Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zorgverzekering met kind.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zorgverzekering met kind.  Empty Zorgverzekering met kind.

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:27

Hoe werkt dat?

Je kind is tot zijn 18e gratis meeverzekerd toch?
Maar wat als je kind medische kosten maakt, zoals in het ziekenhuis blijven liggen, of een afwijking na de geboorte, of uberhaupt .. Betaal je daar dan voor, of moet je je speciaal verzekeren als je een kindje hebt?

Ik snap er echt vrij weinig van! Behalve doorgeven dat ons kindje is geboren, moet ik dan nog voor volgend jaar wat veranderingen maken in de zorgverzekering? Of waar moet je écht voor verzekerd zijn met een kind volgens jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zorgverzekering met kind.  Empty Re: Zorgverzekering met kind.

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:28

wij hebben geen bijzondere verzekering afgesloten toen onze dochter er was. Voor ons zelf aanvullende tandarts en verder niks. Kinderen zijn inderdaad gratis meeverzekerd tot hun 18e en je hoeft ook geen eigen risico voor ze te betalen. Ziekenhuisopname e.d. zit gewoon in de basisverzekering.

Je kunt overwegen om een aanvullende verzekering te zoeken waarin bijv. kosten voor een osteopaat e.d. vergoed worden, maar dit is niet per se nodig.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 9:29

Gewoon doorgeven dat je kindje geboren is en dan is het kindje hetzelfde verzekerd zoals jij dat bent.

Geloof dat je dat wel binnen 3 maanden na de geboorte door moet geven ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania za 1 okt 2011 - 9:29

Als je kindje geboren is moet je je zorgverzekering bellen en dan is je kind hetzelfde verzekerd als jij (of je man) bent. Dus je hoeft niet te betalen als hij/zij in het ziekenhuis moet blijven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:31

Ok! Erg fijn om te horen!
Ik ben van plan gelijk te bellen als ze geboren is.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 1 okt 2011 - 9:33

Parels schreef:Ok! Erg fijn om te horen!
Ik ben van plan gelijk te bellen als ze geboren is.

Neej joh...eerst genieten en bijkomen van de bevalling Laughing

Waarschijnlijk kan je het ook via internet doorgeven of is het sturen van geboortekaartje voldoende, maar dat ligt aan je verzekering.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 9:38

Hahaha, sorry komt een beetje stom over!
Ik zal wel eerst genieten enzo hoor, en eerst mijn familie bellen haha
Maar het moet toch op mijn to-do-list! Het geboortekaartje hebben we zelf gemaakt en moeten we zodra ze is geboren ook zelf aanpassen online en bestellen. Kunnen we de rest mooi gelijk doen smile

Gast
Gast

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 9:46

Het zou wel een beetje te gek zijn als je kind alleen gratis meeverzekerd is als hij of zij geen medische kosten maakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose za 1 okt 2011 - 9:46

Ligt inderdaad aan je verzekering wat je moet doen. Bij de mijne had ik veel keus: bellen, schrijven, mailen of geboortekaartje opsturen. Ik heb maar gebeld, leek me het handigst omdat het snel gaat en je dan zeker weet dat alles goed is doorgekomen.

Verder ben ik best goed aanvullend verzekerd, dat kan soms wel handig zijn. Zowel voor jezelf als voor de kleine. Ligt er wel aan wat je denkt te gaan gebruiken, alle noodzakelijke zorg krijgt iedereen toch wel. Maar ik ben zelf wel van de alternatieve geneeswijzen, moest in het verleden weleens naar de fysio.. Dat soort dingen.

En ik heb er voor A. al gebruik van gemaakt toen ik met haar naar de osteopaat ging. Kreeg maar een klein deel vergoed, maar scheelde toch weer iets.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 10:05

Susan schreef:Het zou wel een beetje te gek zijn als je kind alleen gratis meeverzekerd is als hij of zij geen medische kosten maakt.

Ja precies! Maar dat gratis meeverzekerd vind ik sowieso best apart, wel fijn, maar apart! Die kosten kunnen best oplopen, en als je dan niks hoeft te betalen, of maar een deel .. Goed geregeld in Nederland dan!

Ik hoop natuurlijk dat ze geen medische kosten hoeft te maken, maar als het wel zo is, wil ik wel ingedekt zijn. Nu zijn wij vrij uitgebreid verzekerd gelukkig, maar ik kijk het voor volgend jaar nog wel even na!

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 1 okt 2011 - 22:18

je "moet" (als in meest voordelig) iig jouw kindje bijschrijven, bij de persoon met het hoogste pakket.

Ik heb uitgebreider pakket dan mn vriend, dus L. staat bij mij op de polis.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 0:28

Ja, dat klopt!
Ik heb ook een uitgebreider pakket, en omdat ze ook van het vrouwelijke geslacht is leek me het sowieso handig om haar bij mij in het pakket te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 0:36

Als ze in het ziekenhuis geboren wordt moet je wel binnen 30 dagen het polisnummer ed insturen naar het ziekenhuis, anders zijn de kosten voor jezelf.

Meestal moet je eerst het sofinummer hebben voor je bij kan schrijven op de polis. Die kreeg ik daarna via de post.

Als je kindje in het ziekenhuis geboren wordt krijg je de brief voor de verzekering gewoon mee en leggen ze het allemaal uit hoor.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 2 okt 2011 - 0:42

ProudMama schreef:

Als je kindje in het ziekenhuis geboren wordt krijg je de brief voor de verzekering gewoon mee en leggen ze het allemaal uit hoor.

Ik heb daar helemaal niks over gehoord toen we in het ziekenhuis lagen. Blij dat ik meteen gebeld had, want ik wist dat echt niet van die 30 dagen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 0:44

ProudMama schreef:Als ze in het ziekenhuis geboren wordt moet je wel binnen 30 dagen het polisnummer ed insturen naar het ziekenhuis, anders zijn de kosten voor jezelf.

Meestal moet je eerst het sofinummer hebben voor je bij kan schrijven op de polis. Die kreeg ik daarna via de post.

Ok, dat is dan wel fijn, dan weet ik bij deze dat dat dus gebeurd in het ziekenhuis waar ik ga bevallen Wink

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 2 okt 2011 - 1:08

Parels schreef:
ProudMama schreef:Als ze in het ziekenhuis geboren wordt moet je wel binnen 30 dagen het polisnummer ed insturen naar het ziekenhuis, anders zijn de kosten voor jezelf.

Ok, dat is dan wel fijn, dan weet ik bij deze dat dat dus gebeurd in het ziekenhuis waar ik ga bevallen Wink

Wij zijn verzekerd bij DSW en daar is dat niet zo. De termijn voor het doorgeven is daar 4 maanden of je kindje thuis geboren wordt of in het ziekenhuis maakt niets uit. In het ziekenhuis trouwens ook geen brief meegekregen hier en er is ook niets uitgelegd.

Van de geboorte van Y. staan trouwens alle kosten op mijn polis gedeclareerd, niets op zijn polis, terwijl we 3 dagen in het ziekenhuis hebben gelegen.

Gewoon even je verzekering bellen of op de site kijken Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 2:36

Binnen 30 dagen is de termijn van het ziekenhuis he? Dan kan het ziekenhuis zelf bepalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 2:37

Parels: beval je hoe dan ook in het ziekenhuis dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 2:42

Ja, daar heb ik zelf voor gekozen, het lijkt mij helemaal niks om thuis te bevallen smile

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 2 okt 2011 - 4:54

ProudMama schreef:Binnen 30 dagen is de termijn van het ziekenhuis he? Dan kan het ziekenhuis zelf bepalen.

Wat een aparte gang van zaken daar. Heb het nog niet eerder gehoord, hier in de omgeving dan. Neutral (niks tegen jou hé :P Wink )

Misschien dat dat komt omdat alles hier trouwens automatisch na het aangeven op het gemeentehuis wordt geregeld door de gemeente. BSN werd automatisch doorgegeven aan de DSW, het CB, ziekenhuis e.d. via een nieuw systeem (is pas sinds 1 januari van dit jaar, dus misschien is het nieuw of zit het in een test fase en is dat de reden dat wij niets aan het ziekenhuis hoefden door te geven)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 5:02

Hier krijg je een kaartje en antwoordenvelop mee waarop je verzekeringsgegevens in moet vullen en retourneren naar het ziekenhuis.
Binnen 30 dagen voor een baby. Binnen 5 dagen als het om eigen verzekering gaat.

En parels bevalt in hetzelfde ziekenhuis, vandaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 5:45

Ik heb alleen net voor het nieuwe jaar begin van afgelopen jaar de fysio uitgebreider gezet, en maar goed ook, want tot een leeftijd van 2 jr lopen we met Y. nog regelmatig bij de Fysio!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: