Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kook jij voor bezoek?

+12
minoessepoes
Sjaantje
Aziraphale
bolus26
litllejoy
Dolphinne
Zonnetje
Bay
Inge
Nora
silly-one
sonly
16 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 4:30

Als je bezoek krijgt, wat kook je dan zoal voor je gasten? Vertel!

Ik krijg morgen een vriendin te eten, en wil haar iets erg lekkers voorschotelen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  sonly di 13 sep 2011 - 4:41

M'n broertje komt morgen eten en dan eten we waarschijnlijk saté ajam (zelf gemaakt in de marinade etc) & rijst. Meestal ga ik met hem naar de chinees Embarassed
Als een van m'n nichtjes ofzo komt eten maken we vaak iets van gebakken aardappels en wortels oid met een vleesje. gewoon simpel, normaal.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  silly-one di 13 sep 2011 - 4:49

Ligt er een beetje aan wie er komt en waar ik zin in heb.
Vorige week kwam er iemand eten omdat we nog wat moesten evalueren van het introweekend. Toen kreeg hij gewoon Beef Shanghai ( knorr). Ik had totaal geen zin om te koken.
Met de 4 daagse is een vriendin gekomen en toen hebben we één avond Indische gegeten en de andere avond hadden we geen zin om te koken dus hebben we maar zelf hamburgers gemaakt ( van gehakt).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Nora di 13 sep 2011 - 5:20

Ik maak dan vaak ovenschotels zodat ik niet in de keuken sta als er bezoek is.
Bv mexicaanse ovenschotel ofzo.
Als er mensen komen die ik beter ken dan ben ik nog wel eens fan van buritos.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Inge di 13 sep 2011 - 5:29

Verschillend... Maar ik vind het leuk om in de keuken te staan en lekker bezig te zijn.

Indische rijsttafel vind ik erg leuk om te maken, maar veel werk.

Indische kip met rijst, komkommersalade en stukjes komkommer

Pittige sperzieboonschotel met rijst en komkommersalade

Een curry

Ovenschotel

Lasagna

Verschillende pasta's en verschillende pastasauzen

Wraps met kip, biefstuk en gehakt en dan bakjes met groente, saus, kaas etc zodat ieder zelf zijn wrap kan vullen

Afgelopen vrijdag heb ik een heeeerlijk toetje gemaakt

http://cookgeeks.wordpress.com/2009/12/21/gevaarlijk-lekker-toetje-jamies-semifreddo-praline/
(en dan nog extra met stukjes witte en melkchocola erdoor)

Of ik maak als toetje warme chocoladetaartjes
(http://www.bangersisters.nl/vrije-tijd/smulhoekje/item/2324-warme-chocolade-taartjes)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Bay di 13 sep 2011 - 6:30

Wat ik en mijn gasten lekker vinden is:
pasta met zalm (of gerookte kip reepjes) wat pesto erdoorheen, courgette, rucola evtentueel nog wat kleine tomaatjes en geraspte kaas. Erg lekker en snel klaar.

Of risotto met doperwten en courgette ook erg lekker en snel klaar.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Zonnetje di 13 sep 2011 - 7:15

Ik vind ovenschotels ook vaak heel handig als er mensen komen eten. Verder kook ik soms uitgebreid, bijvoorbeeld tapas of een maaltijd met meerdere groenten, aardappelkroketjes en wat specialer vlees wat we normaal niet zo vaak eten met een sausje. Maar het kan ook gewoon een pasta bolognese of bami zijn, net waar ik zin in heb, hoeveel tijd ik heb en hoe het uitkomt.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:20

Meestal macaroni, spaghetti, nasi of bami. Dat lusten de meeste mensen altijd wel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 9:39

Als ik mensen op bezoek krijg om te eten, en dat komt gelukkig niet te vaak voor, dan hebben ze een eigen wensenlijstje. Op nr. 1 staat Bami a la Maura, recept gestolen van vaders.

Mie van Honig, groentepakket incl. spaanse peper, Nasi Speciaal mix van Honig, ketjap, champignons, extra tauget en vader maakt het met runderpoulet, zelf vind ik half om half gehakt lekkerder (en vrienden ook).

Groentesoep a la Maura, recept gestolen van vaders, doet het samen met stokbrood ook goed.

Pan water opzetten met water, laurierblad, mergpijp, scheut ketjap en peper. Gehaktballen draaien. Gehaktballen en rundvlees toevoegen aan het water. Laten koken voor een paar uur. Vuur uitzetten. Nacht laten trekken. Volgende dag met honig groentesoep en goedkope vorm van mix voor groentesoep, boerensoepgroente afmaken. Lekker pruttelen. En dan serveren met stokbrood en kruidenboter. Mjam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Dolphinne di 13 sep 2011 - 10:28

Ik maak dan regelmatig Penne met als saus erbij: coburger (rauwe) ham in stukjes, (rode) ui, pastasaus en cherrytomaatjes.
Of Nasi (zoals mn moeder hem ook altijd maakt). Kruiden van conimex. 2/3 frikandellen ipv varkensvlees, ui en prei erdoor. En Wijko satesaus.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  litllejoy di 13 sep 2011 - 21:10

Als er vriendinnen komen eten maken we vaak iets met z'n allen, bijvoorbeeld lasagne/ een pasta die we nog niet eerder hebben geprobeerd/ nasi met een sate'tje en gebakken ei, etc. Vooral gerechten die we niet vaak eten omdat we alleen wonen en anders zo veel over hebben.

Aantal keer paar jaar doen we ook op de bakplaat/ gourmet bij iemand thuis en toevallig laatst zijn er een stel vriendinnen bij mij pannekoekjes wezen bakken op zo'n speciale plaat daarvoor.

1 vriendin van mij komt eigenlijk iedere week wel een keer eten en dan maken we omstebeurt iets. Dus de ene keer is dat gewoon een nederlands gerecht van gekookte aardappelen met een gehaktbal en bloemkool en de andere keer eten we kipfilet met rijst in een sausje, etc.

Als bijvoorbeeld mijn ouders komen eten maak ik wel wat extra's, bijvoorbeeld varkenshaasje uit de oven met stoofpeertjes en gebakken aardappelen.

Een grote pan soep maak ook nog wel eens als ik weet dat ik bezoek krijg.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  bolus26 di 13 sep 2011 - 21:57

zelfgemaakte kibbeling,tapas of een ovenschotel o.i.d-
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Aziraphale vr 16 sep 2011 - 2:57

Ik maak dan meestal iets van een voorafje (zelfgemaakte of gekochte soep, of gamba's in tomatenfrita met gemengde rucola salade of bijv. stokbrood met iets lekkers erop). De hoofdgerechten verschillen, maar ik kook altijd met vis of vegetarisch. Bijv. een lekkere groentelasagna, quiche, pastagerecht, gadogado, aardappeltjes uit de oven met een zelfgemaakte salade als bijgerecht (mits het bij het hoofdgerecht past). Als de gasten nog plek hebben dan ook een toetje smile. Bijvoorbeeld broodpudding in een klein ovenpannetje of een open bladerdeegtaartje met peer en wat ijs ernaast. In de herfst/winter doet mijn perenbol gevuld met amandelspijs in warme vanillesaus het goed Cool
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 4:12

Perenbol, ik wil graag het recept!

Het is uiteindelijk Lasagnette geworden en ik had cake gebakken als toetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 5:10

Ik ben op bezoek en krijg nu taco's :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Sjaantje vr 16 sep 2011 - 5:20

Maura schreef:Groentesoep a la Maura, recept gestolen van vaders, doet het samen met stokbrood ook goed.

Potverdikkie... ik herinner me ineens dat ik die soep voorgeschoteld zou krijgen! Moet ik tóch nog maar een keertje langskomen Very Happy

Ik krijg eigenlijk nooit bezoek dus kook amper voor anderen. Ja ik kook wel eens voor zus, zwager en nichtje maar da's gewone normale pot want dat is geen 'bezoek'.

Maar ik ben dan ook geen keukenprinses. Heb nu sinds 7 jaar de beschikking over een keramische kookplaat en ik kan er nog steeds niet mee overweg Embarassed
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  minoessepoes za 17 sep 2011 - 2:52

Wij hebben wekelijks wel mee eters, gister toevallig nog. Als iemand rond een uur of zes binnen komt lopen dan vraag ik of ze willen blijven eten. Maar dan is het dus wel wat al op de planning stond. Gister was dat dus kip gekruid met giros kruiden, lente- ui, lollo bianco sla, rode paprika, magere kwark gemengd met knoflook en peper en zout en volkoren pitaboordjes.
Ik heb gewoon wat meer kip uit de diepvries gehaald en alle broodjes opgebakken terwijl ik anders de helft maar in de oven had gedaan. Onze bezoeker vond het heel lekker trouwens, hij heeft 3 1/2 broodje op, dus het zal hem wel gesmaakt hebben haha

Ik kook meestal wel redelijk uitgebreid dus ik maak niet veel onderscheid of er wel of geen bezoek is. Soms kook ik wat uitgebreider zoals laatst een keer tapas, soms maak ik wat makkelijks zoals een ovenschotel, maar doorgaans is het gewoon iets wat we elke andere dag ook hadden kunnen eten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Aziraphale za 17 sep 2011 - 4:16

Very Happy Warme perenbol recept:

Een rijpe peer schillen, dan met een appelboor een tunneltje maken waarbij je dat achterste 'kontje' en het steeltje meteen wegwerkt.
Amandelspijs in het tunneltje doen. Bladerdeeg om de peer, dit bestrijken met een mengsel van eigeel en suiker. Dan de peer als een appelflap in de oven bakken, op een rooster met bakpapier. Oven op 200 graden en de peer in ongeveer 20/25 minuten bruin bakken.

Zelfbedacht recept, geïnspireerd door een warme perenbol die de V&D ooit verkocht in de wintermaanden.

Recept warme vanillesaus: http://www.druppels.nl/2006/11/05/zelf-vanillesaus-maken/


Laatst aangepast door Aziraphale op za 17 sep 2011 - 8:53; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  SuperGrover za 17 sep 2011 - 4:32

Gelukkig krijg ik alleen medestudenten over de vloer als eters, dus verwachten ze niets meer dan pasta, bami of rijstprutje. Meer kan ik ook niet maken laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Winegum za 17 sep 2011 - 7:42

Ik kook het liefst iets van ovenschotels, dan heb ik er weinig omkijken aan als er bezoek komt. Vind ik wel gezelliger.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  _Lacey_ za 17 sep 2011 - 8:25

Ik vraag vaak aan mijn bezoek wat ze lekker vinden en probeer daar zoveel mogelijk rekening mee te houden.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  *Lookie* zo 18 sep 2011 - 1:34

Vaak een ovenschotel, of soep met een broodje hamburger, of wraps, of iets van vlees met gebakken aardappeltjes en salade, of een wereldgerecht met rijst.
Als toetje heb ik al een paar keer apple crumble met een bolletje kaneelijs gemaakt, viel erg in de smaak!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kook jij voor bezoek? Empty Re: Wat kook jij voor bezoek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum