Vraagje aan de getrouwde mama's
+46
Printje
miss22
Fearie
mezzoforte
Flower_L
Tazz
Muppetje
PapillonRose
Liadan
Highway
tweeling
SleepingBeauty
koNijntje
Parel
Le Chat Noir
Lejow
Aimee
_Lana_
Jade
minoessepoes
liesje
Viva
Puggle
pippeloentje
Thunder
Coco
Roos
Marin
Paper Crown
Ella
Darius
L!ND@
SarahKey
-Ieniemienie-
Pandora
bolus26
sanne-84
sabje
vlinder-19
Flip Fluitketel
Shy
Annemie
Lolly's
Theeleut
Linda
Bloem86
50 plaatsers
Pagina 5 van 5
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Vraagje aan de getrouwde mama's
Gefeliciteerd!
Niet getrouwd, maar wel gp, en heb zijn naam.
Niet om de schoonheidprijs want vind het maar stomme naam , maar nu heten we gezin x...daar gong het mij om. Gebruik vaak genoeg nog m'n eigen naam eigenlijk.
Niet getrouwd, maar wel gp, en heb zijn naam.
Niet om de schoonheidprijs want vind het maar stomme naam , maar nu heten we gezin x...daar gong het mij om. Gebruik vaak genoeg nog m'n eigen naam eigenlijk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Parel schreef:Maar als jij nou een man krijgt die heel graag wil dat zijn toekomstige kind zijn naam aanneemt?
Dat is mij overkomen
Maar (eindelijk) snapt hij nu wel hoe belangrijk het voor mij is dat mijn kinderen dezelfde naam hebben, en dus zal een evt volgend kindje mijn naam krijgen. Ik snap wel dat je als man zo'n traditioneel beeld kan hebben, maar in sommige situaties moeten ze daar maar mooi vanaf stappen.
Gast- Gast
Reva schreef:Kan je eigenlijk in eerste instantie je eigen naam houden en later nog wijzigen en de naam van je man aannemen?
Ik ga er hierbij even voor het gemak van uit dat dit in heel NL kan, maar in mijn gemeente weet ik in ieder geval dat je een verzoek kan indienen tot wijziging naamgebruik. Dat wordt dan doorgevoerd in de GBA, en dus zal Belastingdienst e.d. je automatisch met de gekozen naam aanschrijven.
Ik heb zelf gekozen voor eigen achternaam - man zijn naam. Zakelijk gebruik ik gewoon nog mijn eigen achternaam, mede omdat ik een vooroordeel heb m.b.t. mensen die zakelijk een dubbele achternaam gebruiken (lees: ik ben me ervan bewust dat dit een vooroordeel is en dus feitelijke onzin is )
Ik heb hiervoor gekozen, omdat ik graag mijn eigen naam wilde houden, maar me door het aannemen van naam man ook extra verbonden met hem wilde voelen. Daarnaast wilde ik graag dat onze kinderen een achternaam zou krijgen die we allemaal zouden dragen.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Als we volgend jaar gaan trouwen neem ik mijn vriend's naam aan icm mijn eigen naam. Vind het nu zo raar staan als ze mij aanspreken met mijn achternaam en mijn vriend/zoon met hun achternaam.
Ben ook wel een beetje ouderwets dat ik het mooier vind als het hele gezin dezelfde naam heeft.
Ben ook wel een beetje ouderwets dat ik het mooier vind als het hele gezin dezelfde naam heeft.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Gefeliciteerd!!!!
Ik heb gekozen voor de naam van mijn man + mijn naam erachter aan
Wij zijn getrouwd toen ik hoog zwanger was, lag niet helemaal in de planning namelijk.
Maar ons samenlevingscontract was niet meer up to date zodoende hebben we gekozen om te trouwen. Nu voelt het echt als Fam ........ en niet ik als mama met een andere achternaam
Ik heb gekozen voor de naam van mijn man + mijn naam erachter aan
Wij zijn getrouwd toen ik hoog zwanger was, lag niet helemaal in de planning namelijk.
Maar ons samenlevingscontract was niet meer up to date zodoende hebben we gekozen om te trouwen. Nu voelt het echt als Fam ........ en niet ik als mama met een andere achternaam
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Wat fijn Elodie, dat je vriend begrijpt hoe belangrijk dit voor je is! Ik zou normaal gesproken zelf ook niet zo 'moeilijk' over doen, over een naam. Maar net als jij vind ik het nu de situatie eenmaal zo is (dat A. mijn achternaam heeft) wel belangrijk dat eventuele volgende kinderen dezelfde naam zullen dragen.Elodie schreef:Parel schreef:Maar als jij nou een man krijgt die heel graag wil dat zijn toekomstige kind zijn naam aanneemt?
Dat is mij overkomen
Maar (eindelijk) snapt hij nu wel hoe belangrijk het voor mij is dat mijn kinderen dezelfde naam hebben, en dus zal een evt volgend kindje mijn naam krijgen. Ik snap wel dat je als man zo'n traditioneel beeld kan hebben, maar in sommige situaties moeten ze daar maar mooi vanaf stappen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Elodie - mag ik aan jou vragen wat je kwijt was voor het veranderen van een achternaam? Mag evt via pm.
Gast- Gast
Ik heb de naam van mijn man aangenomen maar met officiële dingen komt dat toch op je meisjesnaam binnen geloof ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb de achternaam van mijn man - meisjesnaam.
Hier was het wat complex omdat wij al kinderen hadden met mijn achternaam. Dus papa K. en mama en kids v E.
Het was zo verwarrend dat hun papa ze niet mee kreeg op de creche omdat hij niet kon aantonen dat het zijn kinderen waren. Ze belden mij toen om te vragen of ene heer K. de vader was en of de kinderen mochten worden meegegeven. Terwijl zijn naam en gegevens ook gewoon in de inschrijfformulieren stonden etc.
Ik vind mijn mans naam niet mooi. Mijn eigen naam is zoveel mooier en betekent Paradijs Dat wil je niet inruilen voor naam van een ambacht . Mijn man wilde mijn naam eigenlijk wel aannemen zodat alleen zijn naam zou veranderen maar tijdens een gesprek met de ambtenaar werd ons duidelijk dat het niet handig is om als man een dubbele naam te hebben in het buitenland omdat je dan vaak als homo wordt gezien en niet ieder land is zo'n voorstander van gelijke relaties. Wij reizen nogal wat dus dit heeft meegespeeld in het besluit. Ik heb nu zijn achternaam en ook de kinderen hun achternaam is vorig jaar aangepast. We heten nu allemaal hetzelfde. Op mijn werk gebruik ik overigens altijd mijn mans naam omdat ik niet herkend wil worden / op internet wil worden opgezocht etc. Mijn meisjesnaam komt bijna niet voor dus ben ik makkelijker te vinden.
Ondanks mijn dubbele naam werk ik 34 uur in de week in nachtdiensten, heb ik 4 kinderen, zou ik best wel wat meer willen verdienen maar mag niet klagen, geen grijs haar, net over de helft van de 50 en al krullen van mezelf dus dat geld voor het permanentje kan ik me ook uitbesparen.
Hier was het wat complex omdat wij al kinderen hadden met mijn achternaam. Dus papa K. en mama en kids v E.
Het was zo verwarrend dat hun papa ze niet mee kreeg op de creche omdat hij niet kon aantonen dat het zijn kinderen waren. Ze belden mij toen om te vragen of ene heer K. de vader was en of de kinderen mochten worden meegegeven. Terwijl zijn naam en gegevens ook gewoon in de inschrijfformulieren stonden etc.
Ik vind mijn mans naam niet mooi. Mijn eigen naam is zoveel mooier en betekent Paradijs Dat wil je niet inruilen voor naam van een ambacht . Mijn man wilde mijn naam eigenlijk wel aannemen zodat alleen zijn naam zou veranderen maar tijdens een gesprek met de ambtenaar werd ons duidelijk dat het niet handig is om als man een dubbele naam te hebben in het buitenland omdat je dan vaak als homo wordt gezien en niet ieder land is zo'n voorstander van gelijke relaties. Wij reizen nogal wat dus dit heeft meegespeeld in het besluit. Ik heb nu zijn achternaam en ook de kinderen hun achternaam is vorig jaar aangepast. We heten nu allemaal hetzelfde. Op mijn werk gebruik ik overigens altijd mijn mans naam omdat ik niet herkend wil worden / op internet wil worden opgezocht etc. Mijn meisjesnaam komt bijna niet voor dus ben ik makkelijker te vinden.
Ondanks mijn dubbele naam werk ik 34 uur in de week in nachtdiensten, heb ik 4 kinderen, zou ik best wel wat meer willen verdienen maar mag niet klagen, geen grijs haar, net over de helft van de 50 en al krullen van mezelf dus dat geld voor het permanentje kan ik me ook uitbesparen.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik heb alleen de achternaam van mijn man en ik gebruik mijn meisjesnaam eigenlijk nooit meer...
Ik vind dat het toch zo hoort, je bent één gezin en je hebt één achternaam...Familie de Vries bijvoorbeeld!
Ik vind dat het toch zo hoort, je bent één gezin en je hebt één achternaam...Familie de Vries bijvoorbeeld!
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Ik heb de naam van mijn man en dan mijn meisjesnaam. Beide namen betekenen heel veel voor mij. Vandaar de dubbele namen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben dan wel nóg geen moeder, maar een van de redenen dat ik mijn mans naam heb aangenomen is vanwege de kinderwens geweest. Mijn man wilde het ook graag. In de praktijk gebruik ik echter bijna altijd nog mijn meisjesnaam, probeer daar nu voor gezinsdingen wel verandering in te brengen, haha maar dat levert een hoop verwarring op. Belde laatste de verloskundigenpraktijk met mijn meisjesnaam en vervolgens kon ze me dus niet vinden in de computer haha!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pagina 5 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» KDV vraagje
» Vraag aan getrouwde gelovigen met kids.
» Voor de getrouwde of verloofde dames!
» Even een vraagje
» KDV vraagje
» Vraag aan getrouwde gelovigen met kids.
» Voor de getrouwde of verloofde dames!
» Even een vraagje
Pagina 5 van 5
Permissies van dit forum: