emdr therapie
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
emdr therapie
Heeft er iemand ervaring met emdr therapie? Werkte het? Werd het vergoed door je zorgverzekering?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: emdr therapie
Ik heb zo'n 6 jaar terug emdr-therapie gehad. Het heeft mij goed geholpen. De therapie is wel heftig, maar ik kan nu zonder moeite terugkijken op de gebeurtenissen waarvoor ik de therapie heb gevolgd. Ik betaalde destijds 10 euro per keer zelf (8 keer per jaar), want mijn therapeute was ook eerstelijns psychologe.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Wil je vertellen waarom je hem had? Wat gebeurde er tijdens de emdr? Eventueel via pm?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Je hebt PM.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb ook emdr therapie gehad, wel jaren geleden maar het hielp mij toen enorm. Ik vond het ook wel zwaar en na zo'n sessie was ik ook echt moe maar ik merkte wel dat het mij heel erg hielp.
Het werd toen bij mij vergoed door de zorgverzekering.
Het werd toen bij mij vergoed door de zorgverzekering.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook Emdr gehad, bij mij werdt het volledig vergoedt.
Ik had dat voor ptss , door een aantal traumatische gebeurtenissen in mijn jeugd.
Nou ja goed,feitelijk gezien was mijn hele jeugd 1 groot trauma.
Maar het heeft mij best wel geholpen, ik herbeleefde alles steeds door een geur,gevoel,geluid,ed.
dat is daar enorm mee verminderd. Ik denk ook in beelden vaak,en dat maakte het nog moeilijker om dingen van het verleden achter mij te laten. Ook emdr heeft voor mij daarin wat veranderd. Niet alles...maar net dat beetje wat ik nodig had om de rest aan te pakken.
zoals hier voor mij gezegd, het kost idd behoorlijk wat energie. Zou je niet verwachten,maar ik was ook altijd echt moe daarna.
Geestelijk dan he.
Succes!
Ik had dat voor ptss , door een aantal traumatische gebeurtenissen in mijn jeugd.
Nou ja goed,feitelijk gezien was mijn hele jeugd 1 groot trauma.
Maar het heeft mij best wel geholpen, ik herbeleefde alles steeds door een geur,gevoel,geluid,ed.
dat is daar enorm mee verminderd. Ik denk ook in beelden vaak,en dat maakte het nog moeilijker om dingen van het verleden achter mij te laten. Ook emdr heeft voor mij daarin wat veranderd. Niet alles...maar net dat beetje wat ik nodig had om de rest aan te pakken.
zoals hier voor mij gezegd, het kost idd behoorlijk wat energie. Zou je niet verwachten,maar ik was ook altijd echt moe daarna.
Geestelijk dan he.
Succes!
artificialfunk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12
Soortgelijke onderwerpen
» EMDR therapie
» EMDR Therapie
» Iemand ervaring met EMDR therapie?
» Ervaringen met EMDR
» Creatieve therapie