Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

+4
Monnie
PapillonRose
kletskousje
Flower_L
8 plaatsers

Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Flower_L vr 29 jul 2011 - 8:14

Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

Wij:

- traphekje
- zachte hoekjes op tafelpunten
- stopcontactdingen
- draden weggewerkt
- overzichtelijke (woonkamer)vloer. Dus niet overal tassen en spul, waar hij kleine dingen uit kan halen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:18

Het traphekje moet nog geplaatst worden maar ze speelt nu nog in haar bedje als ik boven ben.
Wij hebben ook overal stopcontactbeveiligers zitten.

Verder hebben we niks gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:19

Wij hebben ene glazen deur in de huiskamer en daarnaast een enkelglas raam om zo meer licht in de hal te laten. Ik geloof dat we daar toch eens even kritisch naar moeten gaan kijken, tegen die tijd laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  kletskousje vr 29 jul 2011 - 8:20

Stopcontacten hebben we beveiligd
Traphekje is geplaatst (en klink omhoog van haar kamertje)

Verder niets bijzonders hoeven aan te passen.
Willen nu alleen nog wat laatjes in de keuken beveiligen met klemmetjes.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  PapillonRose vr 29 jul 2011 - 8:22

Flower_L schreef:Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

Wij:

- traphekje
- zachte hoekjes op tafelpunten
- stopcontactdingen
- draden weggewerkt
- overzichtelijke (woonkamer)vloer. Dus niet overal tassen en spul, waar hij kleine dingen uit kan halen.

Hier precies hetzelfde. Plus dat ik voor haar geboorte de plek van de schoonmaakmiddelen alvast veranderd had, ze stonden eerst in het gootsteenkastje, nu op de bovenste plank van de voorraadkast.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Monnie vr 29 jul 2011 - 8:24

Wij hebben een traphekje geplaatst.
Stopcontacten beveiligd.
Hoekjes op de vensterbank.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Flower_L vr 29 jul 2011 - 8:25

PapillonRose schreef:
Flower_L schreef:Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

Wij:

- traphekje
- zachte hoekjes op tafelpunten
- stopcontactdingen
- draden weggewerkt
- overzichtelijke (woonkamer)vloer. Dus niet overal tassen en spul, waar hij kleine dingen uit kan halen.

Hier precies hetzelfde. Plus dat ik voor haar geboorte de plek van de schoonmaakmiddelen alvast veranderd had, ze stonden eerst in het gootsteenkastje, nu op de bovenste plank van de voorraadkast.

wij hebben op het gootsteenkaste zo'n klikding,.

Wil trouwens voor de deuren nog van die deurstoppers. Meneer vindt het prachtig om de deuren open - dicht - open - dicht te doen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  PapillonRose vr 29 jul 2011 - 8:29

Ik vind die dingen op kastjes maar irritant over het algemeen, dus ik ga het eerst maar eens proberen op deze manier. Alles wat kwaad kan hoog weg zetten en ongevaarlijke dingen in de lagere kastjes. En deurstoppers wil ik inderdaad ook nog!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 8:31

wij hebben een traphekje, tafelhoekjes en de gevaarlijke spullen weg gezet (glaswerk, schoonmaakmiddelen e.d.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 9:14

Wij hebben:
- traphekjes
- paar stopcontacten beveiligd
- 1 keukenkastje beveiligd (zo'n haak aan de binnenkant speciaal daarvoor).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  kletskousje vr 29 jul 2011 - 9:15

Weet iemand ook waar je die klemmetjes kunt krijgen?
En dan het liefst die je niet hoeft te schroeven aan je kastje..
Hebben er nu thuis liggen van de Ikea, maar dan moeten we in de kastjes/laatjes schroeven
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Liadan vr 29 jul 2011 - 9:18

kletskousje schreef:Weet iemand ook waar je die klemmetjes kunt krijgen?
En dan het liefst die je niet hoeft te schroeven aan je kastje..
Hebben er nu thuis liggen van de Ikea, maar dan moeten we in de kastjes/laatjes schroeven
Ik dacht dat je er alleen had die je moet schroeven. Als je ook andere hebt, dan ben ik daar ook wel benieuwd naar!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  kletskousje vr 29 jul 2011 - 9:19

Liadan, ik weet niet zeker of je die hebt.
Vandaar ook mijn vraag! Is toch handiger he.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Fearie vr 29 jul 2011 - 9:24

Wij hebben een traphekje gezet, maar dat is eigenlijk meer voor onze honden. Dan kunnen ze niet continue naar boven, dat hekje zit er ook al 3 maand.
Ook hebben we van die stopcontactbeveiligers, maar voor de rest nog niets smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  pindaatje vr 29 jul 2011 - 9:28

Traphekje boven en beneden, stopcontacten beveiligd en verder eigenlijk niets.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Jazzlyn vr 29 jul 2011 - 15:12

kletskousje schreef:Liadan, ik weet niet zeker of je die hebt.
Vandaar ook mijn vraag! Is toch handiger he.

Je die heb je! Onze vorige bewoners hebben die in ons huis gebruikt in de badkamer. Volgens mij gewoon bij gamma/karwei/praxis. Die bevestig je met dubbelzijdig plakband (extra sterk)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 17:49

Traphekje boven, stopcontactbeveiligers, en een klemmtje op het keukenkastje met de schoonmaakmiddelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gast vr 29 jul 2011 - 19:28

Wij hebben een traphekje alleen beneden.
Ook hebben we de stopcontacten beveiligt, toen we hier kwamen wonen hebben we alle contactdozen vervangen voor kindvriendelijke.
Verder hebben we alle giftige stoffen en schoonmaakmiddelen hoog en buiten bereik van kinderen staan.
En er staan/liggen geen kleine dingen ( inslik gevaar) binnen bereik van de kinderen.
Ramen worden goed afgesloten en er staat geen krukje ed voor waardoor ze er uit kunnen klimmen.
Ruiten lager dan 1.20 zijn voorzien van dubbelglas.

( ik ben gastouder dus mijn huis word ook gecontroleerd door de ggd op veiligheid)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken Empty Re: maatregelen om huis baby-/kindvriendelijk te maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum