Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voeding tijdens de zwangerschap

+10
Razz
snoezel
Susan
SarahKey
Printje
*Lieke*
Tania
Ooh La La!
Joli86
Katrien
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Katrien ma 22 jul 2013 - 1:33

Nu ik weet dat ik zwanger ben wil ik graag zo goed mogelijk zorgen voor het kleine boontje in mijn buik en voor mezelf. Ik ben daarom op google gaan kijken naar wat je allemaal wel en niet mag eten. Ik vind alleen heel tegenstrijdige adviezen. Heeft iemand hier een goede tip op welke site ik kan kijken?
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Joli86 ma 22 jul 2013 - 1:42

Mijn verloskundige zei dat voedingscentrum.nl een betrouwbare site is.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Ooh La La! ma 22 jul 2013 - 2:13

Tijdens een voorlichting vanuit mijn vk praktijk werd gezegd dat voedingcentrum heel erg panisch doet. Zo mag je bijvoorbeeld geen kaneel (appeltaart) of basilicum. Terwijl je hiervan echt kilo's moet eten voor het ook maar enigszins effect heeft.

Ik hou eigenlijk m'n gezonde verstand als leidraad en de algemeen bekende dingen zoals alcohol, drugs, rauw vlees, rauw ei en ongepasteuriseerde kaasjes en -melkproducten.


Laatst aangepast door Ooh La La! op ma 22 jul 2013 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Ooh La La! ma 22 jul 2013 - 2:14

Ik bedoel trouwens niet dat het voedingscentrum geen goede site is hoor, maar neem het wel met een korreltje zout.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Tania ma 22 jul 2013 - 2:21

Ooh La La! schreef:Mijn verloskundige zei dat voedingcentrum heel erg panisch doet. Zo mag je bijvoorbeeld geen kaneel (appeltaart) of basilicum. Terwijl je hiervan echt kilo's moet eten voor het ook maar enigszins effect heeft.

Ik hou eigenlijk m'n gezonde verstand als leidraad en de algemeen bekende dingen zoals alcohol, drugs, rauw vlees, rauw ei en ongepasteuriseerde kaasjes en -melkproducten.

Dan moet je verloskundige misschien wat beter lezen want op de site van het voedingscentrum staat gewoon dat normaal gebruik van basilicum en kaneel geen kwaad kan. Beetje raar dat ze zegt dat het voedingscentrum panisch doet als ze het blijkbaar niet eens gelezen heeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Katrien ma 22 jul 2013 - 2:25

Ik heb dus ook het idee dat het nogal overdreven wordt op sommige sites. Tuurlijk, rauw vlees, alcohol en dat soort dingen neem ik echt niet. Maar ik vroeg me dus af hoeveel koffie ik mag (zolang het me nog smaakt). Op de ene site staat hooguit 1 kopje per dag, op de andere staat niet te veel koffie maar niet te veel vinden ze daar 4 koppen koffie op een dag. Dat verschilt nogal dus.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Ooh La La! ma 22 jul 2013 - 2:27

Tania schreef:
Ooh La La! schreef:Mijn verloskundige zei dat voedingcentrum heel erg panisch doet. Zo mag je bijvoorbeeld geen kaneel (appeltaart) of basilicum. Terwijl je hiervan echt kilo's moet eten voor het ook maar enigszins effect heeft.

Ik hou eigenlijk m'n gezonde verstand als leidraad en de algemeen bekende dingen zoals alcohol, drugs, rauw vlees, rauw ei en ongepasteuriseerde kaasjes en -melkproducten.

Dan moet je verloskundige misschien wat beter lezen want op de site van het voedingscentrum staat gewoon dat normaal gebruik van basilicum en kaneel geen kwaad kan. Beetje raar dat ze zegt dat het voedingscentrum panisch doet als ze het blijkbaar niet eens gelezen heeft.

Heb het aangepast, het was niet mijn verloskundige maar tijdens een voorlichting door een externe. Zo lijkt het alsof ik een super slechte verloskundig heb Wink


Katrien ik drink nog gewoon koffie. Max 2 koppen per dag maar dat deed ik anders ook altijd al. Heb een paar weken geen koffie kunnen drinken vanwege maagzuur, maar zo lang het je smaakt kun je het gewoon drinken.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Tania ma 22 jul 2013 - 2:29

Ooh La La! schreef:
Tania schreef:
Ooh La La! schreef:Mijn verloskundige zei dat voedingcentrum heel erg panisch doet. Zo mag je bijvoorbeeld geen kaneel (appeltaart) of basilicum. Terwijl je hiervan echt kilo's moet eten voor het ook maar enigszins effect heeft.

Ik hou eigenlijk m'n gezonde verstand als leidraad en de algemeen bekende dingen zoals alcohol, drugs, rauw vlees, rauw ei en ongepasteuriseerde kaasjes en -melkproducten.

Dan moet je verloskundige misschien wat beter lezen want op de site van het voedingscentrum staat gewoon dat normaal gebruik van basilicum en kaneel geen kwaad kan. Beetje raar dat ze zegt dat het voedingscentrum panisch doet als ze het blijkbaar niet eens gelezen heeft.

Heb het aangepast, het was niet mijn verloskundige maar tijdens een voorlichting door een externe. Zo lijkt het alsof ik een super slechte verloskundig heb Wink

Nou ja van iemand die voorlichting geeft vind ik het net zo slecht eigenlijk smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  *Lieke* ma 22 jul 2013 - 2:40

Ik kijk eigenlijk altijd bij twijfel op het voedingscentrum. Vind juist dat ze daar heel duidelijk zijn in hun info.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Ooh La La! ma 22 jul 2013 - 2:49

Daar heb je gelijk in Tania, maar de vk zie ik vaker dan die ene keer voorlichting.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Printje ma 22 jul 2013 - 2:54

Gewoon gezond verstand gebruiken idd en niet al die sites gaan lezen. Ik dronk gewoon koffie, at pepernoten en weet ik wat. Ik lees ook weleens mensen die geen vleeswaren meer eten omdat er weet ik wat mee is en geen verse groente. Je kunt ook doorslaan natuurlijk. Gewoon zelf nadenken dat werkt het beste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Katrien ma 22 jul 2013 - 3:11

Printje schreef:Gewoon gezond verstand gebruiken idd en niet al die sites gaan lezen. Ik dronk gewoon koffie, at pepernoten en weet ik wat. Ik lees ook weleens mensen die geen vleeswaren meer eten omdat er weet ik wat mee is en geen verse groente. Je kunt ook doorslaan natuurlijk. Gewoon zelf nadenken dat werkt het beste.

Ok, dan ga ik niet meer zoeken. Verhalen over vleeswaren was ik ook al tegen gekomen, volgens mij is er over alles wat je kunt eten of drinken wel iets te vinden m.b.t. zwangerschap. Ik ben normaal vrij nuchter in dit soort dingen en wil dat ook graag blijven.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  SarahKey ma 22 jul 2013 - 3:17

Ik heb geen site aangehouden maar gewoon mijn verzonde verstand. Rauw vlees at ik niet, geen half gare eieren en dat soort dingen. Ook at geen softijs en geen cake beslag meer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Printje ma 22 jul 2013 - 5:35

Softijs at ik idd ook niet, cakebeslag ook niet ( en dat vond ik heel moeilijk want dat vind ik zo lekker) maar voor de rest gewone dingen wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 5:43

Maar wat versta je dan onder je gezonde verstand, je kunt toch niet alles weten? Ik vind het een kleine moeite om even zo'n lijstje te bekijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Printje ma 22 jul 2013 - 5:45

Iedereen weet toch hopelijk wel dat alcohol etc niet mogen. Voor de rest alles met mate vind ik je gezond verstand gebruiken. Mijn vk zei ook altijd dat je eigenlijk alles wel mag hebben verder maar met mate.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 5:49

De meeste dingen zullen wel bekend zijn, maar toch. Ik vind het altijd zo overkomen van 'ik ben te nuchter om zo'n lijstje te lezen/volgen'. Terwijl er helemaal niks instaat wat gek of overdreven is.

En om een voorbeeld te noemen: die drankjes met aloë vera worden sterk afgeraden als je zwanger bent. Ik kan me voorstellen dat dat niet in je opkomt als je die heel vaak drinkt en dat dus net zo gewoon vindt als appelsap of sinas.

Daarbij is het natuurlijk niet zo dat je alles mag hebben met mate. Sommige dingen mogen gewoon niet. Ook niet een beetje. Dan heb ik het niet alleen over alcohol.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  SarahKey ma 22 jul 2013 - 5:53

Susan schreef:Maar wat versta je dan onder je gezonde verstand, je kunt toch niet alles weten? Ik vind het een kleine moeite om even zo'n lijstje te bekijken.

Bij jezelf nagaan bij een product: is dit rauw? Ja dan niet eten... kunnen hier bacteriën inzitten? Ja dan niet eten... Is dit vlees goed doorbakken? Nee dan niet eten. Bij twijfel niet eten.
Maar ik had makkelijk praten tijdens de zwangerschap want brie, biefstuk, carpaccio, filet americain en andere zooi wat je niet mag lust ik sowieso al niet. Had wel erg veel moeite met geen softijs eten en net als printje vind ik cake beslag ook heerlijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  snoezel ma 22 jul 2013 - 5:55

Ik hield me altijd wel aan die lijstjes hoor... Ze zijn er niet voor niks. Ik zocht wel altijd de achterliggende reden erbij op, dus waarom je iets niet mag. En tuurlijk zijn de meest gangbare dingen wel bekend, maar zoals vis ed zijn er veel mitsen en maaren... Soms even geheugen opfrissen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 5:56

Ja, maar bijvoorbeeld aloë vera, of lever/teveel leverworst in verband met vitamine A, dat weet echt niet iedereen. Heel veel mensen denken niet veel verder dan 'geen rauwe producten en geen alcohol'.

Brie mag trouwens weer wel, alleen moet het van gepasteuriseerde melk zijn. Dat staat ook weer in die lijstjes, dat is ook handig, dat je jezelf niet onnodig dingen ontzegt omdat een heleboel gewoon wel blijkt te mogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Razz ma 22 jul 2013 - 6:00

Het enige wat ik nu weer 'moeilijk' vind is het eten van vis. Wat wel en niet mag.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan ma 22 jul 2013 - 6:00

Toen ik de eerste keer zwanger was stond er op Zuivel Online bijvoorbeeld ook een lijstje van buitenlandse kazen die je WEL mag hebben, echt superhandig, vond ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  snoezel ma 22 jul 2013 - 6:01

Klopt. Ik had een tijd geleden een zwangere collega die verse brie zat te eten.. O, mag ik dat waarschijnlijk niet dan?

:O


Laatst aangepast door snoezel op ma 22 jul 2013 - 6:01; in totaal 1 keer bewerkt
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Razz ma 22 jul 2013 - 6:01

Aloë Vera is idd vrucht af drijvend. Dit weet ik ook pas sinds een paar weken.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Katrien ma 22 jul 2013 - 6:38

SarahKey schreef:
Susan schreef:Maar wat versta je dan onder je gezonde verstand, je kunt toch niet alles weten? Ik vind het een kleine moeite om even zo'n lijstje te bekijken.

Bij jezelf nagaan bij een product: is dit rauw? Ja dan niet eten... kunnen hier bacteriën inzitten? Ja dan niet eten...  Is dit vlees goed doorbakken? Nee dan niet eten.  Bij twijfel niet eten.

Dit dus. Tuurlijk bekijk ik wel een lijstje, maar ik heb vanmorgen erg veel verschillende lijstjes gezien, waarin best veel verschil zat. Daar wordt ik alleen maar onzekerder van hoewel ik best wat van voeding af weet.




Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voeding tijdens de zwangerschap Empty Re: Voeding tijdens de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum