Vraagje aan de getrouwde mama's
+46
Printje
miss22
Fearie
mezzoforte
Flower_L
Tazz
Muppetje
PapillonRose
Liadan
Highway
tweeling
SleepingBeauty
koNijntje
Parel
Le Chat Noir
Lejow
Aimee
_Lana_
Jade
minoessepoes
liesje
Viva
Puggle
pippeloentje
Thunder
Coco
Roos
Marin
Paper Crown
Ella
Darius
L!ND@
SarahKey
-Ieniemienie-
Pandora
bolus26
sanne-84
sabje
vlinder-19
Flip Fluitketel
Shy
Annemie
Lolly's
Theeleut
Linda
Bloem86
50 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Vraagje aan de getrouwde mama's
Wij gaan trouwen! Jeeeeej! Het duurt nog even, maar ben afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd!! En zit nog zo op een roze wolk dat ik er alleen maar mee bezig kan zijn!
Maar ik heb de volgende vraag: Heb jij de achternaam van je man overgenomen of je eigen achternaam gehouden?!
Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik liever mn eigen naam zou willen houden. Maar nu zei iemand tegen me: Het is toch veel leuker/ fijner als je kinderen dezelfde achternaam als jij dragen. Tja, valt wat voor te zeggen. Zou dit voor jullie ook een reden kunnen zijn om de achternaam van je man aan te nemen?!
Maar ik heb de volgende vraag: Heb jij de achternaam van je man overgenomen of je eigen achternaam gehouden?!
Ik heb eigenlijk altijd gezegd dat ik liever mn eigen naam zou willen houden. Maar nu zei iemand tegen me: Het is toch veel leuker/ fijner als je kinderen dezelfde achternaam als jij dragen. Tja, valt wat voor te zeggen. Zou dit voor jullie ook een reden kunnen zijn om de achternaam van je man aan te nemen?!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vraagje aan de getrouwde mama's
Gefeliciteerd! Wat leuk!
Ik heb de achternaam van man en dan - mijn achternaam.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb alleen de achternaam van mijn man.
Ik vind het ook prettig dat we nu allemaal de zelfde naam hebben.
En natuurlijk gefeliciteerd!!!
Ik vind het ook prettig dat we nu allemaal de zelfde naam hebben.
En natuurlijk gefeliciteerd!!!
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ook de achternaam van mijn man.
Lolly's- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12
Ik heb ook de naam van mijn man.
Mijn eigen achternaam vond ik niet mooi (vind het nu ook heel raar om te zeggen haha) en ergens vond ik het ook "de normale gang van zaken". Hoewel dat tegenwoordig natuurlijk lang niet meer zo is, voor mij voelde het beter.
Mijn eigen achternaam vond ik niet mooi (vind het nu ook heel raar om te zeggen haha) en ergens vond ik het ook "de normale gang van zaken". Hoewel dat tegenwoordig natuurlijk lang niet meer zo is, voor mij voelde het beter.
Gast- Gast
Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+1
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+1
Ik ook, gefeliciteerd! Wat leuk
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
+1Shygirl85 schreef:Annemie schreef:Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+1
Gefeliciteerd! Wanneer is de planning om de trouweij te houden?
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb mijn eigen achternaam gehouden... vind het een ouderwets iets, en daarbij heeft mijn man een achternaam die je heeeeel veel hoort en die van mij niet zo. Dat ik niet dezelfde achternaam als de kids heb vind ik geen probleem.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Gefeliciteerd! Ik heb de naam van mijn man en dan mijn achternaam. Vind het wel fijn dat we allemaal hetzelfde heten.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Shygirl85 schreef:Annemie schreef:Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+1
Officieel ik ook, maar in t dagelijks leven gebruuk ik wel alleen de achternaam van mn man.
En ja, boven t feit dat ik er geen problemen nee had om een andere axchternaam te gebruiken, vind ik dat vooral ook fijn voor kinderen
Enne, gefeliciteerd natuurlijk!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Bloem86 schreef:Wij gaan trouwen! Jeeeeej! Het duurt nog even, maar ben afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd!! En zit nog zo op een roze wolk dat ik er alleen maar mee bezig kan zijn!
dit was voro mij een reden om de naam van mijn over te nemen,wel met mn eigen naam er achter geplakt!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+ 1
Gefeliciteerd!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Ik heb:zijn naam-mijn naam en mijn man heeft: zijn naam, mijn naam. Hij wilde heel graag dat ik zijn naam aan zou nemen en toen vond ik het ook wel speciaal als hij ook míjn naam aan zou nemen. We heten nu dus precies hetzelfde. Onze kinderen hebben alleen zijn naam, die kun je geen dubbele achternaam geven
Gast- Gast
En waarom is dat precies veel fijner als je allemaal dezelfde achternaam hebt?bolus26 schreef:Bloem86 schreef:Wij gaan trouwen! Jeeeeej! Het duurt nog even, maar ben afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd!! En zit nog zo op een roze wolk dat ik er alleen maar mee bezig kan zijn!
dit was voro mij een reden om de naam van mijn over te nemen,wel met mn eigen naam er achter geplakt!
Gast- Gast
ik vind dat fijner! kan me ook voorstellen dat je er niks om geeft.
ook vanuit mn eigen ervaring met gescheiden ouders en met kinderen bij ons op school. Dus vandaar mijn keuze
ook vanuit mn eigen ervaring met gescheiden ouders en met kinderen bij ons op school. Dus vandaar mijn keuze
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb de naam van mijn man overgenomen.
Ik vind dit een eer, en vind het mooi dat we nu Familie de XXX zijn.
Ipv man en kinderen de XXX en ik XXX.
Ik vind dit een eer, en vind het mooi dat we nu Familie de XXX zijn.
Ipv man en kinderen de XXX en ik XXX.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Gefeliciteerd bloem!
Hier eerst de achternaam van man & daarna mijn "meisjes"naam.
Hier eerst de achternaam van man & daarna mijn "meisjes"naam.
Gast- Gast
Van harte gefeliciteerd, leuk zeg!
Ik heb ook de achternaam van mijn man aangenomen, met daar achter mijn meisjesnaam. Maar als ik me voorstel dan noem ik mijn naam en dan de achternaam van mijn man.
Ik vind dat heel normaal om met het trouwen de naam van de man aan te nemen. Heb er niet eens over nagedacht/getwijfeld of ik het anders zou doen.
Ik heb ook de achternaam van mijn man aangenomen, met daar achter mijn meisjesnaam. Maar als ik me voorstel dan noem ik mijn naam en dan de achternaam van mijn man.
Ik vind dat heel normaal om met het trouwen de naam van de man aan te nemen. Heb er niet eens over nagedacht/getwijfeld of ik het anders zou doen.
+1 Maar als ik me ergens moet voorstellen of de telefoon moet opnemen gebruik ik alleen zijn naam.Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Naam van mijn man.
Maar toch moet ik nog wel heel vaak mijn meisjesnaam gebruiken, bijvoorbeeld bij bankzaken, diplomauitreikingen en vliegtickets.
Maar toch moet ik nog wel heel vaak mijn meisjesnaam gebruiken, bijvoorbeeld bij bankzaken, diplomauitreikingen en vliegtickets.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
sanne-84 schreef:Shygirl85 schreef:Annemie schreef:Linda schreef:Gefeliciteerd! Wat leuk!
+1
Officieel ik ook, maar in t dagelijks leven gebruuk ik wel alleen de achternaam van mn man.
En ja, boven t feit dat ik er geen problemen nee had om een andere axchternaam te gebruiken, vind ik dat vooral ook fijn voor kinderen
Enne, gefeliciteerd natuurlijk!
+1, enne gefeliciteerd!!!!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb alleen mijn naam. Ik ervaar nooit problemen met het feit dat mijn kinderen anders heten.
Gast- Gast
Luce schreef:Ik heb alleen mijn naam. Ik ervaar nooit problemen met het feit dat mijn kinderen anders heten.
Voor mij was het meer gevoelsmatig dan dat ik dacht dat het problemen op zou leveren.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb de achternaam van mijn man aangenomen + mijn meisjesnaam. Gewoon, symbolisch vind ik dat mooier. Straks heet ons zoontje ook zo,
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» KDV vraagje
» Vraag aan getrouwde gelovigen met kids.
» Voor de getrouwde of verloofde dames!
» Even een vraagje
» KDV vraagje
» Vraag aan getrouwde gelovigen met kids.
» Voor de getrouwde of verloofde dames!
» Even een vraagje
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: