Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

EMDR Therapie

Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 21:48

Voor de mensen die mijn topic hebben gelezen, (alle opgekropte gevoelens)

Vandaag de afspraak met mijn huisarts gehad en ik ben door verwezen geworden.
Ze heeft me de behandeling EMDR therapie aan geraden omdat ik met traumatische ervaringen zit die ik niet verwerkt heb.
Ik heb laatst die tip al van iemand gekregen maar vond het toen nog niet nodig. En nu ben ik blij dat ik het kan gaan doen.

Maar wat het precies is weet ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat gebeurt er precies en had je er baad bij?

Alvast bedankt !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Lotus di 5 apr 2011 - 22:12

Ik heb het zelf nooit gehad, maar voor zover ik weet, moet je de traumatische gebeurtenis heel precies beschrijven, terwijl je ondertussen via een koptelefoon klikjes te horen krijgt of de vinger van de therapeut moet volgen. Het schijnt heel goed en snel te werken.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:14

Je had me een berichtje op hyves gestuurd. Had ik jou dat aangeraden? Weet ik eigenlijk niet meer. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan in ieder geval. Ik ken wel mensen die het gedaan hebben en die er veel baat bij hadden. Het idee achter emdr is dat je nieuwe 'verbindingen' maakt in je hersenen tussen je verhaal en de emotie/traumatiserende herinnering waardoor de emotionele lading veel minder is. Ben wel benieuwd of het voor je werkt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:23

Giacomo schreef:Je had me een berichtje op hyves gestuurd. Had ik jou dat aangeraden? Weet ik eigenlijk niet meer. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan in ieder geval. Ik ken wel mensen die het gedaan hebben en die er veel baat bij hadden. Het idee achter emdr is dat je nieuwe 'verbindingen' maakt in je hersenen tussen je verhaal en de emotie/traumatiserende herinnering waardoor de emotionele lading veel minder is. Ben wel benieuwd of het voor je werkt!

Ja klopt jij hebt me dat aangeraden ik was van mening dat jij het ook had gehad. Oeps hahaha. Dan zal het zijn omdat je het van anderen mensen weet ! Toch bedankt smile
Ik ben ook wel erg benieuwd.
Dat centrum waar ik naar doorverwezen was had een wachtlijst van 5 maanden. Dus ik heb nu iemand anders gevonden waar ik over een week al terecht kan !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Lotus di 5 apr 2011 - 22:24

Wat fijn dat je al zo snel terecht kunt!
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:24

Ik heb het vorig jaar gedaan om wat traumatische gebeurtenissen weg te werken.

Je krijgt inderdaad een koptelefoon op en dan moet je je ogen sluiten en dan focussen op een bepaalde gebeurtenis. Dan hoor je klikjes links en rechts (het kunnen ook piepjes zijn, dat verschilt een beetje per therapeut, maar ik had klikjes). En dan gaan je gedachten overal heen, maak je connecties tussen gebeurtenissen. Sommige therapeuten willen dat je tussendoor steeds praat, dus steeds aan hen aangeeft wat er gebeurt in je hoofd, maar van de mijne mocht ik gewoon stil 'kijken' in m'n hoofd en dan af en toe even een update geven.

Ik vond het zelf...euh helemaal niets. Ik had er helemaal niets mee. Ik zat tijdens dat 'naar mezelf kijken' alleen maar te denken 'oh ik moet wel even wat bedenken wat ik zo kan zeggen tegen hem', of 'ik heb honger'. Het werkte dus niet echt voor mij. Maar desondanks werd ik af en toe wel emotioneel. En heel erg moe daarna. Dat schijnt ook te kunnen, dat het heel erg uitput. Blijkbaar doet het dan toch iets met je.

Het schijnt dat het helpt deze traumatische gebeurtenissen te 'neutraliseren', zodat je er dus aan kan denken zonder dat je emotioneel raakt. Op zich heeft het dat wel geholpen, ik kan er nu wel aan denken zonder vol te schieten. Maar weet niet of dat nou volledig hier door komt.

Maar probeer het gewoon! Het kan dus wel heel effectief zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:24

thnxx Lotus,

Ik ben nu idd op de site aan het lezen. Ben wel benieuwd hoe ik dat ga ervaren. Ik kan alles nog heel goed en precies herinneren dus ben benieuwd. Vind het ergens wel eng eigenlijk. Maar dat komt wel goed !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:26

Bedankt voor je uitleg Marin. Ik kan me best voorstellen dat niet elke therapie vorm voor iedereen goed werkt. Ergens denk ik wel dat dit wel gaat helpen omdat ik me juist zo goed alles herinner en de beelden steeds weer voor me heb. Ik ben blij als ik het dadelijk eindelijk kan los laten !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:29

Ja ik denk dat ze het daarom ook aan je aan hebben geraden. Dat klinkt wel alsof je er baat bij zou kunnen hebben. Ik zou je inderdaad wel voorbereiden dat het best wel zwaar zal zijn, sommige sessies. Ik was na 1 keertje echt doodop, en had vreselijke hoofdpijn. Ook schijn je er erg van kunnen dromen. Maar je moet maar denken; dan werkt het dus blijkbaar!

Heel veel sterkte! En laat maar eens weten of het bevalt en of je er iets aan hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 22:37

Marin schreef:Ja ik denk dat ze het daarom ook aan je aan hebben geraden. Dat klinkt wel alsof je er baat bij zou kunnen hebben. Ik zou je inderdaad wel voorbereiden dat het best wel zwaar zal zijn, sommige sessies. Ik was na 1 keertje echt doodop, en had vreselijke hoofdpijn. Ook schijn je er erg van kunnen dromen. Maar je moet maar denken; dan werkt het dus blijkbaar!

Heel veel sterkte! En laat maar eens weten of het bevalt en of je er iets aan hebt.

Ik ben me er idd aan het voorbereiden dat ik een zware periode voor de kiezen ga krijgen. Gelukkig werkt mijn werk mee. Ik sta nu ziek gemeld en ik krijg alle begrip van mijn leiding gevende dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Ik hoop dat het goed gaat uit pakken maar dat zal even afwachten zijn.

Ik zal zeker laten weten hoe het is verlopen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 0:03

Ik heb het ook gehad en ik vond het helemaal niks ! Ik kon m'n aandacht er gewoon niet bijhouden en elke keer als ze stopte en vroeg waar ik aan dacht zat ik met m'n gedachte bij m'n huishouden en welke boodschappen ik nog allemaal moest gaan halen haha. Ook zat ik iedere keer op de tijd te letten want ik vond er niks aan. Voor mij heeft het helaas dus niet gewerkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

EMDR Therapie Empty Re: EMDR Therapie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum