Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Alex schreef:Lavendel schreef:
Alex, als ik het zo lees ben jij behoorlijk gelovig, vind je het dan niet heel moeilijk dat je man niet gelovig is?
Ik vind het heel moeilijk dat mijn man niet gelovig is, steeds weer. Máár hij doet heel veel om te laten merken dat hij mijn geloof respecteert. Hij heeft er af en toe moeite mee dat A. christelijke liedjes aan het zingen is of dat ik haar meeneem naar de kerk, maar de laatste keer is hij mee geweest naar de kerk en dat betekent zó veel voor me. Hij wil dat A. met mij mee blijft gaan en snapt dat het er dik inzit dat als hij nooit gaat A. op een gegeven moment zoiets heeft van: Papa gaat niet, dus waarom zou ik wel gaan.
Dat hij ooit zal gaan geloven geloof ik niet (mooie woordspeling ), maar dat hij voor mij in de kerk getrouwd is (ook al was het geen officiële trouwdienst), dat hij ingestemd heeft met de doop van A. en dat hij nu elke zondag mee wil gaan naar de kerk is voor mij genoeg. Natuurlijk zitten we regelmatig niet op één lijn wat betreft geloof en uitleg van de Bijbel, maar dat heeft ook wel weer leuke kanten, discussies blijven leuk en ook ik heb stof tot nadenken door vragen die hij stelt. Al met al kan ik er mee leven en hebben we dáár geen problemen mee.
Fijn dat dat goedgaat Bij ons was het geloof in het begin van onze relatie wel een beetje een issue soms omdat ik altijd mijn gelijk wilde laten. Tegenwoordig laat ik het los en nu hebben we het er eigenlijk nooit meer over en ' merken er ook niks meer van dat hij gelooft en ik niet (We zijn gaan samenwonen en mijn vriend wil en gaat nooit naar de kerk, bid niet voor het eten etc). Maar ik weet wel dat het issue terug gaat komen later met trouwen en kinderen. Wel knap dat jou vriend er zo makkelijk in is om je dochter naar de kerk te laten gaan. Dat zou ik echt heel moeilijk vinden denk ik. Nouja, het stemt iig hoopvol
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Mocht Mama van 6 écht een mama van 6 zijn, dan vind ik het erg knap van je dat je overal redelijk rustig op reageert.
Als ik zo aangevallen zou worden op een forum, had ik mooi niet meer gereageerd, of in ieder geval niet zo aardig.
Als ik zo aangevallen zou worden op een forum, had ik mooi niet meer gereageerd, of in ieder geval niet zo aardig.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva schreef:Mocht Mama van 6 écht een mama van 6 zijn, dan vind ik het erg knap van je dat je overal redelijk rustig op reageert.
Ik vind anders dat ze met haar reacties net zo hard andere christenen beledigd als zij iets anders geloven dan zij.
Lavendel- Ratel
Viva schreef:Mocht Mama van 6 écht een mama van 6 zijn, dan vind ik het erg knap van je dat je overal redelijk rustig op reageert.
Ik vind haar nou niet bepaald aardig reageren.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
redelijk aardig, ze antwoord toch op vrij veel dingen?
Ik had daar echt niet meer de moeite voor gedaan
Viva- Kletskop
mama-van-6 schreef:Pritt schreef:@Mamavan6:
je opent hier een topic, omdat je met andere moeders wilt praten over het hebben van een groot gezin. Vervolgens worden daar hier (serieuze) vragen over gesteld, die niet over het geloof gaan, maar juist over datgene waar jij het over wilde hebben: het hebben van een groot gezin. Daar ga je dan niet op in, maar je gooit ons wel allerlei links en youtubefilmpjes om de oren...
Vind je het heel gek dat je dan niet geloofd wordt? Je vertelt werkelijk niets over je kinderen! Pas na meerdere vragen, vertel je hoe oud ze zijn, maar that's it. En dat was toch juist hetgene waar je het toch over wilde hebben??
Ik wil ook heel graag praten over mijn kinderen, en als daar vragen over gesteld worden dan antwoord ik die ook altijd, maar de meeste vragen gaan daar niet eens over en dat vind ik zelf ook heel erg jammer...IPV maakt men zich druk over broeken of tv en internet enzo!
Ik praat ook graag over het hebben van een groot gezin want dat was mijn bedoeling, maarja...
Je hebt anders nog geen antwoord gegeven op mijn vraag, over hoe je dat toch doet met 6 kinderen, eten klaarmaken en eten, en ook nog eens elke 2-4 minuten gemiddeld kunt reageren op een forum? Ik heb er 4, maar dat lukt mij zelfs niet hoor.
Gast- Gast
Viva schreef:redelijk aardig, ze antwoord toch op vrij veel dingen?
Maar jij wil ook niet rellen Ik begin er ook steeds minder van te geloven.
1. Ze praat inderdaad niet over haar leven of kinderen en doet ook geen enkele moeite deze discussie uit dit topic te verplaatsten naar een algemeen geloof topic en met haar initiele idee verder te gaan.
2. Potentieel interessante discussie die om haar mening vragen en niet om een wikipedia of internetpagina doet ze niet aan mee. Het blijft bij zwaar gelovige kreten voornamelijk waarvan je weet dat ze discussie uitlokken als in de vrouw hoort onderdanig te zijn.
Lavendel- Ratel
Nee klopt, dat is waar, ik wil niet rellen.
Vanavond kijk ik nog wel eens in dit topic, dan zal ik zien wat de vorderingen zijn
(Maar ik heb ook echt niet alles gelezen, dat was me iets teveel)
Vanavond kijk ik nog wel eens in dit topic, dan zal ik zien wat de vorderingen zijn
(Maar ik heb ook echt niet alles gelezen, dat was me iets teveel)
Viva- Kletskop
Ik heb echt nog nergens een reactie gezien waarin ze wauwelt over hoe leuk en geweldig haar kinderen zijn. Alles gaat over haar geloof en haar waarheid van het geloof. Ik ben blij dat ik tenminste gewoon heerlijk kan vertellen over mijn dochter en haar streken. Oh ja, en ik geloof in God.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Inderdaad, er waren vroeger geen broeken, dus die mogen gewoon. Dan mag de pil ook. En dildo's, want die waren er vroeger ook niet en zijn ook niet expliciet verboden.
Als ik nou de trainingsbroek van mijn vriend aantrek op een lekkere relaxzondag, is dan dan zondig?
Als ik nou de trainingsbroek van mijn vriend aantrek op een lekkere relaxzondag, is dan dan zondig?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Inderdaad, er waren vroeger geen broeken, dus die mogen gewoon. Dan mag de pil ook. En dildo's, want die waren er vroeger ook niet en zijn ook niet expliciet verboden.
Ja want dat is op zondig ehm zondag. De dag des here
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Lavendel schreef:Le Chat Noir schreef:
Het gaat toch verder dan een stukje zekerheid; je moet het zien als dat een christen het leven hier ziet als iets tijdelijks, maar dat straks het eeuwige leven komt; dat is veel belangrijker. Verder heeft God een plan met je leven en elke dag is een onderdeel hiervan. Snap wel wat jij bedoeld, maar dat is meer gebaseerd op de christenen en hun regeltjes (zoals de buitenwereld hen vaak ziet), maar niet op hoe een 'wedergeboren christen' er tegenover staat.
Oja dat punt vergat ik even. Dus je zou een gemis ervaren en veel onzekerheid ervoor terugkrijgen over je 'toekomst'.
En ik heb het niet zozeer over de regeltjes en en het naar de kerk gaan etc, dat zijn gewoon kleine activiteiten. Het ging me puur de vraag : wat als er geen god (meer) zou zijn, ja wat dan?. Wat voor gevolg heeft dat dan NU voor je? Nou vooral die bovenstaande 2 punten dan dus.
Even voor de duidelijkheid: ik zelf niet hoor .
Ik heb verder toch het gevoel dat je het steeds 'kleiner' probeert te maken, dan het voor een christen zou zijn. Alsof je steeds probeert te bewijzen dat geloof in feite niet zoveel invloed heeft als gelovigen zelf wel denken. Het zal misschien ook niet voor iedere christen zo zijn hoor. Jij omschrijft ook dat je weinig merkt aan je vriend bijvoorbeeld in het dagelijkse leven.
Nou..ik heb dus mensen in mijn omgeving waar werkelijk alles wat ze zeggen/doen toch op de een of andere manier in het teken staat van.. Geloven is voor hun geen levenswijze, maar hun hele bestaan.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Le Chat Noir schreef:
Nou..ik heb dus mensen in mijn omgeving waar werkelijk alles wat ze zeggen/doen toch op de een of andere manier in het teken staat van.. Geloven is voor hun geen levenswijze, maar hun hele bestaan.
Ohnee ik probeer niks kleiner te krijgen (of nouja kleiner als in behapbaarder wel voor mezelf, maar niet kleiner om het geloof kleiner te maken, snap je), eigenlijk dat laatste van wat jij zegt probeer ik voor mezelf om te zetten naar iets concreters. Zeg maar hoe vormt/of is dan het geloof je hele bestaan?.
TGR (oh volgens mij heet je nu anders..) vraagt: wat als er geen god zou zijn, Alex antwoord: liever niet. Ik vind het gewoon interessant om dan te weten te komen waarom liever niet? wat zou dat met je doen? wat zou er anders zijn? Bijvoorbeeld door wat Alex aangaf het gevoel van gemis van een onvoorwaardelijke vriend. Maar volgens mij ben ik de enige die dit een interessant iets vind;)
Lavendel- Ratel
Trouwens, op mijn vraag heb je ook nog geen antwoord gegeven. Nou ja, meerdere vragen zelfs.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Trouwens, op mijn vraag heb je ook nog geen antwoord gegeven. Nou ja, meerdere vragen zelfs.
Ik geloof ook niet dat ze dat gaat doen. Wel vermakelijk om te lezen allemaal...
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Jammer eigenlijk, het is uitstekend vermaak.
mama-van-6 schreef:Jente schreef:mama-van-6 schreef:Ik ben toch nep volgens jullie, dus waarom moet ik dan reageren op commando?Jente schreef:Ik vind het altijd bijzonder om te zien dat er nog steeds mensen zijn die de bijbel helemaal letterlijk nemen. Het oude testament beslaat zo'n 3000 jaar. Ervan uitgaande dat Jezus rond het jaar 0 geboren is, betekent dit dus dat de aarde volgens de bijbel 5000 jaar geleden geschapen is. Maar het is gewoon wetenschappelijk bewezen dat de aarde miljoenen jaren oud is, ik snap niet hoe mensen dat tegen kunnen spreken.
Je kunt de bijbel dus niet letterlijk nemen, maar moet het interpreteren met de kennis die we nu hebben. Maar mama van 6 zal wel niet meer reageren...
Ik geloof dat de Bijbel onfeilbaar is en volkomen foutloos in de manuscripten en volledig geinspireerd Woord van God is!
En volgens de Bijbel is de aarde 6000 jaar (ongeveer) oud en ja, ik geloof dat ook!
En er zijn op genoeg bewijzen voor, kijk naar op www.creationtoday.org
En zeker neem ik de Bijbel letterlijk!
Ik zeg helemaal nergens dat je nep bent en dat denk ik ook niet (ben erg goedgelovig, maar qua Christendom niet zo).
Ik ben juist erg geinteresseerd in je standpunten hierin. Dat zou namelijk ook betekenen dat je gelooft dat er geen dinosaurussen bestaan hebben, dat er geen ijstijd geweest is, etc. Of is dat volgens jullie dan allemaal in de laatste 6000 jaar geweest? Ik vind het oprecht interessant en vind het jammer dat je zegt dat niemand je hier gelooft, want er zijn zeker meiden die een eerlijke discussie met je aan willen gaan of oprechte interesse hebben.
Jente: Ik wil hier zeker serieus op in gaan, maar ik vrees dat ik daar geen tijd voor heb...
Kijk eens op de link van creation today, daar staan alle antwoorden op.
Of kijk eens op Youtube de serie 'Beginnings' van Eric Hovind, serie 3 gaat volgens mij over dinosaurussen.
Kort gezegt, ik geloof wel dat ze bestaan hebben, maar niet miljoenen jaren geleden, ik geloof dat ze ook in de ark waren...
*
Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:34; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik krijg steeds meer het gevoel dat het geloof bij haar een moeten is, omdat het zo hoort en er nou eenmaal zo inzit. Alsof je van kinds af dit erin gestampt hebt gekregen en nooit eigenlijk kritisch bent geweest met je eigen verstand. Dit is gewoon letterlijk geloof overnemen van anderen. En natuurlijk wel de bijbel lezen, maar op zo'n eenduidige manier, dat er geen echt discussie mogelijk is. Gewoon maar dingen roepen omdat het hoort en jouw geloof versterkt. Ik zal je vertellen: je geloof versterk je juist door zelf een mening te hebben en dingen te kunnen uitleggen, niet letterlijk overnemen uit de bijbel.
En ja ik ben zelf ook gelovig, dus weet heel goed hoe het is en hoe mensen soms met hele moeilijke vragen komen. Maar ik probeer ze altijd zelf uit te leggen, niet door letterlijk teksten uit de bijbel te citeren(want dan snappen mensen er vaak nog niets van en terecht, de bijbel is niet makkelijk).
En ja ik ben zelf ook gelovig, dus weet heel goed hoe het is en hoe mensen soms met hele moeilijke vragen komen. Maar ik probeer ze altijd zelf uit te leggen, niet door letterlijk teksten uit de bijbel te citeren(want dan snappen mensen er vaak nog niets van en terecht, de bijbel is niet makkelijk).
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ga je nou menen dat er tig pagina's bij zijn, en ik nog steeds geen antwoord heb op mjin vraag?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Ga je nou menen dat er tig pagina's bij zijn, en ik nog steeds geen antwoord heb op mjin vraag?
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Join the club Lejow
Lejow schreef:Ga je nou menen dat er tig pagina's bij zijn, en ik nog steeds geen antwoord heb op mjin vraag?
En je vraag was?
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Monte schreef:Ik krijg steeds meer het gevoel dat het geloof bij haar een moeten is, omdat het zo hoort en er nou eenmaal zo inzit. Alsof je van kinds af dit erin gestampt hebt gekregen en nooit eigenlijk kritisch bent geweest met je eigen verstand. Dit is gewoon letterlijk geloof overnemen van anderen. En natuurlijk wel de bijbel lezen, maar op zo'n eenduidige manier, dat er geen echt discussie mogelijk is. Gewoon maar dingen roepen omdat het hoort en jouw geloof versterkt. Ik zal je vertellen: je geloof versterk je juist door zelf een mening te hebben en dingen te kunnen uitleggen, niet letterlijk overnemen uit de bijbel.
heel goed verwoord, zo denk ik er ook over. Ben dan zelf alleen niet gelovig, wel gelovig opgevoed.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
mama-van-6 schreef:Lejow schreef:Ga je nou menen dat er tig pagina's bij zijn, en ik nog steeds geen antwoord heb op mjin vraag?
En je vraag was?
Serious??? Mens, er zijn je al honderd vragen gesteld.
*
Laatst aangepast door Guattari op do 18 okt 2012 - 18:28; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 34 van 40
Permissies van dit forum: