Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij de naam verteld?

+73
Muus
koNijntje
Mysterious
Paper Crown
Alex
Floor
June
Bimbam
RYW
Marin
Juutjepetuutje
Earane
kwak
Shisha
Susan
M-G
Snoes
Erza Scarlet
Pompoen
Caroow
mzcharlotte
Mida4you
Burn
mama-van-6
Flower_L
Bloempjuh23
nillis
SarahKey
mezzoforte
L!ND@
Roodkapje
CCC
ProudMom
Shy
Ella
Teddyaapje
_Jet
Monnie
-Belle-
Highway
Theezakje13
diddie
Pien
Aimee
Twellie
Bruintje Beer
smooch
PiP
meisje
Tiara
Mamsie
Coco
Jade
-Ieniemienie-
Lonely Goatherd
Lejow
Amber-
Flip Fluitketel
Parel
Happydobby
Annie24
PapillonRose
Fearie
Puggle
LDJ
Slakje
Muppetje
M@niek
Darius
Liadan
Viva
Tania
Linda
77 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:42

Mijn nichtje wist al van jongs af aan hoe ze haar dochter zou gaan noemen en dat wist ook iedereen van haar. Toen ze allang volwassen was zei haar beste vriendin opeens: 'Weet je hoe ik mijn tweede dochter ga noemen?' Die naam dus. Haar vriendin was op dat moment niet eens zwanger en uiteindelijk werd de eerste dochter van mijn nichtje zelfs eerder geboren dan de tweede dochter van die vriendin, maar ze heeft die naam toch 'afgestaan'. Ik heb haar voor gek verklaard, maar zij is dan zo dat als ze weet dat een ander het ook wil, al was ze er zelf duizend jaar eerder mee, ze het zelf dus niet meer wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  RYW zo 28 okt 2012 - 22:47

Susan schreef:Mijn nichtje wist al van jongs af aan hoe ze haar dochter zou gaan noemen en dat wist ook iedereen van haar. Toen ze allang volwassen was zei haar beste vriendin opeens: 'Weet je hoe ik mijn tweede dochter ga noemen?' Die naam dus. Haar vriendin was op dat moment niet eens zwanger en uiteindelijk werd de eerste dochter van mijn nichtje zelfs eerder geboren dan de tweede dochter van die vriendin, maar ze heeft die naam toch 'afgestaan'. Ik heb haar voor gek verklaard, maar zij is dan zo dat als ze weet dat een ander het ook wil, al was ze er zelf duizend jaar eerder mee, ze het zelf dus niet meer wil.

:shock: Wat een nare streek, zeg... Ik neem aan dat die beste vriendin ook al heel lang wist dat je nichtje heel graag die naam wilde? Ik zou het ook raar vinden om bij die beste vriendin te komen, die dan een dochter heeft met de naam die je eigen kind eigenlijk gehad had moeten hebben.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Susan zo 28 okt 2012 - 22:52

RYW schreef:

:shock: Wat een nare streek, zeg... Ik neem aan dat die beste vriendin ook al heel lang wist dat je nichtje heel graag die naam wilde? Ik zou het ook raar vinden om bij die beste vriendin te komen, die dan een dochter heeft met de naam die je eigen kind eigenlijk gehad had moeten hebben.

Ik vond het ook raar, ik weet haast wel zeker dat die vriendin dat wist, want mijn nichtje was er heel open over en er zat ook een logica achter met vernoeming en zo. Ik had dus mooi zelf die naam gekozen, ze was nota bene eerder bevallen, maar goed, ze is nu gelukkig ook blij met de naam die haar dochter heeft. Maar ik snapte toen niet dat ze tijdens dat gesprek niet al zei: 'Maar je weet toch dat dat de naam is die ik al mijn hele leven in mijn hoofd heb?'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Bimbam ma 29 okt 2012 - 0:30

Mistery-Girl schreef:Mijn moeder heeft de naam geraden toen ik 3 maanden zwanger was.
Anders had ze het ook wel te horen gekregen want ze werd helaas ernstig ziek en is inmiddels overleden dus zal haar kleinzoon niet meemaken. Ze heeft de naam wel goed geheim gehouden want mijn vader was erg verrast (maar ook blij) om te horen dat mijn moeder de naam wel wist. Verder weet niemand de naam en heeft mijn broer hem inmiddels tot bon bon gedoopt (omdat ik gek ben op bon bons sinds ik zwanger ben)

Herkenbaar, mijn moeder was ook ernstig ziek en is inmiddels ook overleden. Ik heb haar 1 of 2 dagen voor haar overlijden de naam verteld (ze was tot op het laatst nog helder dus ze heeft het gelukkig heel bewust meegekregen). Mijn vader en zusje zaten daar ook bij dus die weten de naam ook, verder weet niemand het.
Ik vind het heel fijn dat ik mijn moeder de naam nog heb kunnen vertellen. Ze vond het een hele mooie naam, ik vond het ook heel fijn om dat nog van haar te horen. I love you
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Caroow ma 29 okt 2012 - 0:38

Wat een nare ervaring Mystery-girl en bimbam! Gelukkig hebben jullie de naam nog wel kunnen vertellen.

Heel veel mensen hebben als argument om de naam niet te vertellen dat het dan geen verassing meer is, maar dat is ook niet het idee achter de baby. Vriend en ik lagen niet in bed met het idee "laten we de familie eens verassen" smile .

Ik denk dat ik het toch rond de feestdagen maar aan schoonzusje ga vertellen, de naam van haar dochter wist ik ook een paar maanden voor de geboorte al. Als mijn moeder wil wil ik het ook aan haar vertellen, maar dat mag ze zelf weten.

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Susan ma 29 okt 2012 - 0:46

Caroow schreef:Wat een nare ervaring Mystery-girl en bimbam! Gelukkig hebben jullie de naam nog wel kunnen vertellen.

Heel veel mensen hebben als argument om de naam niet te vertellen dat het dan geen verassing meer is, maar dat is ook niet het idee achter de baby. Vriend en ik lagen niet in bed met het idee "laten we de familie eens verassen" smile .

Ik denk dat ik het toch rond de feestdagen maar aan schoonzusje ga vertellen, de naam van haar dochter wist ik ook een paar maanden voor de geboorte al. Als mijn moeder wil wil ik het ook aan haar vertellen, maar dat mag ze zelf weten.


Very Happy
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  June ma 29 okt 2012 - 0:50

Als je een naam niet weet en je krijgt hem wel te horen, dan is dat dus een soort verrassing. Maar als je hem al hoort voor de baby geboren wordt, dan word je toch gewoon op een ander moment verrast. Dat verandert op zich toch niets aan of het wel of geen verrassing is?
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Floor ma 29 okt 2012 - 1:15

Of je de naam wel of niet verteld is denk ik het zelfde als als je het geslacht weet of je dat wel of niet verteld.
Wij wisten het geslacht ook niet dus vertelden ook niet welke namen we in gedachten hadden, sowieso hebben wij zelfs t/m de week van de bevalling uitvoerig besproken welke namen en bij de jongensnaam bleven we tussen 2 twijfelen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Alex ma 29 okt 2012 - 1:19

Wij hebben het aan niemand verteld, daar zag ik nou niet bepaald de meerwaarde van in. Ik snap ook niet zo goed waarom je het zou vertellen voor je kind geboren is, maar dat is een keuze. Niet de mijne in ieder geval.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Paper Crown ma 29 okt 2012 - 1:23

Ik zal wel dikke vette last hebben van mijn hormonen maar ik heb dus net even een potje zitten janken om de verhalen van Bimbam en Mistery-girl.. Lijkt me zo erg.. Iemand verliezen die zo dichtbij staat en dan ook nog zwanger zijn. Bah, mijn hart breekt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Mysterious ma 29 okt 2012 - 6:34

er zijn wel een paar mensen die de naam weten. mijn man heeft zich ook.al een paar keer versprongen maar ik vind het niet er. ik ga het niet van de daken roepen maar het hoeft van mij ook niet per se een geheim te blijven
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  koNijntje ma 29 okt 2012 - 6:52

we hebben de naam niet verteld, maar we wisten ook het geslacht niet van tevoren.
na de bevalling hebben we de meisjesnaam ook niet verteld aan mensen, die willen we misschien nog gebruiken als we een meisje krijgen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Muus ma 29 okt 2012 - 6:56

Bij mijn dochter wist iedereen het, achteraf echt niet leuk! Mensen gingen zich ermee bemoeien en drongen hun mening op.

Nu weet alleen mijn schoonzus het, maar dit komt omdat we tegelijk zwanger waren en we op een avond erachter kwamen dat we dezelfde naam hadden voor onze zoons. Inmiddels is ze al bevallen en gaven we de hint dat ze naar mijn man zijn smaak moest kijken voor onze nieuwe naam, binnen 2 tellen had ze het geraden Laughing

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  mii_joyce ma 29 okt 2012 - 7:54

Als ik ooit zwanger raak zou ik zowel naam als geslacht voor mezelf houden.
O.a. om nog van naam te kunnen wisselen en stél dat het geslacht toch niet klopt...

Alleen eventueel als ik met m'n beste vriendin/familielid zwanger zou zijn om te kijken of we niet dezelfde naam willen..

Ik vind het gewoon leuker om het als verrassing te houden smile
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 8:58

Ik heb de namen die ik/wij willen wel eens laten vallen bij mijn ouders.. Vooral de jongensnaam weten zij wel.. Maar ze denken dat ik een type ben die nog wel 100x veranderd en ik kan ook niet met 100% zekerheid zeggen dat ik het over een jaar of 4/5 nog leuk vind. (tegen die tijd willen wij eens aan kinderen denken Wink ).

Mijn neefje (tweede zoon van mijn zus) heeft ook een naam die bij ons heel hoog op het lijstje stond. Ik weet alleen niet of ze dat wist.. Jammer genoeg vallen de verbasteringen op die naam dus ook af. Mijn neefje heet N.athan en wij vonden N.athaniel of J.onathan leuk.. Maarja dat kan dus niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Shisha ma 29 okt 2012 - 9:01

Punk'd die twee namen die je noemt stonden ook bij mij op het lijstje maar mijn man vondt ze niet leuk. Evil or Very Mad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Printje ma 29 okt 2012 - 9:02

Ik heb trouwens wel gewoon aan iedereen verteld wat de jongensnaam geweest was, mocht dit kindje een jongetje zijn geweest.

Ik heb er verder geen problemen mee om het te vertellen, we doen het niet maar vooral omdat het niet gebruikelijk is maar eigenlijk zou het me niet uitmaken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Gast ma 29 okt 2012 - 9:07

Shisha schreef:Punk'd die twee namen die je noemt stonden ook bij mij op het lijstje maar mijn man vondt ze niet leuk. Evil or Very Mad

Jammer! Ik ben echt fan van 'oude' Engels uitgesproken namen. (Of bijbelse namen, weet ik veel hoe je het noemt :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  piene1983 ma 29 okt 2012 - 9:10

Bij ons wist niemand hoe we ons zoontje gingen noemen. Mijn vader dacht dat hij het wist omdat hij onze proefdruk voor het kaartje moest controleren, op dat moment waren dat ook dé namen. Twee weken voor ik beviel toch de naam nog veranderd, ineens paste de naam niet meer bij mijn gevoel. Mijn vader was opgelucht, hij vond de namen niet leuk. In onze omgeving was onlangs iemand die de naam wel vertelde, ik vond dat echt niet zo leuk. Je weet dan al wat het geslacht is en dan ook al de naam, gek eigenlijk dat dat niet leuk was want de grootste surprise is toch wel hoe het kindje eruit ziet etc. maar toch vond ik het gek.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Raven ma 29 okt 2012 - 9:16

Bij ons weet alleen mijn moeder het geslacht. En de naam weet niemand natuurlijk die gaan we ook niet vertellen.
Het geslacht misschien wel, maar dan ben ik bang dat sommige misschien de naam raden... En ik heb helaas geen pokerface
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Shisha ma 29 okt 2012 - 9:42

Punk'd schreef:
Shisha schreef:Punk'd die twee namen die je noemt stonden ook bij mij op het lijstje maar mijn man vondt ze niet leuk. Evil or Very Mad

Jammer! Ik ben echt fan van 'oude' Engels uitgesproken namen. (Of bijbelse namen, weet ik veel hoe je het noemt :P )

Ja echt balen. Ik vind Olivia bijvoorbeeld ook erg mooi maar hij vindt het echt verschrikkelijk. :nopompom:
Bijbelse namen vind ik vaak ook mooi. Mijn man is juist meer van de korte stoere namen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  M-G ma 29 okt 2012 - 10:56

Bimbam schreef:
Mistery-Girl schreef:Mijn moeder heeft de naam geraden toen ik 3 maanden zwanger was.
Anders had ze het ook wel te horen gekregen want ze werd helaas ernstig ziek en is inmiddels overleden dus zal haar kleinzoon niet meemaken. Ze heeft de naam wel goed geheim gehouden want mijn vader was erg verrast (maar ook blij) om te horen dat mijn moeder de naam wel wist. Verder weet niemand de naam en heeft mijn broer hem inmiddels tot bon bon gedoopt (omdat ik gek ben op bon bons sinds ik zwanger ben)

Herkenbaar, mijn moeder was ook ernstig ziek en is inmiddels ook overleden. Ik heb haar 1 of 2 dagen voor haar overlijden de naam verteld (ze was tot op het laatst nog helder dus ze heeft het gelukkig heel bewust meegekregen). Mijn vader en zusje zaten daar ook bij dus die weten de naam ook, verder weet niemand het.
Ik vind het heel fijn dat ik mijn moeder de naam nog heb kunnen vertellen. Ze vond het een hele mooie naam, ik vond het ook heel fijn om dat nog van haar te horen. I love you


Fijn dat je de naam nog hebt kunnen delen en ze nog helder was. Die bevestiging dat ze de naam ook mooi vind, vond ik inderdaad ook erg prettig om nog te horen van haar.
Zelf heb ik alles wat ik nog met haar heb mogen delen over de zwangerschap als een extraatje ervaren. Ondanks dat het natuurlijk verschrikkelijk is dat ze er niet meer is, heb ik er wel vrede mee, ik hoop voor jou dat jij dat ook hebt en toch nog kunt genieten van je zwangerschap! Dat had ze ongetwijfeld hebben gewild.




Alle meisjesnamen die we hadden zijn trouwens wel allang over tafel gegaan op het werk, in de familie, vrienden bij omdat iedereen weet dat het een jongetje wordt. Ook de jongensnamen die het net niet zijn geworden heb ik wel verteld aan een aantal mensen maar DE naam krijgt verder niemand te horen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij de naam verteld? - Pagina 5 Empty Re: Heb jij de naam verteld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum