Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alcohol tijdens de zwangerschap

+30
Snoopy
studiebol
Lady4
Snoes
Annemoontje
blondje1313
kwak
Slakje
Suus
MamaDaan
Ella
Steep
slaatje
Jade
Muppetje
SarahKey
Happydobby
Minx
Lonely Goatherd
Paper Crown
Bluestar
Printje
Highway
Twellie
mickey
yes1984
Tania
M@niek
Susan
Caroow
34 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Jade ma 12 nov 2012 - 19:39

Nee ,ik drink geen alcohol. Niemand in mijn omgeving vindt het normaal om alcohol te drinken.

Ik rook zelf niet, maar mijn broer loopt nu bij mij weg (naar buiten) als hij een sigaret opsteekt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  slaatje ma 12 nov 2012 - 20:03

In mijn omgevingen zeggen mensen het ook wel. Ik doe het ook niet. We hebben straks voor de bruiloft ook een fles alcoholvrije champagne besteld, daar neem ik een glaasje van. Staat het toch gezellig Very Happy
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Steep ma 12 nov 2012 - 20:04

Ik heb met kerst een glas rose gedronken en met oud en nieuw een glas champagne.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Ella ma 12 nov 2012 - 22:51

Ook al zou mijn gynaecoloog zeggen dat een glaasje op zijn tijd kan ik denk er niet over om te drinken tijdens mijn zwangerschap
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 22:56

Ik heb tijdens mijn zwangerschap in avond flink gedronken en dat was voordat ik wist dat ik zwanger was. Ik heb er ook helemaal geen moeite mee om neit te drinken. Ook is mijn man direct buiten gaan roken en blijft dit doen.

Mijn schoonzusje rookte wel stug door en dan nog behoorlijk ook. Ik heb het hier eens met ze over gehad maar schoonmoeder zei dat haar kinderen er niks van gekregen hebben en schoonzusje zei hetzelfde. Ik zei ook al maar dat wil niks zeggen het is niet goed en kan diverse consequenties hebben. (verder maar niet doorgegaan hierover want ik kreeg het er toch niet in dat het slecht is)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  MamaDaan ma 12 nov 2012 - 23:03

Ik vind het echt zwaar onverantwoord als zwangeren drinken/roken. Ik had ooit een collega die tijdens de zwwangerschap gewoon door rookte, terwijl het kindje te klein was en ze rust moest houden. Ze dronk ook af en toe bier en at medium biefstuk omdat ze daar zo'n zin in had, ik snap dat echt niet!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast ma 12 nov 2012 - 23:07

Als iemand zijn/haar baby alcohol in de fles zou geven verklaar je ze toch ook voor gek. Waarom zou je het je kindje in je buik dan wel geven???

Ik heb het nog geen seconde gemist. En geen haar op mijn hoofd die denkt aan alcohol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Suus ma 12 nov 2012 - 23:11

Je hebt rare mensen in je omgeving, Caroow!
Ik kan best genieten van een glaasje rose/biertje, maar als ik zwanger ben lijkt het me geen enkel probleem om 9 maanden niet te drinken.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Slakje ma 12 nov 2012 - 23:57

Mijn oma had me in het begin van de zwangerschap zowat gedwongen om een half glas cava te drinken tijdens een familiefesst want 'dat kan heus geen kwaad'. Ik heb het stiekem op de grond uitgekapt.

Ik heb het ook niet gemist, van zodra ik bevallen was wilde ik eens supergoed uitgaan met drank erbij :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  kwak di 13 nov 2012 - 0:53

ik heb deze zwangerschap 3 slokjes achohol gehad.
2x een slokje wijn tijdens het avondmaal in de kerk en 1x op een bruiloft 1 slokje bier omdat ik zn dorst had en zin in bier en mijn man op dat moment naast me stond met een biertje.
het slokje bier had ik overkunnen slaan maar de wijn bij het avondmaal niet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 1:40

De hele ophef over 'één glas kan al schadelijk zijn' is inmiddels al herroepen hoor.

Het kan écht geen kwaad om af en toe een glas alcohol te drinken. Ik heb het niet gedaan, maar het is dus níet zo dat je er schade mee aanricht. De onderzoeken die werden gebruikt om aan te tonen dat zelfs 1 glas schadelijk was zijn niet helemaal correct en een tikje uit z'n verband getrokken. Dus nog steeds is alcohol echt niet heel gezond, maar zo schadelijk als men altijd riep is het ook écht niet.

Niets om hysterisch over te doen dus, als een zwangere vrouw af en toe een glas wijn drinkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 1:42

Minx schreef:Ik zou ze eens laten googlen op foetaal alcohol syndroom wat zelfs al kan bij kleinere hoeveelheden. Dat is gewoon dom om te doen. Roken ook trouwens.

En dát klopt dus niet. Dat krijg je niet van 1 glas. Ook niet van af en toe een glas. Dat komt feitelijk alleen voor bij flinke drinkers. Er waren een aantal onderzoeken waarin niet duidelijk was wat de feitelijke ondergrens was, toen is dus de conclusie getrokken dat je dit syndroom zelfs bij 1 glas al kon krijgen. Wat achteraf echt onzin bleek te zijn. Maar wel nog jarenlang geroepen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 1:46

Watermeloen schreef:Ik kan daar ook niet bij. Ik snap echt niet dat je iets zou doen waarvan je wéét dat het slecht is voor je baby. Kijk, dat je je eigen leven daarmee op het spel zet moet je lekker zelf weten. Maar je kind...

Ik kan me dat prima voorstellen eigenlijk. Ik rookte niet toen ik zwanger was, al jaren niet. Maar stoppen met roken is ontzettend moeilijk, het is een verslaving en mensen met een verslaving staan erom bekend dat ze daarmee doorgaan terwijl álles op het spel staat (huis, relatie, gezondheid, bijvoorbeeld). Dus nee, ik kijk daar echt niet van op. En ik durf ook niet met zekerheid te zeggen dat als ik nog rookte ik had kunnen stoppen voor een baby. Ik was ongepland zwanger en supersgestressed, en ja, dan ga je júist roken. Was het gepland geweest dan zou ik wél eerst zorgen dat ik gestopt was.

Gelukkig had ik het probleem niet, ik had zomaar door kunnen roken tijdens de zwangerschap, dat is het kutte van verslavingen. Die overwin je niet met argumenten als 'je wilt toch het beste voor je kind'. Als dat zo makkelijk was..... dan was er niemand meer ergens aan verslaafd nietwaar?

Ik zal een ander er dan ook niet om veroordelen. Wie ben ik om daar iets van te vinden? Ik wéét hoe zwaar het kan zijn om ergens mee te moeten stoppen, daar worstel ik 7 jaar na dato nóg mee. Laat staan dat ik er iets van vindt dat een ander dat niet per direct kan voor zoiets vaags als een zwangerschap (voor mij was dat iig de eerste 20 weken gewoon een vaag begrip waar ik alleen maar gestressd van raakte, niet 'een baby' waar je 'het beste voor wilt'.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  blondje1313 di 13 nov 2012 - 2:01

Wat is jouw bron dan Eucalypta, ben eigenlijk wel benieuwd naar dat hernieuwde onderzoek/inzicht.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:06

Ik ga even zoeken. Maar ik las dat laatst ergens in een tijdschrift, volgens mij was dat werkinhoudelijk (ik werk met verslaafden).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:10

In ieder geval een Deens onderzoek uit 2012 waaruit naar voren komt dat alcohol (max 8 glazen per week) in de eerste 3 maanden geen schade toebrengt. Dit hebben ze uitgebreid onderzocht door kinderen van 0-5 te onderzoeken. Er zijn geen verschillen te zien. Maar goed, dat gaat om de eerste 3 maanden. Ik zoek nog even verder smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Annemoontje di 13 nov 2012 - 3:37

Ik ben nog niet zwanger, wel mee bezig, maar ben nu al even gestopt met de alcohol.

Een mannelijke collega die naar Belgie is verhuisd, vertelde me laatst dat de huisarts (in Belgie ga je schijnbaar naar de huisarts ipv een verloskundige) een paar jaar terug tegen zijn zwangere vrouw had gezegd dat je best alcohol mag drinken, 1 a 2 glaasjes per dag zou geen kwaad kunnen. Stond er toch wel van te kijken, vind dat toch wel veel.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:41

Maar in landen als Frankrijk en Spanje enzo, gelden die adviezen volgens mij helemaal niet. Ja, matig alcoholgebruik, maar niet dat je meteen een kind met 3 hoofden en het IQ van een schoenzool baart als je een slok drinkt.

Alles rond zwangerschap en baby's is hier zo gebasseerd op angst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Paper Crown di 13 nov 2012 - 3:46

Eucalypta schreef:Maar in landen als Frankrijk en Spanje enzo, gelden die adviezen volgens mij helemaal niet. Ja, matig alcoholgebruik, maar niet dat je meteen een kind met 3 hoofden en het IQ van een schoenzool baart als je een slok drinkt.

Alles rond zwangerschap en baby's is hier zo gebasseerd op angst.

In Frankrijk gelden ook de regels qua listeria minder. Niet dat je het niet serieus moet nemen, Listeria maar soms wordt er zo overdreven gereageerd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow di 13 nov 2012 - 3:50

Paper Crown schreef:
Eucalypta schreef:Maar in landen als Frankrijk en Spanje enzo, gelden die adviezen volgens mij helemaal niet. Ja, matig alcoholgebruik, maar niet dat je meteen een kind met 3 hoofden en het IQ van een schoenzool baart als je een slok drinkt.

Alles rond zwangerschap en baby's is hier zo gebasseerd op angst.

In Frankrijk gelden ook de regels qua listeria minder. Niet dat je het niet serieus moet nemen, Listeria maar soms wordt er zo overdreven gereageerd.

Ik hoorde onlangs van iemand dat je baby blind wordt als je rauw vlees eet. Niet dat er een kans is, nee gelijk na 1 hap is baby blind. Je kan ook overdrijven hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Steep di 13 nov 2012 - 3:56

Wat Euc zegt vertelde mijn HA en VK ook.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Paper Crown di 13 nov 2012 - 4:08

Caroow schreef:
Paper Crown schreef:
Eucalypta schreef:Maar in landen als Frankrijk en Spanje enzo, gelden die adviezen volgens mij helemaal niet. Ja, matig alcoholgebruik, maar niet dat je meteen een kind met 3 hoofden en het IQ van een schoenzool baart als je een slok drinkt.

Alles rond zwangerschap en baby's is hier zo gebasseerd op angst.

In Frankrijk gelden ook de regels qua listeria minder. Niet dat je het niet serieus moet nemen, Listeria maar soms wordt er zo overdreven gereageerd.

Ik hoorde onlangs van iemand dat je baby blind wordt als je rauw vlees eet. Niet dat er een kans is, nee gelijk na 1 hap is baby blind. Je kan ook overdrijven hoor.
Als je toch alles moet geloven. Ik had laatst verse geitenkaas gegeten van een kaasboerderij. Ik bestelde het in een restaurant omdat ik dacht dat dat gewoon mocht, was ook een beste stuk. Later toen ik mijn vriendin de website wilde sturen zag ik dus dat het van een kaasboerderijtje was en dus niet gepasteuriseerd was. Op Google allemaal enge verhalen. Uiteindelijk heb ik de verloskundige gebeld en die zei: 'In geitenkaas zit geen listeria, en als het al besmet was, dan nog is de kans klein dat je er wat van krijgt'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Caroow di 13 nov 2012 - 4:10

Ik maakte me voor de vakantie naar Turkije ook best druk, volgens de VK onnodig. In Turkije krijgen vrouwen ook kinderen en van 1 keer iets verkeerds eten krijgt de baby niks, dat gestress is veel slechter.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 4:14

Nou, dat dus. Ik had tijdens mijn zwangerschap iemand in mijn omgeving, die durfde ook geen amuse met pate te eten met kerst, want dat mocht niet als je zwanger was. Ik zat er tegenover, net zo zwanger, dat ding weg te happen. Hoezo overdreven? En je mág best pate, met mate, en het ging om één fucking hapje....

Gewoon gezond leven lijkt me het belangrijkste. Daar past veel alcohol en roken toch al niet in. Dus waarom zou je dat dan wel doen als je zwanger bent? Maar iemand aan de schandpaal nagelen omdat diegene wél met kerst een glas wijn drinkt (want je wilt toch het BESTE voor je baby? Hoe walgelijk is die uitspraak eigenlijk...) vind ik wat overdreven.

Heb ooit ook een broodje gezond gegeten, kwam er toen het ding op was achter dat er rosbief op zat ipv ham ofzo. Tja. Vervelend, moet natuurlijk niet. Maar toen mijn verloskundige (zelf zwanger en ietwat hysterisch) me ging vertellen dat ik geen Hertog Ijs mocht (want dat is bereid met VERSE melk, zei ze er nog bij.... :shock: echt.....) ging me dat toch wat te ver. Hoezo verse melk? Dat spul is héus gepasteuriseerd hoor....

Net als dat gerookte zalm in mijn eerste zwangerschap nog mocht, en 11 maanden later in de tweede niet meer lol! Eh ja, sorry, maar de oudste heeft niets gekregen van die paar toastjes zalm, ik neem de gok (mits vers enzo, uiteraard, maar dat lijkt me bij zalm sowieso wel belangrijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Susan di 13 nov 2012 - 4:39

Ik heb me altijd wel aan alle voorschriften gehouden, de kans is inderdaad klein en je kunt ook niet elk risico uitsluiten, maar als het misgaat en je hebt bewust een risico genomen dan denk ik dat je het jezelf nooit vergeeft.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta, wat anderen doen moeten zij weten. Je bepaalt allemaal zelf welk risico je aanvaardbaar vindt en welk risico niet meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alcohol tijdens de zwangerschap - Pagina 2 Empty Re: Alcohol tijdens de zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum