Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In therapie

+36
Discordia
Zininzon
Carmen_
Thunder
luenca
M_as
Rumble
SarahKey
Aagje!
_Cyn_
Linda
Bliss
SuperGrover
Curious
Bisq
Lady4
Sjaantje
Muus
Silver
Jasmine
tuttebel
Rush
Highway
bolus26
Caresses
Ella
Bruintje Beer
GreenGrass
Minx
silly-one
Kowalski
Pompoen
Inge
Mamsie
RioolSpook
girli
40 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij in therapie (of geweest?)

In therapie - Pagina 2 Lijn111014%In therapie - Pagina 2 Lijn1110 14% 
[ 20 ]
In therapie - Pagina 2 Lijn111042%In therapie - Pagina 2 Lijn1110 42% 
[ 62 ]
In therapie - Pagina 2 Lijn111040%In therapie - Pagina 2 Lijn1110 40% 
[ 59 ]
In therapie - Pagina 2 Lijn11104%In therapie - Pagina 2 Lijn1110 4% 
[ 7 ]
 
Totaal aantal stemmen : 148
 
 

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  bolus26 do 1 nov 2012 - 21:13

ik heb een jaar gesprekken gehad bij de psycholoog,ivm verbroeken contact met mn vader en de onzekerheid/faalangst die ik toch al heb,die daardoor veel groter werd.Halfverwege dat jaar nog even overspannen thusi gezeten (3 weken volledig,daarna weer werken opgebouwd) omdat de therapie een boel losmaakte,ik had ook al lang fysieke klachten die grotendeels verdwenen zijn. Het heeft mij wel goed geholpen al is dat onzekere/faalangst wel een onderdeel van mij het beinvloed mijn functioneren heel veel minder! relatie met mn vader blijft een moeilijk punt maar ik kan dat nu goed benoemen,ff om huilen/boos om zijn en weer verder gaan.Ook kan ik mn grenzen beter aangeven.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Highway do 1 nov 2012 - 21:37

Ik ben zo'n 2 jaar onder begeleiding en medicamenteuze behandeling van een psychiater geweest ivm eetstoornis en depressie. Inmiddels alweer zo'n 3 jaar geleden gestopt en zonder terugval smile


Laatst aangepast door Highway op do 1 nov 2012 - 21:40; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Rush do 1 nov 2012 - 21:38

Ik ben niet in therapie. Heb wel eens maatschappelijk werk moeten volgen om vrijstelling van de leerplicht te krijgen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 21:39

Ik ben niet in therapie geweest. Wel ooit eens overwogen. Ik heb mij wel eens minder gevoeld of ik moest een probleem verwerken, maar dan voldeden mijn vriendinnen gelukkig als praathulp In therapie - Pagina 2 561177.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 22:55

Nyah schreef:
Kowalski schreef:Nyah dat is inderdaad ook zo. Het kan je helpen, maar het kan juist ook averechts werken In therapie - Pagina 2 1270000679 Ik ben een tijd opgenomen geweest en toen het beter met me ging wilde ik echt zó ontzettend graag weg, gewoon omdat ik merkte dat me van alles aan werd gepraat en ik daardoor weer terug werd getrokken in mijn problemen (oké, misschien andere situatie, maar toch..)

Ja inderdaad. Deze psycholoog heeft mij er ook van weerhouden om opzoek te gaan naar een andere psycholoog. In het begin ben ik heel erg aan mezelf gaan twijfelen of ik inderdaad de problemen had die hij dacht dat ik had. Toen hij echter begon over narcisme wist ik dat het tijd was om te stoppen. Daarvan weet ik echt 100 procent zeker dat ik dat niet heb, maar een ontkenning was voor m'n psycholoog eigenlijk een bevestiging dat ik het wel had (want een narcistisch persoon zou dat nooit erkennen volgens hem) laughcry

Ja ik vind dit wel herkenbaar, psychische hulp kan een enorme mindfuck zijn. Ik kwam op een gegeven moment ergens terecht waar ik me totaal niet op mijn plek voelde maar als ik dit gevoel uitsprak dan zeiden ze: "Ja maar het is juist goed voor je, daarom vind je het eng en wil je er voor weglopen", toen ik vervolgens ook nog een diagnose kreeg waar min of meer uit bleek dat mijn zelfinzicht nihil was (wat dus niet klopt uiteindelijk) wist ik het helemaal niet meer. Ik heb vervolgens echt ruim een half jaar nodig gehad om te beseffen dat ik gewoon op mijn eigen gevoel moest vertrouwen en het toch niet moest gaan doen. Ik ben andere hulp gaan zoeken en ik ben zó veel beter terecht gekomen! Nu zit ik op een zo veel betere plek waar ik me zo veel serieuzer genomen voel als mens!

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 22:57

Jasmine schreef:Ik heb jaren van behandelingen, thuishulp, psychiaters, psychologen enz. achter de rug.

Heb net twee weken terug mijn DBC laten sluiten en mijn antidepressiva afgeschaft. Het gaat nu beter dan ooit tevoren, voel me ontzettend sterk en heb echt weer zin aan het leven. En oh, wat hou ik van dat gevoel. (En oh, wat ben ik stiekem trots op mezelf dat ik het gewoon voor elkaar krijg allemaal)

Wat goed Jasmine! Wat fijn dat je die kracht gevonden hebt! Daar mag je ook trots op zijn! Die kracht hebben is voor jou duidelijk geen vanzelfsprekendheid en je hebt er overduidelijk voor gevochten!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  tuttebel do 1 nov 2012 - 23:32

ik ben wel eens bij een psycholoog geweest voor iets uit mijn verleden waarvan de dokter dacht dat ik er onbewust misschien nog wel last van had. Ik ben er 2 keer geweest en toen was eigenlijk wel duidelijk dat ik er geen last meer van heb en het gewoon verwerkt heb.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Jasmine vr 2 nov 2012 - 0:25

Pompoen schreef:
Jasmine schreef:Ik heb jaren van behandelingen, thuishulp, psychiaters, psychologen enz. achter de rug.

Heb net twee weken terug mijn DBC laten sluiten en mijn antidepressiva afgeschaft. Het gaat nu beter dan ooit tevoren, voel me ontzettend sterk en heb echt weer zin aan het leven. En oh, wat hou ik van dat gevoel. (En oh, wat ben ik stiekem trots op mezelf dat ik het gewoon voor elkaar krijg allemaal)

Wat goed Jasmine! Wat fijn dat je die kracht gevonden hebt! Daar mag je ook trots op zijn! Die kracht hebben is voor jou duidelijk geen vanzelfsprekendheid en je hebt er overduidelijk voor gevochten!

Dank je wel!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Silver vr 2 nov 2012 - 0:30

Ik heb verschillende therapieën gehad, zoals cognitieve gedrags therapie, EMDR, lichttherapie, en zo ook verschillende cursussen die daaruit voortkwamen, assertiviteitstraining, zelfverdedigingscursus etc...
En loop nu nog gewoon uit zelfbescherming bij een psycholoog. Op de 1 of andere manier wil ik een hulpverlener achter de hand houden voor als het misgaat....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Muus vr 2 nov 2012 - 0:36

Ik ben nog nooit in therapie geweest.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Sjaantje vr 2 nov 2012 - 0:39

Ik heb verschillende malen hulp gehad van psychologen en maatschappelijk werkers, om uiteenlopende redenen: rouw-verwerking, acceptatie van mijn handicap, assertiviteits-trainingen etc. De laatste maanden ben ik ook weer in gesprek met een maatschappelijk werker, al ligt het nu even stil vanwege mijn operatie en opname. Het helpt me mijn hoofd leeg te maken en mijn leven op de rit te houden want alles bij elkaar heb ik behoorlijk wat meegemaakt in mijn leven.
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Lady4 vr 2 nov 2012 - 2:54

Ik ben nog nooit in therapie geweest. Ik heb wel best veel vrienden/vriendinnen die in (groeps)therapie of dagbehandeling zitten of hebben gezeten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Bisq vr 2 nov 2012 - 5:01

Ik ben pas geleden in therapie geweest, maar had meer het idee dat ik de therapeut was of op z'n minst een collega haha. Daar ben ik dus maar mee gestopt.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 5:11

Ik heb een periode bij een Psychologe gelopen maar ik vond het verschrikkelijk. Ze zat me echt wat aan te praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Curious vr 2 nov 2012 - 6:52

Ik ben in therapie. Momenteel schematherapie. Toevallig iemand hier die dit ook heeft of heeft gehad? Ik zou graag met iemand in contact komen (PM mag ook!)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen vr 2 nov 2012 - 7:24

Curious schreef:Ik ben in therapie. Momenteel schematherapie. Toevallig iemand hier die dit ook heeft of heeft gehad? Ik zou graag met iemand in contact komen (PM mag ook!)

Oh ik ben ook wel benieuwd naar schematherapie ervaringen! Ik ga als het goed is ergens na de zwangerschap richting een 4-daagse deeltijd, er zijn er twee, de ene is de zogenaamde schemagroep. Ik denk zelf echter dat ik eerder terecht zal komen in de andere groep, maar dat weet ik ook niet zeker.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  SuperGrover vr 2 nov 2012 - 8:21

Ja, ik heb alle varianten wel gehad volgens mij, haha. Individueel, groeps, dagbehandeling, opname en medicatie. Inmiddels ben ik een aantal jaar therapie-vrij en ook al iets van 1,5 jaar van de medicatie af. Ik heb er niets aan gehad, ik ben erg blij dat ik er nu niets meer mee te maken heb. Ik heb mijn therapietijd vooral gebruikt om de behandelaars het leven zuur te maken inderdaad, haha.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Bliss vr 2 nov 2012 - 8:45

Ik heb momenteel gesprekken met een psychologe. "In therapie" vind ik zo zwaar klinken, zo noem ik het eigenlijk niet. Ben erheen gegaan voor mijn faalangst en onzekerheid, maar eigenlijk heb ik het over van alles en nog wat. Net waar ik op dat moment mee zit. Ben er nu 6x geweest, ga dit jaar nog 3x, ff alles uit mijn zorgverzekering halen wat erin zit Wink Daarna stop ik, maar ik sluit niet uit ooit weer met iemand te gaan praten.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Linda vr 2 nov 2012 - 9:02

Heel wat jaren geleden kwam ik bij een psychiater. Maar die vent was nog verknipter dan ik.

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik bij een psycholoog geweest. Cognitieve gedragstherapie. In het begin werkte het wel, maar ik was toch op zoek naar meer. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  _Cyn_ vr 2 nov 2012 - 11:04

Ik denk dat ik zeer binnenkort in therapie ga. Ik voel me altijd gestresst, ben 24/7 moe en iedereen is me aan het vertellen dat ik aan mezelf moet denken. Maar ik weet dus niet goed hoe :nopompom:
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Woonplaats : Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Aagje! za 3 nov 2012 - 2:29

Ik heb afgelopen mei mijn therapie bij de psycholoog afgesloten, na ruim een jaar!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  SarahKey za 3 nov 2012 - 3:36

girli schreef:Ik ben niet in therapie en ook nooit geweest.

Hier ook zo.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Rumble za 3 nov 2012 - 4:17

Dit is mijn derde keer bij een psychotherapeut en ik ben eindelijk tevreden met de werkwijze van deze laatste.
Nu nog hopen dat er vooruitgang te zien is binnenkort.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen za 3 nov 2012 - 8:06

Rumble schreef:Dit is mijn derde keer bij een psychotherapeut en ik ben eindelijk tevreden met de werkwijze van deze laatste.
Nu nog hopen dat er vooruitgang te zien is binnenkort.

Wat is dat toch belangrijk he! Dat je een klikt hebt en dat de werkwijze je aanstaat! Hopelijk krijg je dan nu ook resultaat ervan!!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Rumble za 3 nov 2012 - 10:11

Pompoen schreef:
Rumble schreef:Dit is mijn derde keer bij een psychotherapeut en ik ben eindelijk tevreden met de werkwijze van deze laatste.
Nu nog hopen dat er vooruitgang te zien is binnenkort.

Wat is dat toch belangrijk he! Dat je een klikt hebt en dat de werkwijze je aanstaat! Hopelijk krijg je dan nu ook resultaat ervan!!

Ja echt heel belangrijk! Ik ben pas 4 keer geweest bij deze therapeut maar heb nu al het gevoel dat ik meer stappen heb gemaakt dan mijn vorige twee bij elkaar!
Heb jij er ook ervaring mee? In therapie - Pagina 2 1371890812
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie - Pagina 2 Empty Re: In therapie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum