Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering 2013

+55
Tiara
Coccinelle
Happydobby
Laced
SuzieQ
Tania
Sterrin_
Floor
M@niek
Ooh La La!
Lejow
ShallY
duckie
Silver
Katrien
woezel
Mouse10
sanne-84
Femmem
Jilke
MamaJ&R
Thunder
Linda
Roodkapje
Shisha
Parel
Mida4you
Parisienne
Frappuccino
Snoopy
TukTuk
SoCali
Gympie
Ella
luenca
_Lacey_
Suus
Guus
Zininzon
Fearie
Jeanette
girli
blondje1313
mezzoforte
June
Aimee
Jade
Rose
Minx
Marin
Atelier Madame
Rush
Roodtomaatje
Printje
Annemoontje
59 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 10:52

De premies zijn bijna bij alle zorgverzekeraars bekend, daarom dacht ik, ik up dit topic smile Bij welke zorgverzekeraar zijn jullie verzekerd en zijn jullie daar tevreden over? Overwegen jullie over te stappen?
Ik ben op dit moment verzekerd bij CZ met aanv jongeren maar ik twijfel of dat ik volgend jaar weer jongeren neem. Ik ben ook aan het kijken bij andere verzekeringen, ik maak eigenlijk alleen tandarts kosten, en misschien dat bij andere verzekeraar goedkoper is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 10:54

Sorry, vond het heel overzichtelijk. Kreeg pas aan het eind van de pagina door dat het topic uit 2010 kwam.

Ik weet het nog niet. Weet wel dat ik veel van de aanvulling eraf ga gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 10:55

Ik heb nog niets gehoord van mijn zorgverzekeraar maar ik ga zeker overstappen, heb dit jaar echt idioot veel betaald en kon alsnog alles opeens betalen vanut mijn eigen risico. Ik ga, denk ik, aankomend jaar alleen een basisverzekering nemen, heb nog nooit een aanvullend iets moeten gebruiken. Maar is R dan ook alleen basis verzekerd of wel gewoon alles?

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 10:59

Volgens mij gewoon in de basis, Printje.

Ik heb dit jaar enkel 11 euro van eigen risico betaald. Ik moet zo nog wel een 100 euro gaan betalen voor een intakegesprek. Maar twijfel nog steeds over welke vorm van therapie ik wil gaan volgen. Er zijn namelijk verschillende mogelijkheden en twee ervan zijn gratis. En dan is er altijd nog mijn eigen psych die door de basis vergoed wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:00

Dat ligt eraan smile Je kindje is dan verzekerd bij jou of je partner en heeft dan dezelfde vergoeding. Je kind moet je altijd bijschrijven bij de ouder die het meest uitgebreid verzekerd is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 11:01

Yasmin schreef:Dat ligt eraan smile Je kindje is dan verzekerd bij jou of je partner en heeft dan dezelfde vergoeding. Je kind moet je altijd bijschrijven bij de ouder die het meest uitgebreid verzekerd is

ja misschien dat ik hem dan overzet naar de verzekering van mijn man, of misschien wij allebei wel. Hij is ook collectief verzekerd en betaald 60!!euro minder als dat ik doe.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:03

Ja dan zou ik dat doen inderdaad. Maar zijn jullie officieel samenwonend? Want dan kan het zo zijn dat het hele gezin profiteert van de collectiviteitskorting

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 11:05

Yasmin schreef:Ja dan zou ik dat doen inderdaad. Maar zijn jullie officieel samenwonend? Want dan kan het zo zijn dat het hele gezin profiteert van de collectiviteitskorting

Wij zijn zelfs al jaren getrouwd ahhahaha. Maar ik ben altijd bij VGZ geweest omdat ze zo'n goede voorwaarden hadden maar ik ben er helemaal klaar mee sinds dat gedoe rondom eigen risico. Bovendien betaal ik echt idioot veel als ik het zo om me heen hoor en krijg er dus geen drol voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:21

Ja vervelend is dat he, ik had dit jaar ook beter ergens anders verzekerd kunnen zijn, maar had me er nooit zo in verdiept,ben al jaren verzekerd bij dezelfde. Voor volgend jaar ga ik echt eens de tijd nemen om uit te zoeken, kan echt flink wat schelen bij andere verzekeraars.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Annemoontje di 6 nov 2012 - 11:30

Caroow schreef:Ik ga overstappen naar FBTO. Mijn vriend zit bij groene land en ik bij agis, en we willen liever samen één. FBTO is voordelig doordat je zelf je pakket kan samenstellen, ik wil wel een gezinspakket, maar geen alternatieve geneeswijzen, en dat kan je heel makkelijk aanvinken.

Ik ben twee jaar geleden ook over gestapt op FBTO en ben er zeer tevreden over. Je kan inderdaad gewoon aanvinken wat je nodig hebt en dit kan je elke maand wijzigen. Echt zo fijn, zo heb je geen overbodige kosten voor van alles waar je toch niks aan hebt.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 11:36

Verzeker niet wat je niet hoeft te verzekeren.

Ik betaalde extra voor een tandartsverzekering. Van huis uit had ik geleerd nooit te bezuinigen op tandartskosten. Maar ik krijg de standaard check vanuit de basis vergoed en de gaatjes die ik had, waren de 450 euro waarvoor ik me had verzekerd.

Dus de tandartsverzekering gaat eraf. En ik leg gewoon 37,50 euro per maand apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Atelier Madame di 6 nov 2012 - 12:25

Ik kan collectief via mijn werk worden verzekert, bij Agis of izz. Agis ken ik, tevreden over geweest, en je krijgt ook nog eens 75 euro aanmeldbonus als je daar heen gaat (leuk extraatje). Izz ken ik dus niet, schijnt wat duurder te zijn. Oh en ik zie dat zij in het buitenland de zorgkosten niet volledig tarief vergoeden, ook altijd zon leuke instinker. Alleen mijn huidige nog even bekijken, anders ben ik dr al uit :p.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Printje di 6 nov 2012 - 20:48

Nog alles eens goed nakijken dan, ik vind het idd ook wel een slim idee om gewoon zelf wat apart te zetten voor bijv. de tandarts maar daar durf ik toch al niet heen ahahha. Ik zit ook te denken om het eigen risico nog wat te verhogen, het is al idioot hoog en aangezien ik toch nooit over het eigen risico heen ga durf ik het misschien wel aan om hem nog wat hoger te zetten, of is dat juist niet handig. Ik dacht dan betaal je per maand toch weer wat minder en zet ik wel zelf iedere keer wat apart.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Roodtomaatje di 6 nov 2012 - 21:30

Ik zit zelf al 2 jaar bij promovendum. Bevalt erg goed en scherpe prijzen voor de basisverzekering!
De prijs voor 2013 is alleen nog niet bekend gemaakt, dus even afwachten nog. Maar denk wel dat ik bij hen blijf smile
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 21:45

Ik zit bij CZ, met een aanvullende jongerenverzekering. Aanvullende is in verhouding veel te duur geworden voor mij, die wordt geschrapt. Ik overweeg om naar CZ direct (voor studenten) over te stappen. Daar is de aanvullende verzekering goed betaalbaar. Maar ben bang dat er addertjes onder het gras zitten. Iemand goede ervaringen met studentenzorgverzekeringen? Ik ga in ieder geval niet voor een hogere eigen risico, lagere zorgpremie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  mezzoforte di 6 nov 2012 - 21:59

Ik zit bij Zilveren Kruis, al jaren eigenlijk. Sinds dit jaar ook nog eens collectiviteitskorting via mijn werkgever. Prijs kan beter, maar ben wel tevreden over de service, en heb bijv. dit jaar goede vergoedingen gehad voor mijn nieuwe bril. Ik wil wel goed gaan kijken of ik niet te uitgebreid verzekerd ben nu, heb bijv. een tandartsverzekering terwijl ik dit jaar (shame on me) nog niet langs de tandarts ben geweest voor een controle.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Rush di 6 nov 2012 - 22:23

Wow ik heb dit jaar €2600 aan zorg verbruikt! :O

OT; Ik blijf bij Agis. M`n premie blijft hetzelfde zo te zien.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Roodtomaatje di 6 nov 2012 - 22:26

Peachy schreef:Ik zit bij CZ, met een aanvullende jongerenverzekering. Aanvullende is in verhouding veel te duur geworden voor mij, die wordt geschrapt. Ik overweeg om naar CZ direct (voor studenten) over te stappen. Daar is de aanvullende verzekering goed betaalbaar. Maar ben bang dat er addertjes onder het gras zitten. Iemand goede ervaringen met studentenzorgverzekeringen? Ik ga in ieder geval niet voor een hogere eigen risico, lagere zorgpremie.
Bij promovendum heb ik een goedkope studentenverzekering met goede service.
Betaal dit jaar 89.90 per maand met standaard eigen risico. Ben benieuwd wat het in 2013 gaat worden.
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gast di 6 nov 2012 - 22:26

Ik zit bij menzis, en er staat boven aan de brief dat de premie verlaagd wordt. Alleen het bedrag wat uiteindelijk op papier staat is 4 euro meer dan wat ik nu betaal Zorgverzekering 2013 878948377

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Atelier Madame di 6 nov 2012 - 22:27

Rush schreef:Wow ik heb dit jaar €2600 aan zorg verbruikt! :O


Ooh dat valt nog best mee! Je hebt toch best even in het zoekenhuis gelegen? Toen ik nog ik een zorgverzekeraars werkte kwam ik regelmatig bedragen tussen de 50.000 en 100.000 euro tegen. Vooral oncologie behandelingen zijn ontzettend duur.
Ben altijd zo blij dat we in Nederland zon systeem hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Rush di 6 nov 2012 - 22:29

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Wow ik heb dit jaar €2600 aan zorg verbruikt! :O


Ooh dat valt nog best mee! Je hebt toch best even in het zoekenhuis gelegen? Toen ik nog ik een zorgverzekeraars werkte kwam ik regelmatig bedragen tussen de 50.000 en 100.000 euro tegen. Vooral oncologie behandelingen zijn ontzettend duur.
Ben altijd zo blij dat we in Nederland zon systeem hebben.
Ja, ik snap dat het mee valt, maar ik heb nog nooit zoveel verbuikt.

Mijn ziekenhuis logeerpartijtje heeft €1700 gekost voor een paar dagen en daarna nog alle medicijnen erbij enzo.

Het is geen shocking hoog bedrag over het algemeen, maar het drukt je wel even met de neus op de feiten. Blij dat je verzekerd moet zijn Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Minx di 6 nov 2012 - 22:29

Ik heb geen idee hoeveel ik aan zorg heb verbruikt maar ik schat zo'n 1500/1600 euro. Dus ben wel blij met mijn verzekering smile

Ik blijf denk ik dit jaar nog bij dezelfde. Is de collectieve verzekering van mijn vaders werk

@ rush valt me nog mee met die ziekenhuisopname erbij
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Rush di 6 nov 2012 - 22:31

Sinds kort kan je bij Agis op de website op je account exact alles zien. Echt gaaf! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Atelier Madame di 6 nov 2012 - 22:36

Rush schreef:Sinds kort kan je bij Agis op de website op je account exact alles zien. Echt gaaf! Very Happy

Ja leuk he! Geeft ook wel echt kostenbewustzijn. Heb je een collectiviteitskorting trouwens?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Marin di 6 nov 2012 - 23:29

Ik denk er over om over te stappen naar de zorgverzekeraar van m'n vriend. Die is wat duurder maar ik vind een van die aanvulpakketten daar erg aantrekkelijk en ben ontevreden over m'n huidige zorgverzekeraar. Maar moet ik dit echt vóór 1 januari geregeld hebben?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering 2013 Empty Re: Zorgverzekering 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum