Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

belastingaangifte - kan dit??

+11
xxjojootjexx
Fearie
Kexter
Zininzon
Didi
Atelier Madame
Cheesegirl
girli
RYW
Toet
JD
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

belastingaangifte - kan dit?? Empty belastingaangifte - kan dit??

Bericht  JD di 21 jun 2011 - 10:47

mijn vriend heeft sinds vorig jaar iemand, via zn vader, die de aangifte voor hem doet.
althans....dat dachten wij...

vorig jaar kreeg mijn vriend 750 euro terug, en wat betreft dit jaar zei die man dat hij niks hoefde bij te betalen, maar ook niks terugkreeg, precies 0 dus.

Nu lag er vandaag een envelop op de mat van de belastingdienst...
mijn vriend moet 1300 euro terugbetalen...

dit is het hele bedrag van vorig jaar, plus nog wat kosten en een boete van 340 euro, omdat er dit jaar geen aangifte is gedaan.

dus... die man heeft gezegd dat ie aangifte heeft gedaan, maar heeft het dus niet gedaan...en nu kost dat mijn vriend dus dik 300 euro aan een boete.

ik vind dat die man dat bedrag moet betalen....t is toch zijn schuld? mn vriend vind dat ik onredelijk ben........?? maar het is toch logisch? die man heeft hem toch gewoon aan t lijntje gehouden?

wat vinden jullie?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

belastingaangifte - kan dit?? Empty Re: belastingaangifte - kan dit??

Bericht  Toet di 21 jun 2011 - 11:07

Als je iets zwart op wit hebt kan dat, zo niet dan kun je er weinig aan doen denk ik.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  RYW di 21 jun 2011 - 11:14

Heb je die man er al over gesproken?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD di 21 jun 2011 - 12:18

we hebben die man geprobeerd te bellen, zowel op zn werk als thuis, maar hij neemt niet op.

hij schijnt ziek te zijn, en in en uit het ziekenhuis te zijn geweest de afgelopen maanden.
Heel zielig, maar goed...hij heeft ons doen geloven dat hij aangifte heeft gedaan, door zn telefoontje over de 0 euro...en nu dus die boete.

Ik ben echt pissig en pik het niet....hij moet gewoon betalen, punt uit...

dus we gaan morgen maar weer opnieuw proberen te bellen
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  RYW di 21 jun 2011 - 12:25

Ik snap dat je kwaad bent. Je dacht erop te kunnen vertrouwen, tenslotte. Heb je hem ervoor betaald? Hoe is dat gegaan, zwart, of heb je hem ook echt een opdracht gegeven, werkt hij voor een bedrijf of doet hij dit 'erbij'?

En wat vindt vader ervan? Het was via hem gegaan toch? Is zijn aangifte wel doorgevoerd?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  girli di 21 jun 2011 - 18:44

Ik zou sowieso eerst naar het verhaal luisteren en dan besluiten of ik geld eis of niet. En inderdaad, kun je iets bewijzen/heb je iets op papier?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Cheesegirl di 21 jun 2011 - 18:45

*Marietje* schreef:dit is het hele bedrag van vorig jaar, plus nog wat kosten en een boete van 340 euro, omdat er dit jaar geen aangifte is gedaan.
dus... die man heeft gezegd dat ie aangifte heeft gedaan, maar heeft het dus niet gedaan...?
Ik neem aan als je belastingaangifte doet, wie het dan ook doet voor je, dat je zo'n bevestiging via de computer krijgt en je die ook goed moet bewaren.

Je krijgt een boete omdat je (naar mijn weten) verplicht bent aangifte te doen, indien je koophuis etc. hebt.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  girli di 21 jun 2011 - 18:47

Bedoel je Digi-D? Dat heb je iig nodig om te ondertekenen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Cheesegirl di 21 jun 2011 - 18:48

girli schreef:Bedoel je Digi-D? Dat heb je iig nodig om te ondertekenen.
Ik weet dat je Digi D nodig hebt om hem te ondertekenen, maar als je aangifte gedaan hebt en de aangifte goed verzonden hebt krijg je hier een bevestiging van. Deze is belangrijk om te bewaren.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Atelier Madame di 21 jun 2011 - 20:53

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Mss kunnen die je advies geven
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Didi di 21 jun 2011 - 21:32

Het klopt idd dat je vriend alles terug moet betalen en daar boven op nog een boete krijgt.

Het is namelijk zo dat je in alle gevallen zelf verantwoordelijk blijft voor het indienen van je aangifte.
Je zou bezwaar tegen de boete kunnen maken, daarvoor zou je een brief kunnen schrijven naar zijn belastingkantoor
met het hele verhaal erin. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je niet veel kans maakt dat de boete je wordt kwijt gescholden, om bovenstaande reden.

Hebben jullie nadat je vriend de uitnodiging heeft gekregen om aangifte te doen nog een herinnering ontvangen om aangifte te doen?
En daarna een aanmaning om aangifte te doen?
Dat is namelijk de standaard procedure, ze leggen niet zomaar een boete op. Hier gaat nog wel een aantal maanden overheen.

Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  JD wo 22 jun 2011 - 4:38

we hebben een paar maanden geleden aan aamaning gehad. mijn vriend heeft toen meteen de belastingdienst gebeld, die hebben het gechecked, en tegen mijn vriend gezegd dat die aanmaning onterecht naar hem was verstuurd, dus dat hij deze als niet verzonden mocht beschouwen.

ik verwacht ook niet zozeer dat de belastingdienst ons de boete kwijtscheld, maar vind gewoon dat die man ervoor moet opdraaien.
We hebben hem betaald (althans, mijn vriend) om de aangifte te doen, dit heeft hij dus niet gedaan, en nu heeft mijn vriend die boete...

de man doet het er gewon bij, hij werkt zelf niet echt bij de belasting ofzo.
in ieder geval ga ik van de week even de vrouw bellen die al jaren mijn belasting doet, vragen of mijn vriend naar haar kan overstappen, want deze kerel mag het sowieso niet meer doen
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Didi wo 22 jun 2011 - 6:01

Ze kunnen alleen maar zeggen dat de aanmaning onterecht is verstuurd als de aangifte binnen is.
Dus als er geen aangifte is binnen gekomen is de aanmaning terecht. ( of er moet uitstel aangevraagd zijn alleen dat
moet al ver voordat de aanmaning wordt verstuurd )

Neemt niet weg dat het idioot is van die man om die aangifte niet te doen.
Neem idd snel contact op met iemand die de aangifte alsnog doet voor je vriend. Als hij dit niet doet dan legt
de BD zelf een aanslag op me geschatte gegevens en die zijn eigenlijk altijd in het nadeel van de persoon.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Zininzon wo 22 jun 2011 - 6:08

Heeft je vriend zijn Digid gegevens aan die man gegeven? Of had hij een machtiging om de aangifte te doen?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  JD wo 22 jun 2011 - 6:50

Zininzon schreef:Heeft je vriend zijn Digid gegevens aan die man gegeven? Of had hij een machtiging om de aangifte te doen?

Hij had zn digid gegevens gegeven...

Veerder heb ik er ook de ballen verstand van, ik laat t altijd doen en hoef er verder niet naar om te kijken..

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 7:01

*Marietje* schreef:
Zininzon schreef:Heeft je vriend zijn Digid gegevens aan die man gegeven? Of had hij een machtiging om de aangifte te doen?

Veerder heb ik er ook de ballen verstand van, ik laat t altijd doen en hoef er verder niet naar om te kijken..

Je hoeft ook geen verstand te hebben van belastingzaken om te begrijpen dat je wel heel dom bezig bent als je je Digi-D beschikbaar stelt voor derden en op geen enkele manier een schriftelijke overeenkomst hebt opgesteld over het uitbesteden van de belastingaangifte. Natuurlijk vind ik het heel rot voor jullie, maar met logisch verstand gebruiken kom je tegenwoordig ook al heel ver. Snap dat dit hard aan kan komen, maar gelukkig krijg je in dit topic ook genoeg medeleven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 7:12

Wat vreemd dat je vriend gelijk een boete krijgt. Ik heb dit jaar voor het eerst in jaren aangifte gedaan, nadat ik van de belastingdienst een brief had ontvangen dat ik wat dat betreft in gebreke was gebleven, maar ik heb geen boete gehad.

De reden dat ik voor het eerst in jaren aangifte deed, was dat onze boekhouder ons verteld had dat het niet nodig was, ik betaalde niet teveel en niet te weinig belasting. Dat bleek hij dus mis te hebben. Ik heb hem even gebeld hierover en toen heeft hij alsnog gratis aangifte gedaan van alle jaren waarin hij dit eerder niet gedaan had, omdat het volgens hem niet nodig was.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon wo 22 jun 2011 - 7:13

Guattari schreef:
*Marietje* schreef:

Je hoeft ook geen verstand te hebben van belastingzaken om te begrijpen dat je wel heel dom bezig bent als je je Digi-D beschikbaar stelt voor derden en op geen enkele manier een schriftelijke overeenkomst hebt opgesteld over het uitbesteden van de belastingaangifte. Natuurlijk vind ik het heel rot voor jullie, maar met logisch verstand gebruiken kom je tegenwoordig ook al heel ver. Snap dat dit hard aan kan komen, maar gelukkig krijg je in dit topic ook genoeg medeleven.

+1, maar daar heb je nu niks aan...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  JD do 23 jun 2011 - 5:33

ik ben het helemaal met jullie eens dat het niet slim van m is om zn gegevens zomaar te geven....
de belasting is 1 van de weinige dingen die wij nog ieder voor zich regelen, dus als ik t vtv had geweten had ik er wat vab gezegd, maar ja...daar is het nu inderdaad te laat voor...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Kexter do 23 jun 2011 - 6:03

Als wij aangiften doen voor clienten van ons dan hebben wij niet hun Digi-D codes nodig, wij betalen voor een BECONnummer waarbij we verklaren dat we eerlijk en blablabla aangifte doen voor de klanten, dan hebben we geen Digi-D code's nodig, maar dat is denk ik wel duurder als iemand die het wel via digi-d doet..
Kexter
Kexter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 122
Punten : 155

Bericht  Fearie do 23 jun 2011 - 6:40

Wij doen het ook via ons Beconnummer en maken gebruik van de elektronische handtekening, in sommige gevallen hebben wij een Digi-D code enzo, maar daar maken we minimaal gebruik van (lees: eigenlijk niet).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  xxjojootjexx do 23 jun 2011 - 8:16

Hij krijgt echt niet zomaar een boete, dan moet er eerst een herinnering en een aanmaning geweest zijn.
Weet je wel zeker dat dit over het jaar 2010 gaat en niet over een ander jaar? Want nu al een boete over het niet doen van aangifte over het jaar 2010 is wel heel erg snel.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Lady4 do 23 jun 2011 - 8:30

Guattari schreef:
*Marietje* schreef:

+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 8:38

xxjojootjexx schreef:Hij krijgt echt niet zomaar een boete, dan moet er eerst een herinnering en een aanmaning geweest zijn.
Weet je wel zeker dat dit over het jaar 2010 gaat en niet over een ander jaar? Want nu al een boete over het niet doen van aangifte over het jaar 2010 is wel heel erg snel.

Nou ze zijn dit jaar geloof ik erg snel, want een kennis van mij had ook al een dreigbrief gehad als ze geen aangifte deed binnen zoveel tijd, ze een boete kreeg van 300 euro.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 23 jun 2011 - 9:03

Ze hebben ingesteld per dit jaar dat als je aangifteplichtig bent en voor 1 april je aangifte niet hebt ingediend je een boete kunt verwachten, of ze na 1 april eerst nog een waarschuwing versturen of meteen een boete uitdelen weet ik niet precies.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: