Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering 2013

+55
Tiara
Coccinelle
Happydobby
Laced
SuzieQ
Tania
Sterrin_
Floor
M@niek
Ooh La La!
Lejow
ShallY
duckie
Silver
Katrien
woezel
Mouse10
sanne-84
Femmem
Jilke
MamaJ&R
Thunder
Linda
Roodkapje
Shisha
Parel
Mida4you
Parisienne
Frappuccino
Snoopy
TukTuk
SoCali
Gympie
Ella
luenca
_Lacey_
Suus
Guus
Zininzon
Fearie
Jeanette
girli
blondje1313
mezzoforte
June
Aimee
Jade
Rose
Minx
Marin
Atelier Madame
Rush
Roodtomaatje
Printje
Annemoontje
59 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 2 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Minx di 6 nov 2012 - 23:31

Ja, dat moet je wel echt voor 1 jan regelen. Volgens mij kun je ook nog per 1 juni/juli wisselen maar pin me daar niet op vast.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Rose di 6 nov 2012 - 23:37

Je moet voor 1 januari uitgeschreven zijn bij je oude verzekering!
Dan heb je tot eind januari de tijd om een nieuwe te vinden, althans dat was afgelopen jaar zo.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:40

Ok prima! Nou ik geloof dat ik er al redelijk uit ben. Zal wel even vergelijken nog, maar dan kan ik dat mooi in december gaan regelen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rose di 6 nov 2012 - 23:42

Ik heb een gids besteld die uit komt als alles bekend is.
Als die binnen is ga ik er eens serieus naar kijken, dit ook omdat wij allebei een andere verzekering hebben dat wil ik straks gelijk hebben Zorgverzekering 2013 - Pagina 2 561177
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Jade di 6 nov 2012 - 23:44

Ik wacht op de nieuwe prijzen voor 2013 van FBTO. ZOals het er nu uitziet stappen wij beide over naar FBTO. We hebben nu Menzis en Unive.

Ook voor mijn zwangerschap heeft FBTO een goede regeling.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Rush wo 7 nov 2012 - 0:02

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Sinds kort kan je bij Agis op de website op je account exact alles zien. Echt gaaf! Very Happy

Ja leuk he! Geeft ook wel echt kostenbewustzijn. Heb je een collectiviteitskorting trouwens?
Ik heb de Take Care Now jongerenverzekering met Facebook korting Zorgverzekering 2013 - Pagina 2 253468018
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 1:31

Toevallig net de premie voor 2013 ontvangen, het is een kleine euro duurder geworden maar aangezien ik toch al zoveel betaal ga ik er toch eens voor zitten dit weekend, vind dat zo'n saaie dingen eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 1:38

Mijn vriend en ik zijn verzekerd via Zekur (via Unive) en basisverzekering CZ. Dat kost €78 per maand. Dus een kleine €900 per jaar.

Ik draag lenzen en mijn vriend een bril maar voor ons is het goedkoper om dat gewoon zelf te betalen. Daarnaast maken we beide geen gebruik van alternatieve geneeswijze o.i.d. en zit er iets van 5 behandelingen psychische zorg in en 5 behandelingen fysiotherapie.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal bijna nooit gebruik. Tandarts zit er nu volgens mij ook niet meer in.. Ben gisteren naar de tandarts geweest en het zag er zo netjes uit dat hij zelfs aangaf dat ik pas over aan jaar hoefde terug te komen als dat mij beter uitkwam. Nou prima smile

Ik ga dus echt voor het goedkoopste van het goedkoopste.. Want ik gebruik toch niets.. Antibiotica gaat toch eerst van het eigen risico af dus daar hoef ik mij ook niet extra voor te verzekeren. (blaas of keelonsteking wil ik nog wel eens hebben).

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 7 nov 2012 - 1:57

Ik betaal dus bijna 160 euro per maand en krijg nog uiteindelijk geen fluit vergoed.

Ik denk erover om ook flink wat stappen terug te zetten maar ja dan wil ik wel ons zoontje op de polis van manlief erbij..ik moet me er echt eens in gaan verdiepen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 2:13

Dat snap ik printje maar ik ga er vanuit dat jouw zoontje minder zorg nodig zou hebben dan je man. Medicijnen voor beide betaal je uit je eigen risico (als je daarvoor moet bij betalen of altijd? Dat weet ik even niet).. Maar stel dat je zoontje fysio nodig zou hebben dan lijkt het mij dat hij er sneller mee klaar is dan je man. Je zoontje is nog flexibel en in de meeste gevallen geneest hij sneller dan je man.

Volgens mij hebben kinderen helemaal geen hoge verzekering nodig (wat betreft allerlei extra's natuurlijk!).. Maar ik snap wel dat je je zoon gewoon bij de persoon bijschrijft die het beste verzekerd is.. Dat zou ik ook doen Wink

Gast
Gast

Bericht  Minx wo 7 nov 2012 - 2:22

Punk'd schreef:Dat snap ik printje maar ik ga er vanuit dat jouw zoontje minder zorg nodig zou hebben dan je man. Medicijnen voor beide betaal je uit je eigen risico (als je daarvoor moet bij betalen of altijd? Dat weet ik even niet).. Maar stel dat je zoontje fysio nodig zou hebben dan lijkt het mij dat hij er sneller mee klaar is dan je man. Je zoontje is nog flexibel en in de meeste gevallen geneest hij sneller dan je man.

dit durf ik zo nog niet te zeggen hoor, juist kinderen zijn soms erg lang bezig, Daarbij is er voor kinderen ook een ander soort regeling, alleen heb ik me daar nog niet helemaal in verdiept.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 2:26

haha oohh dan neem ik het terug Wink

Ik dacht altijd dat kinderen nog soepelen botten en gewrichten hadden die sneller aan elkaar groeien en weer sneller in beweging zijn.

Gast
Gast

Bericht  Aimee wo 7 nov 2012 - 2:29

Ik ben vorig jaar overgestapt naar Ditzo, omdat die toen alles rondom bevalling en kraamzorg vergoedden tegen een lage premie. Ik moet me binnenkort maar weer eens opnieuw gaan verdiepen, omdat ik komend jaar waarschijnlijk de bevallingszorg niet nodig ga hebben Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Minx wo 7 nov 2012 - 2:35

Punk'd schreef:haha oohh dan neem ik het terug Wink

Ik dacht altijd dat kinderen nog soepelen botten en gewrichten hadden die sneller aan elkaar groeien en weer sneller in beweging zijn.

maar kinderen zijn ook nog in de groei Wink, de klachten die kinderen vaak hebben zijn bijna niet te vergelijken met de klachten die volwassenen hebben.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 3:01

Roodtomaatje schreef:
Peachy schreef:Ik zit bij CZ, met een aanvullende jongerenverzekering. Aanvullende is in verhouding veel te duur geworden voor mij, die wordt geschrapt. Ik overweeg om naar CZ direct (voor studenten) over te stappen. Daar is de aanvullende verzekering goed betaalbaar. Maar ben bang dat er addertjes onder het gras zitten. Iemand goede ervaringen met studentenzorgverzekeringen? Ik ga in ieder geval niet voor een hogere eigen risico, lagere zorgpremie.
Bij promovendum heb ik een goedkope studentenverzekering met goede service.
Betaal dit jaar 89.90 per maand met standaard eigen risico. Ben benieuwd wat het in 2013 gaat worden.

Dat is zeker niet duur! Dank je voor de tip, ik ga de website eens even goed doorlezen.

Gast
Gast

Bericht  June wo 7 nov 2012 - 3:06

Ik zat bij Interpolis en ga nu naar CZ. Ik kan korting krijgen, omdat mijn vader nu getrouwd is en mijn stiefmoeder bij CZ werkt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  mezzoforte wo 7 nov 2012 - 3:17

Mijn premie gaat in 2013 met maar liefst € 0,77 per maand omlaag kom ik net achter laughcry
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 4:29

Peachy schreef:
Roodtomaatje schreef:
Peachy schreef:Ik zit bij CZ, met een aanvullende jongerenverzekering. Aanvullende is in verhouding veel te duur geworden voor mij, die wordt geschrapt. Ik overweeg om naar CZ direct (voor studenten) over te stappen. Daar is de aanvullende verzekering goed betaalbaar. Maar ben bang dat er addertjes onder het gras zitten. Iemand goede ervaringen met studentenzorgverzekeringen? Ik ga in ieder geval niet voor een hogere eigen risico, lagere zorgpremie.
Bij promovendum heb ik een goedkope studentenverzekering met goede service.
Betaal dit jaar 89.90 per maand met standaard eigen risico. Ben benieuwd wat het in 2013 gaat worden.

Dat is zeker niet duur! Dank je voor de tip, ik ga de website eens even goed doorlezen.

Ik zit bij CZ direct.. maar wel zonder aanvullende verzekering.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 wo 7 nov 2012 - 4:35

Bij CZ is de premie toch nog niet bekend of wel?
Ik zat afgelopen jaar bij Zilveren Kruis, maar wil terug naar CZ.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  girli wo 7 nov 2012 - 4:39

blondje1313 schreef:Bij CZ is de premie toch nog niet bekend of wel?
Ik zat afgelopen jaar bij Zilveren Kruis, maar wil terug naar CZ.
Ik heb nog niets gehoord of iets gevonden. Ik heb zelf ook CZ.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Jeanette wo 7 nov 2012 - 6:59

Ik zit bij de VGZ en denk dat ik ook daar bij blijf. Al betaal ik wel veel (terwijl ik er niks van gebruik eigenlijk) in vergelijking met jullie zie ik wel! :O
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie wo 7 nov 2012 - 7:57

Ik en mijn vriend hebben hem beide, mijn vriend betaalde 3 euro meer omdat ie ouder als 30 jaar is. Maar heeft wel zijn gehele gastric bypass operatie vergoedt gekregen. Ik ben meer als tevreden over cz direct en blijf er ook bij als het niet teveel stijgt.
Ik betaalt trouwens 110 euro per maand en mijn vriend dus 113 euro.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  girli wo 7 nov 2012 - 9:00

Wat is eigenlijk het verschil tussen CZ en CZdirect?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Fearie wo 7 nov 2012 - 9:01

girli schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen CZ en CZdirect?

CZdirect is volgens mij de internet verzekering van de 2.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 9:21

Ik moest wel een beetje lachen om mijn verbruik. Dit jaar heb ik buiten de tandarts om 200 euro opgebruikt. En enkel aan huisarts en de psycholoog die daaronder valt. En ik mag nog 9996 keer naar haar toe dit jaar. Zorgverzekering 2013 - Pagina 2 394967

Maar nu heb ik eens zitten rekenen. Ik heb dit jaar als ik december alvast meereken ruim 1600 euro aan mijn zorgverzekering betaald. Daarvan heb ik 637 euro aan zorg (440 euro tandarts zit bij het bedrag in.) gevraagd. Ik heb slechts één keer medicatie gehad van € 11,00 uit mijn eigen risico. Heb nu dan ook nog ruim 200 euro eigen risico over. Volgens mij moet ik eens drastisch naar mijn verzekering kijken. Want dit is gewoon geld weggooien.

Helaas zijn de prijzen voor 2013 nog niet bekend bij CZ. Misschien stap ik over naar Unive. Daar krijg ik 9,5% korting op de basis. En volgens mij zijn zij ook wel goed?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: