Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RET-therapie

4 plaatsers

Ga naar beneden

RET-therapie Empty RET-therapie

Bericht  Balloon do 11 jul 2013 - 1:29

Ik ben de laatste jaren met vlagen erg depressief. Ik kan op zo'n moment niks hebben, wil niks of niemand zien en dan word ik het liefst gewoon met rust gelaten.
Daarnaast kan ik erg negatief tegen dingen aankijken. 

Nu dacht mijn vriend dat misschien RET-therapie wel iets voor mij zou zijn. Hij is huisarts maar ik ga uiteraard ook nog langs mijn eigen arts om dit te bespreken.

Heeft iemand ervaring met deze therapie? Heeft het geholpen?
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

RET-therapie Empty Re: RET-therapie

Bericht  Antibes do 11 jul 2013 - 1:41

Ik moest het even googlen, want ik had er nog nooit van gehoord. Maar het klinkt erg als de cognitieve gedragstherapie die mij jaren geleden uit mijn ernstige depressie geholpen heeft. Ik ben van mening dat CGT de enige oplossing is voor depressie en ik zou het zeker aanraden. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Balloon do 11 jul 2013 - 1:45

Bedankt voor je antwoord, Antibes! Ga je met die therapie ook op zoek naar de oorzaak van de depressie? En heb je na die therapie nog weer last gehad van een depressie?
Want zoals ik me vaak voel, wil ik me eigenlijk nooit meer voelen.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes do 11 jul 2013 - 1:53

Balloon schreef:Bedankt voor je antwoord, Antibes! Ga je met die therapie ook op zoek naar de oorzaak van de depressie? En heb je na die therapie nog weer last gehad van een depressie?
Want zoals ik me vaak voel, wil ik me eigenlijk nooit meer voelen.

Het is bij mij waarschijnlijk iets dat in bepaalde mate bij me hoort. Of dat nou neurologisch of biochemisch of psychisch is of gewoon een karaktertrek, dat weet ik niet. En om heel eerlijk te zijn geloof ik ook niet echt in "oorzaken" van een depressie. De oorzaak is m.i. dat je niet goed met je emoties/gedachten om kunt gaan en onbewust jezelf de put in praat. Je bent je niet bewust van de negatieve gedachten die er nog tussen zitten bij de val van gebeurtenis naar dip. Ik heb het niet makkelijk gehad vroeger en dat zou een oorzaak kunnen zijn, maar er zijn ook genoeg mensen die hetzelfde meemaken of zelfs beroerder en niet depressief worden. De manier waarop ik ermee OM ging, dat was de oorzaak van mijn depressie. En door een combinatie van DAT leren te veranderen + kleine doelen stellen + dips eerder leren herkennen en opvangen + proberen je algehele levensplezier te boosten, dat is wat mij uit mijn depressie geholpen heeft en nu ook nog steeds iedere dag zinvol is. Eerst was dat iets dat ik moest leren, toen iets dat ik dagelijks moest toepassen om uit die depressie te komen en te blijven en nu is het iets dat ik onbewust al doe en soms even bewust aan moet breken als het weer minder gaat.

Ik heb nog wel eens last gehad van depressieve periodes, maar nooit meer een echte aaneengesloten depressie zoals ik die vroeger had. Ik weet nu hoe ik ze kan couperen, zorgen dat ik er niet verder in wegzak en er redelijk snel weer eruit kan komen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Ella do 11 jul 2013 - 3:42

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat vervelend dat je je zo voelt hug 
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Balloon zo 18 aug 2013 - 23:32

Ik heb intussen de stap naar de HA gezet en al een afspraak voor een intake bij de psycholoog aanstaande donderdag.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Minx zo 18 aug 2013 - 23:39

Balloon schreef:Ik heb intussen de stap naar de HA gezet en al een afspraak voor een intake bij de psycholoog aanstaande donderdag.
Welke ga je heen? Mag ook via pm
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Balloon ma 19 aug 2013 - 6:53

Minx schreef:
Balloon schreef:Ik heb intussen de stap naar de HA gezet en al een afspraak voor een intake bij de psycholoog aanstaande donderdag.
Welke ga je heen? Mag ook via pm
PM je ff.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud