Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?

+7
Flippin' Bitch
Inge
Novalee
ExpressoB
minoessepoes
Arwyn
Pien
11 plaatsers

Ga naar beneden

als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan? Empty als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?

Bericht  Pien ma 28 feb 2011 - 22:36

de titel zegt eigenlijk genoeg, wat maak jij als je voor 1 persoon moet koken?

edit: het moet wel gezond zijn!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan? Empty Re: als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 22:44

Haha ik kook bijna altijd voor 1 persoon, dus ik kook alles wat ik wil, anders zou ik weinig gevarieerd eten Wink

Maar je kan voor 1 persoon makkelijk aardappel vleesje groente maken. Dan heb je niet zo veel restjes.
Maar ik maak ook vaak genoeg pasta of rijstgerechten, en dan hou ik wat over voor de volgende dag.

Gast
Gast

als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan? Empty Re: als jij voor 1 persoon moet koken, wat kook je dan?

Bericht  Arwyn ma 28 feb 2011 - 22:47

Ik maakt voor mezelf vaak puree met groente en een stukje vlees (deed het vlees dan per stuk in de vriezer), pasta met saus (kan ook prima voor 1 persoon, mij lukte het iig altijd, haha), soep met brood, noodles wokken met wat kipreepjes, half zakje roerbakgroente (helft van 400gr.) en wat saus.. Ik maakt eigenlijk dezelfde dingen als nu, alleen at ik toen geen maaltijden uit pak zeg maar, dus geen lasagne, bobotie, dat soort dingen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 22:52

Alles.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 28 feb 2011 - 23:07

Vaak heb ik dan geen zin om te koken, dus haal ik wat uit de vriezer. Daar zitten altijd wel gezonde restjes in. En dan het liefst dingen die mijn vriend niet lust zoals wortelstamp, boerenkool enz.

Maar ik kook ook weleens gewoon dan schil ik vaak een paar aardappels die ik bak met een uitje, spekjes of blokjes kipfilet en dan gooi ik er wat groenten paprika/tomaat/courgette dat soort dingen bij in de pan, wat paprika poeder erover en wat zout en het is lekker op smaak, lekker makkelijk en lekker weinig afwas!

In de zomer maak ik vaak een salade voor mezelf.
Maar het is dan dus vaak wel makkelijk! Als is elke dag alleen zou eten zou ik denk ik wel wat beter mijn best doen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  ExpressoB di 1 maa 2011 - 4:46

laatste tijd eet ik veel vis met aardappel puree erbij

vanavond maak ik macaroni, dan kan ik er 2 a 3 keer van eten.. Vries ook altijd 1stukje kip of een deel gehakt in
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Pien di 1 maa 2011 - 4:59

de reden dat ik deze vraag stelde is dat ik nooit verder kom als een prutje wokken. ik hoef bijna nooit alleen te eten, moest ik dat eerder wel dan at ik vaak gewoon een pizza of patatje. nu ik zwanger ben wil ik wel echt elke dag een ruime hoeveelheid groente binnen krijgen en kan ik niet meer zo goed tegen vet.

vanvond is het dus weer zover dat ik alleen moet eten en dat word de komende 2 weken nog 3 keer het geval! ik heb voor vanavond maar weer een ouderwets wokprutje. ik stoom dan een winterpeen, een handjevol sperciebonen, wat bloemkool en brocolii 5 minuutjes voor. (groente bij elkaar ongeveer 400gram) vervolgens kook ik aardappels 10 minuutjes voor, doe er meestal 3 in partjes gesneden door en doe vervolgens alles samen in de wok. vind het altijd lekker maar het is altijd hetzelfde. eet er meestal geen vlees bij, omdat we alle vlees per twee in de vriezer hebben, maar mis het ook niet echt. heel soms heb ik nog wat magere spekreepjes, die bak ik dan eerst even uit en doe iker dan tussendoor.

ga vrijdag maar een pasta'tje maken, zorg dat ik dan wel even wat garnalen in huis heb. dat vind mn man vies door de pasta maar ik heerlijk! voor de andere keren verzin ik dan wel weer wat...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:22

Als ik alleen moet eten ga ik meestal naae m`n ouders toe :p maar ik maak zelf dan meestal macaroni met kaassaus (kaassaus zelf maken) want m`n vriend lust dit niet) verder wok ik dan ook wel eens of eet ik een soepje met brood.

Gast
Gast

Bericht  Novalee di 1 maa 2011 - 23:31

Eigenlijk maak ik vanalles, maar vaak wel dingen die lekker makkelijk zijn. Uiteindelijk wordt het, eerlijk gezegd, vaak couscous. Dit is letterlijk in een paar minuutjes klaar en kun je met veel soorten groente en vlees combineren, of een lauw-warme salade van maken met bijvoorbeeld gebroken sperziebonen, rode ui, kappertjes, zongedroogde tomaat en blokjes feta.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Inge wo 2 maa 2011 - 0:51

Ik kook bijna nooit voor mijzelf alleen maar mocht dat zo zijn dan is het:
- wokgroente met rundergehakt of kipfilet en zilvervliesrijst en eventueel een zelfgemaakt sausje erdoor
- wokgroente met rundergehakt en macaroni + zelfgemaakt sausje
- aardappeltjes uit de oven of ovenfriet met sla
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flippin' Bitch ma 7 maa 2011 - 10:35

Ik kook bijna altijd voor 1 persoon. Ik moet wel zeggen dat ik van dingen als chilli con carne, quiche, pastasaus, roerbak/ketjap dingen veel maak en dat in porties invries, lekker makkelijk. Ik haal eigenlijk nooit kant-en-klaar voedsel. Het enige waar ik eigenlijk van baal is dat je niet een heel klein beetje sla kunt kopen, dan moet ik meteen 3 dagen sla eten :S
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  sonly ma 7 maa 2011 - 10:52

Alles eigenlijk wel... Gewoon iets minder maken van alles!
Rijst ofzo kook ik vaak wel veel in een keer en vries het dan in, maar ingevroren pasta vind ik dan weer niet lekker, dus dat kook ik wel per keer..
Aardappels doe ik meestal een stuk of 3, spinazie doe ik met deelblokjes, wortels is ook heel makkelijk te verdelen voor 1 persoon (vers dan) etc.

Laatst aangepast door sonly op ma 7 maa 2011 - 10:54; in totaal 1 keer bewerkt
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  May ma 7 maa 2011 - 10:54

Flippin' Bitch schreef: Het enige waar ik eigenlijk van baal is dat je niet een heel klein beetje sla kunt kopen, dan moet ik meteen 3 dagen sla eten :S

Hier hebben we gewoon kleine zakjes sla van 200 gram.

Ik eet trouwens ook van alles als ik alleen eet. Wat ik over hou vries ik weer in.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Beachgirl ma 7 maa 2011 - 11:03

Flippin' Bitch schreef:Ik kook bijna altijd voor 1 persoon. Ik moet wel zeggen dat ik van dingen als chilli con carne, quiche, pastasaus, roerbak/ketjap dingen veel maak en dat in porties invries, lekker makkelijk. Ik haal eigenlijk nooit kant-en-klaar voedsel. Het enige waar ik eigenlijk van baal is dat je niet een heel klein beetje sla kunt kopen, dan moet ik meteen 3 dagen sla eten :S

+1

Ik kook ook vaak gewoon voor 2/3 personen, en eet dan 2 dagen hetzelfde, of ik vries een portie in.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Caro ma 7 maa 2011 - 22:13

Ik kookte heel vaak alleen voor mezelf. En dan hield ik er nooit rekening mee dat het maar voor een persoon was eigenlijk... Oftewel: ik deed niks anders dan ik voor meerderen moest koken.

Als mijn man nu weg is, dan maak ik meestal iets dat hij niet lekker vindt. Mijn favoriet is dan paprika in stukjes, ui en courgette. Dit in de pan mikken, hier kruiden aantoevoegen zoals chili kruiden, curry en paprikepoeder (soms beetje djinten). Dat wok ik in een pan en ondertussen maak ik verse guacamole. Sowieso een verse avocado, soms met alleen koriander en een halve tomaat, soms kruiden uit een pakje en terwijl de groenten opstaan is de guacamole klaar. Dan op een wrap en opeten maar.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 22:47

Meestal een eenpansgerecht zoals een wokgerecht. Laatst had ik pangasiusfilet met wokgroenten en krieltjes met een ketjap-sesam sausje. Heerlijk was dat !

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: