Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de getrouwde of verloofde dames!

+8
Lenthe
Mizz_S
Suus
Alex
Paper Crown
slaatje
Floor
Rose
12 plaatsers

Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Rose zo 17 jun 2012 - 20:25

Ik vroeg mij af of jullie het gelijk aan jullie naasten hebben verteld nadat jullie ten huwelijk zijn gevraagd?
Of hebben jullie eerst even gewacht?

(Ik ben stiekem wat aan het rond kijken en bedenken, ik heb altijd geroepen dat ik wil trouwen als we 10 jaar samen zijn (dat is volgend jaar) en m'n vriend heeft de laatste tijden een aantal opmerkingen over trouwen gemaakt... Dus ik denk dat er binnenkort iets aan zit te komen Voor de getrouwde of verloofde dames! 2474380249 )
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Floor zo 17 jun 2012 - 20:40

Wij zijn getrouwd op de dag dat we 10 jaar samen waren. Ik heb mijn man precies 6 maanden daarvoor ten huwelijk gevraagd.
Dezelfde avond hebben we het onze ouders/broers/zussen verteld, in de week daarop volgende de rest van de familie en vrienden.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  slaatje zo 17 jun 2012 - 20:55

Wij hebben het gelijk verteld. Hij heeft me in het vliegtuig op weg naar Tenerife gevraagd. Toen we op de plaats van bestemming waren heb ik mijn ouders gebeld, vriendinnen gesmst en het vervolgens ook maar op facebook geknald Voor de getrouwde of verloofde dames! 253468018 Maar waarom twijfel je erover of je het direct moet vertellen?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Paper Crown zo 17 jun 2012 - 21:21

Bij mij wist iedereen het al! Hij had heel romantisch toestemming van mijn ouders gevraagd Voor de getrouwde of verloofde dames! 281626781
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Alex zo 17 jun 2012 - 21:34

PC, wat heerlijk ouderwets! Very Happy

Mijn man heeft me al ten huwelijk gevraagd toen we net 6 maanden samen waren en hij wilde het nog even stilhouden. We hebben het uiteindelijk vier maanden later verteld.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Rose zo 17 jun 2012 - 21:43

@ Slaatje, Ik weet van mijn vriend dat hij het niet direct zou willen vertellen i.v.m. praatgraage ouders. En daardoor wil hij/wij dus voorkomen dat mensen het eerder van anderen horen dan van ons zelf. (Alhoewel bijna iedereen nu al eens een opmerking heeft gemaakt wanneer wij eens gaan trouwen)

@ Alex, is er ook een specifieke reden voor geweest dat jullie het nog even stil hielden of was het omdat jullie nog zo kort samen waren?

@PC, Heerlijk dat ouderwetse! I love you
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Suus zo 17 jun 2012 - 21:55

Ik kon het echt niet voor me houden, dus heb het gelijk aan mijn ouders en zusje verteld Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Rose zo 17 jun 2012 - 22:35

Suus schreef:Ik kon het echt niet voor me houden, dus heb het gelijk aan mijn ouders en zusje verteld Very Happy

Haha zo'n type ben ik ook, maar eerst nog maar eens gevraagd worden. Hoeveel tijd zit er tussen bij jullie? (het vragen en daadwerkelijk trouwen)
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Mizz_S zo 17 jun 2012 - 22:38

Wij hebben het wel gelijk aan onze ouders verteld. En ik heb mijn vriendinnen gesmst. Verder heb ik het later in de week aan wat collega's verteld.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Suus zo 17 jun 2012 - 22:55

Rose schreef:
Suus schreef:Ik kon het echt niet voor me houden, dus heb het gelijk aan mijn ouders en zusje verteld Very Happy

Haha zo'n type ben ik ook, maar eerst nog maar eens gevraagd worden. Hoeveel tijd zit er tussen bij jullie? (het vragen en daadwerkelijk trouwen)

Hij heeft me vorig jaar in juli gevraagd en we gaan komende september trouwen Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Lenthe zo 17 jun 2012 - 23:11

Ik zie niet in waarom je het niet meteen zou vertellen. Het is toch hartstikke leuk?
Met zwangerschappen snap ik het, dat wil je even voor je houden voor het geval dat het mis gaat. De eerste 12 weken zijn toch een spannende tijd. Maar in dit geval toch niet, dan wil je het leuke nieuws toch graag delen?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:20

Op de dag dat ik ten huwelijk ben gevraagd heb ik een mijn ouders opgebeld (die waren op dat moment op vakantie, maar die wisten al dat het er aan ging komen want mijn vader was om mijn hand gevraagd) en 's avonds vierde mijn broertje zijn verjaardag dus heb ik mijn zus en broertje de ring laten zien Wink Andere zus hebben we het de volgende dag verteld toen we daar heen gingen en zijn ouders zijn we ook langs gegaan die dag erna. Daarna hebben we een sms in de rondte gestuurd aan alle vrienden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  myloon zo 17 jun 2012 - 23:40

Mijn man heeft mij midden in het oerwoud van Maleisië ten huwelijk gevraagd. Wij hadden besloten om het stil te houden. Toen we de foto's bekeken en we bij de foto kwamen van de plek waar hij mij ten huwelijk gevraagd heeft hebben wij het verteld!

myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Rose ma 18 jun 2012 - 0:56

Lenthe schreef:Ik zie niet in waarom je het niet meteen zou vertellen. Het is toch hartstikke leuk?
Met zwangerschappen snap ik het, dat wil je even voor je houden voor het geval dat het mis gaat. De eerste 12 weken zijn toch een spannende tijd. Maar in dit geval toch niet, dan wil je het leuke nieuws toch graag delen?

Natuurlijk wil je het leuke nieuws graag delen, maar als ik naar mijn eigen ouders kijk die plaatsen ieder onzinnig dingetje op facebook/hyves. Dus ik zie het al voor me dat hun het eerder op social media zetten voordat wij het anderen hebben kunnen vertellen.
Ik snap dus wel dat sommigen eventjes wachten met vertellen.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  sanne-84 ma 18 jun 2012 - 4:13

wij zijn diezelfde avond naar mijn ouders geweest, en ook naar een vriendin.
schoonmoeder hebben we zsm verteld, was pas 2 dagen later omdat ze een paar dagen weg was.
facebook heb ik nog 1,5 week mee gewacht, omdat ik het collega's ook persoonlijk wilde vertellen.
Geldt dus ook voor ouders/schoonouders/dierbaren; wel persoonlijk, en niet via telefoon
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Floor ma 18 jun 2012 - 4:15

Rose schreef:
Lenthe schreef:Ik zie niet in waarom je het niet meteen zou vertellen. Het is toch hartstikke leuk?
Met zwangerschappen snap ik het, dat wil je even voor je houden voor het geval dat het mis gaat. De eerste 12 weken zijn toch een spannende tijd. Maar in dit geval toch niet, dan wil je het leuke nieuws toch graag delen?

Natuurlijk wil je het leuke nieuws graag delen, maar als ik naar mijn eigen ouders kijk die plaatsen ieder onzinnig dingetje op facebook/hyves. Dus ik zie het al voor me dat hun het eerder op social media zetten voordat wij het anderen hebben kunnen vertellen.
Ik snap dus wel dat sommigen eventjes wachten met vertellen.

Maar dat kan je toch aangeven aan je ouders (of de personen die je het verteld) dat je het nog geheim wilt houden, het zelf wilt vertellen en op het moment dat je het zelf aan geeft (persoonlijk of zelf bijvoorbeeld op facebook gooit) dat het dan aan iedereen verteld mag worden.
Wij hebben dat ook gewoon gedaan, bij iedereen in het begin gevraagd of ze het nog niet verder wilden vertellen, dat wilden we zelf doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Puggle ma 18 jun 2012 - 5:41

Nadat we besloten hadden om te gaan trouwen heb ik het de volgende dag aan mijn moeder verteld. Een week later aan de schoonfamilie, want toen was iedereen bij elkaar voor een feestje.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Joli86 ma 18 jun 2012 - 5:53

Ik ben een week geleden ten huwelijk gevraagd.. smile 4 maanden en 2 dagen zit er tussen voor we gaan trouwen, vrij snel dus!

Maar we zijn diezelfde dag (zondag) nog langs schoonmam en mijn ouders geweest, langs mijn broers en zussen. Daarna hebben we het de beste vrienden verteld via telefoon of whatsapp. Maandagochtend aan de collega's en maandagmiddag heb ik het zelf op Facebook gezet! Als je niet wil dat iemand het door verteld of via de social media verspreid moet je daar gewoon duidelijk over zijn!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de getrouwde of verloofde dames! Empty Re: Voor de getrouwde of verloofde dames!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum