Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

migraine tijdens zwangerschap

+2
Pien
Aimee
6 plaatsers

Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Aimee di 5 jul 2011 - 4:57

Vanmorgen op mijn werk kreeg ik ineens een verschrikkelijke migraine aanval, inclusief hoofdpijn, overgeven, vlekkerig zien, niet meer kunnen praten en halfzijdige gezichtsverlamming. Ik heb wel eens eerder migraine gehad, maar nooit in deze heftigheid. De aanval heeft ook maar liefst 4uur geduurd. Daarna ben ik gaan slapen (man heeft mij opgehaald van mijn werk) en ik ben net om half6 pas weer wakker geworden.
Het enige wat ik heb ingenomen was paracetamol, maar dat werkte verder niet...

Heeft iemand hier ervaring met migraine tijdens de zwangerschap? Dat de aanvallen heftiger kunnen zijn en langer kunnen duren? Morgen moet ik naar de vk, vraag ik het ook even na, maar kik was benieuwd naar ervaringen
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Pien di 5 jul 2011 - 5:01

Ik heb gelukkig tot op de dag van vandaag nog geen migraine aanval gehad tijdens de zwangerschap. Uit voorzorg wel bij de VK gevraagd wat te doen als ik hem wel kreeg, ik moest dan 2 keer 500mg paracetamol innemen en gaan slapen/ liggen in een donkere kamer. Gelukkig heb ik het zelf nooit hoeven te testen of het werkt, ik zou morgen je eigen vk ook even raadplegen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 5:03

Zou het zeker even aankaarten bij je VK!! Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  PapillonRose di 5 jul 2011 - 6:42

Ik heb migraine gehad tijdens de zwangerschap. Voor de zwangerschap had ik het ook al en ik gebruikte er medicatie voor om aanvallen zoveel mogelijk te voorkomen. Deze mocht ik niet meer nemen toen ik zwanger was, dus volop migraine hier tijdens de zwangerschap.

Mijn aanvallen lijken echter niet op die van jou, dus of je iets hebt aan mijn tips weet ik niet.. Bij mij was het namelijk zo dat ik erge migraine had qua hoofdpijn en er ook misselijk bij was. Kon dan ook niet tegen licht en geluid. Dit duurde vaak minstens 1 dag en maximaal 3. Dus veel langer. Maar wel minder heftig, want ik was wel misselijk maar hoefde niet te braken en had ook geen problemen met mijn zicht.

Maar wat bij mij weleens wat deed tijdens de zwangerschap (ook niet altijd):
- Als ik het voelde opkomen direct een paar uurtjes gaan liggen als het mogelijk was, soms zwakte het af
- Paracetamol hielp hier ook niet, maar met coffeïne erbij soms wel (en dat mocht ik nemen van de gyn, ik nam dan panadol plus)
- Icepower op mijn hoofd smeren. Dat is van die verkoelende gel. Wel je ogen dichthouden want er zit menthol in en dat irriteert aan je ogen als je het in de nabijheid daarvan opsmeert.
- Liggen met zo'n slaapmaskertje op, dan is het zo donker mogelijk.

Succes, ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt verder!


Laatst aangepast door PapillonRose op di 5 jul 2011 - 8:36; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Antibes di 5 jul 2011 - 6:53

Een hele belangrijke tip:

Neem 1000 mg paracetamol EN ca. 500 mg naproxen (oid).

Dat is een hele gangbare eerste aanpak van migraine, aangezien je de hoofdpijn dan op twee punten tegelijk aanpakt. De meeste migraine wordt ook zo behandeld (evt. in combinatie met anti-misselijkheidmiddelen).

Edit: heb nu pas door dat ik in zwangerschapspijler zit! Ik weet niet of je dan naproxen mag? Vraag in ieder geval aan je VK of deze combinatie kwaad kan bij zwangerschap, ik geloof in de eerste periode niet, maar later weet ik niet.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Pien di 5 jul 2011 - 8:45

Antibes schreef:
Edit: heb nu pas door dat ik in zwangerschapspijler zit! Ik weet niet of je dan naproxen mag?
nope, ik mocht het niet!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Antibes di 5 jul 2011 - 8:48

Pien schreef:
Antibes schreef:
Edit: heb nu pas door dat ik in zwangerschapspijler zit! Ik weet niet of je dan naproxen mag?
nope, ik mocht het niet!

Dan vooral mijn advies vergeten haha.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Annie24 di 5 jul 2011 - 10:14

Ik heb juist tijdens de zwangerschap nergens last van gehad, totdat mijn weeen begonnen waren. Ik kwam in een weenstorm en 30 minuten later een super migraine aanval. Ik kon helemaal niets meer. Mijn vriend heeft me aan moeten kleden (zat in bad) en de gehele periode tot aan de persweeen ben ik kwijt. Ik blijk in het ziekenhuis in de douche nog onderuit te zijn gegaan en was totaal van de wereld (en dat zonder medicatie angel ) Toen ik mocht gaan persen leek mijn lichaam door te hebben dat de aanval moest stoppen omdat er iets belangrijkers moest gebeuren en dat gebeurde dus ook.

In het ziekenhuis gaven ze toen ook aan dat ze me alleen paracetamol mochten geven.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Fiebje di 5 jul 2011 - 21:21

Bij mij was het een fase in de zwangerschap.
De misselijkheid was voorbij en kreeg er hoofdpijn voor terug.
Dit heeft een paar weken geduurd, toen was het ook weer voorbij.
Het enige wat ik mocht was paracetamol, maar heb dit maar een paar keer gedaan.
Probeerde het zoveel mogelijk met rusten, douchen, koud washandje op je hoofd, in het donker liggen etc. op te lossen. Succes vandaag bij de vk!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Aimee di 5 jul 2011 - 22:46

Volgens de VK kan ik inderdaad niet meer dan paracetamol nemen en meteen naar bed gaan... Ze gaf aan dat het kan dat migraine afneemt tijdens de zwangerschap, hetzelfde blijft, of kan toenemen, dus dat ze daar verder weinig over kan zeggen. Helaas!

Dus ik wacht maar af hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, hopelijk was het eenmalig!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

migraine tijdens zwangerschap Empty Re: migraine tijdens zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum