Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In therapie

+36
Discordia
Zininzon
Carmen_
Thunder
luenca
M_as
Rumble
SarahKey
Aagje!
_Cyn_
Linda
Bliss
SuperGrover
Curious
Bisq
Lady4
Sjaantje
Muus
Silver
Jasmine
tuttebel
Rush
Highway
bolus26
Caresses
Ella
Bruintje Beer
GreenGrass
Minx
silly-one
Kowalski
Pompoen
Inge
Mamsie
RioolSpook
girli
40 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij in therapie (of geweest?)

In therapie Lijn111014%In therapie Lijn1110 14% 
[ 20 ]
In therapie Lijn111042%In therapie Lijn1110 42% 
[ 62 ]
In therapie Lijn111040%In therapie Lijn1110 40% 
[ 59 ]
In therapie Lijn11104%In therapie Lijn1110 4% 
[ 7 ]
 
Totaal aantal stemmen : 148
 
 

In therapie Empty In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 10:36

Ik ben heel fashionable in therapie. Volgens mij ben ik niet de enige hier dus ik ben wel erg benieuwd hoeveel mensen hier in therapie zijn. Wie niet in therapie is etc. Er iets (korts) over vertellen (bijvoorbeeld ik ben bij een psychiater geweest of ik heb groepstherapie) is natuurlijk leuk, maar hoeft niet!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Kowalski do 1 nov 2012 - 10:38

Ik ben niet meer in therapie. Zou eigenlijk misschien ergens toevallig wel nodig zijn, maar ik weet niet wat In therapie 1270000679
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  girli do 1 nov 2012 - 10:38

Ik ben niet in therapie en ook nooit geweest.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 10:38

Toen ik nog aan de uni studeerde ben ik heel even bij een psychotherapeut geweest wegens onverwerkte ervaringen in het verleden zeg maar.

Ik vond het alleen zo'n flapdrol dat ik na twee keer niet meer kwam opdagen omdat ik hem niet serieus kon nemen In therapie 394967. Voor mij werkte het uiteindelijk het beste mijn problemen zelf onder ogen te zien en te verwerken. Maar wellicht was een goede psych ook een optie geweest hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  RioolSpook do 1 nov 2012 - 10:40

Ik wil. En ga binnenkort die stap nemen.. écht.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Kowalski do 1 nov 2012 - 10:41

RioolSpook schreef:Ik wil. En ga binnenkort die stap nemen.. écht.

In therapie 3711883763
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Mamsie do 1 nov 2012 - 10:41

Als kind ben ik in therapie geweest vanwege mijn moeder. Vreselijk vond ik het en ik die therapeuten helemaal gek gemaakt. Embarassed
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 10:41

Kowalski schreef:Ik ben niet meer in therapie. Zou eigenlijk misschien ergens toevallig wel nodig zijn, maar ik weet niet wat In therapie 1270000679

Hee mogelijkheden te over, pick your choice! laughcry

Lastig he, om hetgene te vinden dat het juiste is!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 10:42

Ik ben een tijdje bij een psycholoog geweest. Heeft niks geholpen. Die man probeerde me elke week wat anders aan te praten, van narcisme tot een minderwaardigheidscomplex laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Kowalski do 1 nov 2012 - 10:43

Pompoen schreef:
Kowalski schreef:Ik ben niet meer in therapie. Zou eigenlijk misschien ergens toevallig wel nodig zijn, maar ik weet niet wat In therapie 1270000679

Hee mogelijkheden te over, pick your choice! In therapie 394967

Lastig he, om hetgene te vinden dat het juiste is!

Uhuh In therapie 3079029344

Weet je, ik heb al zoveel geprobeerd en ik heb ook al heel hard aan mezelf gewerkt hoor... Maar voor dat laatste stukje heb ik (soms) nog wat hulp nodig, maar niemand blijkt me daarin kunnen te helpen. Of misschien wel iemand, maar ben ik die nog niet tegen gekomen. Maar ergens heb ik het gevoel dat ik dat laatste stukje gewoon zelf moet doen In therapie 1270000679
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Inge do 1 nov 2012 - 10:43

*


Laatst aangepast door Inge op di 6 nov 2012 - 5:40; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 10:44

Ik heb trouwens in het verleden ook therapie gehad, als kind vond ik het ook rampzalig, dan moet je dat van je ouders maar je wil zelf eigenlijk niet. Helpt echt...not. :nopompom:
Inmiddels ben ik in therapie omdat ik dat zélf wil en nodig vind. Ik volg een tweedaags programma momenteel tot aan de zwangerschap. Daarna ga ik op een gegeven moment medicatie voor de adhd proberen en als dat werkt (of niet werkt) dan kijken we verder wat er nog aan therapie nodig is.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Kowalski do 1 nov 2012 - 10:44

Nyah dat is inderdaad ook zo. Het kan je helpen, maar het kan juist ook averechts werken In therapie 1270000679 Ik ben een tijd opgenomen geweest en toen het beter met me ging wilde ik echt zó ontzettend graag weg, gewoon omdat ik merkte dat me van alles aan werd gepraat en ik daardoor weer terug werd getrokken in mijn problemen (oké, misschien andere situatie, maar toch..)
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  silly-one do 1 nov 2012 - 10:54

Ik heb in het eerste jaar van de pabo via de studentenpsycholoog een assertiviteitstraining gevolgd. Waarom is mij nog steeds een grote vraag want assertief ben ik altijd wel geweest. Het was meer de manier waarop. Verder stond ik er toen ook niet echt open voor.
Later ben ik een half jaar 3/4 jaar bij de haptotherapeut geweest. In psychologen had ik weinig vertrouwen. Dit heeft zeker geholpen, omdat ik nu echt meer naar mijn lichaam luister als graad meter. Normaal ging ik door, maar als ik nu echt kapot ben en niet te genieten neem ik een dag of twee voor mijzelf. Terwijl ik daarvoor altijd doorging.

De voornaamste rede dat ik dit gedaan heb is toch dat ik door mijn pest verleden en mijn middelbare school periode een hoop sociaal emotionele ontwikkeling had over geslagen. Ik ging naar de brugklas. Binnen een half jaar bleek dat ik dusdanig dyslectisch was dat het in de kleuterklas naar voren had moeten komen. Vervolgens dus in een achtbaan de rest van de brugklas afgemaakt met RT particulier. Daarna nog een jaar op het regulier gezeten. In de 3de toch naar het speciaal onderwijs gegaan. Daar qua school niks meer uitgevoerd en genoten en puber geweest. Vervolgens ging ik met 16 jaar en 3 maanden op kamer en moest ik ineens heel zelfstandig zijn. Uiteindelijk kwam dit er rond mijn 22-23 uit en was ik een knoop met mijzelf. Ik moest nog even wat fases inhalen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Minx do 1 nov 2012 - 10:56

Ik heb bij een psycholoog gelopen ivm faalangst. Af en toe heb ik nog wel ff een terug valletje maar hij heeft me goede handvatten gegeven. Ben erg blij dat ik het gedaan heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 11:01

Kowalski schreef:Nyah dat is inderdaad ook zo. Het kan je helpen, maar het kan juist ook averechts werken In therapie 1270000679 Ik ben een tijd opgenomen geweest en toen het beter met me ging wilde ik echt zó ontzettend graag weg, gewoon omdat ik merkte dat me van alles aan werd gepraat en ik daardoor weer terug werd getrokken in mijn problemen (oké, misschien andere situatie, maar toch..)

Ja inderdaad. Deze psycholoog heeft mij er ook van weerhouden om opzoek te gaan naar een andere psycholoog. In het begin ben ik heel erg aan mezelf gaan twijfelen of ik inderdaad de problemen had die hij dacht dat ik had. Toen hij echter begon over narcisme wist ik dat het tijd was om te stoppen. Daarvan weet ik echt 100 procent zeker dat ik dat niet heb, maar een ontkenning was voor m'n psycholoog eigenlijk een bevestiging dat ik het wel had (want een narcistisch persoon zou dat nooit erkennen volgens hem) laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 11:05

Momenteel even niets.

Op mijn 15e begon het verhaal met een Psycholoog, daarna een psychiater, daarna opgenomen geweest in een kliniek voor eetstoornissen, jaar dagtherapie bij het ggz in mijn woonplaats, Psychiater van GGz, Vrijgevestigde psycholoog, psychiater van Lentis en het afgelopen jaar heb ik de deur plat gelopen van een psycholoog die mensen doorstuurde naar Lentis. Alleen voldeed ik niet aan het plaatje en mocht ik bij haar zo nu en dan even komen praten.

9 november gaan we, omdat ik afgelopen week griep had en de eerdere afspraak moest afzeggen, voor de intake waarvan ik al een topic heb geopend en niet continu mee geconfronteerd wil worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 11:10

@Maura, dus jouw antwoord is: Ik ga in therapie? Of ik ben in therapie geweest?
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 11:11

Pompoen schreef:@Maura, dus jouw antwoord is: Ik ga in therapie? Of ik ben in therapie geweest?

Beiden dus. Ik ben geweest en ik ga weer. Ik kom er nooit meer vanaf. In therapie 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 11:27

Ik ben in therapie geweest. Jaaaren geleden.
Mijn ex had mij echt zo gek gemaakt dat ik serieus dacht dat hij gelijk had.
Achteraf bleek dat hij zelf een serieus probleem had.

Kort daarna heb ik nog een keer therapie gehad omdat toen alles van die bijna 6 jaar naar buiten kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  GreenGrass do 1 nov 2012 - 19:21

Minneke schreef:Toen ik nog aan de uni studeerde ben ik heel even bij een psychotherapeut geweest wegens onverwerkte ervaringen in het verleden zeg maar.

Ik vond het alleen zo'n flapdrol dat ik na twee keer niet meer kwam opdagen omdat ik hem niet serieus kon nemen In therapie 394967. Voor mij werkte het uiteindelijk het beste mijn problemen zelf onder ogen te zien en te verwerken. Maar wellicht was een goede psych ook een optie geweest hoor.

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn... Ik had meer aan vrienden dan aan psych voor mijn gevoel.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Bruintje Beer do 1 nov 2012 - 19:44

Ik volg(nu even pauze tot medicatie werken) nog therapie voor een angstsoornis. Hierna ga ik verder voor mijn depressie.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Ella do 1 nov 2012 - 20:18

Ik ben in therapie geweest, heb er veel aan gehad.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Jasmine do 1 nov 2012 - 20:20

Ik heb jaren van behandelingen, thuishulp, psychiaters, psychologen enz. achter de rug.

Heb net twee weken terug mijn DBC laten sluiten en mijn antidepressiva afgeschaft. Het gaat nu beter dan ooit tevoren, voel me ontzettend sterk en heb echt weer zin aan het leven. En oh, wat hou ik van dat gevoel. (En oh, wat ben ik stiekem trots op mezelf dat ik het gewoon voor elkaar krijg allemaal)
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Caresses do 1 nov 2012 - 21:08

Ik ben niet in therapie geweest.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In therapie Empty Re: In therapie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum