Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering 2013

+55
Tiara
Coccinelle
Happydobby
Laced
SuzieQ
Tania
Sterrin_
Floor
M@niek
Ooh La La!
Lejow
ShallY
duckie
Silver
Katrien
woezel
Mouse10
sanne-84
Femmem
Jilke
MamaJ&R
Thunder
Linda
Roodkapje
Shisha
Parel
Mida4you
Parisienne
Frappuccino
Snoopy
TukTuk
SoCali
Gympie
Ella
luenca
_Lacey_
Suus
Guus
Zininzon
Fearie
Jeanette
girli
blondje1313
mezzoforte
June
Aimee
Jade
Rose
Minx
Marin
Atelier Madame
Rush
Roodtomaatje
Printje
Annemoontje
59 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Happydobby vr 14 dec 2012 - 8:34

Ik ben ook overgestapt, ga 21 euro per maand minder betalen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  luenca vr 14 dec 2012 - 23:58

iemand die mij kan vertellen/raad geven wanneer het 'voordeliger' is om je eigen vrijwillige risico omhoog te halen zodat je premie minder word per maand?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  mezzoforte za 15 dec 2012 - 1:38

shygirl87 schreef:iemand die mij kan vertellen/raad geven wanneer het 'voordeliger' is om je eigen vrijwillige risico omhoog te halen zodat je premie minder word per maand?

Ik denk persoonlijk dat dit pas verstandig is als je al wat geld achter de hand hebt om je eigen risico te betalen indien nodig.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  luenca za 15 dec 2012 - 5:51

eigen risico van 350 bedoel je? die betaal ik sowieso alleen vaak kom ik niet eens aan het hele bedrag in een jaar.als ik mijn eigen risico omhoog zet kan ik tot 50 euro per maand besparen en dat kan ik opzij zetten indien nodig. ik wil heel graag overstappen maar ben bang voor een ding dat ik opeens voor elke wissewasje een torenhoge rekening krijg zoals blaasontstekingremmers of een bezoekje aan de huisarts ofzo haha...Embarassed
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Coccinelle za 15 dec 2012 - 6:45

shygirl87 schreef:iemand die mij kan vertellen/raad geven wanneer het 'voordeliger' is om je eigen vrijwillige risico omhoog te halen zodat je premie minder word per maand?

Wij hebben allebei het max. eigen risico (€ 850,- p.p.) Tot nu toe kwamen we nooit aan het eigen risico, alle zorg die we gebruiken/ gebruikt hebben valt onder de basis of we komen met herhaalrecepten nooit aan het bedrag van € 350,- p.j. Mocht het zich een keer voordoen dat we zorg nodig hebben waarbij we wel een groot deel eigen risico moeten betalen kunnen we dit uit eigen middelen doen. Inmiddels hebben we zoveel premie uitgespaard, het loont voor ons nog steeds om voor het max. eigen risico te kiezen. We bekijken het gewoon per jaar.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  luenca za 15 dec 2012 - 23:53

Coccinelle schreef:
shygirl87 schreef:iemand die mij kan vertellen/raad geven wanneer het 'voordeliger' is om je eigen vrijwillige risico omhoog te halen zodat je premie minder word per maand?

Wij hebben allebei het max. eigen risico (€ 850,- p.p.) Tot nu toe kwamen we nooit aan het eigen risico, alle zorg die we gebruiken/ gebruikt hebben valt onder de basis of we komen met herhaalrecepten nooit aan het bedrag van € 350,- p.j. Mocht het zich een keer voordoen dat we zorg nodig hebben waarbij we wel een groot deel eigen risico moeten betalen kunnen we dit uit eigen middelen doen. Inmiddels hebben we zoveel premie uitgespaard, het loont voor ons nog steeds om voor het max. eigen risico te kiezen. We bekijken het gewoon per jaar.



thanx! ik ga het denk ik gewoon proberen. 850 euro per jaar. ik bespaar sowieso minimaal 100 euro per jaar als ik al aan dat bedrag zou komen.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Mida4you do 20 dec 2012 - 9:01

Degenen die bij FBTO zitten. Hoe gaat het met de declaratie? Moet je eerst de rekeningen zelf betalen of worden ze rechtstreeks naar de verzekering verstuurd? En hoe zit dat precies met modules aanzetten, is dat iets wat jullie aanraden?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  TukTuk do 20 dec 2012 - 9:04

Mida4you schreef:Degenen die bij FBTO zitten. Hoe gaat het met de declaratie? Moet je eerst de rekeningen zelf betalen of worden ze rechtstreeks naar de verzekering verstuurd?

Regelmatig / vaak moet je ze eerst zelf betalen, meeste fysiotherapeuten etc hebben geen rechtstreeks contract met ze waardoor ze niet zelf kunnen declareren, maar als je de rekening inscant, en online instuurt, heb je binnen 5 werkdagen het geld op je rekening. Voor een rekening heb je vaak 30 dagen de tijd om te betalen, dus kan je makkelijk wachten tot je het geld op je rekening hebt. Je kan bij het declareren aanvinken of het aan jou uitbetaald moet worden, of aan je zorgverlener. Ik vink altijd aan aan mijzelf, en betaal dan gewoon de rekening zodra ik het geld ontvangen heb. Zo weet ik zeker dat de rekening ook echt betaald wordt, en hoef ik het niet eerst voor te schieten.
Indien je de rekening opstuurt via de post, dan moet je er op zetten "reeds betaald" oid, zodat ze ook weten dat het naar jou overgemaakt moet worden.

Ik betaal dus nooit een rekening vooraf, tenzij het bij de apotheek is, maar dat gaat dan om medicatie die vanuit mijn aanvullende module vergoed wordt, en die moet je altijd eerst zelf afrekenen. De apotheek kan namelijk niet zien of je die medicatie wel of niet vergoed krijgt. Net als met de anticonceptiepil bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Frappuccino do 20 dec 2012 - 12:24

AngelNyn schreef:
Mida4you schreef:Degenen die bij FBTO zitten. Hoe gaat het met de declaratie? Moet je eerst de rekeningen zelf betalen of worden ze rechtstreeks naar de verzekering verstuurd?

Regelmatig / vaak moet je ze eerst zelf betalen, meeste fysiotherapeuten etc hebben geen rechtstreeks contract met ze waardoor ze niet zelf kunnen declareren, maar als je de rekening inscant, en online instuurt, heb je binnen 5 werkdagen het geld op je rekening. Voor een rekening heb je vaak 30 dagen de tijd om te betalen, dus kan je makkelijk wachten tot je het geld op je rekening hebt. Je kan bij het declareren aanvinken of het aan jou uitbetaald moet worden, of aan je zorgverlener. Ik vink altijd aan aan mijzelf, en betaal dan gewoon de rekening zodra ik het geld ontvangen heb. Zo weet ik zeker dat de rekening ook echt betaald wordt, en hoef ik het niet eerst voor te schieten.
Indien je de rekening opstuurt via de post, dan moet je er op zetten "reeds betaald" oid, zodat ze ook weten dat het naar jou overgemaakt moet worden.

Ik betaal dus nooit een rekening vooraf, tenzij het bij de apotheek is, maar dat gaat dan om medicatie die vanuit mijn aanvullende module vergoed wordt, en die moet je altijd eerst zelf afrekenen. De apotheek kan namelijk niet zien of je die medicatie wel of niet vergoed krijgt. Net als met de anticonceptiepil bijvoorbeeld.

Ik heb dan wel geen fysio, dus ik weet niet hoe het met die rekeningen zit, maar ik heb dit jaar niks hoeven declareren bij fbto, bij mij is alles direct via hun gegaan (tandarts e.d.). Anticonceptiepil was ik vergeten de module voor aan te zetten dus die heb ik dit jaar zelf betaald. Dat het dus wel het nadeel van het werken met die modules, je moet wel telkens in de gaten houden of je ze aan of uit hebt staan.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Tiara vr 21 dec 2012 - 6:00

Is iemand bekend met energiek?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  madam ma 24 dec 2012 - 9:27

Ik heb via de mail een goed aanbod gekregen voor een studenten verzekering, maar zit erg te twijfelen.
Ze bestaan nog maar sinds kort. Het scheelt mij 10 euro per maand.
Nog andere studenten die dit aanbod hebben gekregen van Care4me?
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  SoCali wo 26 dec 2012 - 7:26

Ik heb altijd bij het VGZ gezeten en betaalde nu bijna 145 euro per maand. Belachelijk duur als je bekijkt dat ik misschien 1 a 2x per jaar naar de dokter en tandarts ga.
Stap nu over per 1 januari 2013 naar Zilveren Kruis Achmea. Via mijn werk krijg ik hier korting en ga ik 113 euro per maand betalen. Scheelt me ook gewoon 30 euro per maand!
SoCali
SoCali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  studiebol wo 26 dec 2012 - 21:11

`Na dat radar programma ben ik is gaan nadenken over mijn aanvullende verzekering.

Ik heb geen kraamzorg in 2013 nodig, ga even er vanuit dat ik niet meer het uitgebreide fysio pakket nodig heb en daar had ik mijn aanvullende verzekering voor.

Maar nu heb ik wel twee kids, ik ben bang dat als ik mijn aanvullende verzekering er af haal en er iets met hun gebeurd we dat allemaal zelf moeten betalen. Nu weet ik even niet wat ik dan bedoel met iets gebeurd want ik ga er vanuit dat als ze in het ziekenhuis opgenomen moeten worden dit gewoon verzekerd wordt toch?

Dus mijn vraag is eigenlijk, moet ik voor mijn kinderen de aanvullende verzekering houden?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  GreenGrass wo 26 dec 2012 - 22:21

madam schreef:Ik heb via de mail een goed aanbod gekregen voor een studenten verzekering, maar zit erg te twijfelen.
Ze bestaan nog maar sinds kort. Het scheelt mij 10 euro per maand.
Nog andere studenten die dit aanbod hebben gekregen van Care4me?

Er zijn genoeg andere aanbieders die ook een studentenverzekering aanbieden, zoals Zilveren Kruis Achmea. Deze zijn ook al best scherp qua prijzen!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Guusje wo 26 dec 2012 - 22:26

Ik ga overstappen naar Menzis en dat scheelt me 12 euro per maand. Heb dan nog wel gewoon m'n aanvullende verzekeringen smile
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Printje wo 26 dec 2012 - 22:29

studiebol schreef:`Na dat radar programma ben ik is gaan nadenken over mijn aanvullende verzekering.

Ik heb geen kraamzorg in 2013 nodig, ga even er vanuit dat ik niet meer het uitgebreide fysio pakket nodig heb en daar had ik mijn aanvullende verzekering voor.

Maar nu heb ik wel twee kids, ik ben bang dat als ik mijn aanvullende verzekering er af haal en er iets met hun gebeurd we dat allemaal zelf moeten betalen. Nu weet ik even niet wat ik dan bedoel met iets gebeurd want ik ga er vanuit dat als ze in het ziekenhuis opgenomen moeten worden dit gewoon verzekerd wordt toch?

Dus mijn vraag is eigenlijk, moet ik voor mijn kinderen de aanvullende verzekering houden?

Ziekenhuis zit sowieso in de basis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  studiebol wo 26 dec 2012 - 22:30

Printje schreef:
studiebol schreef:`Na dat radar programma ben ik is gaan nadenken over mijn aanvullende verzekering.

Ik heb geen kraamzorg in 2013 nodig, ga even er vanuit dat ik niet meer het uitgebreide fysio pakket nodig heb en daar had ik mijn aanvullende verzekering voor.

Maar nu heb ik wel twee kids, ik ben bang dat als ik mijn aanvullende verzekering er af haal en er iets met hun gebeurd we dat allemaal zelf moeten betalen. Nu weet ik even niet wat ik dan bedoel met iets gebeurd want ik ga er vanuit dat als ze in het ziekenhuis opgenomen moeten worden dit gewoon verzekerd wordt toch?

Dus mijn vraag is eigenlijk, moet ik voor mijn kinderen de aanvullende verzekering houden?

Ziekenhuis zit sowieso in de basis.

Oke, andere reden waarom ik dan voor mijn kids de aanvullende verzekering hou, want voor mezelf heb ik het denk ik niet nodig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 - Pagina 7 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum