Alcohol tijdens de zwangerschap
+30
Snoopy
studiebol
Lady4
Snoes
Annemoontje
blondje1313
kwak
Slakje
Suus
MamaDaan
Ella
Steep
slaatje
Jade
Muppetje
SarahKey
Happydobby
Minx
Lonely Goatherd
Paper Crown
Bluestar
Printje
Highway
Twellie
mickey
yes1984
Tania
M@niek
Susan
Caroow
34 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Alcohol tijdens de zwangerschap
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die beweren dat een glaasje wijn per dag/paar dagen geen kwaad kan. Nu mis ik het echt niet en is er ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar een slok te nemen, dus ze kletsen maar raak. Maar zijn er echt mensen hier die dat ook goed of normaal vinden? En waar zit dan de grens? Alleen wijn of ook andere drank? En alleen met kerst, alleen op zaterdag of gewoon naar behoefte?
Ik krijg dus wel steeds wijn aangeboden, ook van mensen die al kinderen hebben.. Dus het is niet dat ik de hele nacht in de kroeg hang, dan zou ik het nog wel begrijpen.
Ik krijg dus wel steeds wijn aangeboden, ook van mensen die al kinderen hebben.. Dus het is niet dat ik de hele nacht in de kroeg hang, dan zou ik het nog wel begrijpen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Alcohol tijdens de zwangerschap
Ik ken geloof ik niemand die het normaal vindt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee dat is niet normaal, het is wetenschappelijk bewezen dat alcohol niet goed is voor de ongeboren vrucht in ontwikkeling.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat niet normaal en ik snap ook echt niet waarom mensen dat risico zouden willen nemen. Zo moeilijk is het toch niet om 9 maanden geen alcohol te drinken lijkt me.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik neem geen drup (ook niet het jaar dat borstvoeding gaf). En dat vind ik normaal. Ervaar het ook niet als een opgave. Er komen nog genoeg dagen dat ik wel weer een glaasje mee kan drinken.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Nee, dat heb ik ook nog niemand horen zeggen dat het normaal is. Ik heb het ook totaal niet gemist. Ondanks dat ik geen borstvoeding geef, heb ik er nog steeds geen behoefte aan ook.
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Ook ik heb tijdens de zwangerschap en de periode dat ik borstvoeding gaf, geen alcohol gedronken. Inmiddels is onze zoon 11 maanden en geef ik al 6 maanden geen borstvoeding meer, maar heb ik tot nu toe ook pas 3 glazen alcohol gehad, op verschillende gelegenheden bovendien. Ik mis het totaal niet en heb er eigenlijk ook een heel stuk minder behoefte aan.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ik heb het zelf ook niet (bewust) gedaan, wel wat gedronken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was.
Toen ik zwanger was van de eerste gingen mijn vriend en ik uit eten. In het restaurant zat nog een andere hoogzwangere vrouw achter een grote pot bier.
Toen ik zwanger was van de eerste gingen mijn vriend en ik uit eten. In het restaurant zat nog een andere hoogzwangere vrouw achter een grote pot bier.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik taal er ook niet naar echter heb ik laatst op de bruiloft van mijn schoonzusje wel meegetoast en 1 klein slokje genomen. Voel me daar absoluut niet schuldig over maar zou ook niet meer drinken dan dat ene slokje.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik drink sowieso niet maar kan alles wat niet mag prima laten, kleine moeite idd 9 mnd even iets niet eten/drinken.
Ik vind rokende zwangere vrouwen misschien nog wel veel erger dan vrouwen die alcohol drinken.
Ik vind rokende zwangere vrouwen misschien nog wel veel erger dan vrouwen die alcohol drinken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef: Ik vind rokende zwangere vrouwen misschien nog wel veel erger dan vrouwen die alcohol drinken.
Helemaal mee eens..
Bluestar- Prater
- Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12
Jij hebt echt rare mensen in je omgeving..
Anyway - ik heb in totaal 3 slokjes alcohol gehad, toen we mijn schoonpa vertelden dat we een kindje verwachtten liet hij champagne aanrukken, dus 1 slok gehad. En helemaal aan 't begin nam mijn man een biertje, dat rook zó lekker dat ik twee slokjes gehad hem. Smaakte goed!
Anyway - ik heb in totaal 3 slokjes alcohol gehad, toen we mijn schoonpa vertelden dat we een kindje verwachtten liet hij champagne aanrukken, dus 1 slok gehad. En helemaal aan 't begin nam mijn man een biertje, dat rook zó lekker dat ik twee slokjes gehad hem. Smaakte goed!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Jij hebt echt rare mensen in je omgeving..
Echt he, ik snap er niks van
Caroow- Lady Post-a-lot
Nee, dat vind ik echt niet normaal.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Alsof ze jullie en de zwangerschap niet serieus nemen! Bij mij halen ze juist alcoholvrij rose(bier).
Rare mensen!
Rare mensen!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou ze eens laten googlen op foetaal alcohol syndroom wat zelfs al kan bij kleinere hoeveelheden. Dat is gewoon dom om te doen. Roken ook trouwens.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ze halen ook wel alcoholvrije Jillz ed. gelukkig. Maar toch elke keer krijg ik te horen dat eentje wel moet kunnen. Als ik dan toch 1 joker had ging ik wel voor een broodje rosbief
En het zijn geen laagopgeleide mensen, wat je wel zou denken.
De laagopgeleide zwangeren in mijn omgeving roken allemaal stug door, want ja, stoppen is slechter
De laagopgeleide zwangeren in mijn omgeving roken allemaal stug door, want ja, stoppen is slechter
Caroow- Lady Post-a-lot
Twellie schreef:
Sorry hoor, maar het staat er zo leuk.
Tegen mij zei mijn schoonmoeder ook dat een glas geen kwaad kon, ik heb niet gedronken in de zwangerschap, wel af en toe een glaasje tijdens de bv periode.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Caroow schreef:Ze halen ook wel alcoholvrije Jillz ed. gelukkig. Maar toch elke keer krijg ik te horen dat eentje wel moet kunnen. Als ik dan toch 1 joker had ging ik wel voor een broodje rosbief
Het staat er wellicht lulliger dan je bedoelt maar ik ken genoeg hoogopgeleide die domme dingen doen.
Gast- Gast
Watermeloen schreef:Caroow schreef:Ze halen ook wel alcoholvrije Jillz ed. gelukkig. Maar toch elke keer krijg ik te horen dat eentje wel moet kunnen. Als ik dan toch 1 joker had ging ik wel voor een broodje rosbief
Het staat er wellicht lulliger dan je bedoelt maar ik ken genoeg hoogopgeleide die domme dingen doen.
Het is niet lullig bedoeld hoor, maar ik zie in mijn omgeving heel veel laagopgeleiden die wel doorroken, dus daarom zou ik zulke opmerkingen eerder verwachten bij die groep mensen. Ik heb zelf ook maar MBO hoor, het is niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten.
Caroow- Lady Post-a-lot
Hmmm, ik weet het niet. Statistisch gezien zal het vast wel. Als ik in mijn omgeving kijk, is het juist het tegenovergestelde.
Anyway, ik ben het verder met je eens hoor.
Ik drink toch al niet graag/veel dus het was wat dat betreft voor mij geen gemis maar het is wel echt het domste wat je kunt doen. En zeker als je dan ook nog eens denkt dat het helemaal geen kwaad kan... Dan leef je volgens mij echt onder een steen.
Anyway, ik ben het verder met je eens hoor.
Ik drink toch al niet graag/veel dus het was wat dat betreft voor mij geen gemis maar het is wel echt het domste wat je kunt doen. En zeker als je dan ook nog eens denkt dat het helemaal geen kwaad kan... Dan leef je volgens mij echt onder een steen.
Gast- Gast
Ik snap ook echt niet waarom je niet zonder alcohol zou kunnen, dat is toch niet goed? Ik zou alles kunnen laten als ik weet dat het ook maar een beetje slecht zou kunnen zijn voor de baby.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik kan daar ook niet bij. Ik snap echt niet dat je iets zou doen waarvan je wéét dat het slecht is voor je baby. Kijk, dat je je eigen leven daarmee op het spel zet moet je lekker zelf weten. Maar je kind...
Gast- Gast
Tania schreef:Ik vind dat niet normaal en ik snap ook echt niet waarom mensen dat risico zouden willen nemen. Zo moeilijk is het toch niet om 9 maanden geen alcohol te drinken lijkt me.
Mee eens. Zelfde als met roken, je kunt toch wel 9 maanden van je hele leven even stoppen voor je kind. Zo zie ik dat ook met alcohol.
Nee, tijdens de zwangerschap heb ik geen druppel aangeraakt. Nu drink ik af en toe. Als ik behoefte heb aan meer dan een paar slokken zet ik een flesje klaar, de voeding die hij dan uit een flesje krijgt kolf ik af en gooi ik weg. Meer dan twee glazen neem ik hoe dan ook niet, wil niet dat ik door de alcohol minder goed voor L kan zorgen
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» nav sex tijdens zwangerschap...
» Vis eten tijdens zwangerschap
» migraine tijdens zwangerschap
» Weerstand tijdens de zwangerschap..
» Voeding tijdens de zwangerschap
» Vis eten tijdens zwangerschap