Heb jij de naam verteld?
+73
Muus
koNijntje
Mysterious
Paper Crown
Alex
Floor
June
Bimbam
RYW
Marin
Juutjepetuutje
Earane
kwak
Shisha
Susan
M-G
Snoes
Erza Scarlet
Pompoen
Caroow
mzcharlotte
Mida4you
Burn
mama-van-6
Flower_L
Bloempjuh23
nillis
SarahKey
mezzoforte
L!ND@
Roodkapje
CCC
ProudMom
Shy
Ella
Teddyaapje
_Jet
Monnie
-Belle-
Highway
Theezakje13
diddie
Pien
Aimee
Twellie
Bruintje Beer
smooch
PiP
meisje
Tiara
Mamsie
Coco
Jade
-Ieniemienie-
Lonely Goatherd
Lejow
Amber-
Flip Fluitketel
Parel
Happydobby
Annie24
PapillonRose
Fearie
Puggle
LDJ
Slakje
Muppetje
M@niek
Darius
Liadan
Viva
Tania
Linda
77 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Heb jij de naam verteld?
Nee maar mijn moeder weet wel hoe we ons tweede kindje (mocht ik ooit weer zwanger raken) gaan noemen als het een meisje is.
Gast- Gast
Wij hebben de namen niet van tevoren verteld. Ik vond dat ook echt wel iets om voor ons beiden te houden tot na de bevalling.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
-Belle- schreef:We wisten niet of het een jongen of meisje werd. Maar hebben de namen die we in gedachten hadden niet verteld.
+1
Daarnaast is het ook nog nooit in mij opgekomen om de namen die we hadden te vertellen.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben t niemand verteld. Ook het geslacht niet.
Ik wist van een kennis de naam van hun kindje terwijl hij nog niet geboren was,ze vertelden t gewoon tegen iedereen. Ik vond t helemaal niet leuk om te weten eigenlijk.
Ik wist van een kennis de naam van hun kindje terwijl hij nog niet geboren was,ze vertelden t gewoon tegen iedereen. Ik vond t helemaal niet leuk om te weten eigenlijk.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Het geslacht weet iedereen, ik vind dat geen probleem. De naam wisten (en weten nu) de ouders weer, niet helemaal trouwens ze weten alleen de tweede naam.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Nee dat weet niemand en dat blijft zo
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb mij serieus zo vaak afgevraagd hoe je op Huig kwamMuppetje schreef:Voor anderen heette ie Huig, ook zo charmant. Dat was om mijn collega te pesten die dat serieus n mooie naam vindt
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Een collega van mij die in Madrid zit is ook zwanger, zij is NL en haar vriend Spaans. Zij loopt 5 weken voor op mij en noemt dr dochtertje al bij naam! Ook tegen mij! Ze zei dat t in spanje heel normaal is.
Van ons weet niemand 't! Ik denk ook dat mensen een hele bijzondere naam verwachten maar 't valt mee! Tenminste, ik vind 't superbijzonder maar het is geen aparte naam!
Van ons weet niemand 't! Ik denk ook dat mensen een hele bijzondere naam verwachten maar 't valt mee! Tenminste, ik vind 't superbijzonder maar het is geen aparte naam!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Het klopt idd dat in veel landen alles al gewoon bekend is. Hier in Nederland moet altijd alles angstvallig geheim blijven. Een vriendin van mij uit een ander land verbaast zich daar iedere keer weer over.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Alleen mijn moeder en m'n zusjes wisten de naam. Mijn vader hoefde het niet zo nodig te weten, omdat hij 'bang' was dat hij zich zou verspreken.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Wat ga jij doen Caroow?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Alleen Lejow wist haar naam, maar alleen haar voornaam en niet haar tweede naam. Die heb ik bewust nog even stilgehouden
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hier hebben we het nooit verteld. Wel heb ik bij O. altijd geroepen dat als er ooit nog een jongen zou bij komen dat hij J. zou heten. Dus denk dat voor veel mensen al duidelijk was dat als wij er een zoontje bij zouden krijgen wat dan zijn naam zou worden.
Het werd een meisje en wij hebben toch nog redelijk lang getwijfeld tussen J. of M.adelief . Ik heb de naam niet openbaar gemaakt juist omdat je dan nog kan switchen. Ook heb ik van mijn zusje al heel wat most wanted namen "afgepakt" en was bang weer een naam te kiezen waar zij dol op is ( dat is dus ook gebeurd... zij is gek van J.uliette en die kan ze nu ook weer van haar lijstje afstrepen- ze is nu zwanger van haar 1e en wordt een jongen gelukkig.. hoef ik me niet direct schuldig te voelen haha!)
Het werd een meisje en wij hebben toch nog redelijk lang getwijfeld tussen J. of M.adelief . Ik heb de naam niet openbaar gemaakt juist omdat je dan nog kan switchen. Ook heb ik van mijn zusje al heel wat most wanted namen "afgepakt" en was bang weer een naam te kiezen waar zij dol op is ( dat is dus ook gebeurd... zij is gek van J.uliette en die kan ze nu ook weer van haar lijstje afstrepen- ze is nu zwanger van haar 1e en wordt een jongen gelukkig.. hoef ik me niet direct schuldig te voelen haha!)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Nee, dat is ons geheimpje! We hebben het D. wel verteld, maar toen ze haar speelgoedhond dezelfde naam ging geven, hebben we het er maar niet meer over gehad.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Wij zijn niet van plan de naam te vertellen.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
L!ND@ schreef:Nee, dat is ons geheimpje! We hebben het D. wel verteld, maar toen ze haar speelgoedhond dezelfde naam ging geven, hebben we het er maar niet meer over gehad.
oeps.
Ik kan er niet helemaal over meepraten, maar mijn moeder wist al snel dat ze mij Charlotte wilde noemen. Al snel noemde iedereen mij bij naam terwijl ik nog niet geboren was. En dat vond mijn moeder eigenlijk ook niet leuk, dus hebben mijn ouders er bij mijn geboorte mijn roepnaam voor geplakt.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Wij wisten niet of T een jongetje of meisje zou zijn en tot de geboorte wisten we nog niet welke meisjesnaam het zou worden, dus niemand wist het. en bij een tweede willen we misschien wel weten wat het is, maar zullen we dat voor ons zelf houden en ook de naam.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Bij ons wist niemand het (behalve de drukkerij, die hadden de jongensnaam+doopnamen en de meisjesnaam+doopnamen).
Soms hadden we het er wel met mensen over, bijvoorbeeld met een vriendin over namen voor de baby en dan zei ik wel eens de naam tussendoor, '... vinden we ook leuk' en dan vond zij het echt vreselijk
Soms hadden we het er wel met mensen over, bijvoorbeeld met een vriendin over namen voor de baby en dan zei ik wel eens de naam tussendoor, '... vinden we ook leuk' en dan vond zij het echt vreselijk
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Highway schreef:Ik heb overigens wel erg de neiging om de naam te vertellen, dit omdat ik graag de mening van mensen over de naam wil horen. Dus ik vind het soms best lastig om het niet te vertellen. Hebben jullie dit ook?
Dat had ik ook wel hoor, maar de mening van anderen kregen we na de geboorte ook gewoon te horen
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Nee beide keren hebben wij dat voor ons gehouden.
Wij hadden de eerste keer puk voor t kindje in mijn buik en 2e keer puk 2
Wij hadden de eerste keer puk voor t kindje in mijn buik en 2e keer puk 2
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Niemand wist het bij l...deze keer ook niemand. Vind ook niet leuk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Nee, bij ons weet niemand het.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Nee, al hebben we bij de jongste de naam (of namen het zijn er 2) wel aan sommige mensen die heel dichtbij staan verteld.
Maar bij de andere niet.
In Amerika bv is het wel meer gebruikelijk om de naam al te vertellen als je zwanger bent.
Maar bij de andere niet.
In Amerika bv is het wel meer gebruikelijk om de naam al te vertellen als je zwanger bent.
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?
» Alles verteld?
» Nav Je kind verteld dat hij/ zij homo is
» Hoe hebben jullie het verteld?
» N.a.v. Hoe hebben jullie verteld dat je zwanger was?
» Alles verteld?
» Nav Je kind verteld dat hij/ zij homo is
» Hoe hebben jullie het verteld?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: