Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?

+25
Tsjip
Jeanette
M-G
Dennenappel
BJA
blondje1313
TukTuk
Lotus
silly-one
Arwyn
Winegum
Pomodori
Roze Roos
Try
smooch
girli
Lady4
jena
Kqip
RYW
aniet
Sarah1985
Cheesegirl
Didi
Suus
29 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Belastingaangifte, heb jij het al gedaan? - Pagina 3 Empty Re: Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?

Bericht  Roze Roos vr 4 feb 2011 - 3:11

Suus schreef:Ik wacht nog op mijn jaaropgave...

+1, als het goed is moet ik er nog 2 krijgen!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingaangifte, heb jij het al gedaan? - Pagina 3 Empty Re: Belastingaangifte, heb jij het al gedaan?

Bericht  Pomodori vr 4 feb 2011 - 3:11

FoolishSam schreef:Haha ik doe het altijd zelf smile is zo gedaan (hoogstens kwartiertje werk).
Nu nog niet gedaan, want wacht nog op de woz-waarde van ons huis, jaaropgave zijn wel al binnen smile

Heb je je huis vorig jaar gekocht dan? Want anders dien je de WOZ waarde in te vullen die je vorig jaar hebt gehad en niet degene die je binnenkort ontvangt. Die je binnenkort ontvangt is voor je aangifte 2011.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 3:13

Pomodori schreef:
FoolishSam schreef:Haha ik doe het altijd zelf smile is zo gedaan (hoogstens kwartiertje werk).
Nu nog niet gedaan, want wacht nog op de woz-waarde van ons huis, jaaropgave zijn wel al binnen smile

Heb je je huis vorig jaar gekocht dan? Want anders dien je de WOZ waarde in te vullen die je vorig jaar hebt gehad en niet degene die je binnenkort ontvangt. Die je binnenkort ontvangt is voor je aangifte 2011.

Idd. Ik kan mijn WOZ waarde 2010 ook gewoon nakijken met mijn DigiD. Had geen zin om te zoeken naar dat papiertje dus heb hem van internet afgehaald.

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 4 feb 2011 - 4:04

Zusje van Bert schreef:Hmmm mss voor mijn beurt gepraat. Er staat nu ineens een rekeningnummer achter omschrijving aftrekbare rente?? Dat was vorig jaar niet. Ik weet dan niet wat ik moet invullen. Het hypotheeknummer ofzo?

Dat rekeningnummer is volgens mij het rekeningnummer waarmee je hypotheek is gefinancieerd.

Ik ga het binnenkort ook doen. Wij missen nog 1 loonstrook en het overzicht van de hypotheekrente.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 4:07

Winegum schreef:
Zusje van Bert schreef:Hmmm mss voor mijn beurt gepraat. Er staat nu ineens een rekeningnummer achter omschrijving aftrekbare rente?? Dat was vorig jaar niet. Ik weet dan niet wat ik moet invullen. Het hypotheeknummer ofzo?

Dat rekeningnummer is volgens mij het rekeningnummer waarmee je hypotheek is gefinancieerd.

Ik ga het binnenkort ook doen. Wij missen nog 1 loonstrook en het overzicht van de hypotheekrente.

Maar hoe bedoel je dat dan? Ik vat het niet clown. Ik zit altijd met smart te wachten op mijn jaaropgaves. Laatste is gister binnengekomen dus ik was blij! Dit jaar ga ik eens niet tot het laatste moment wachten haha. Ik heb hem nu al bijna helemaal ingevuld, alleen nog dat stukje over mijn pensioen maar dat moet ik even uitzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 4:39

Ik kreeg 2 jaar geleden een brief nadat ik aangifte had gedaan dat ik het de komende 3 jaar niet hoef te doen omdat ze ervan uit gaan dat er niks zou veranderen in mijn situatie dus ik hoef het dit jaar niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 4:41

Zusje van Bert schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik doe het niet zelf, dan kom ik er echt niet meer uit, zeker niet omdat ik dit jaar verschillende contracten heb gehad.
Wij laten het dus doen, heb nu alles binnen, op 1 jaaropgave na, dan kan ik alles inleveren. Met een dag heb ik dan alles weer in huis meestal, en weten we wat we kunnen verwachten.

Maar dat moet toch niet veel uitmaken? Voor elke baan heb je een regel. Of je er twee of tien invult, alles werkt hetzelfde? Of bedoel je dat niet?

Nee, zal vast niet veel uitmaken, maar ik waag me er liever zelf niet aan, ook ivm het huis enz. Ik heb er gewoon weinig verstand van, en ben veel te bang dat ik iets verkeerd invul, vandaar dat we voor de veilige weg kiezen. Krijgen altijd wel en lekker bedrag terug, en dan maakt me het niet uit dat ik daar voor moet betalen. En ookal kost het me alleen maar geld om in te laten vullen, dan weten we wel zeker dat het allemaal klopt.

Gast
Gast

Bericht  Pomodori vr 4 feb 2011 - 4:43

Purple schreef:Ik kreeg 2 jaar geleden een brief nadat ik aangifte had gedaan dat ik het de komende 3 jaar niet hoef te doen omdat ze ervan uit gaan dat er niks zou veranderen in mijn situatie dus ik hoef het dit jaar niet.

Ik zou het als ik jou was wel even nakijken. Gewoon even downloaden en het invullen. In sommige gevallen gaat de Belastingdienst er te snel vanuit dat je niets terug krijgt. En dat zou zonde zijn. Als je moet betalen onverhoopt, stuur je hem gewoon niet in. Niets aan de hand dan.
Pomodori
Pomodori
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 303
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 6:35

Ik heb het nog niet gedaan, ik ben dit jaar gewisseld van werkgever en heb pas 1 jaaropgave binnen, op mijn vorige werk kwamen de jaaropgaven altijd erg laat vond ik, dus daar zal ik nog wel een paar weken op moeten wachten vrees ik. De WOZ waarde van mijn huis heb ik ook nog niet. Ik vul hem elk jaar in met mijn digiD, dan komen de gegevens vanzelf in beeld en hoef je zelf in principe niks te doen. Nu heb ik voor het eerst een koophuis, dus zal het wel even wat anders zijn. Ik heb nu 2 maanden hypotheek betaald en wil de hypotheekrenteaftrek graag maandelijks, dus die krijg ik dan van 2 of 3 maanden tegelijk denk ik. Voorheen kwam ik ook altijd op nul, als je gewoon voldoende belasting hebt afgedragen met e loon en verder geen extra verdiensten hebt gehad kom je toch altijd op nul? Ik heb ook geen recht op zorgtoeslag, dus daar hoef ik ook niks mee te doen verder.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 6:39

Gister even vast gespiekt, krijg een lekker bedrag terug! Terwijl ik vorig jaar nog bij moest betalen omdat ik 2x loonheffingskorting kreeg.
Verstuur pas in maart als hun m ingevuld hebben, dan hoef ik alleen de hypotheek en de betaalde rente zelf in te vullen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 6:59

Pomodori schreef:Ik zou het als ik jou was wel even nakijken. Gewoon even downloaden en het invullen. In sommige gevallen gaat de Belastingdienst er te snel vanuit dat je niets terug krijgt. En dat zou zonde zijn. Als je moet betalen onverhoopt, stuur je hem gewoon niet in. Niets aan de hand dan.
Lief dat je zo meedenkt maar ik weet sowieso zeker dat ik niks terug krijg. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:02

Wij laten altijd iemand onze papieren invullen, daar vraagt hij €50 voor.
Ik moet nog een afspraak maken, maar wordt waarschijnlijk ergens eind feb of begin maart.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn vr 4 feb 2011 - 7:06

Ik heb mijn jaaropgave's al naar m'n vader gebracht. Die is boekhouder, dus heeft het altijd allemaal zo ingevuld! Heel fijn dat hij dat altijd doet smile Volgens mij doet hij het ook altijd ergens in maart..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:14

Nou ik heb het net even gedaan.. Van 2009 krijg ik 9 euro terug, niks dus.. En van 2010 24 euro, nou dat mogen ze ook houden.. Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 7:50

_Donnaa schreef:Nou ik heb het net even gedaan.. Van 2009 krijg ik 9 euro terug, niks dus.. En van 2010 24 euro, nou dat mogen ze ook houden.. Laughing
Minder als 15,00 keren ze toch ook niet uit? Behalve als ze het van je krijgen, dan sturen ze voor 2,00 nog een acceptgiro vlg mij... Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:44

Ik heb hem zelf ingevuld, en ik krijg 23euro terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 9:46

Voor mijn vriend hebben we hem al verstuurd (kleine 600 euro terug cheers )
Ikzelf wacht nog op 1 jaaropgave.

Voor wanneer moet je je jaaropgave eigenlijks krijgen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 10:24

Ik heb nog niet eens een brief gehad dat ik aangifte moet doen.. Hmm.

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 4 feb 2011 - 20:14

Ik wacht tot maart aangezien ik dit jaar 5-6 jaaropgaven krijg.
Ik heb er nu verschillende binnen maar die van het UWV moet ik nog krijgen ( staat wel online) en die van één stichting waar ik 2 dagen heb ingevallen. Een beetje onhandig allemaal omdat ik voor verschillende scholen heb gewerkt die bij verschillende stichtingen waren aangesloten. Hierdoor ook bij verschillende scholen heffingskorting laten toepassen omdat ik niet in dezelfde periode bij die school werkte. Ik krijg iedere keer een bewijs van dat ik daar voor 2 dagen of 3 dagen heb gewerkt. En dat ik daarna uit dienst ben getreden. Als het goed is heeft dat geen gevolgen voor mijn qua belasting. Is het wel zo dan ga ik eens bellen, want je mag bij verschillende bedrijven de heffingskorting laten toepassen mits je daar niet in dezelfde periode werkt. Ik snap er dit jaar in elk geval niet veel meer van, want ik zou nu minder terug krijgen dan vorig jaar, terwijl ik toch wel meer heb gewerkt.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lotus vr 4 feb 2011 - 20:19

Ik laat het altijd doen, want ik snap er helemaal niets van. Heb nog geen enkele jaaropgave gehad trouwens, dus als ik het zelf zou doen, had ik er ook nog niet mee aan de slag gekund. Ik zal weer moeten betalen. Heb net ook al voor dit jaar moeten betalen. Ik houd niet van betalen. Het voelt zo als weggegooid geld. Maar ik moet niet zeuren, want ik krijg uiteindelijk meer van de staat dan de staat van mij.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TukTuk vr 4 feb 2011 - 21:03

Ik laat het ook doen. Mijn ouders en ik doen het bij dezelfde persoon, hij vraagt daar 60 euro voor geloof ik, alleen hoefde ik er vorige keer maar 30 euro voor te betalen, was toen 21 en werkte net een jaartja, en hij vond dat ik als jongere hard genoeg werkte voor m'n geld :P

Verwacht dat ik dit jaar wel 60 euro moet betalen, maar dan weet ik in ieder geval dat het goed gebeurd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 vr 4 feb 2011 - 21:09

Beauty Addict schreef:
_Donnaa schreef:Nou ik heb het net even gedaan.. Van 2009 krijg ik 9 euro terug, niks dus.. En van 2010 24 euro, nou dat mogen ze ook houden.. Laughing
Minder als 15,00 keren ze toch ook niet uit? Behalve als ze het van je krijgen, dan sturen ze voor 2,00 nog een acceptgiro vlg mij... Neutral

Dat is niet waar hoor, onder de ongeveer €40,00 hoef jeniet terug te betalen.

Ik heb van de week de belastingaangifte verstuurd, we krijgen nogal wat terug (hebben geen VT en flink wat hypotheekrenteaftrek), hoe eerder ik het ingevuld heb, hoe eerder het geld ook binnen is volgens mij.
Dus toen mijn mans jaaropgave kwam is het meteen verstuurd.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:10

Tea-Leaf schreef:Ik heb nog niet eens een brief gehad dat ik aangifte moet doen.. Hmm.

Ik kreeg deze brief niet zo heel lang geleden. Ik neem aan dat ze het versturen verspreiden om de vragen erover ook te verspreiden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 feb 2011 - 21:14

blondje1313 schreef:
Beauty Addict schreef:

Dat is niet waar hoor, onder de ongeveer €40,00 hoef jeniet terug te betalen.

Ik heb van de week de belastingaangifte verstuurd, we krijgen nogal wat terug (hebben geen VT en flink wat hypotheekrenteaftrek), hoe eerder ik het ingevuld heb, hoe eerder het geld ook binnen is volgens mij.
Dus toen mijn mans jaaropgave kwam is het meteen verstuurd.

Dat hoop ik ook inderdaad. Ik krijg ook geen VT en dan is het toch een berg geld. Ik zou het graag al hebben als ik op vakantie ga eind juni Very Happy. Nou ja, dat moet wel lukken natuurlijk. Gaat er eerst nog wel wat vanaf om de gemeentebelastingen te betalen maar dan nog blijft er een mooi bedrag over om te te shoppen als de koningin :P.

Gast
Gast

Bericht  BJA vr 4 feb 2011 - 21:36

Ik heb mijn WOZ waarde nog niet binnen, dus wacht even.
Zodra ik deze binnen heb, ga ik ook meteen mijn voorlopige teruggaaf van 2011 invullen met de nieuwe WOZ waarde en mijn salaris. Had al berekend dat ik meer terug krijg per maand. Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: