Zorgverzekering 2013
+55
Tiara
Coccinelle
Happydobby
Laced
SuzieQ
Tania
Sterrin_
Floor
M@niek
Ooh La La!
Lejow
ShallY
duckie
Silver
Katrien
woezel
Mouse10
sanne-84
Femmem
Jilke
MamaJ&R
Thunder
Linda
Roodkapje
Shisha
Parel
Mida4you
Parisienne
Frappuccino
Snoopy
TukTuk
SoCali
Gympie
Ella
luenca
_Lacey_
Suus
Guus
Zininzon
Fearie
Jeanette
girli
blondje1313
mezzoforte
June
Aimee
Jade
Rose
Minx
Marin
Atelier Madame
Rush
Roodtomaatje
Printje
Annemoontje
59 plaatsers
Pagina 3 van 7
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Zorgverzekering 2013
Ja CZ direct ben ik ook aan het kijken, daar heb je maar 3 aanvullende verzekeringen en alles moet online. Je hebt ook maar 2 type eigen risico, 220 en 720, je kunt geen gebruik maken van collectiviteit. 14 nov worden de eerste polissen opgestuurd naar de klanten thuis dus dan zal het ook wel bekend worden. Maura, word psycholoog van jou volledig vergoed uit aanv verzekering?
Gast- Gast
Nee, uit de basisverzekering.
Door het topic heb ik vandaag mijn eigen zorgverzekering uitgeplozen. En nu blijkt dat doordat mijn psycholoog werkt in de praktijk van mijn huisarts, dat zij als psycholoog huisartsenpraktijk staat ingeschreven en met deze naam declareert en dat wordt voor 100%, zonder aanboren eigen risico, vergoed.
Door het topic heb ik vandaag mijn eigen zorgverzekering uitgeplozen. En nu blijkt dat doordat mijn psycholoog werkt in de praktijk van mijn huisarts, dat zij als psycholoog huisartsenpraktijk staat ingeschreven en met deze naam declareert en dat wordt voor 100%, zonder aanboren eigen risico, vergoed.
Gast- Gast
Cz gaat in de basis omlaag
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben collectief verzekerd bij IZA.
De aanvullende pakketten veranderen daar (eerst was zorg+tand samen, dit wordt nu gesplitst). Als ik qua vergoeding hetzelfde wil blijven, ga ik +- 10 euro per maand méér betalen!
De aanvullende pakketten veranderen daar (eerst was zorg+tand samen, dit wordt nu gesplitst). Als ik qua vergoeding hetzelfde wil blijven, ga ik +- 10 euro per maand méér betalen!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik zit bij Univé - zorgzaam. Hier betaal ik 128 per maand voor het aller uitgebreidste pakket en alleen het wettelijk verplichte eigen risico.
Met hetzelfde eisenpakket betaalde ik dat jaar ervoor nog 176 bij avero achmea
Zorgzaam is overigens alleen voor mensen met een partner/vader ect in defensie. Kinderen zijn daar ook gewoon gratis onder meeverzekerd. En zal ik jullie jaloers maken .... S.ander betaald 4 euro per maand Gaat van zijn salaris, dit is zijn bijdrage aan het zorgstelsel binnen de landmacht.
Zorgzaam is overigens alleen voor mensen met een partner/vader ect in defensie. Kinderen zijn daar ook gewoon gratis onder meeverzekerd. En zal ik jullie jaloers maken .... S.ander betaald 4 euro per maand Gaat van zijn salaris, dit is zijn bijdrage aan het zorgstelsel binnen de landmacht.
Gast- Gast
Petra* schreef:Ik zit bij Univé - zorgzaam. Hier betaal ik 128 per maand voor het aller uitgebreidste pakket en alleen het wettelijk verplichte eigen risico.
Och, ik mis de tijd dat ik hiervan gebruik mocht maken
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik heb helemaal geen zin om het uit te zoeken, maar moet toch maar eens naar mijn zorgverzekering gaan kijken. We zitten nu bij Anderzorg. Het is volgens mij vrij voordelig (we betalen met zijn tweeën 180 euro, waarbij mijn vriend alleen basis heeft met het hoogste eigen risico en ik aanvullend met het laagste eigen risico). Ik was vrij tevreden, tot dit jaar. Gedoe met betalingen, ze reageren niet op mijn verzoek om in termijnen te betalen (terwijl dit stond aangegeven in de brief die ik van ze kreeg, het was dus gewoon mogelijk). De tweede keer kreeg ik te horen dat het geregeld was, maar kreeg alsnog een deurwaarder achter me aan. Ik ben ze een beetje zat dus. Ook omdat alles via de mail of chat moet, ze zijn niet telefonisch bereikbaar.
Ook moet ik even uitzoeken wat ik eigenlijk gebruik van de verzekering. Ik gebruik medicijnen, maar die gaan uit mijn eigen risico en moet ik dus zelf betalen. Verder gebruik ik doorgaans weinig zorg, maar misschien dat een andere verzekering handig is als ik zwanger wil worden? Ik heb geen flauw idee hoe het dan zit met vergoedingen... Nog uitzoeken dus.
Ook moet ik even uitzoeken wat ik eigenlijk gebruik van de verzekering. Ik gebruik medicijnen, maar die gaan uit mijn eigen risico en moet ik dus zelf betalen. Verder gebruik ik doorgaans weinig zorg, maar misschien dat een andere verzekering handig is als ik zwanger wil worden? Ik heb geen flauw idee hoe het dan zit met vergoedingen... Nog uitzoeken dus.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gooi denk ik mijn aanvullende pakket eruit (gaan daar nog dingen in wisselen?). Mijn aanvullende tandartspakket hou ik wel aan.
Gast- Gast
Ik ben ook collectief verzekerd bij de IZA. Voor volgend jaar kunnen we ook kiezen voor Zilveren Kruis. Beide verzekeraars komen binnenkort langs op het werk om een praatje te houden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
ik wil ook overstappen, erger me dood aan de VGZ. het is alleen wel vervelend dat ik dan ook mijn korting bij UnitedCostumers verlies, omdat alleen VGZ daar lid van is, als ik het goed heb begrepen
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Petra* schreef:Ik zit bij Univé - zorgzaam. Hier betaal ik 128 per maand voor het aller uitgebreidste pakket en alleen het wettelijk verplichte eigen risico.
Herkenbaar, mijn vriend is nog actief en ik zit ook bij Zorgzaam. Ik betaal nu 98 euro aan de basisverzekering.
Gast- Gast
Fearie schreef:Peachy schreef:Ik zit bij CZ, met een aanvullende jongerenverzekering. Aanvullende is in verhouding veel te duur geworden voor mij, die wordt geschrapt. Ik overweeg om naar CZ direct (voor studenten) over te stappen. Daar is de aanvullende verzekering goed betaalbaar. Maar ben bang dat er addertjes onder het gras zitten. Iemand goede ervaringen met studentenzorgverzekeringen? Ik ga in ieder geval niet voor een hogere eigen risico, lagere zorgpremie.
Ik en mijn vriend hebben hem beide, mijn vriend betaalde 3 euro meer omdat ie ouder als 30 jaar is. Maar heeft wel zijn gehele gastric bypass operatie vergoedt gekregen. Ik ben meer als tevreden over cz direct en blijf er ook bij als het niet teveel stijgt.
Ik betaalt trouwens 110 euro per maand en mijn vriend dus 113 euro.
Dan ga ik dit ook maar eens overwegen. Wat ik alleen niet echt duidelijk vind staan op de site: Mag je geneesmiddelen wel gewoon bij de apotheek halen of moet dit online?
Gast- Gast
Leuke klus wordt dat weer net als elk jaar. Alle verzekeringen vergelijken. Nu nog extra rekening houden met dingen mbt kraamtijd en de kleine. Ga er binnenkort maar eens voor zitten
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ga niet rondkijken. Volgens mij zit ik wel goed met 103 euro per maand voor basisverzekering + tandartsmodule.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik ga ook maar eens kijken of het goedkoper kan. Zit nu bij VGZ met basis en aanvullend en betaal € 145,00 per maand.
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Zorgverzekering, hoeveel en waar?
Ik kreeg gisteren een brief binnen van mijn zorgverzekering en ik viel eigenlijk stijl achterover wat ik moet gaan betalen. Namelijk 157 euro! (VGZ) Ik ben wel extra verzekerd voor mijn ogen (heb lenzen) en ik kan 20 keer gratis naar de fysio. Die 2 dingen moet ik wel echt in mijn pakket hebben. Maar toch?! 157 euro pfff. Dat is gewoon 1/4 van mijn salaris!
Hoeveel betalen jullie? Bij welke zorgverzekering zit je?
En weet er iemand of je je ook als gezin samen iets kan afsluiten? Dat je misschien ook dan goedkoper uit bent? (wij hebben een geregistreerd partnerschap en hebben 1 kind)
Hoeveel betalen jullie? Bij welke zorgverzekering zit je?
En weet er iemand of je je ook als gezin samen iets kan afsluiten? Dat je misschien ook dan goedkoper uit bent? (wij hebben een geregistreerd partnerschap en hebben 1 kind)
Gast- Gast
Misschien eens bij FBTO kijken, daar kan je alleen een pakket extra afsluiten voor fysiotherapie, en voor je lezen ook. Misschien ben je dan goedkoper uit. Plus je kan ook nog collectiviteitskorting krijgen, als je bijvoorbeeld lid bent van Vereniging eigen huis.
Ik betaal nu 117 euro, voor basisverzekering, 1000 euro vergoeding voor fysiotherapie, 250 euro voor tandarts verzekering, en extra verzekering voor het buitenland.
Ik betaal nu 117 euro, voor basisverzekering, 1000 euro vergoeding voor fysiotherapie, 250 euro voor tandarts verzekering, en extra verzekering voor het buitenland.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb hetzelfde als Angelnyn en kreeg bericht dat het in 2013 120 euro wordt. Maar mijn fysio kan naar beneden, want ik kom niet aan die 1000 euro, dus wordt het nog iets goedkoper.
Ik ben verder ook erg tevreden over Fbto, makkelijk via internet en goede service aan de telefoon!
Ik ben verder ook erg tevreden over Fbto, makkelijk via internet en goede service aan de telefoon!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
ik ga minder betalen stond er in mijn brief. Ik heb cz collectief + jongeren aanvullend.
Gast- Gast
Ik ga ook minder betalen en de voorwaarden blijven, wat betreft de aanvullende verzekeringen, gelijk.
Gast- Gast
Ik ga naar Zilveren Kruis heb ik besloten. Basis verzekering hoogste eigen risico en dan tandarts 2 sterren voor 96 euro per maand en krijg dan nog 75 euro gestort
Gast- Gast
Iedere keer als ik dit topic lees denk ik weer...ik MOET er serieus naar kijken..ik betaal zoveel per maand en zie hier dat het veel voordeliger zou moeten kunnen...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij stappen waarschijnlijk over naar VGZ. Het is wel iets duurder dan onze huidige verzekering (bij Anderzorg betalen we 72 euro voor de basis per persoon), maar over onze huidige verzekering zijn we niet tevreden (klantenservice is echt heel slecht) en bij VGZ worden mijn medicijnen vergoed buiten het eigen risico om.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben op zich best wel tevreden over FBTO, maar ik vind het wel vervelend dat ik nu graag een aanvullende module voor fysiotherapie er bij af wil sluiten, maar omdat ik al verzekerd ben bij FBTO, heb ik automatisch een wachttijd van 6 maanden... Terwijl als je die module meteen afsluit met je basisverzekering, dan heb je dat niet. Vind dat eigenlijk niet eerlijk, ik snap dat ik hem niet aan kan zetten op het moment dat ik hem nodig heb, en ik heb hem nu ook nog niet meteen nodig, maar ik heb expres gewacht tot januari met het afsluiten omdat ik dacht dat ik hem dan wel gewoon kon toevoegen zonder wachttijd.
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Wij zijn verzekerd bij DSW, hebben een AV-top verzekering. Betalen iets meer dan 130 euro per maand, maar ik ben vrij tevreden over de vergoedingen. Wij gaan dus niet wisselen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 3 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Zorgverzekering
» Zorgverzekering kiezen
» Dure zorgverzekering
» Hoe is het met jouw zorgverzekering?
» Vraag over CZ zorgverzekering
» Zorgverzekering kiezen