Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?
+25
Tsjip
Jeanette
M-G
Dennenappel
BJA
blondje1313
TukTuk
Lotus
silly-one
Arwyn
Winegum
Pomodori
Roze Roos
Try
smooch
girli
Lady4
jena
Kqip
RYW
aniet
Sarah1985
Cheesegirl
Didi
Suus
29 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?
BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Zodra ik deze binnen heb, ga ik ook meteen mijn voorlopige teruggaaf van 2011 invullen met de nieuwe WOZ waarde en mijn salaris. Had al berekend dat ik meer terug krijg per maand.
?? Die heb je toch afgelopen zomer betaald? Daar krijg je geen overzicht meer van hoor. Je kunt hem ook opzoeken via de WOZ helpdesk ofzo. Dan moet je wel inloggen met je DigiD. Je moet de WOZ waarde van 2010 hebben, het is je aangifte over vorig jaar.
Gast- Gast
Nee, nog niet gedaan. Ik heb nu twee van de drie jaaropgaven binnen. Op de ander kan ik nog wel even wachten, gezien ik vanaf augustus al te weinig geld krijg en dan snel wil hebben
Ik verwacht wel iets terug te krijgen, maar niet erg veel.
Ik verwacht wel iets terug te krijgen, maar niet erg veel.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Klopt, heb ik betaald, maar de hogere WOZ waarde die mijn huis heeft heb ik nog nooit aangepast sinds ik hier woon. En hij is rond de € 100.000 gestegen. (nieuwbouw) Ik wacht dus even tot ik die van 2010 ontvang. Heb hem alleen van basisjaar 2009. Ik weet niet beter dat ik deze moet aanhouden voor de aangifte van 2010.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Zodra ik deze binnen heb, ga ik ook meteen mijn voorlopige teruggaaf van 2011 invullen met de nieuwe WOZ waarde en mijn salaris. Had al berekend dat ik meer terug krijg per maand.
?? Die heb je toch afgelopen zomer betaald? Daar krijg je geen overzicht meer van hoor. Je kunt hem ook opzoeken via de WOZ helpdesk ofzo. Dan moet je wel inloggen met je DigiD. Je moet de WOZ waarde van 2010 hebben, het is je aangifte over vorig jaar.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
BJA schreef:Klopt, heb ik betaald, maar de hogere WOZ waarde die mijn huis heeft heb ik nog nooit aangepast sinds ik hier woon. En hij is rond de € 100.000 gestegen. (nieuwbouw) Ik wacht dus even tot ik die van 2010 ontvang. Heb hem alleen van basisjaar 2009. Ik weet niet beter dat ik deze moet aanhouden voor de aangifte van 2010.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Hmmm, dit begrijp ik niet meer haha. Krijg je daar nog een overzicht van dan? Betekend dat dan ook dat je moet gaan bijbetalen? Ze kijken hier eens in de zo veel tijd wat de WOZ waarde van deze huizen is. Als je vindt dat ze het te hoog hebben ingeschat kun je bezwaar aantekenen maar bij te laag klaagt niemand . Maar goed, ik heb nooit nieuwbouw gehad dus weet niet hoe dat werkt.
Gast- Gast
Ik kreeg ook een brief van de belastingdienst dat ik het niet hoef in te vullen omdat ik vorig jaar niets hoefde te betalen en niets terug kreeg. Ik ga het toch maar invullen want ik heb een baantje geahd zonder loonheffingskorting. Ik heb nu 2 jaaropgaven binnen ik moet er nog 1 ontvangen en dat kan nog wel even duren ben ik bang.
Gast- Gast
Haha, ja, ik krijg daar inderdaad een overzicht van, maar die komt samen met mijn aanslag hoor. De WOZ waarde moet je opgeven bij je aangifte voor de eigen woningforfait volgens mij.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Klopt, heb ik betaald, maar de hogere WOZ waarde die mijn huis heeft heb ik nog nooit aangepast sinds ik hier woon. En hij is rond de € 100.000 gestegen. (nieuwbouw) Ik wacht dus even tot ik die van 2010 ontvang. Heb hem alleen van basisjaar 2009. Ik weet niet beter dat ik deze moet aanhouden voor de aangifte van 2010.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Hmmm, dit begrijp ik niet meer haha. Krijg je daar nog een overzicht van dan? Betekend dat dan ook dat je moet gaan bijbetalen? Ze kijken hier eens in de zo veel tijd wat de WOZ waarde van deze huizen is. Als je vindt dat ze het te hoog hebben ingeschat kun je bezwaar aantekenen maar bij te laag klaagt niemand . Maar goed, ik heb nooit nieuwbouw gehad dus weet niet hoe dat werkt.
Inderdaad, bezwaar aantekenen heb ik al een gedaan....mocht niet baten!
BJA- Prater
Ik heb mijn jaaropgave nog niet binnen en bij ons wordt dat dit jaar door een boekhouder gedaan, mijn man heeft een eigen bedrijf en ik heb werkelijk geen idee wat voor kortingen en alles je daarvoor kunt gebruiken.
Gast- Gast
Ik doe het altijd zelf maar heb er nog geen zin in gehad.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik laat het altijd door een accountant doen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Yvaine schreef:Ik kreeg ook een brief van de belastingdienst dat ik het niet hoef in te vullen omdat ik vorig jaar niets hoefde te betalen en niets terug kreeg. Ik ga het toch maar invullen want ik heb een baantje geahd zonder loonheffingskorting. Ik heb nu 2 jaaropgaven binnen ik moet er nog 1 ontvangen en dat kan nog wel even duren ben ik bang.
Als je je laatste salarisstrook hebt van die werkgever staat daar bij cumulatief ook alle info die je nodig hebt. Je mag dan alles in je voordeel afronden. Dan hoef je niet te wachten tot je hem hebt.
Pomodori- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11
BJA schreef:Haha, ja, ik krijg daar inderdaad een overzicht van, maar die komt samen met mijn aanslag hoor. De WOZ waarde moet je opgeven bij je aangifte voor de eigen woningforfait volgens mij.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Klopt, heb ik betaald, maar de hogere WOZ waarde die mijn huis heeft heb ik nog nooit aangepast sinds ik hier woon. En hij is rond de € 100.000 gestegen. (nieuwbouw) Ik wacht dus even tot ik die van 2010 ontvang. Heb hem alleen van basisjaar 2009. Ik weet niet beter dat ik deze moet aanhouden voor de aangifte van 2010.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Als je in 2010 een aanslag OZB hebt gehad, dan is die waarde degene die je moet vermelden op je aangifte. Dat is dan wel de waarde van een peildatum uit 2009, maar dat is wel de juiste. Ook al zou deze een boel te laaf zijn, dan heb je dan even een voordeeltje.
Pomodori- Fluisteraar
silly-one schreef:Ik wacht tot maart aangezien ik dit jaar 5-6 jaaropgaven krijg.
Ik heb er nu verschillende binnen maar die van het UWV moet ik nog krijgen ( staat wel online) en die van één stichting waar ik 2 dagen heb ingevallen. Een beetje onhandig allemaal omdat ik voor verschillende scholen heb gewerkt die bij verschillende stichtingen waren aangesloten. Hierdoor ook bij verschillende scholen heffingskorting laten toepassen omdat ik niet in dezelfde periode bij die school werkte. Ik krijg iedere keer een bewijs van dat ik daar voor 2 dagen of 3 dagen heb gewerkt. En dat ik daarna uit dienst ben getreden. Als het goed is heeft dat geen gevolgen voor mijn qua belasting. Is het wel zo dan ga ik eens bellen, want je mag bij verschillende bedrijven de heffingskorting laten toepassen mits je daar niet in dezelfde periode werkt. Ik snap er dit jaar in elk geval niet veel meer van, want ik zou nu minder terug krijgen dan vorig jaar, terwijl ik toch wel meer heb gewerkt.
Ik val ook op veel verschillende school in en mij hebben ze anderhalf jaar geleden aangeraden om geen heffingskorting te vragen bij korte vervangingen. Dit is namelijk een stuk handiger en je krijgt het later van de belasting toch wel terug. Ik heb bij een school de korting wel toe laten passen omdat ik daar een half jaar fulltime heb gewerkt.
Het was nu alles even invullen en totaal niet onhandig. En ik had ook 5 loonstrookjes. Vorig jaar had ik er nog meer! Maar bij het invullen kun je net zoveel invulvelden aanklikken als je wil.
En ik zie het gewoon als lekker sparen zonder dat je het eigenlijk door hebt!
Ik heb gisteren mijn aangifte weer gedaan en krijg heel veel geld terug. Zeker meer dan 1000 euro! Laat maar weer komen...
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Hij is ingevuld maar nog niet verstuurd. Ik heb er geen haast mee, speel toch quite.
Gast- Gast
Nou, ik kreeg vandaag mijn jaaropgave van het pensioen dat ik heb laten uitkeren en als ik dat invul krijg ik alleen maar minder terug. Het scheelt zo bijna 300 euro! En dat terwijl ze al 1014 euro er van in hadden gehouden... Hmpfff... Ik vraag me af of ik het wel goed invul, ik vind het maar raar... Zou betekenen dat ik de helft van dat geld zo aan de belastingdienst heb gegeven, beetje jammer weer...
Gast- Gast
Ik doe het altijd zelf, maar heb het nog niet gedaan! Zal het een van deze dagen gaan doen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Zusje van Bert schreef:Nou, ik kreeg vandaag mijn jaaropgave van het pensioen dat ik heb laten uitkeren en als ik dat invul krijg ik alleen maar minder terug. Het scheelt zo bijna 300 euro! En dat terwijl ze al 1014 euro er van in hadden gehouden... Hmpfff... Ik vraag me af of ik het wel goed invul, ik vind het maar raar... Zou betekenen dat ik de helft van dat geld zo aan de belastingdienst heb gegeven, beetje jammer weer...
Dat komt doordat de pensioenfondsen het laagste tarief belasting van je uitkering afhalen. En als je dit inkomen bij je normale inkomen optelt, ben je over het totaalbedrag belasting verschuldigd. Nu heb je twee keer inkomen uit een lage schijf gehad.
Bijvoorbeeld. Gewoon inkomen is op jaarbasis 30.000 en je uitkering is 3.000.
Over de 3.000 is het lage tarief genomen, en over de 30.000 is het lage tarief genomen (tot aan de drempel voor een hoger tarief). Dus dat is tweemaal.
Bij het berekenen van je aangifte betaal je over 33.000 belasting. En dat is dus maar eenmaal laag tarief.
(mocht het niet helder zijn, zeg het maar. Ik werk bij een accountantskantoor)
Pomodori- Fluisteraar
Ik doe het altijd zelf. Maar ik wacht tot maart, omdat dan alles al ingevuld staat. Dan is het alleen nog een kwestie van controleren en op verzenden klikken.
Gast- Gast
Je hebt gelijk! Het is de aanslag van 2010 en die moet ik ook gebruiken. Ook al staat er inderdaad peildatum 2009 op. Ik kan beginnen!Pomodori schreef:BJA schreef:Haha, ja, ik krijg daar inderdaad een overzicht van, maar die komt samen met mijn aanslag hoor. De WOZ waarde moet je opgeven bij je aangifte voor de eigen woningforfait volgens mij.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Klopt, heb ik betaald, maar de hogere WOZ waarde die mijn huis heeft heb ik nog nooit aangepast sinds ik hier woon. En hij is rond de € 100.000 gestegen. (nieuwbouw) Ik wacht dus even tot ik die van 2010 ontvang. Heb hem alleen van basisjaar 2009. Ik weet niet beter dat ik deze moet aanhouden voor de aangifte van 2010.Zusje van Bert schreef:BJA schreef:Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Als je in 2010 een aanslag OZB hebt gehad, dan is die waarde degene die je moet vermelden op je aangifte. Dat is dan wel de waarde van een peildatum uit 2009, maar dat is wel de juiste. Ook al zou deze een boel te laaf zijn, dan heb je dan even een voordeeltje.
BJA- Prater
Ik wacht nu ook tot maart, ik moet ook nog even een jaaropgave opvragen van iets wat ik op dit moment nog mis... staat nl. niet op het lijstje.
Dit jaar heb ik nog stufi (t/m sept), maar daarna niet meer. Wanneer loont het om zelf te betalen (ipv ouders) om zo kosten terug te vragen? Dit jaar verdien ik nog t/m aug geld, maar okt-nov-dec heb ik uiteindelijk geen stufi meer. Kortom ik maak eigen kosten voor school die in boekjaar van 2011 vallen. Equivalent aan 425 euro collegegeld en de grens is geloof ik 500 euro? Daarbij schaf ik dit jaar nog een nieuwe laptop aan, deze mag er dan toch ook deels bij? Iemand ervaring hiermee. Het heeft geen haast, gaat over volgende aangifte... maar ik zag er net wat over vliegen!
Dit jaar heb ik nog stufi (t/m sept), maar daarna niet meer. Wanneer loont het om zelf te betalen (ipv ouders) om zo kosten terug te vragen? Dit jaar verdien ik nog t/m aug geld, maar okt-nov-dec heb ik uiteindelijk geen stufi meer. Kortom ik maak eigen kosten voor school die in boekjaar van 2011 vallen. Equivalent aan 425 euro collegegeld en de grens is geloof ik 500 euro? Daarbij schaf ik dit jaar nog een nieuwe laptop aan, deze mag er dan toch ook deels bij? Iemand ervaring hiermee. Het heeft geen haast, gaat over volgende aangifte... maar ik zag er net wat over vliegen!
Gast- Gast
Ik ben er net even voor gaan zitten maar ik kom er niet echt uit. Dus morgen maar even aan mijn vader vragen of hij kan helpen
Wij doen dit altijd zelf maar wachten tot maart want dan is de helft al ingevuld.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Heb hem net ingevuld, is bij mij altijd een eitje, heb geen eigen huis of wat dan ook. Dus het is een kwestie van loon, arbeidskorting en loonheffing invullen. Heb vorig jaar twee werkgevers gehad, maar zoals elk jaar snap ik weer geen fuck van het bedrag waar ik op uitkom! Geen flauw idee hoe ze dat nou precies berekenen.
Twee jaar geleden kreeg ik bijna 1500 euro terug, vorig jaar moest ik ineens 300 euro betalen en nu krijg ik het geweldige bedrag van 56 euro (!!) terug... Had eigenlijk op een paar honderd euro gehoopt, maar helaas!
Twee jaar geleden kreeg ik bijna 1500 euro terug, vorig jaar moest ik ineens 300 euro betalen en nu krijg ik het geweldige bedrag van 56 euro (!!) terug... Had eigenlijk op een paar honderd euro gehoopt, maar helaas!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Zusje van Bert schreef:Tea-Leaf schreef:Ik heb nog niet eens een brief gehad dat ik aangifte moet doen.. Hmm.
Ik kreeg deze brief niet zo heel lang geleden. Ik neem aan dat ze het versturen verspreiden om de vragen erover ook te verspreiden.
Ik wacht het ook maar gewoon af dan, het zal deze maand wel komen
Gast- Gast
Hoezo krijgen jullie een brief dat jullie aangifte moeten doen?
Ik heb net nooit zo'n brief gehad.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ligt aan bepaalde factoren. Ik heb het bijvoorbeeld 1 keer in moeten vullen en hoef het nou weer niet.girli schreef:Hoezo krijgen jullie een brief dat jullie aangifte moeten doen?
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Belastingaangifte
» belastingaangifte - kan dit??
» Belastingaangifte
» Nog even één belastingaangifte-vraagje
» Belastingaangifte vraag!
» belastingaangifte - kan dit??
» Belastingaangifte
» Nog even één belastingaangifte-vraagje