Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+135
Nyx
Xanna
Punk'd
xxjojootjexx
Rebecca
sonly
Cow
Sorella
SuperGrover
Snoopy
Mizz_S
blondje1313
Sun88
liesje
Pommes
Sea of Trees
Carra
*Troela*
Caroow
Burn
Aardbei
Bliss
LDJ
Mamsie
Printje
Aimee
Raven
Lejow
JD
Monte
Stokstaartje
Linnie1985
rianne287
Fortissimo
Fearie
Stuiterbal
May
Antibes
PrimaBella
Poubelle
Burgemeester Esmee
Charles
CCC
Esperanza
Inge
Tabbert
Kowalski
artificialfunk
Theeleut
JustMeDaan
Travelgurly
Bolleke
Green_Pepper
Sterrin_
Pussycat
MADDIE
Ella
Starla
Lenthe
Phileine
Sam
nien
Caro
Exogenesis
Cheesegirl
Manderijn
Bay
Yare
Steep
Marsy28
Twellie
Lot
Toet
Jelin
Marin
Lady1984
SDL
Ayla
Susan
rapa nui
Amber-
Curious
girli
mzcharlotte
Minx
Blair
_Jet
Sterre
SoGood
Coco
Ibbeltje
Filoria
Pompoen
Annemoontje
Lady4
Derpy
Biechtje
Peanut
Reeza
Juutjepetuutje
Aletta
nijntje4
Knillis
Annie24
Parisienne
Rush
Paper Crown
Tania
Guusje
Bubbelicious
Mermaid
slaatje
ekiaam87
bolus26
Angela_1986
Jerry
SarahKey
strawberry
Gympie
Highway
June
Guus
Zora
luisa
Tiana
Siem
Droopy28
Bacio
Bisq
Viva
Happydobby
Elliot
Jasmine
Pien
Burgemeester Yvette
139 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 7 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:04

Biechtje schreef:De woningbouw heeft me gebeld.
Zeiden ze letterlijk: morgen word je er uit gezet? Of zeiden ze: morgen komt er een deurwaarder met een ontruimingsverzoek?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Guusje wo 14 nov 2012 - 2:04

Misschien valt iedereen nu wel over me heen, dat kan.. Maar ik geloof niet echt dat biechtje er echt niks van wist voor vandaag.
Ik neem aan dat een woningcorporatie/ deurwaarder of wat dan ook niet alleen maar via de post communiceert.
Dus of biechtje heeft haar kop in het zand gestoken en wist het wel of het is niet waar.
Ik hoop dat als het allemaal wel klopt je snel hulp krijgt biechtje...

Laatst aangepast door Guusje op wo 14 nov 2012 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:06

Guusje schreef:Misschien valt iedereen nu wel over me heen, dat kan.. Maar ik geloof niet echt dat biechtje er echt niks van wist voor vandaag.
Ik neem aan dat een woningcorporatie/ deurwaarder of wat dan ook alleen maar via de post communiceert.
Dus of biechtje heeft haar kop in het zand gestoken en wist het wel of het is niet waar.

De werkwijze op ons kantoor, juist met huurvorderingen, is dat we ook altijd bellen met de huurder. Maar dat kan per kantoor verschillend zijn.

Gast
Gast

Bericht  Biechtje wo 14 nov 2012 - 2:06

Er is letterlijk gezegd dat ik morgen mijn huis uitgezet wordt en ik mijn persoonlijke spullen moet gaan pakken.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:07

Biechtje schreef:Er is letterlijk gezegd dat ik morgen mijn huis uitgezet wordt en ik mijn persoonlijke spullen moet gaan pakken.

Maar als er geen vonnis is van de rechter zoals jij zegt, dan mag de woningstichting dat niet eens doen! In dat geval zou ik nu als de donder juridisch advies gaan inwinnen.

Laatst aangepast door Break Of Day op wo 14 nov 2012 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Guusje wo 14 nov 2012 - 2:07

Break Of Day schreef:
Guusje schreef:Misschien valt iedereen nu wel over me heen, dat kan.. Maar ik geloof niet echt dat biechtje er echt niks van wist voor vandaag.
Ik neem aan dat een woningcorporatie/ deurwaarder of wat dan ook alleen maar via de post communiceert.

De werkwijze op ons kantoor, juist met huurvorderingen, is dat we ook altijd bellen met de huurder. Maar dat kan per kantoor verschillend zijn.

Er moest nog het woordje NIET tussen haha..
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Tania wo 14 nov 2012 - 2:07

Heb je de woningbouw ook al gebeld en gevraagd naar waarom je niks gehoord hebt van een deurwaarder enz?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Biechtje wo 14 nov 2012 - 2:08

Break Of Day schreef:
Biechtje schreef:Er is letterlijk gezegd dat ik morgen mijn huis uitgezet wordt en ik mijn persoonlijke spullen moet gaan pakken.

Maar als er geen vonnis is van de rechter zoals jij zegt, dan mag de woningstichting dat niet eens doen!

Maar wat kan het dan zijn? Een of andere flauwe grap of zoiets? Of kan het ook zo zijn dat de woningbouw wel zo een vonnis heeft en ik niet?

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Biechtje wo 14 nov 2012 - 2:08

Tania schreef:Heb je de woningbouw ook al gebeld en gevraagd naar waarom je niks gehoord hebt van een deurwaarder enz?

Ik ben al de hele dag aan het bellen en het enige wat ik te horen krijg ik dat ik moet betalen of er uit moet.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Paper Crown wo 14 nov 2012 - 2:09

Biechtje schreef:
Break Of Day schreef:

Maar als er geen vonnis is van de rechter zoals jij zegt, dan mag de woningstichting dat niet eens doen!

Maar wat kan het dan zijn? Een of andere flauwe grap of zoiets? Of kan het ook zo zijn dat de woningbouw wel zo een vonnis heeft en ik niet?

Nee, dat kan niet. Want dan hebben ze jou niet verzocht tot betalen en als dat niet is gedaan, dan kon jij van niets weten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Biechtje wo 14 nov 2012 - 2:09

Tot vanmorgen wist ik ook van niets.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 2:11

Biechtje schreef:
Break Of Day schreef:

Zo hebben ze dit ook met m`n broer gespeeld om hem 'bang' te maken. Uiteindelijk is hij z`n woning overigens wel uitgezet, maar niet binnen enkele dagen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:14

Biechtje schreef:
Break Of Day schreef:

Zoals ik al zei: er moet een dagvaarding bij je zijn gebracht, het vonnis moet bij je zijn gebracht en de aankondiging dat er ontruimd gaat worden moet aan je zijn uitgereikt. Dit kan niet buiten jou om gaan, tenzij je post niet hebt geopend en zo hebt weggegooid.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 14 nov 2012 - 2:19

Ik zou nu heel snel op zoek gaan naar juridische hulp..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Annie24 wo 14 nov 2012 - 2:22

Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging en vind het maar een raar verhaal, sorry Embarassed Het is niet zo dat er maar 1 brief naar een huurder verstuurd wordt mbt een huurachterstand en uitzetting. Dat er misschien 1 brief bv kwijt zou kunnen raken, ok, maar dat je helemaal geen correspondentie hebt ontvangen kan ik me niet voorstellen. Heb je niet toevallig een ander correspondentieadres doorgegeven of dat er een fout in de administratie zit bij de woningbouw waardoor de correspondentie naar iemand anders is gestuurd of een fout bij het deurwaarderskantoor mbt jouw adres? *ik roep maar wat hoor*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:53

Niet gaan pakken! als je geen officieel bevel tot ontruiming hebt gekregen is er nog geen sprake kan.
zijn dit je enige schulden? en hoe kom je aan die schulden? ik zou de gemeente bellen. Soms kun je bij hen een lening krijgen én hulp met je financiën. En soms kunnen ze ook bemiddelen. Als jij hulp krijgt krijg je misschien nog een laatste kans. Overigens had je kunnen weten dat het missen van één maand van je betalingsregeling leidt tot ineens alles moeten betalen of uithuiszetting. Dat is eigenlijk altijd zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 2:55

Ik neem aan dat een woningcorporatie/ deurwaarder of wat dan ook niet alleen maar via de post communiceert.
Natuurlijk wist ze dat. Want ze had al een regeling en had één maand gemist. Dat wist ze ook. En dit is dan het gevolg.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine wo 14 nov 2012 - 3:20

Ik vind het maar een vaag verhaal, sorry.

Iets wat meteen in mij opkomt (wat je zelf ongetwijfeld ook zult weten): een betalingsregeling niet nakomen is vrágen om problemen. Waarom houd je niet bij wat er afgeschreven wordt? Ja, al die afschrijvingen zijn deprimerend, maar dat is bij de gemiddelde mens niet anders. Die ziet ook liever de omschrijving 'bij' staan. Je had een betalingsregeling, dan stel je die toch als prioriteit? Zeker als je anders op je vingers na kunt tellen dat je anders op straat komt te staan. Stond hier ook niets over in eerdere brieven (al is het van een jaar terug)?

Voor nu: ik zou ze vragen om bewijzen dat ze je aanmaningen, deurwaarders en weet ik wat hebben gestuurd.

Verder zou ik direct contact opnemen met rechtsbijstand/ juridisch loket en vragen wat je kunt doen om uitzetting op korte termijn te voorkomen.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Biechtje wo 14 nov 2012 - 3:35

Peanut schreef:
Biechtje schreef:Nee dat is ook zo Euc!

Mermaid, ik denk inderdaad dat ik er nu over aan het mijmeren ben hoe het had kunnen zijn als ik een andere keuze had gemaakt. Ik ben blij met jullie reacties, ik was al bang om veroordeeld te worden omdat ik ben vreemdgegaan.

Voor nu moet ik gewoon geen contact meer zoeken. Toch zit het me wel dwars dat deze gevoelens zo makkelijk terug zijn gekomen terwijl ik zo gelukkig dacht te zijn met mijn vriend. Ik vraag me wel eens af of ik wel geschikt ben voor een monogaam leven.

Kan het ook niet zijn dat je gewoon een zwak voor die persoon hebt?

Dat weet ik wel zeker. Bah, ik krijg nu gewoon vlinders in mijn buik zodra ik aan hem denk. Ik voel me zo dom!

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 3:47

Annie24 schreef:Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging en vind het maar een raar verhaal, sorry Embarassed Het is niet zo dat er maar 1 brief naar een huurder verstuurd wordt mbt een huurachterstand en uitzetting. Dat er misschien 1 brief bv kwijt zou kunnen raken, ok, maar dat je helemaal geen correspondentie hebt ontvangen kan ik me niet voorstellen. Heb je niet toevallig een ander correspondentieadres doorgegeven of dat er een fout in de administratie zit bij de woningbouw waardoor de correspondentie naar iemand anders is gestuurd of een fout bij het deurwaarderskantoor mbt jouw adres? *ik roep maar wat hoor*

Voor iedere actie die een gerechtsdeurwaarder doet dient hij de Gemeentelijke basisadministratie te raadplegen om zich er van te verzekeren dat iemand nog staat ingeschreven.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 wo 14 nov 2012 - 5:27

Heftig, ontruiming-biechtje. Weet je inmiddels al wat meer?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Knillis wo 14 nov 2012 - 9:03

Ik werk ook bij een woningbouwvereniging en vind het wel een beetje een vreemd verhaal, zo werken wij in ieder geval niet. Bij ons wordt in principe na 2 maanden huurachterstand het vonnis aangevraagd om te mogen ontruimen. Tot dat moment zijn er al een aantal brieven verzonden, is er telefonisch contact opgenomen, wordt diegene uitgenodigd bij ons op kantoor voor een gesprek en als dat allemaal niets helpt, gaan we op huisbezoek.

Mocht hier niets uitkomen of wordt de betalingsregeling niet nagekomen en komt er een vonnis, dan wordt een ontruiming ingepland. Dan nog komt er eerst een opzichter bij de woning langs om de boel te inventariseren en toe te lichten hoe het allemaal gaat. Daarna vindt meestal na een week of 2 de ontruiming plaats. Maar je moet het echt wel heel bont maken om ook daadwerkelijk bij ons ontruimd te worden, je staat echt niet zomaar op straat!

Het is inderdaad zo dat alle spullen die nog in de woning staan, in een container belanden. Bij ons wordt dit nog altijd wel bewaard voor een tijdje, ook al staat in het vonnis dat alles vernietigd mag worden. Maar mocht dit dus kloppen en wordt je daadwerkelijk morgen ontruimd, dan zou ik er nu wel voor gaan zorgen dat je zoveel mogelijk weg haalt uit je huis en bij vrienden/familie onderbrengt, want anders ben je het morgen wel kwijt.

Sterkte er mee in ieder geval!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  nijntje4 wo 14 nov 2012 - 9:21

Break Of Day schreef:
Annie24 schreef:Ik werk zelf bij een woningbouwvereniging en vind het maar een raar verhaal, sorry Embarassed Het is niet zo dat er maar 1 brief naar een huurder verstuurd wordt mbt een huurachterstand en uitzetting. Dat er misschien 1 brief bv kwijt zou kunnen raken, ok, maar dat je helemaal geen correspondentie hebt ontvangen kan ik me niet voorstellen. Heb je niet toevallig een ander correspondentieadres doorgegeven of dat er een fout in de administratie zit bij de woningbouw waardoor de correspondentie naar iemand anders is gestuurd of een fout bij het deurwaarderskantoor mbt jouw adres? *ik roep maar wat hoor*

Voor iedere actie die een gerechtsdeurwaarder doet dient hij de Gemeentelijke basisadministratie te raadplegen om zich er van te verzekeren dat iemand nog staat ingeschreven.

Nou dit laatste is niet altijd het geval. Bij mij is weleens met een deurwaarder gedreigd voor de vorige bewoners en volgens de gemeente waren zij toch echt inmiddels uitgeschreven (na onderzoek) en bleef de deurwaarder maar volhouden dat zij handelden volgens de laatste gegevens.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rush wo 14 nov 2012 - 9:38

nijntje4 schreef:
Break Of Day schreef:

Nou dit laatste is niet altijd het geval. Bij mij is weleens met een deurwaarder gedreigd voor de vorige bewoners en volgens de gemeente waren zij toch echt inmiddels uitgeschreven (na onderzoek) en bleef de deurwaarder maar volhouden dat zij handelden volgens de laatste gegevens.
Kan je je wel uitschrijven als je niet ergens anders ingeschreven bent? Volgens mij blijft je inschrijving dan bij de 'oude' gemeente staan. Mijn broer had ook regelmatig deurwaarders aan de deur van de vorige bewoner. Zij had zich nooit ergens anders ingeschreven en in principe had de deurwaarder dus wel de laatste gegevens haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Aletta wo 14 nov 2012 - 10:01

Biechtje schreef:Nee dat is ook zo Euc!

Mermaid, ik denk inderdaad dat ik er nu over aan het mijmeren ben hoe het had kunnen zijn als ik een andere keuze had gemaakt. Ik ben blij met jullie reacties, ik was al bang om veroordeeld te worden omdat ik ben vreemdgegaan.

Voor nu moet ik gewoon geen contact meer zoeken. Toch zit het me wel dwars dat deze gevoelens zo makkelijk terug zijn gekomen terwijl ik zo gelukkig dacht te zijn met mijn vriend. Ik vraag me wel eens af of ik wel geschikt ben voor een monogaam leven.
Volgens mij kan het iedereen overkomen dat hij/zij gevoelens krijgt voor een ander tijdens een goede relatie. Zeker als het gaat om iemand met wie je echt iets hebt gehad. Ik merk bijvoorbeeld zelf nog dat ik nog steeds een raar gevoel krijg als ik iemand tegenkom op wie ik ooit, in een ver verleden verliefd ben geweest. En dat zijn dan niet eens mensen met wie ik een relatie heb gehad, maar toch gaan die gevoelens denk ik nooit helemaal weg.

Dat zegt dus allemaal niks over jouw relatie, en ook niet over jou. Monogaam zijn wil niet zeggen dat je nooit gevoelens mag hebben voor een ander, want daar kun je niks aan doen. Maar het betekent dat je ervoor kiest om bij 1 persoon te blijven, ook al heb je soms andere gevoelens. Het gaat erom dat je weet dat je veel gelukkiger wordt als je bij je vriend blijft, dat vreemdgaan al helemaal niet de oplossing is. Als je dat voor ogen houdt, en geen contact meer opzoekt met B., verdwijnen die gevoelens vanzelf weer. En dan ben je waarschijnlijk blij dat je hebt geinvesteerd in je relatie met je vriend smile.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende