Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol tijdens de zwangerschap

+30
Snoopy
studiebol
Lady4
Snoes
Annemoontje
blondje1313
kwak
Slakje
Suus
MamaDaan
Ella
Steep
slaatje
Jade
Muppetje
SarahKey
Happydobby
Minx
Lonely Goatherd
Paper Crown
Bluestar
Printje
Highway
Twellie
mickey
yes1984
Tania
M@niek
Susan
Caroow
34 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  RYW di 13 nov 2012 - 11:42

Hoe weet je dat ze zich niet schaamt en dat ze geen moeite heeft gedaan?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow di 13 nov 2012 - 13:08

Doordat alle laagopgeleiden in mijn omgeving roken, zou ik eerder alcoholgebruik bij deze vrouwen verwachten. Dit is niet zo, de vrouwen die een wijntje wel vinden kunnen vinden roken weer niet kunnen. Dit is anders dan mijn verwachting.

Ik denk niet dat alle laagopgeleiden doorroken, ik weet alleen dat dat in mijn omgeving wel gebeurd. Gelukkig stoppen nog altijd de meeste vrouwen, ook laagopgeleiden.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Flower_L di 13 nov 2012 - 19:13

RYW schreef:Hoe weet je dat ze zich niet schaamt en dat ze geen moeite heeft gedaan?

omdat ze dat laatst vertelt heeft. Ze ziet die stress niet zitten. Ze weet hoe mensen erover denken maar daar zit ze niet mee.


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Lonely Goatherd di 13 nov 2012 - 19:50

Susan schreef:Ik heb me altijd wel aan alle voorschriften gehouden, de kans is inderdaad klein en je kunt ook niet elk risico uitsluiten, maar als het misgaat en je hebt bewust een risico genomen dan denk ik dat je het jezelf nooit vergeeft.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta, wat anderen doen moeten zij weten. Je bepaalt allemaal zelf welk risico je aanvaardbaar vindt en welk risico niet meer.
Zo denk ik er ook over, ik was enorm voorzichtig tijdens de zwangerschap. Het is lastig met uit eten, maar voor de rest vond ik het niet zo'n probleem.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Twellie di 13 nov 2012 - 20:54

Ik heb me bij de tweede ook op het hysterische af (oke, eigenlijk gewoon hysterisch) aan alle voorschriften gehouden. Bij de eerste ging ik wel eens de mist in omdat ik er gewoon niet over nadacht te letten op wat voor soortrt brie ik at bijvoorbeeld. Geen idee of het uiteindelijk rauwmelks was of iets dergelijks, maar van tevoren dacht ik er niet aan.

Misschien dat FAS wel veroorzaakt kan worden door een glas alcohol, maar ik denk dat dit toch wel heel sporadisch voorkomt dan. Ik kreeg van de verloskundige niet eens het advies volledig te stoppen met drinken maar als ik zou willen drinken dan toch wel zeer met mate. Denk dat er heel wat kinderen met FAS geboren zouden worden als het regelmatig voor kwam na het nuttigen van een enkel glas. Volgens mij zijn er zelfs kinderen die geboren worden bij alcoholverslaafde moeders die het niet hebben?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  studiebol di 13 nov 2012 - 21:03

Twellie schreef:Misschien dat FAS wel veroorzaakt kan worden door een glas alcohol, maar ik denk dat dit toch wel heel sporadisch voorkomt dan. Ik kreeg van de verloskundige niet eens het advies volledig te stoppen met drinken maar als ik zou willen drinken dan toch wel zeer met mate. Denk dat er heel wat kinderen met FAS geboren zouden worden als het regelmatig voor kwam na het nuttigen van een enkel glas. Volgens mij zijn er zelfs kinderen die geboren worden bij alcoholverslaafde moeders die het niet hebben?

Fas vast stellen is niet zo maar binnen 5 minuten gedaan. Daar gaat echt een heel onderzoek aan vooraf en kan ook niet overal. Nu weet ik vanuit mijn werk, dat als we wat kenmerken vermoeden we gewoon in ons achterhoofd houden dat het FAS kan zijn, zonder dat het dus vast gesteld is. En ik denk dat het wel vaker voor komt, wel vermoedens maar niet officieel vast gesteld dus daar weet je niet precies hoeveel kinderen FAS hebben.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 21:29

studiebol schreef:
Twellie schreef:Misschien dat FAS wel veroorzaakt kan worden door een glas alcohol, maar ik denk dat dit toch wel heel sporadisch voorkomt dan. Ik kreeg van de verloskundige niet eens het advies volledig te stoppen met drinken maar als ik zou willen drinken dan toch wel zeer met mate. Denk dat er heel wat kinderen met FAS geboren zouden worden als het regelmatig voor kwam na het nuttigen van een enkel glas. Volgens mij zijn er zelfs kinderen die geboren worden bij alcoholverslaafde moeders die het niet hebben?

Fas vast stellen is niet zo maar binnen 5 minuten gedaan. Daar gaat echt een heel onderzoek aan vooraf en kan ook niet overal. Nu weet ik vanuit mijn werk, dat als we wat kenmerken vermoeden we gewoon in ons achterhoofd houden dat het FAS kan zijn, zonder dat het dus vast gesteld is. En ik denk dat het wel vaker voor komt, wel vermoedens maar niet officieel vast gesteld dus daar weet je niet precies hoeveel kinderen FAS hebben.

Dat. Er zijn ook zoveel gradaties wat het ook lastig maakt.
Er zijn ook heel veel kinderen van rokende moeders die gezond geboren worden maar dat wil niet zeggen dat je maar gewoon door moet roken.

Ik vond het geen probleem om de alcohol te laten staan tijdens mijn zwangerschappen en ik zie ook niet waarom je dat niet 9 mannen kunt laten staan als je geen alcoholprobleem hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Shisha di 13 nov 2012 - 22:09

Ik probeer mij wel zoveel mogelijk aan de voorschriften te houden. Ik ben bewust voordat we begonnen met kinderen gestopt met roken en ik drink op dit moment ook niet.
Mijn verloskundige zei trouwens weer dat 1 wijntje per dag geen probleem is maar ze was wel weer heel fel tegen roken.
Een collega van mij is tijdens de zwangerschap op aanraden van haar verloskundige weer begonnen met roken omdat ze van het stoppen zoveel stress had en daardoor zo'n hoge bloeddruk dat het schijnbaar nog slechter voor het kind was.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow di 13 nov 2012 - 22:27

Shisha schreef:Ik probeer mij wel zoveel mogelijk aan de voorschriften te houden. Ik ben bewust voordat we begonnen met kinderen gestopt met roken en ik drink op dit moment ook niet.
Mijn verloskundige zei trouwens weer dat 1 wijntje per dag geen probleem is maar ze was wel weer heel fel tegen roken.
Een collega van mij is tijdens de zwangerschap op aanraden van haar verloskundige weer begonnen met roken omdat ze van het stoppen zoveel stress had en daardoor zo'n hoge bloeddruk dat het schijnbaar nog slechter voor het kind was.

Ik hoor wel vaker van mensen dat stoppen slechter is, heel slecht van mij maar ik twijfel soms echt of het tegen alle personen wordt gezegd of dat sommige vrouwen het als excuus gebruiken.

Mij lijkt door roken ook slecht voor je bloeddruk, bij elke sigaret denk je weer aan wat voor slechts je doet voor je kind.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Twellie di 13 nov 2012 - 22:38

studiebol schreef:
Twellie schreef:Misschien dat FAS wel veroorzaakt kan worden door een glas alcohol, maar ik denk dat dit toch wel heel sporadisch voorkomt dan. Ik kreeg van de verloskundige niet eens het advies volledig te stoppen met drinken maar als ik zou willen drinken dan toch wel zeer met mate. Denk dat er heel wat kinderen met FAS geboren zouden worden als het regelmatig voor kwam na het nuttigen van een enkel glas. Volgens mij zijn er zelfs kinderen die geboren worden bij alcoholverslaafde moeders die het niet hebben?

Fas vast stellen is niet zo maar binnen 5 minuten gedaan. Daar gaat echt een heel onderzoek aan vooraf en kan ook niet overal. Nu weet ik vanuit mijn werk, dat als we wat kenmerken vermoeden we gewoon in ons achterhoofd houden dat het FAS kan zijn, zonder dat het dus vast gesteld is. En ik denk dat het wel vaker voor komt, wel vermoedens maar niet officieel vast gesteld dus daar weet je niet precies hoeveel kinderen FAS hebben.

Oh oke, ik dacht het iets was wat iemand wel of niet had, geen idee dat er ook gradaties van zijn. Ik ken het als mentaal achterlopen en een afwijking in het gezicht. Maar het is inderdaad een syndroom en dan is het ook wel logisch dat het verschilt per persoon hoe het zich uit.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Shisha di 13 nov 2012 - 22:44

Caroow schreef:
Shisha schreef:Ik probeer mij wel zoveel mogelijk aan de voorschriften te houden. Ik ben bewust voordat we begonnen met kinderen gestopt met roken en ik drink op dit moment ook niet.
Mijn verloskundige zei trouwens weer dat 1 wijntje per dag geen probleem is maar ze was wel weer heel fel tegen roken.
Een collega van mij is tijdens de zwangerschap op aanraden van haar verloskundige weer begonnen met roken omdat ze van het stoppen zoveel stress had en daardoor zo'n hoge bloeddruk dat het schijnbaar nog slechter voor het kind was.

Ik hoor wel vaker van mensen dat stoppen slechter is, heel slecht van mij maar ik twijfel soms echt of het tegen alle personen wordt gezegd of dat sommige vrouwen het als excuus gebruiken.

Mij lijkt door roken ook slecht voor je bloeddruk, bij elke sigaret denk je weer aan wat voor slechts je doet voor je kind.

Ja ik weet het ook niet. Mijn verloskundige is er in ieder geval fel op tegen. Mijn man rookt nog wel (buiten) en die kreeg echt een hele preek haha.
Ik heb er gelukkig helemaal geen moeite mee gehad maar ik zei ook al jaren dat wanneer ik aan kinderen zou beginnen ik dan zou stoppen met roken. Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 561177
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  studiebol di 13 nov 2012 - 22:46

Twellie schreef:
studiebol schreef:
Twellie schreef:Misschien dat FAS wel veroorzaakt kan worden door een glas alcohol, maar ik denk dat dit toch wel heel sporadisch voorkomt dan. Ik kreeg van de verloskundige niet eens het advies volledig te stoppen met drinken maar als ik zou willen drinken dan toch wel zeer met mate. Denk dat er heel wat kinderen met FAS geboren zouden worden als het regelmatig voor kwam na het nuttigen van een enkel glas. Volgens mij zijn er zelfs kinderen die geboren worden bij alcoholverslaafde moeders die het niet hebben?

Fas vast stellen is niet zo maar binnen 5 minuten gedaan. Daar gaat echt een heel onderzoek aan vooraf en kan ook niet overal. Nu weet ik vanuit mijn werk, dat als we wat kenmerken vermoeden we gewoon in ons achterhoofd houden dat het FAS kan zijn, zonder dat het dus vast gesteld is. En ik denk dat het wel vaker voor komt, wel vermoedens maar niet officieel vast gesteld dus daar weet je niet precies hoeveel kinderen FAS hebben.

Oh oke, ik dacht het iets was wat iemand wel of niet had, geen idee dat er ook gradaties van zijn. Ik ken het als mentaal achterlopen en een afwijking in het gezicht. Maar het is inderdaad een syndroom en dan is het ook wel logisch dat het verschilt per persoon hoe het zich uit.

Het verschilt zo ontzettend,idd een afwijkend gezicht dat is vooral bekend, maar je kan concentratie problemen er van krijgen, gedragsproblemen, en dat kan ook weer in gradaties zijn. Het is echt een heel moeilijk vast te stellen beeld.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow di 13 nov 2012 - 22:47

Mijn vk is ook heel erg tegen roken, ze was heel blij dat mijn vriend gestopt is en dat er nooit in huis is gerookt.
Toch schijnt ze tegen iemand anders gezegd te hebben dat ze beter niet kan stoppen.. Ik betwijfel dat.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Shisha di 13 nov 2012 - 22:54

Dat is dan inderdaad wel vreemd Caroow. Maar ik kan het mij ook niet voorstellen dat het stoppen met roken echt zoveel stress zou opleveren. Je weet dan toch waarvoor je het doet.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Steep wo 14 nov 2012 - 0:21

Shisha schreef:Dat is dan inderdaad wel vreemd Caroow. Maar ik kan het mij ook niet voorstellen dat het stoppen met roken echt zoveel stress zou opleveren. Je weet dan toch waarvoor je het doet.

Heb je gerookt of een andere lichamelijke verslaving gehad waarmee je bent gestopt? Als je dat niet hebt gehad kun je je dat inderdaad niet voorstellen. Het is echt niet zo zoals jij het stelt. Naja voor jou wel, maar voor vrouwen die verslaafd zijn aan een sigaret dus niet. Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die er met volle verstand en zonder schuldgevoel mee doorgaan (dat is tenminste mijn ervaring).
Mijn zus heeft op aanraadde van de VK ook af en toe een sigaret gerookt. Ze had echt bizarre afkickverschijnselen, trillen, zweten, heel erg gespannen en een bloeddruk die echt hoog was. Toen ze af en toe als ze het echt niet meer trok een sigaret rookte ging het veel beter.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Shisha wo 14 nov 2012 - 0:26

Steep schreef:
Shisha schreef:Dat is dan inderdaad wel vreemd Caroow. Maar ik kan het mij ook niet voorstellen dat het stoppen met roken echt zoveel stress zou opleveren. Je weet dan toch waarvoor je het doet.

Heb je gerookt of een andere lichamelijke verslaving gehad waarmee je bent gestopt? Als je dat niet hebt gehad kun je je dat inderdaad niet voorstellen. Het is echt niet zo zoals jij het stelt. Naja voor jou wel, maar voor vrouwen die verslaafd zijn aan een sigaret dus niet. Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die er met volle verstand en zonder schuldgevoel mee doorgaan (dat is tenminste mijn ervaring).
Mijn zus heeft op aanraadde van de VK ook af en toe een sigaret gerookt. Ze had echt bizarre afkickverschijnselen, trillen, zweten, heel erg gespannen en een bloeddruk die echt hoog was. Toen ze af en toe als ze het echt niet meer trok een sigaret rookte ging het veel beter.

Ik rookte ongeveer een pakje per dag. En toen we voor een kindje gingen is de knop omgegaan en ben ik gestopt. Zonder hulpmiddelen en zonder problemen en moeite.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Steep wo 14 nov 2012 - 0:27

Shisha schreef:
Steep schreef:
Shisha schreef:Dat is dan inderdaad wel vreemd Caroow. Maar ik kan het mij ook niet voorstellen dat het stoppen met roken echt zoveel stress zou opleveren. Je weet dan toch waarvoor je het doet.

Heb je gerookt of een andere lichamelijke verslaving gehad waarmee je bent gestopt? Als je dat niet hebt gehad kun je je dat inderdaad niet voorstellen. Het is echt niet zo zoals jij het stelt. Naja voor jou wel, maar voor vrouwen die verslaafd zijn aan een sigaret dus niet. Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die er met volle verstand en zonder schuldgevoel mee doorgaan (dat is tenminste mijn ervaring).
Mijn zus heeft op aanraadde van de VK ook af en toe een sigaret gerookt. Ze had echt bizarre afkickverschijnselen, trillen, zweten, heel erg gespannen en een bloeddruk die echt hoog was. Toen ze af en toe als ze het echt niet meer trok een sigaret rookte ging het veel beter.

Ik rookte ongeveer een pakje per dag. En toen we voor een kindje gingen is de knop omgegaan en ben ik gestopt. Zonder hulpmiddelen en zonder problemen en moeite.

Knap van je, maar dat betekend niet dat iedereen dat kan..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Shisha wo 14 nov 2012 - 0:31

Nee weet ik maar dat maakt het wel moeilijk voor mij om mij voor te stellen dat het zo moelijk kan zijn. En dat het dan zoveel stress geeft.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Steep wo 14 nov 2012 - 0:33

Shisha schreef:Nee weet ik maar dat maakt het wel moeilijk voor mij om mij voor te stellen dat het zo moelijk kan zijn. En dat het dan zoveel stress geeft.
Ja daar kan ik wel inkomen! Ik vond het ook lastig om te zien dat mijn zus dat deed, en we hebben er over gepraat en ze heeft de situatie ook aan mij uitgelegd en had ik er wat meer 'vrede' mee.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow wo 14 nov 2012 - 8:49

Steep schreef:
Shisha schreef:Nee weet ik maar dat maakt het wel moeilijk voor mij om mij voor te stellen dat het zo moelijk kan zijn. En dat het dan zoveel stress geeft.
Ja daar kan ik wel inkomen! Ik vond het ook lastig om te zien dat mijn zus dat deed, en we hebben er over gepraat en ze heeft de situatie ook aan mij uitgelegd en had ik er wat meer 'vrede' mee.

Ik ben een aantal jaar geleden van de een op de andere dag gestopt zonder problemen. Voor mij is het heel makkelijk; gewoon geen sigaret meer aan steken. Daarom kan ik me het slecht voorstellen dat het zoveel stress geeft dat doorroken beter is.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 4 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum