Handige kook trucjes!
+20
Lady Starstruck
Toet
Jerry
Minx
ExpressoB
Sushi
Ibbeltje
PeperMunt
tuttebel
Rush
Cow
Mizz_S
Mamsie
Sterre
SoGood
Atelier Madame
Caroow
Aimee
Poubelle
Ooh La La!
24 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Handige kook trucjes!
hahaha bij mij hoeft de saus niet aan de pasta te plakken dus was me er niet eens van bewust haha
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
_Jackie schreef:Olie bij het water in zorgt er niet voor dat je pasta niet plakt, je kut eventueel na het komen wel een klein scheutje toevoegen of alleen wat van het kookvocht laten zitten en dit dan doorschudden.
Werkt wel hoor, beetje afhankelijk van of je roert, anders blijft olie er gewoon op liggen. Maar pasta koken zonder roeren is helemaal fout!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Shoesdontlie schreef:Mijn tip is: koop een paar scharen om in plaats van te snijden, te knippen. Ik knip vlees, brood, stokbrood bijv.
Ik knip mijn pizza ook altijd. dat is zoveel makkelijker dan met een gewoon mes of pizzames.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
tuttebel schreef:Shoesdontlie schreef:Mijn tip is: koop een paar scharen om in plaats van te snijden, te knippen. Ik knip vlees, brood, stokbrood bijv.
Ik knip mijn pizza ook altijd. dat is zoveel makkelijker dan met een gewoon mes of pizzames.
Pizzames is toch superhandig? Rats rats rats rats en je hebt je puntjes.. Knippen lijkt me echt niet handiger..
Antibes- Ratel
Als je handen naar knoflook ruiken moet je je roestvrij stalen mes onder de kraan houden en dan je handen afspoelen onder de straal water die van dat mes komt.
Dan ruiken je handen niet meer naar knoflook
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
PeperMunt schreef:Als je handen naar knoflook ruiken moet je je roestvrij stalen mes onder de kraan houden en dan je handen afspoelen onder de straal water die van dat mes komt.
Werkt ook bij ui of over een rvspan wrijven met je handen
Gast- Gast
Poison schreef:PeperMunt schreef:Als je handen naar knoflook ruiken moet je je roestvrij stalen mes onder de kraan houden en dan je handen afspoelen onder de straal water die van dat mes komt.
Of gewoon zo'n speciaal 'zeepje' wat daar voor bedoelt is
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja, die dingen zijn echt de uitvindig van de eeuw!Marin schreef:Poison schreef:PeperMunt schreef:Als je handen naar knoflook ruiken moet je je roestvrij stalen mes onder de kraan houden en dan je handen afspoelen onder de straal water die van dat mes komt.
Gast- Gast
Weet je dat er hier eentje ligt, en ik 'm nooit gebruik..
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Poison schreef:PeperMunt schreef:Als je handen naar knoflook ruiken moet je je roestvrij stalen mes onder de kraan houden en dan je handen afspoelen onder de straal water die van dat mes komt.
Ja maar die heb je dan dus niet meer nodig
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
Ik thuis eigenlijk ook nooit, maar als ik aan het werk was wel. Anders mocht ik niet in de buurt van mijn vriend komen, haha!Marin schreef:Weet je dat er hier eentje ligt, en ik 'm nooit gebruik..
Gast- Gast
Haha ja gezien de messen hier vlijmscherp zijn en ik de helft niet eens mag gebruiken van m'n vriend, denk ik dat ik me niet aan die messen ga wagen met handen afvegen om die geur kwijt te raken. RVS pannen zouden wel kunnen. Maar ik vind 't eigenlijk altijd wel lekker ruiken
Marin- Lady Post-a-lot
_Jackie schreef:Olie bij het water in zorgt er niet voor dat je pasta niet plakt, je kut eventueel na het komen wel een klein scheutje toevoegen of alleen wat van het kookvocht laten zitten en dit dan doorschudden.
Oh my
Waar zat jij met je hoofd tijdens deze post
Gast- Gast
Reva schreef:_Jackie schreef:Olie bij het water in zorgt er niet voor dat je pasta niet plakt, je kut eventueel na het komen wel een klein scheutje toevoegen of alleen wat van het kookvocht laten zitten en dit dan doorschudden.
Oh my
Gast- Gast
Smikkell schreef:Reva schreef:_Jackie schreef:Olie bij het water in zorgt er niet voor dat je pasta niet plakt, je kut eventueel na het komen wel een klein scheutje toevoegen of alleen wat van het kookvocht laten zitten en dit dan doorschudden.
Oh my
Hahaha
Gast- Gast
WhahahahahaReva schreef:_Jackie schreef:Olie bij het water in zorgt er niet voor dat je pasta niet plakt, je kut eventueel na het komen wel een klein scheutje toevoegen of alleen wat van het kookvocht laten zitten en dit dan doorschudden.
Oh my
Gast- Gast
Antibes schreef:tuttebel schreef:Shoesdontlie schreef:Mijn tip is: koop een paar scharen om in plaats van te snijden, te knippen. Ik knip vlees, brood, stokbrood bijv.
Pizzames is toch superhandig? Rats rats rats rats en je hebt je puntjes.. Knippen lijkt me echt niet handiger..
Dan weet ik niet wat voor pizza's jij hebt, maar die van mij zijn meestal vrij hard dat ik dat met flink wat kracht doorheen moet komen. Wat dat betreft vind ik een schaar dan een stuk handiger.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
tuttebel schreef:Antibes schreef:tuttebel schreef:Shoesdontlie schreef:Mijn tip is: koop een paar scharen om in plaats van te snijden, te knippen. Ik knip vlees, brood, stokbrood bijv.
Dan weet ik niet wat voor pizza's jij hebt, maar die van mij zijn meestal vrij hard dat ik dat met flink wat kracht doorheen moet komen. Wat dat betreft vind ik een schaar dan een stuk handiger.
Nou met zo'n pizzames/roller gaat het vrij makkelijk hier.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:tuttebel schreef:Antibes schreef:tuttebel schreef:Shoesdontlie schreef:Mijn tip is: koop een paar scharen om in plaats van te snijden, te knippen. Ik knip vlees, brood, stokbrood bijv.
Nou met zo'n pizzames/roller gaat het vrij makkelijk hier.
Hier ook. En wat voor pizza's, allerlei. Zelfgemaakt, besteld, dr. Oetker, big Americains.
Nog nooit problemen gehad, misschien is jouw pizzames gewoon bot?
Antibes- Ratel
Scherpe messen zijn altijd handig, maar met uien helemaal. Als je met een bot mes uien snijdt, beschadig je de cellen, waar de sappen uitkomen en dan krijg je traanogen. Als je 't met een goed scherp mes doet, komt er minder sap vrij.
Enn tot zover mijn tips
Enn tot zover mijn tips
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Als je een pan hebt die na het koken helemaal is aangekoekt, moet je in deze pan wat afwasmiddel en water doen en dan op het gasfornuis laten koken. De korsten vallen en dan gelijk af.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Lady Starstruck schreef:Als je een pan hebt die na het koken helemaal is aangekoekt, moet je in deze pan wat afwasmiddel en water doen en dan op het gasfornuis laten koken. De korsten vallen en dan gelijk af.
Of met wat Soda of Biotex, werkt ook heel erg goed!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Superleuk topic!
Pollepel op pan met kokend water leggen werkt volgens mij echt, mijn pannen koken niet meer over.
Champignons snijd ik inderdaad met een eiersnijder, ideaal!
Ik heb verder zo snel geen tips geloof ik...
Pollepel op pan met kokend water leggen werkt volgens mij echt, mijn pannen koken niet meer over.
Champignons snijd ik inderdaad met een eiersnijder, ideaal!
Ik heb verder zo snel geen tips geloof ik...
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Jerry schreef:Doe jij niet aan gescheiden afval?
Met zout in je water kookt t sneller
Met zout in je water bij t koken van een ei voorkom je dat ie leegloopt als ie barst
Ik heb hier ook geen gescheiden afval. 2 containers voor zoveel bewoners
Nou mijn ei barst alsnog ook al zit er zout bij haha.
Zout bij je eten doen bijv boontjes of aardappels als het kookt, zou ik afraden zo slecht al dat zout.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Sogood schreef:Pixie schreef:Ik las deze op 9gag:
Leg een pollepel op je pan als je water kookt, dan kookt het niet over.
Ja, en het helpt nog ook!
nog nooit geprobeerd maar dan heb je gewoon teveel water gebruikt haha of staat het te hoog op
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Trucjes bij de d,t en dt
» als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?
» Kook kluns!
» Mislukte kook creaties?
» Wat kook jij voor bezoek?
» als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?
» Kook kluns!
» Mislukte kook creaties?
» Wat kook jij voor bezoek?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: