 - 21:45

studiebol schreef:Linda, dat neem ik nu al op, heb een contract van 32 uur en werk 24.

Oh oké, dat wist ik niet.
Ze maken het er nu niet makkelijker op, weinig stimulans voor vrouwen om te blijven werken...
En 2 dagen naar oma en 1 dag kdv?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 21:47

Is een gastouder misschien niet goedkoper?

Gast
Gast

Bericht  Laced di 20 nov 2012 - 21:48

Herkenbaar, wij zitten ook in dubio wat te doen. Eind van het jaar loopt mijn ouderschapsverlof af, waardoor ik 200 euro minder ga verdienen. Daarnaast moeten wij nog steeds hetzelfde blijven betalen aan de opvang (op basis van de proefberekening 2013). L. gaat 2 dagen in de week naar de opvang, totaal 20 uur per week. Daarnaast gaat hij 1 dag in de week naar mijn moeder.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Purpleflower di 20 nov 2012 - 21:50

Onze dochter gaat 12 uur per week naar en gastouder en wij betalen per maad 60 euro zelf. Ga straks uit rekenen wat we volgend jaar zelf betalen
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Sanne di 20 nov 2012 - 21:51

Ik heb gisteren het programma ingevuld en kwam op ongeveer € 50 meer betalen per maand. En dat terwijl het inkomen van mijn vriend lager is, want hij gaat vanaf januari een dag minder werken, dus met minder geld moeten we toch meer betalen.

Wij betalen straks ongeveer € 550 netto. Flinke klap geld, maar ik verdien natuurlijk wel meer dan dat, dus ik werk niet alleen voor de kinderopvang. Maar zuur is het wel.

Wat mij veel meer zorgen baart, is dat de leidster-kindratio verandert. Afgelopen maandag zei de leidster tegen mij dat ze het erg druk hebben met meerdere baby's op de groep, dus dat er weinig tijd is om even met de kinderen afzonderlijk te knuffelen, dus dat H. zichzelf wel moet kunnen vermaken. Dat vond ik echt niet leuk om te horen, laat staan hoe het gaat zijn als er nog meer kinderen op de groep zouden komen. Toch ben ik nog niet aan het kijken naar andere opvang. Binnen de familie hebben we geen (geschikte) opvang en een gastouder lijkt me niet zo fijn.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mida4you di 20 nov 2012 - 21:58

Wij moeten ook meer betalen. We betalen nu zelf een dikke 100 euro voor 3 dagen in de week. Vanaf 1 januari moeten we zelf 300 gaan betalen. Dit komt omdat mijn man zzp'er is en nu veel meer verdient. Het is echt een beste smak geld maar om te gaan stoppen met werken zie ik ook niet zitten. Ik werk zelf 20 uur en verdien 710 euro in de maand. En andere oppas e.d zit er ook niet in.

We zijn super tevreden met de kinderopvang. Zij was eerst een gastouder maar is overgestapt naar Kinderopvang. Het is een heel kleinschalige opvang met ma 3 kindjes, di 4 kindjes, wo 3 kindjes en do 2 kindjes ( dit is al inclusief mijn dochter ) Waardoor ze de kinderen ook genoeg aandacht kan geven en dat vindt ik zelf erg prettig!

P.s. Gastouder is zelfs duurder. Onze dochter ging voorheen naar een gastouder en daar betaalden we nog meer aan!

Laatst aangepast door Mida4you op di 20 nov 2012 - 22:01; in totaal 2 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  SarahKey di 20 nov 2012 - 21:59

Wij gaan waarschijnlijk overstappen naar een gastouder omdat oma niet meer elke week kan oppassen op de maandag. Heel vervelend want 1,5 dag kdv kunnen wij niet betalen. Je krijgt maar zoveel uur vergoed en de rest moet je dan 100% betalen.

Ik zou ook eens informeren naar een gastouder als ik jullie was. Misschien scheelt het toch weer wat uurtjes per maand.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  loesje di 20 nov 2012 - 22:01

Sanne schreef:Ik heb gisteren het programma ingevuld en kwam op ongeveer € 50 meer betalen per maand. En dat terwijl het inkomen van mijn vriend lager is, want hij gaat vanaf januari een dag minder werken, dus met minder geld moeten we toch meer betalen.

Wij betalen straks ongeveer € 550 netto. Flinke klap geld, maar ik verdien natuurlijk wel meer dan dat, dus ik werk niet alleen voor de kinderopvang. Maar zuur is het wel.

Wat mij veel meer zorgen baart, is dat de leidster-kindratio verandert. Afgelopen maandag zei de leidster tegen mij dat ze het erg druk hebben met meerdere baby's op de groep, dus dat er weinig tijd is om even met de kinderen afzonderlijk te knuffelen, dus dat H. zichzelf wel moet kunnen vermaken. Dat vond ik echt niet leuk om te horen, laat staan hoe het gaat zijn als er nog meer kinderen op de groep zouden komen. Toch ben ik nog niet aan het kijken naar andere opvang. Binnen de familie hebben we geen (geschikte) opvang en een gastouder lijkt me niet zo fijn.

Dat zou voor mij wel een reden zijn om een gastouder te gaan zoeken want een baby heeft affectie nodig en kan niet de hele dag alleen spelen. Als mijn zoontje naar zo'n opvang was gegaan was hij er dood ongelukkig zijn geweest en de hele tijd huilen gewoon omdat hij die knuffel af en toe echt nodig heeft.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Slakje di 20 nov 2012 - 22:03

Jezus, drop jullie kinderen eens in België. Wij betalen misschien 40 euro, terwijl ze toch 4x per week gaat.

Wat zijn de prijzen van een gastouder dan? Is dit hetzelfde als een onthaalmoeder?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  SarahKey di 20 nov 2012 - 22:07

Slakje schreef:Jezus, drop jullie kinderen eens in België. Wij betalen misschien 40 euro, terwijl ze toch 4x per week gaat.

Wat zijn de prijzen van een gastouder dan? Is dit hetzelfde als een onthaalmoeder?

Beetje ver rijden vanuit de kop van noord-holland Weer meer betalen aan opvang, neem jij maatregelen? 394967
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  chipa di 20 nov 2012 - 22:12

Wij hebben weinig keus. Een gastouder vinden wij beide niet fijn, en mijn ouders passen al 1 dag per week op. 3 dagen per week oppas door mijn ouders is voor hen een te grote belasting.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Sanne di 20 nov 2012 - 22:14

loesje schreef:
Sanne schreef:Ik heb gisteren het programma ingevuld en kwam op ongeveer € 50 meer betalen per maand. En dat terwijl het inkomen van mijn vriend lager is, want hij gaat vanaf januari een dag minder werken, dus met minder geld moeten we toch meer betalen.

Dat zou voor mij wel een reden zijn om een gastouder te gaan zoeken want een baby heeft affectie nodig en kan niet de hele dag alleen spelen. Als mijn zoontje naar zo'n opvang was gegaan was hij er dood ongelukkig zijn geweest en de hele tijd huilen gewoon omdat hij die knuffel af en toe echt nodig heeft.

Dochter is inmiddels 8 maanden oud, dus zelf vermaken gaat inmiddels een stuk beter. Toen ze net naar de opvang ging met 3,5 maand was ze het enige baby'tje, dus was er altijd tijd genoeg om te knuffelen. Sinds een week of 2 zijn er een paar oudere kindjes weg en zijn er nieuwe baby's bijgekomen, vandaar dat het nu drukker is. Voor mij is dit nog geen reden om dochter weg te halen, omdat ze het er verder wel naar haar zin heeft. De leidsters kennen haar goed en het is ook leuk om te zien hoe al die kindjes met elkaar omgaan. Ze kan dan misschien niet de hele dag bij de leidster op schoot zitten, maar aandacht van de oudere kindjes is er genoeg.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loesje di 20 nov 2012 - 22:15

chipa schreef:Wij hebben weinig keus. Een gastouder vinden wij beide niet fijn, en mijn ouders passen al 1 dag per week op. 3 dagen per week oppas door mijn ouders is voor hen een te grote belasting.

Wat vind je dat zo vervelend aan een gastouder?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Jazzlyn di 20 nov 2012 - 22:16

Momenteel nog thuis, omdat mijn contract niet is verlengd, maar ik werkte 18 uur en 6 uur kdv nodig. Hiervoor zouden wij 250 euro netto voor moeten gaan betalen in 2012 voor 2 kids, nu gaat dat ongeveer nog 100 omhoog. Dus 350. Dat is dus echt een dag voor niks werken. Nu ga ik dus op zoek naar 12 a 14 uur werk en geen opvang op opa en omas na! was ook niet meer tevreden, veel onervaren personeel (goedkoper) en steeds meer kinderen per leidster.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Coccinelle di 20 nov 2012 - 22:30

Er schijnt geen ruimere norm te komen in 2013. Hieronder een uitleg van een kdv aan de ouders:

Als *kinderdagverblijf* hebben wij ons verbaasd en geërgerd aan de wijze waarop de leidster kind ratio in het nieuws is geweest. Het is namelijk feitelijk onjuist dat er een ruimere norm is per 1 januari 2013. Het convenant kwaliteit kinderopvang, waarin de normen zijn opgenomen, geeft al jaren de mogelijkheid om tot een samenstelling te komen zoals beschreven in diverse media. Het enige wat vanaf 2013 nieuw is, is dat er nu een rekentool is die de uitkomst gemakkelijk kan berekenen. Deze tool legt ook combinaties bloot die mogelijk minder wenselijk zijn. Toch doet de tool niets anders dan rekenen met de getallen die in het convenant staan en geeft hiermee ook uitkomsten die volkomen passend zijn binnen de geldende normen. Het convenant kwaliteit kinderopvang is een convenant dat gesloten is tussen de oudervereniging Boink en de Brancheorganisatie Kinderopvang.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  bolus26 di 20 nov 2012 - 22:39

Ook het verblijf waar ons kindje straks heen gaat gaf aan dat de kind leidster ratio niet vetanderd en mn schoonzusje die voor een andere organisatie werkt gsf ook aan dat t wel meevalt allemaal ( normaal gesproken is ze meer een dramaqueen) en dat het door de media wat uit t verband gerukt is
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Twellie di 20 nov 2012 - 22:48

Ik heb het nog niet uitgerekend, maar de situatie hier blijft sowieso hetzelfde. Ik heb het hoofdinkomen en moet / wil dus sowieso blijven werken, mijn vriend wil geen thuisblijfvader worden en we hebben geen andere mogelijkheden tot opvang dat het kinderdagverblijf. Dus bijvoorbeeld geen familieleden / buren enzovoorts die voor een deel op de kinderen zouden kunnen passen. Geen andere dingen aan het overwegen dus en ik zie wel hoe het loopt qua extra eigen bijdrage.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  *Lookie* di 20 nov 2012 - 22:51

Ik was al gestopt met werken omdat voor ons de kosten niet opwogen tegen het 'gedoe' wat we ervan hadden (erg veel reistijd, waardoor zoontje lange dagen weg moest, konden er pas na anderhalf uur zijn toen hij een keer ziek werd etc). Mocht ik echter wat in de buurt vinden, dan zal ik ws wel weer beginnen met werken want zoontje had het altijd wel erg naar zijn zin op het kinderdagverblijf.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Pandora di 20 nov 2012 - 22:56

Waar hebben jullie dit berekend? Ik heb laatst een proefberekening gemaakt via een link op de rtl nieuws website (?) en toen kwam er bij ons uit dat we vrijwel niets meer hoeven te betalen... Ik begin nu ernstig te twijfelen of deze berekening wel klopt als ik jullie bedragen lees!

Iemand voor mij een website waar ik dit kan berekenen??
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Pandora di 20 nov 2012 - 22:56

Ooo... ik lees net dat het via toeslagen.nl kan... Embarassed
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Laced di 20 nov 2012 - 22:57

Pandora: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Pandora di 20 nov 2012 - 23:03

Laced schreef:Pandora: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Het is gelukt!
Hier valt het mee gelukkig, ik ga van EUR 100,-- netto per maand voor 1 kind 1 dag naar EUR 146,-- netto per maand voor 2 kinderen 1 dag.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: