Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mislukte kook creaties?

+15
SoGood
Mizzie
sanne-84
Rovine
Blond
Jmdb
Zora
minoessepoes
sonly
Minx
Inge
Lady Starstruck
Mizz_S
TukTuk
Jilke
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Mislukte kook creaties?

Bericht  Jilke wo 23 maa 2011 - 7:18

Wie doet er mee met mislukte kookpogingen?
Moet zeggen dat het niet vaak mislukt, maar had vandaag spaghetti carbonara gemaakt, maar het was net alsof iemand het al gegeten had en weer uitgespuugd had. Was een grote vieze derrie geworden haha.
Ook al eens een soort rijstgerecht, met saus, kip en champignons. Alleen teveel water waardoor de rijst en champignons ronddreven letterlijk.

Vertel, jullie?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  TukTuk wo 23 maa 2011 - 7:25

Laatst ook met zelfgemaakte kaassaus voor de spaghetti, was niet te vreten haha!

Overigs, als je eens hebt dat je saus te dun is, gewoon maizene of beetje water met bloem er in, dat papje er bij gooien en het bindt vanzelf!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 7:28

Laatst was m'n moeder eigenwijs en had ze twee stukken Danish Blue kaas in de pastasaus gedaan ipv 1 volgens het recept. Ik vond het wel lekker, maar de rest stond te stuiteren van de kaasschimmel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Mizz_S wo 23 maa 2011 - 9:44

Ik heb een keer de dubbele hoeveelheid water/melk toegevoegd bij lasagne. Dat was net soep, iew!!!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Lady Starstruck wo 23 maa 2011 - 9:56

Ik heb een keer canelloni met ricotta geprobeerd te maken. Ik kon de canelloni in de winkel ten eerste helemaal nergens vinden. Maar ik las dat je dit ook kon doen met opgerold lasagna bladeren. Dat werd een regelrechte ramp. De lasagna bladeren waren vreselijk heet zo heet zelfs dat ik ze niet kon oprollen. En de bladeren braken ook nog eens tijdens het rollen. Toen heb ik de spinazie met ricotta de bladeren en het gehakt bij elkaar gegooit en in de over gedaan. Was stiekem wel erg lekker, maar niet hetgeen wat ik er van had verwacht.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:59

Mizz_S schreef:Ik heb een keer de dubbele hoeveelheid water/melk toegevoegd bij lasagne. Dat was net soep, iew!!!

Haha! En wat er genoemd staat op het pak is al teveel, je moet altijd minimaal 100 ml minder doen. Dus dan moet het echt dun zijn geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Inge wo 23 maa 2011 - 10:34

Toen ik een jaar of 16 was en voor het eerst ging helpen met koken had ik de hoeveelheid water voor macaroni en spaghettikruiden door elkaar gehaald. Dus ik had 1 grote waterige saus Very Happy

Paar maanden geleden patakcurry gebruikt, ik dacht dat ik die had waar je de pot bij het vlees en de groente kon doen en dan laten sudderen. Toen ging ik proeven en bleek ik perongeluk de pot met patak voor marineren gebruikt te hebben, niet te eten dus Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Minx wo 23 maa 2011 - 10:47

haha dat van de lasagnesoep ken ik. Ik ben heel slecht in lasagna maken het is bij mij heel vaak soep. heb ook wel eens kiesche (hoe schrijf je dat?) soep gemaakt. Bij mij is het eerder te dun dan te dik :S
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 11:06

Tja appeltaartje bakken... Ding in de oven.. Alles opgeruimen... "Heee bakje suiker.. ladiedaa.. Huh bakje suiker?"

Snufje zout is niet gewoon 5 sec de zoutpot omgekeerd houden.

Mexiaanse wrapdingies maken... En geitenkaas meenemen ipv geraspte kaas en geen zin hebben om te gaan ruilen.... IEWH!

Ennn nog veel meer maar weet even niks meer Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  sonly wo 23 maa 2011 - 11:46

AngelNyn schreef:Laatst ook met zelfgemaakte kaassaus voor de spaghetti, was niet te vreten haha!

Overigs, als je eens hebt dat je saus te dun is, gewoon maizene of beetje water met bloem er in, dat papje er bij gooien en het bindt vanzelf!

Of groentesausmix van knorr! Doe ik zoiezo standaard door bijv. kerriesaus, zit net wat meer smaak aan dan bloem.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  minoessepoes wo 23 maa 2011 - 19:20

Wij hadden van die witte potjes met kruiden en dan met een gekleurd vakje wat verschilde per kruid. Het paprikapoeder is een beetje rood/bruin en het potje van de kaneel is bruin. Maar de kleuren lijken wel vrij veel op elkaar. Dus heb ik een keer in mijn haast een hele berg kaneel in mijn rijst gerecht gegooid ipv paprikapoeder. Was geen aanrader!!
Ik heb het er nog wel geprobeert uit de scheppen maar je proefte het nog steeds.....
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Zora wo 23 maa 2011 - 19:22

minoessepoes schreef:Wij hadden van die witte potjes met kruiden en dan met een gekleurd vakje wat verschilde per kruid. Het paprikapoeder is een beetje rood/bruin en het potje van de kaneel is bruin. Maar de kleuren lijken wel vrij veel op elkaar. Dus heb ik een keer in mijn haast een hele berg kaneel in mijn rijst gerecht gegooid ipv paprikapoeder. Was geen aanrader!!
Ik heb het er nog wel geprobeert uit de scheppen maar je proefte het nog steeds.....

Jaaa, haha, mij nog nooit gebeurd maar ik kijk altijd wel 10x! Die potjes lijken veel te veel op elkaar...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Jilke wo 23 maa 2011 - 19:37

Haha heerlijk sommige creaties! Met de appeltaart ken ik ook ja. Fanatiek de rand en bodem bekleden met deeg, en vervolgens niets meer over hebben voor je bovenkant. Of een brownie maken in de oven, die is natuurlijk al bruin/zwart. Waardoor ik door het raampje van mijn oven niet zag dat hij enorm stond aan te branden!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Jmdb wo 23 maa 2011 - 20:59

Ik zag een keertje in de vriezer bij m'n ouders nog een zak tilapiafilet liggen waardoor ik besloot om lasagne met die filet te maken (recept van de AH). Ik druk in de keuken, alles ging prima, tot het klaar was...
We namen allemaal een hapje en echt, de vis was ranzig!!! Bleek de vis uit 2005 te zijn laughcry
Jmdb
Jmdb
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 37
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Mizz_S wo 23 maa 2011 - 22:55

Isabella schreef:
Mizz_S schreef:Ik heb een keer de dubbele hoeveelheid water/melk toegevoegd bij lasagne. Dat was net soep, iew!!!

Haha! En wat er genoemd staat op het pak is al teveel, je moet altijd minimaal 100 ml minder doen. Dus dan moet het echt dun zijn geweest.

Ja, het was echt vreselijk. Toen ik het in de schaal deed dacht ik nog, het zal zo wel dikker worden in de oven, maar dat gebeurde natuurlijk niet...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  minoessepoes wo 23 maa 2011 - 23:06

Zora schreef:
minoessepoes schreef:Wij hadden van die witte potjes met kruiden en dan met een gekleurd vakje wat verschilde per kruid. Het paprikapoeder is een beetje rood/bruin en het potje van de kaneel is bruin. Maar de kleuren lijken wel vrij veel op elkaar. Dus heb ik een keer in mijn haast een hele berg kaneel in mijn rijst gerecht gegooid ipv paprikapoeder. Was geen aanrader!!
Ik heb het er nog wel geprobeert uit de scheppen maar je proefte het nog steeds.....

Jaaa, haha, mij nog nooit gebeurd maar ik kijk altijd wel 10x! Die potjes lijken veel te veel op elkaar...

Ik koop serieus nu om die reden potjes van een ander merk!!!haha
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Minx do 24 maa 2011 - 0:46

Dat heeft mijn vader inmiddels ook al 3 keer gedaan. De eerste keer niets zeggen dus wij aten spaghetti met kaneel. En ik was de persoon die het proefde. De keren daarna proefde ik het gelijk en heb het toen ook geweigerd om te eten
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Blond do 24 maa 2011 - 1:33

Mijn tarte tartin is een keer aangebrand in onze tijdelijke (klote) oven. Dat was ook niet lekker!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Rovine do 24 maa 2011 - 1:47

Stoofperen maken en het gas heel eventjes hoger zetten om ze warm te maken voordat ik ze zachtjes zou stoven. Daarna in slaap vallen.

Ik heb de pan weggegooid. Peren erbij.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Blond vr 25 maa 2011 - 1:36

minoessepoes schreef:
Zora schreef:
minoessepoes schreef:Wij hadden van die witte potjes met kruiden en dan met een gekleurd vakje wat verschilde per kruid. Het paprikapoeder is een beetje rood/bruin en het potje van de kaneel is bruin. Maar de kleuren lijken wel vrij veel op elkaar. Dus heb ik een keer in mijn haast een hele berg kaneel in mijn rijst gerecht gegooid ipv paprikapoeder. Was geen aanrader!!
Ik heb het er nog wel geprobeert uit de scheppen maar je proefte het nog steeds.....

Jaaa, haha, mij nog nooit gebeurd maar ik kijk altijd wel 10x! Die potjes lijken veel te veel op elkaar...

Ik koop serieus nu om die reden potjes van een ander merk!!!haha

Dat is ons ook wel eens overkomen dat we ipv paprikapoeder bij het gehakt kaneel gooiden. Wij hebben inmiddels ook andere potjes nerd
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 5:59

Wat wel een beetje mislukt was een tijd terug, ik ging voor het eerst zelf soep maken met vermicelli, en misschien had ik daar toch iets minder van moeten begrijpen want het was nu wel hele hele dikke soep nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Minx vr 25 maa 2011 - 8:28

haha ja ik vergis me ook regelmatig met vermicelli haha dat word zo dik
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 10:19

Fairytale schreef:haha ja ik vergis me ook regelmatig met vermicelli haha dat word zo dik

Ja, elke keer is het toch weer iets teveel naar mijn zin Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  sanne-84 vr 25 maa 2011 - 10:23

ik weet niet of het hier onder valt, maar had vandaag een pan rijst die ik gister al had gekookt in de magnetron gedaan (had geen zin om deze in een schaal te doen) met als gevolg een erg stinkende magnetron :S

en verder is de schatting van vermicellie moeilijk;) (maar maak ook nie veel soep) en de dunne pasta's door de sauzen gebeurt hier ook wel eens...
owja, 1x stoofvlees gemaakt, 1e x ging goed, 2e x was dit na 45 min al erg drooggestoofd en dus bijna aangebrand..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Mizzie vr 25 maa 2011 - 10:34

Ik wilde eens een ontbijtje op bed maken voor mijn vriend en bedacht dat wentelteefjes lekker zouden zijn. Ipv kaneel had ik het busje kipkruiden gepakt.... Dat smaakte erg bijzonder.
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mislukte kook creaties? Empty Re: Mislukte kook creaties?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum