Biechttopic
+135
Nyx
Xanna
Punk'd
xxjojootjexx
Rebecca
sonly
Cow
Sorella
SuperGrover
Snoopy
Mizz_S
blondje1313
Sun88
liesje
Pommes
Sea of Trees
Carra
*Troela*
Caroow
Burn
Aardbei
Bliss
LDJ
Mamsie
Printje
Aimee
Raven
Lejow
JD
Monte
Stokstaartje
Linnie1985
rianne287
Fortissimo
Fearie
Stuiterbal
May
Antibes
PrimaBella
Poubelle
Burgemeester Esmee
Charles
CCC
Esperanza
Inge
Tabbert
Kowalski
artificialfunk
Theeleut
JustMeDaan
Travelgurly
Bolleke
Green_Pepper
Sterrin_
Pussycat
MADDIE
Ella
Starla
Lenthe
Phileine
Sam
nien
Caro
Exogenesis
Cheesegirl
Manderijn
Bay
Yare
Steep
Marsy28
Twellie
Lot
Toet
Jelin
Marin
Lady1984
SDL
Ayla
Susan
rapa nui
Amber-
Curious
girli
mzcharlotte
Minx
Blair
_Jet
Sterre
SoGood
Coco
Ibbeltje
Filoria
Pompoen
Annemoontje
Lady4
Derpy
Biechtje
Peanut
Reeza
Juutjepetuutje
Aletta
nijntje4
Knillis
Annie24
Parisienne
Rush
Paper Crown
Tania
Guusje
Bubbelicious
Mermaid
slaatje
ekiaam87
bolus26
Angela_1986
Jerry
SarahKey
strawberry
Gympie
Highway
June
Guus
Zora
luisa
Tiana
Siem
Droopy28
Bacio
Bisq
Viva
Happydobby
Elliot
Jasmine
Pien
Burgemeester Yvette
139 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: Biechttopic
Pippa schreef:Sam, en je vriend dan, kan hij jou niet ontzien dan in boodschappen, huishouden en de andere taken? Zodat jij je meer op de rest kunt focussen?
Jawel, zo werkt het vaak ook wel.
Maar mijn vriend werkt ook bijna 50 uur per week, waardoor hij simpelweg vaak gewoon geen tijd heeft.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
We zijn plannen aan het maken om op vakantie/een weekendje weg te gaan en zo weer op te laden. Ik voel me ook gewoon kut. Rot dat jij je ook zo voelt! Het valt niet mee, maar ik weet waar ik het voor doe.Sam schreef:Wat vervelend dat je het herkent, SoT!
Heb je een idee wat je eraan wilt doen?
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sam schreef:Pippa schreef:Sam, en je vriend dan, kan hij jou niet ontzien dan in boodschappen, huishouden en de andere taken? Zodat jij je meer op de rest kunt focussen?
Maar mijn vriend werkt ook bijna 50 uur per week, waardoor hij simpelweg vaak gewoon geen tijd heeft.
Maar daar moet jij ook niet aan onderdoor gaat, dat hij het heel erg druk heeft. Misschien samen wat meer rust nemen, weekenden ook wat meer vrij plannen, zodat je de ochtend lekker samen hebt en uitslaapt en dan overdag wat in huis doet en verder in de avond ook weer even tijd voor jezelf neemt?
Gast- Gast
Heerlijk een vakantie, hopelijk doe dat je goed!
Ik weet ook waar ik het voor doe, maar nu gewoon even niet lijkt wel...
Ik weet ook waar ik het voor doe, maar nu gewoon even niet lijkt wel...
Sam- Kletskop
Ik zou gewoon minder willen werken, maar dan duurt mn studie langer.
Of een hulp in de huishouding. Maar vind ik zonde van het geld
Sam- Kletskop
Ik wil even wat kwijt, maar niet onder mijn eigen naam.
Een vriendin van mij heeft een kindje, echt een schatje. Ik zie haar heel regelmatig en kan dan echt moeder spelen op zo'n moment. Alleen sinds dat zo is denk ik echt continu aan kinderen/baby's. Ik zit op internet te zoeken naar kinderkamers, struin alles af op zoek naar leuke dingen en lees erover. Ik ben er echt heel erg veel mee bezig. Ik probeer er wel met mijn vriend over te praten, maar die ziet op dit moment kinderen echt niet zitten. En dit maakt me zo ontzettend verdrietig. Ik wil het zo ontzettend graag, voel me er echt klaar voor, en hij wimpelt het weg, want hij vindt zichzelf nog te jong en vindt het niet het juiste moment. Hij heeft misschien wel gelijk, we kunnen misschien beter nog een jaartje of wat wachten, maar ik. wil. het. NU!
Een vriendin van mij heeft een kindje, echt een schatje. Ik zie haar heel regelmatig en kan dan echt moeder spelen op zo'n moment. Alleen sinds dat zo is denk ik echt continu aan kinderen/baby's. Ik zit op internet te zoeken naar kinderkamers, struin alles af op zoek naar leuke dingen en lees erover. Ik ben er echt heel erg veel mee bezig. Ik probeer er wel met mijn vriend over te praten, maar die ziet op dit moment kinderen echt niet zitten. En dit maakt me zo ontzettend verdrietig. Ik wil het zo ontzettend graag, voel me er echt klaar voor, en hij wimpelt het weg, want hij vindt zichzelf nog te jong en vindt het niet het juiste moment. Hij heeft misschien wel gelijk, we kunnen misschien beter nog een jaartje of wat wachten, maar ik. wil. het. NU!
Biechtje- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12
Biechtje schreef:Ik wil even wat kwijt, maar niet onder mijn eigen naam.
Oh dat herken ik! Mn grootste droom is een groter huis kopen, trouwen en kindjes krijgen.. Maarja... Mn vriend heeft me wel door want ik kijk alle babyprogramma's op tv, maar het kan gewoon echt nog niet en mn vriend wil ook nog niet. Ik heb geen tips helaas..
(Maar ik weet wel wie je bent denk ik hihi)
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Zoooo herkenbaar. Maar ik heb zelfs niet eens een vriend, dus dat kindje laat vermoedelijk op z'n minst nog wel een aantal jaar op zich wachten..
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je de uitslag al binnen?Biechtje schreef:Toch even via het biecht account aangezien er een aantal mensen van het forum bij ook op facebook hebben..
Waarschijnlijk ben ik zwanger.. En het is ontzettend welkom maar ik zit met 2 problemen..
1. Ik heb autisme, hoe groot is de kans dat de baby het dan ook heeft?
2. Ik heb een enorme cyste bij mijn milt, die moet weggehaald worden..
nu wacht ik op dit moment op de uitslag of het positief is of niet en ik ben zooo zenuwachtig!! Ik hoop het heel erg van wel en heb al een paar weken het gevoel van.. maar het zou zo ingewikkeld worden.. een cyste van dat formaat en een zwangerschap gaan bijna niet samen.. ik zit met me handen in me haar.. en hoop dat ik snel gebeld wordt voor de uitslag..
Dit wou ik even kwijt...
Gast- Gast
Mijn vriend werkt ook minstens 50 uren, maar die heeft ook gewoon zijn aandeel in het huishouden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Sam schreef:Ik zou gewoon minder willen werken, maar dan duurt mn studie langer.
OK, een hulp in de huishouding vind je zonde van het geld. Maar als jullie het je financieel wel kunnen veroorloven om die bv een jaar/half jaar wel aan te nemen voor een paar uur per week kan het je net de ruimte/tijd geven die je nodig bent. Dus als het kan neem er dan tijdelijk 1 aan of zeur er anders niet over. Als het financieel niet kan, ok dan zullen jullie samen moeten kijken hoe jullie het gaan redden en dan misschien ook duidelijk er over zijn tegen over anderen omdat anderen inderdaad niet kunnen zien dat het je overloopt.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Sam schreef:Pippa schreef:Sam, en je vriend dan, kan hij jou niet ontzien dan in boodschappen, huishouden en de andere taken? Zodat jij je meer op de rest kunt focussen?
En misschien gewoon de lat wat betreft het huishouden wat minder hoog leggen? Wij studeren allebei, waarbij we nu in de drukste periode terecht komen omdat we beide hopen af te studeren in juni. Ik probeer weekenden bewust niet te vol te plannen (ja, ons sociale leven ligt even op zijn gat) en mijn huishouden is niet om over naar huis te schrijven. Als 't echt te erg wordt ga ik weer even een uurtje of 2 aan de slag, en verder accepteer ik maar gewoon dat 't nu niet zo schoon en netjes is.
Ik vind niks kunnen doen in huis omdat je veel werkt altijd zo'n stomme reden. Vrijgezellen die alleen wonen en veel werken doen toch ook gewoon de was?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja daarom, tenzij je nog met de hand wast doet de machine het werk wel.Caroow schreef:Ik vind niks kunnen doen in huis omdat je veel werkt altijd zo'n stomme reden. Vrijgezellen die alleen wonen en veel werken doen toch ook gewoon de was?
Rush- Lady Post-a-lot
Dat is toch ieders eigen keuze? Ik kan me voorstellen dat als je echt heel veel werkt, je wel een werkster hebt voor veel grote klussen, tenzij je je dat niet kunt veroorloven, maar dan heb je gewoon pech gehad, dan moet je keuzes maken. Als je liever een minder opgeruimd huis hebt en wat meer tijd voor andere dingen dan lijkt me dat je goed recht.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Als ik veel minder zou werken dan mijn vriend dan zou ik het niet erg vinden om wat meer te doen hoor. Zo gaat dat nu hier ook als de een druk is of niet lekker neemt de ander het wat meer op zich.
Maar kan me voorstellen dat het voor Sam in dit geval fijn zou zijn als haar vriend wat meer op zich neemt, of hij nou 50 uur werkt of niet .
Maar kan me voorstellen dat het voor Sam in dit geval fijn zou zijn als haar vriend wat meer op zich neemt, of hij nou 50 uur werkt of niet .
Gast- Gast
Natuurlijk is dat ieders eigen keuze, maar er is een verschil tussen;
Ik wil het huishouden niet meer doen omdat ik veel werk.
of
Ik kan het huishouden niet meer doen omdat ik veel werk.
Ik doelde zelf niet op het verhaal over de werkster en ik weet niet waar Caroow precies op doelde. Maar ik vind 'mijn vriend doet niks in het huishouden want hij werkt 50 uren' wel stom. Want het is gewoon onzin dat je naast 50 uren werk het huishouden niet meer kan doen. Of je het ook wilt, of dat je een werkster neemt of het wat minder goed doet is dan inderdaad de keuze die je maakt.
Ik wil het huishouden niet meer doen omdat ik veel werk.
of
Ik kan het huishouden niet meer doen omdat ik veel werk.
Ik doelde zelf niet op het verhaal over de werkster en ik weet niet waar Caroow precies op doelde. Maar ik vind 'mijn vriend doet niks in het huishouden want hij werkt 50 uren' wel stom. Want het is gewoon onzin dat je naast 50 uren werk het huishouden niet meer kan doen. Of je het ook wilt, of dat je een werkster neemt of het wat minder goed doet is dan inderdaad de keuze die je maakt.
Rush- Lady Post-a-lot
Nou, wat Harrison zegt dus.
Rush- Lady Post-a-lot
Nee, maar het is wel anders als je 50 uur werkt en single bent, dus waarschijnlijk weinig thuis, of 50 uur en samenwoont met een partner die wel meer thuis is dan jij. Dan heb je gewoon een heel ander huishouden, je woont waarschijnlijk groter, de ruimtes in huis worden meer gebruikt, er wordt meer vies gemaakt, meer rommel gecreëerd, enzovoort. Ik zeg niet dat je absoluut niks kunt doen als je 50 uur werkt, maar het argument dat een werkende vrijgezel het ook moet doen gaat in mijn ogen niet op.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik bedoel wat Rush zegt. Ik ben de hele dag thuis en mijn vriend niet, maar hij kan het huishouden wel niet willen doen, hij zal het toch moeten. Als je een huishoudster kan betalen en je vind het het waard moet je die natuurlijk gewoon aannemen, daar heb ik geen mening over. Maar Sam heeft het nu heel druk dus vind ik dat haar vriend best wat meer in huis kan doen, ondanks het aantal uren wat hij werkt zodat Sam wat meer op adem kan komen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja de vergelijking met de werkende vrijgezel was misschien niet helemaal de goede.
Rush- Lady Post-a-lot
Dan moet je vriend ook maar tijd maken. Jullie hebben samen een huis, dan ook samen onderhouden.
Misschien niet het leukste om tijd voor te maken, maar zal toch moeten gebeuren als jullie geen werkster willen.
Dan maar een uurtje later naar een verjaardag/feestje of afspraak in het weekend of een uurtje eerder uit bed.
Maar hij kan niet van jou verwachten dat jij alles doet, omdat je "maar" studeert.
Misschien niet het leukste om tijd voor te maken, maar zal toch moeten gebeuren als jullie geen werkster willen.
Dan maar een uurtje later naar een verjaardag/feestje of afspraak in het weekend of een uurtje eerder uit bed.
Maar hij kan niet van jou verwachten dat jij alles doet, omdat je "maar" studeert.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Caroow schreef:Ik bedoel wat Rush zegt. Ik ben de hele dag thuis en mijn vriend niet, maar hij kan het huishouden wel niet willen doen, hij zal het toch moeten. Als je een huishoudster kan betalen en je vind het het waard moet je die natuurlijk gewoon aannemen, daar heb ik geen mening over. Maar Sam heeft het nu heel druk dus vind ik dat haar vriend best wat meer in huis kan doen, ondanks het aantal uren wat hij werkt zodat Sam wat meer op adem kan komen.
Dat vind ik in principe ook wel, hoor, als het even kan dan doe je dat, maar ik wil alleen zeggen dat ik me wel kan voorstellen dat sommige mensen echt niet aan huishouden toekomt. In een samenwoonsituatie vind ik het logisch dat je de lasten en de vrije tijd gewoon zoveel mogelijk verdeelt, of je nu tijd besteedt aan werk, studie, privé-omstandigheden die veel energie kosten of wat dan ook.
Susan- Lady Post-a-lot
Dames, mijn vriend doet ook echt veel (minstens evenveel als mij) in het huishouden. Dus wat dat betreft echt geen klagen.
Als hij alleen vrij is poetst hij heel de dag bv, net als ik.
Maar momenteel lijkt t wel of we allern nog met huishouden enzo bezig zijn, ipv samen iets doen.
Ik ga serieus nadenken over een hulp.
Bedankt voor jullie reacties!
Als hij alleen vrij is poetst hij heel de dag bv, net als ik.
Maar momenteel lijkt t wel of we allern nog met huishouden enzo bezig zijn, ipv samen iets doen.
Ik ga serieus nadenken over een hulp.
Bedankt voor jullie reacties!
Sam- Kletskop
Heb het er net trouwens nog even met hem over gehad.
Hij zei dat hij me nog meer zal ondersteunen, ik hem altijd kan vragen om hulp voor extra dingen en we gaan meer leuke dingen samen doen.
Hij zei dat hij me nog meer zal ondersteunen, ik hem altijd kan vragen om hulp voor extra dingen en we gaan meer leuke dingen samen doen.
Sam- Kletskop
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Pagina 34 van 40
Permissies van dit forum: