Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij de naam verteld?

+73
Muus
koNijntje
Mysterious
Paper Crown
Alex
Floor
June
Bimbam
RYW
Marin
Juutjepetuutje
Earane
kwak
Shisha
Susan
M-G
Snoes
Erza Scarlet
Pompoen
Caroow
mzcharlotte
Mida4you
Burn
mama-van-6
Flower_L
Bloempjuh23
nillis
SarahKey
mezzoforte
L!ND@
Roodkapje
CCC
ProudMom
Shy
Ella
Teddyaapje
_Jet
Monnie
-Belle-
Highway
Theezakje13
diddie
Pien
Aimee
Twellie
Bruintje Beer
smooch
PiP
meisje
Tiara
Mamsie
Coco
Jade
-Ieniemienie-
Lonely Goatherd
Lejow
Amber-
Flip Fluitketel
Parel
Happydobby
Annie24
PapillonRose
Fearie
Puggle
LDJ
Slakje
Muppetje
M@niek
Darius
Liadan
Viva
Tania
Linda
77 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 4 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:05

mama-van-6 schreef:Nee, al hebben we bij de jongste de naam (of namen het zijn er 2) wel aan sommige mensen die heel dichtbij staan verteld.
Tweeling?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen za 27 okt 2012 - 23:07

De naam wil ik toch echt wel een verrassing laten blijven. Mensen mogen wel weten wat het word, maar niet hoe het gaat heten, dan blijft er tenminste nog iets aan verrassing over... Naast dat het kindje zelf natuurlijk sowieso een grote verrassing is, je weet nooit wat er uit komt Wink.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow za 27 okt 2012 - 23:10

Burn schreef:Wat ga jij doen Caroow?

Ik weet het nog niet, het wordt sowieso niet openbaar, misschien vertellen we het aan mijn schoonzus en man en aan onze ouders..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  mama-van-6 za 27 okt 2012 - 23:17

Maple schreef:
mama-van-6 schreef:Nee, al hebben we bij de jongste de naam (of namen het zijn er 2) wel aan sommige mensen die heel dichtbij staan verteld.
Tweeling?

Nee, 2 namen bedoel ik.

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Burn za 27 okt 2012 - 23:51

Caroow schreef:
Burn schreef:Wat ga jij doen Caroow?

Ik weet het nog niet, het wordt sowieso niet openbaar, misschien vertellen we het aan mijn schoonzus en man en aan onze ouders..
Balen! ;-)

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Mida4you za 27 okt 2012 - 23:55

De naam zou ik nooit vertellen. Hebben we bij Z. ook niet gedaan. Dan is er helemaal geen verassing meer smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  mzcharlotte zo 28 okt 2012 - 0:37

Ik kan me trouwens voorstellen dat je tijdens je zwangerschap het al 38x zeker weet wat de naam gaat worden en als je kindje op je buik ligt, dat je dan zoiets hebt dat de naam die je op dat moment had, gevoelsmatig helemaaaaaal niet bij de kleine past. En dus alsnog voor een totaal andere naam gaat.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Caroow zo 28 okt 2012 - 0:39

Ik kan me niet voorstellen dat mijn Henk geen Henk blijkt te zijn. We noemen hem nu thuis de hele tijd babyHenk en ik vind gewoon echt dat Henk Henk is.

(Nouja, geen Henk dan he Wink )
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 0:41

Wij hadden het alleen mijn ouders verteld. Mijn man verklapte een van de twee namen al op het moment dat we vertelden dat ik zwanger was :cheering: .

Was wel echt erg, mijn schoonouders waren tijdens de zwangerschap een keer op bezoek, en toen ging het over namen en zeiden ze: "Weet je wat pas een domme naam is? R. (naam dochter). Echt een koeien-naam."

Gast
Gast

Bericht  Pompoen zo 28 okt 2012 - 0:42

Charlie schreef:Wij hadden het alleen mijn ouders verteld. Mijn man verklapte een van de twee namen al op het moment dat we vertelden dat ik zwanger was :cheering: .

Was wel echt erg, mijn schoonouders waren tijdens de zwangerschap een keer op bezoek, en toen ging het over namen en zeiden ze: "Weet je wat pas een domme naam is? R. (naam dochter). Echt een koeien-naam."

Beter doen mensen een beetje voorzichtig als ze het over namen hebben bij zwangeren in de buurt... :O
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Caroow zo 28 okt 2012 - 0:44

Ohh dat is wel erg Charlie! Onze naam is gelukkig net iets te bijzonder om toevallig over te praten.
Hoewel hij wel laatst op het forum voorbij kwam in een namentopic :nopompom:
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Erza Scarlet zo 28 okt 2012 - 0:50

Mijn schoonzus deed een spelletje tijdens haar babyshower. ''raad de naam van onze dochter'' Toen de naam geraden was wist binnen een dag de hele familie het. En het duurde nog een maand of 2 voordat ze moest bevallen. Ik zou het aan niemand vertellen, vind zoiets toch wel speciaal mocht ik ooit zwanger zijn. Zou één van jullie het zo doen als mijn schoonzus?
Erza Scarlet
Erza Scarlet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 34
Punten : 46
Registratiedatum : 01-08-12

Bericht  Snoes zo 28 okt 2012 - 6:20

Erza Scarlet schreef:Mijn schoonzus deed een spelletje tijdens haar babyshower. ''raad de naam van onze dochter'' Toen de naam geraden was wist binnen een dag de hele familie het. En het duurde nog een maand of 2 voordat ze moest bevallen. Ik zou het aan niemand vertellen, vind zoiets toch wel speciaal mocht ik ooit zwanger zijn. Zou één van jullie het zo doen als mijn schoonzus?
Nee, absoluut niet. Ik zie er voor mezelf ook absoluut geen meerwaarde in dat een aantal mensen de naam al zouden weten. Wij vinden het juist leuk om én het geslacht én de naam geheim te houden.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  M-G zo 28 okt 2012 - 8:04

Mijn moeder heeft de naam geraden toen ik 3 maanden zwanger was.
Anders had ze het ook wel te horen gekregen want ze werd helaas ernstig ziek en is inmiddels overleden dus zal haar kleinzoon niet meemaken. Ze heeft de naam wel goed geheim gehouden want mijn vader was erg verrast (maar ook blij) om te horen dat mijn moeder de naam wel wist. Verder weet niemand de naam en heeft mijn broer hem inmiddels tot bon bon gedoopt (omdat ik gek ben op bon bons sinds ik zwanger ben)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 8:06

Snoes schreef:Nee, absoluut niet. Ik zie er voor mezelf ook absoluut geen meerwaarde in dat een aantal mensen de naam al zouden weten. Wij vinden het juist leuk om én het geslacht én de naam geheim te houden.

Ik zie zelf niet héél veel meerwaarde in de naam geheim houden. Natuurlijk is het leuk als het een verrassing is, maar ik vind het niet een big deal of zo, op het grote geheel is het maar een momentje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 8:06

Mistery-Girl schreef:Mijn moeder heeft de naam geraden toen ik 3 maanden zwanger was.
Anders had ze het ook wel te horen gekregen want ze werd helaas ernstig ziek en is inmiddels overleden dus zal haar kleinzoon niet meemaken. Ze heeft de naam wel goed geheim gehouden want mijn vader was erg verrast (maar ook blij) om te horen dat mijn moeder de naam wel wist. Verder weet niemand de naam en heeft mijn broer hem inmiddels tot bon bon gedoopt (omdat ik gek ben op bon bons sinds ik zwanger ben)

Wat naar, Mistery-Girl.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Shisha zo 28 okt 2012 - 8:27

Jongensnaam hebben we al, meisjesnaam nog niet. Als we het over namen hebben met onze ouders of met vrienden laten we ook wel eens wat namen van ons lijstje vallen om te kijken wat ze er van vinden. Maar ik denk dat we DE naam wel geheim houden.
We hebben trouwens wel gevraagd of er namen zijn die ze echt heel erg verschrikkelijk vinden. Gelukkig stonden die niet bij ons op het lijstje.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 8:27

@ Mystery girl: Wat heftig!

Wij zijn open geweest over de namen maar ik zou het niet aanraden. Mensen gingen zich ermee bemoeien en er waren wat mensen wie het ons met J.anneman erg lastig hebben gemaakt omdat ze de naam lelijk vonden

Gast
Gast

Bericht  kwak zo 28 okt 2012 - 8:35

bij D. wist niemand haar naam.

Nu weet alleen Rejoy en viva de naam, en misschien Luce, maar dat weet ik niet eens meer, haha!
Denk wel dat ze deze naam niet helemaal verwachten omdat D. een wat apartere naam heeft die hier niet veel voorkomt en deze naam is best "normaal" is vinden wij zelf.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 9:15

Onze ouders weten we namen die we in ons hoofd hebben (al) wel, maar ik ben niet van plan te bevestigen dat dat ook de daadwerkelijke namen worden als we een kind krijgen. Dat merken ze wel als de kleine er is! Misschien bedenk ik wel een hele andere leuke naam op het moment dat hij/zij geboren wordt, omdat dat véél beter bij hem/haar past. Het is toch leuk om als verrassing te houden! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Earane zo 28 okt 2012 - 9:21

Ik heb me versproken waar mijn vader bij was... Verder wist niemand het. Nou ja, mijn man had zich ook versproken bij zijn zusje en zij reageerde met: 'Je gaat je kind toch geen A. noemen??', maar ze had niet door dat we haar echt zo gingen noemen. We hebben erg om haar reactie moeten lachen naderhand en zij voelde zich een beetje lullig toen A. geboren was, haha. Ik vond het eerst echt niet leuk dat mijn vader haar naam wist, maar aan de andere kant vond ik het toch fijn om te horen dat hij haar naam mooi vindt. Ik was namelijk een beetje onzeker over de naam.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Juutjepetuutje zo 28 okt 2012 - 9:31

Mijn beste vriendin is ook zwanger en we zitten nogal op een lijn wat betreft namen, toen we het over namen hadden, kwam al vrij snel naar voren dat we het over de zelfde naam hadden. Wij twijfelden nog tussen 2 namen en uiteindelijk is het de ander geworden, die zij dus weet, mochten zij ook een jongetje krijgen wordt het die naam die we allebei in gedachten hadden. Hun meisjesnaam weet ik ook maar verder weet niemand het
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Marin zo 28 okt 2012 - 21:51

Ik zou het niet willen zeggen, maar mijn moeder en zus weten wel welke namen ik leuk vind, dus grote kans dat ze er uiteindelijk toch achterkomen of het op z'n minst verwachten. M'n zus en ik hebben wel de afspraak dat we van elkaars favoriete namen 'afblijven', en als ik dus een andere naam zou kiezen dan die in m'n lijstje staat (bijvoorbeeld omdat m'n vriend er mee komt en het heel mooi vindt), zal ik dat wel even met m'n zus overleggen of zij dat niet persé als naam wil. Maar over 't algemeen wisselen onze smaken gelukkig erg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 28 okt 2012 - 22:07

Roodkapje schreef:Hier hebben we het nooit verteld. Wel heb ik bij O. altijd geroepen dat als er ooit nog een jongen zou bij komen dat hij J. zou heten. Dus denk dat voor veel mensen al duidelijk was dat als wij er een zoontje bij zouden krijgen wat dan zijn naam zou worden.

Het werd een meisje en wij hebben toch nog redelijk lang getwijfeld tussen J. of M.adelief . Ik heb de naam niet openbaar gemaakt juist omdat je dan nog kan switchen. Ook heb ik van mijn zusje al heel wat most wanted namen "afgepakt" en was bang weer een naam te kiezen waar zij dol op is ( dat is dus ook gebeurd... zij is gek van J.uliette en die kan ze nu ook weer van haar lijstje afstrepen- ze is nu zwanger van haar 1e en wordt een jongen gelukkig.. hoef ik me niet direct schuldig te voelen haha!)

Oh, dat lijkt me naar als mijn zusje dat had gedaan. Ik zou toch voor een andere naam gaan als je weet dat een naam al heel lang een echte favoriet is van je zusje. Net als Marin hebben wij dat wel uitgesproken, ook met beste vriendin.

Gast
Gast

Bericht  Marin zo 28 okt 2012 - 22:24

Ecrits schreef:
Roodkapje schreef:Hier hebben we het nooit verteld. Wel heb ik bij O. altijd geroepen dat als er ooit nog een jongen zou bij komen dat hij J. zou heten. Dus denk dat voor veel mensen al duidelijk was dat als wij er een zoontje bij zouden krijgen wat dan zijn naam zou worden.

Het werd een meisje en wij hebben toch nog redelijk lang getwijfeld tussen J. of M.adelief . Ik heb de naam niet openbaar gemaakt juist omdat je dan nog kan switchen. Ook heb ik van mijn zusje al heel wat most wanted namen "afgepakt" en was bang weer een naam te kiezen waar zij dol op is ( dat is dus ook gebeurd... zij is gek van J.uliette en die kan ze nu ook weer van haar lijstje afstrepen- ze is nu zwanger van haar 1e en wordt een jongen gelukkig.. hoef ik me niet direct schuldig te voelen haha!)

Oh, dat lijkt me naar als mijn zusje dat had gedaan. Ik zou toch voor een andere naam gaan als je weet dat een naam al heel lang een echte favoriet is van je zusje. Net als Marin hebben wij dat wel uitgesproken, ook met beste vriendin.

Mijn schoonzus heeft wel de naam gekozen die ik al tien jaar in m'n hoofd had als favoriete meisjesnaam. Zij was hoogzwanger toen ik en m'n vriend een relatie kregen, dus logischerwijs heb ik het er met haar nooit over gehad. Ik weet nog dat ik heel erg bang was dat die naam gekozen zou worden, en toen ik het smsje van m'n vriend las dat het meisje geboren was en zo heette, moest ik echt heel erg huilen. Baal er nog steeds van, zeker omdat m'n oma ook zo heet en ik haar graag wilde vernoemen, maar dan doen we het wel als tweede of derde naam en vernoemen we zowel naar m'n oma als nichtje. Nu had ik het er destijds gewoon niet met haar over kunnen hebben, want ik heb haar een paar dagen voor de bevalling pas ontmoet, dus ik zie daar geen schuld in ofzo. Dat had ze niet kunnen weten. Heb het haar ook niet gezegd, dat vond ik ongepast.
Bij een volgende zwangerschap van haar of mij, zal ik het wel even met haar overleggen, of in elk geval vermelden, zodat het niet nog een keer gebeurt.
En met m'n zus heb ik dit sowieso dus besproken en zal dit, als het serieus het moment daar is, dit ook even overleggen. Met risico dat ze de naam dan dus weet, maar van m'n zus en eventueel schoonzus zou ik dat niet zo erg vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: