KDV vraagje
+5
Darius
Catwoman79
Flemy
Lotus_
Teddyaapje
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
KDV vraagje
Hoi,
Ik heb woensdag intake gesprek gehad bij het kdv waar T vanaf februari op maandag naartoe gaat en ik heb ff een vraagje aan jullie, wij moeten namelijk gewoon betalen voor uren/ dagen die T niet is geweest door bijv. ziekte, vakantie, maar ook door feestdagen zoals Pasen en Pinksteren.
Is dit normaal? Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt. Het was ook niet mogelijk om die uren bijv. op een andere dag in te halen.
xx teddy
Ik heb woensdag intake gesprek gehad bij het kdv waar T vanaf februari op maandag naartoe gaat en ik heb ff een vraagje aan jullie, wij moeten namelijk gewoon betalen voor uren/ dagen die T niet is geweest door bijv. ziekte, vakantie, maar ook door feestdagen zoals Pasen en Pinksteren.
Is dit normaal? Ik vind het persoonlijk een beetje raar dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik van maakt. Het was ook niet mogelijk om die uren bijv. op een andere dag in te halen.
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: KDV vraagje
Dit was ook zo bij de kinderdagverblijven waar ik gewerkt heb. Je kon daar de dagen dat je niet geweest was wel inhalen. Bij de één binnen twee weken en bij de ander binnen een half jaar. Zit erg veel verschil tussen. Niet ingehaald of geen plek dan had je gewoon pech. Dan zijn er ook nog dagverblijven waarbij je ze niet in kan halen.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10
Wij betalen ook voor die dagen. Ook als ze ziek is inderdaad, of op feestdagen. Ook betalen we voor een hele dag, ook al haal ik haar altijd vroeg weer op (maar dat is wel overal hetzelfde geloof ik). Hier kan dat niet ingehaald worden.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Nee, daar betaal ik niet voor. Ik betaal ook puur de uren die Jens daar is geweest en geen cent meer.
Gast- Gast
Lieskuh schreef:Nee, daar betaal ik niet voor. Ik betaal ook puur de uren die Jens daar is geweest en geen cent meer.
Betaal jij dan niet per dagdeel? Ik haal Myrthe altijd om 15:30 op, maar omdat dat al in het middagdeel valt betaal ik gewoon voor die hele dag. Ik zou haar dus net zo goed om 18:00 kunnen halen. Net als dat ik haar pas om 9:45 breng, ik betaal gewoon voor de hele ochtend, dus vanaf 7:00.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Bij mij op m'n werk betaal je ook per dagdeel. Ook al maak je maar een half uur gebruik van dat dagdeel.
Als je kindje ziek is en niet komt, moet je die dag ook gewoon betalen. Wel kan je proberen om die dag met een andere dag in dezelfde kalendermaand te ruilen.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met betalen voor feestdagen... Ik heb zelf een gastouder voor mijn kinderen en die betaal ik niet op feestdagen en tijdens haar vakanties.
Als je kindje ziek is en niet komt, moet je die dag ook gewoon betalen. Wel kan je proberen om die dag met een andere dag in dezelfde kalendermaand te ruilen.
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met betalen voor feestdagen... Ik heb zelf een gastouder voor mijn kinderen en die betaal ik niet op feestdagen en tijdens haar vakanties.
Gast- Gast
Nee, ik betaal letterlijk per uur!Flemy schreef:Betaal jij dan niet per dagdeel? Ik haal Myrthe altijd om 15:30 op, maar omdat dat al in het middagdeel valt betaal ik gewoon voor die hele dag. Ik zou haar dus net zo goed om 18:00 kunnen halen. Net als dat ik haar pas om 9:45 breng, ik betaal gewoon voor de hele ochtend, dus vanaf 7:00.
Gast- Gast
Wij betaalden ook per uur op het KDV.
Feestdagen werden niet berekend. Zij waren dan dicht, dus het was niet mijn probleem dat ik mijn zoon niet heen kon brengen.
Dagen die ik zelf afbelde werden wel in rekening gebracht omdat ze wel zorgen voor een bepaald aantal medewerkers in combinatie met de hoeveelheid kinderen.
Feestdagen werden niet berekend. Zij waren dan dicht, dus het was niet mijn probleem dat ik mijn zoon niet heen kon brengen.
Dagen die ik zelf afbelde werden wel in rekening gebracht omdat ze wel zorgen voor een bepaald aantal medewerkers in combinatie met de hoeveelheid kinderen.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Hier gaat L op de maandag en de woensdag en er vallen straks idd minstens 2 maandagen uit met Pasen en Pinksteren. Het kdv is dan dicht maar je betaald dan wel gewoon. Vind het echt stom, maar gelukkig mogen we de dagen wel inzetten op een andere dag. Ik geloof dat dit binnen een maand moet bij ons. In de praktijk komt dit erop neer dat Lau.rens alleen op de vrijdag extra kan gaan, omdat de dinsdag en donderdag gewoon bomvol zit met kinderen.
Betalen per dagdeel vind ik dan nog niet eens zo raar, het kdv moet per slot van rekening wel weten hoeveel leidsters er moeten zijn. Al is het wel zuur, puur en alleen om het geld en het afnemen van dagen/uren heb ik nog wel naar een gastouder gekeken. Dit vind ik eerlijker.
Betalen per dagdeel vind ik dan nog niet eens zo raar, het kdv moet per slot van rekening wel weten hoeveel leidsters er moeten zijn. Al is het wel zuur, puur en alleen om het geld en het afnemen van dagen/uren heb ik nog wel naar een gastouder gekeken. Dit vind ik eerlijker.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier is dat ook zo. Mijn meisje gaat dan uiteindelijk toch nog niet (oma gaat oppassen), maar ik had al wel geïnformeerd en ons op de wachtlijst laten zetten. Bij het doornemen van alle info zag ik dat je hier sowieso al per dagdeel betaalt en dat er bij vakanties, ziekte, feestdagen en dergelijke gewoon doorbetaald moet worden. Dus ook als het KDV dicht is.
Van ziekte kan ik het begrijpen, want ze hadden eigenlijk op je kindje gerekend in zo'n geval en lopen dan inkomsten mis. Maar vakanties en feestdagen vind ik een beetje gek! Vakanties geef je ver vantevoren door over het algemeen en zij zijn dicht met de feestdagen (dan zou ik overigens zelf er ook geen gebruik van maken)..
Maar het is geloof ik heel normaal voor een KDV om het zo te doen, al vind ik het zelf in sommige gevallen ook wel een beetje vreemd.
Van ziekte kan ik het begrijpen, want ze hadden eigenlijk op je kindje gerekend in zo'n geval en lopen dan inkomsten mis. Maar vakanties en feestdagen vind ik een beetje gek! Vakanties geef je ver vantevoren door over het algemeen en zij zijn dicht met de feestdagen (dan zou ik overigens zelf er ook geen gebruik van maken)..
Maar het is geloof ik heel normaal voor een KDV om het zo te doen, al vind ik het zelf in sommige gevallen ook wel een beetje vreemd.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ja ik vind het behoorlijk raar dat de feestdagen en vakanties gewoon in rekening worden gebracht. T heeft dit jaar totaal 48 dagen kdv en daar gaan dus zowiezo al 8 dagen vanaf ivm feestdagen en vakanties. Dat is dus 1/6 deel!
Het probleem is ook dat ik zelfstandig onderneemster ben (eenmanszaak) en ik mijn klanten op een andere dag in die week moet helpen als het op maandag een feestdag is. We konden dan wel aanvragen of T in die week bv. op di, do of vrijdag kon komen maar dit krijg je pas een week van te voren definitief toegezegd en hier moeten we dan ook nog extra voor betalen. Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje schandalig.
Nu is het gelukkig zo dat mijn vriend heel veel vrije dagen heeft naast zijn papadag en dat hij in die weken dat dat voorkomt een extra dag vrij kan nemen maar ik vind eigenlijk dat dit niet de bedoeling is.
Wij hebben eerst ook gekeken voor een gastouder maar de enige die wij hier in de buurt weten zat al vol en had een lange wachtlijst.
Verder zijn we gelukkig wel helemaal tevreden over de opvang (al moet dat in de praktijk nog blijken).
Het probleem is ook dat ik zelfstandig onderneemster ben (eenmanszaak) en ik mijn klanten op een andere dag in die week moet helpen als het op maandag een feestdag is. We konden dan wel aanvragen of T in die week bv. op di, do of vrijdag kon komen maar dit krijg je pas een week van te voren definitief toegezegd en hier moeten we dan ook nog extra voor betalen. Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje schandalig.
Nu is het gelukkig zo dat mijn vriend heel veel vrije dagen heeft naast zijn papadag en dat hij in die weken dat dat voorkomt een extra dag vrij kan nemen maar ik vind eigenlijk dat dit niet de bedoeling is.
Wij hebben eerst ook gekeken voor een gastouder maar de enige die wij hier in de buurt weten zat al vol en had een lange wachtlijst.
Verder zijn we gelukkig wel helemaal tevreden over de opvang (al moet dat in de praktijk nog blijken).
Teddyaapje- Ratel
Weet je zeker dat de feestdagen in rekening gebracht worden? Bij ons kdv is het zo dat de feestdagen niet in rekening worden gebracht maar dat dat is verrekend met de uurprijs. Ook zijn 3 weken vakantie doorberrekend in de uurprijs. Het lijkt dus dat je alles doorbetaald bij ons maar het is dus doorberrekend in de prijs die je betaald.
Als je kindje niet komt omdat het ziek is moet je bij ons trouwens ook gewoon betalen (dat vind ik eigenlijk ook niet zo raar).
Als je kindje niet komt omdat het ziek is moet je bij ons trouwens ook gewoon betalen (dat vind ik eigenlijk ook niet zo raar).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Weet je zeker dat de feestdagen in rekening gebracht worden? Bij ons kdv is het zo dat de feestdagen niet in rekening worden gebracht maar dat dat is verrekend met de uurprijs. Ook zijn 3 weken vakantie doorberrekend in de uurprijs. Het lijkt dus dat je alles doorbetaald bij ons maar het is dus doorberrekend in de prijs die je betaald. Als je kindje niet komt omdat het ziek is moet je bij ons trouwens ook gewoon betalen (dat vind ik eigenlijk ook niet zo raar).
Dat dus. Zo is het bij ons nieuwe KDV ook. Ze hebben een lagere uurprijs dan de huidige opvang, omdat er 'loze' dagen tussen zitten. Maar in totaal zijn we bijna precies even duur uit, als je kijkt naar de daadwerkelijke uren dat ze opgevangen worden.
Gast- Gast
Ik bedenk me net dat dit trouwens ook wel de handigste manier is. Anders wordt het bijvoorbeeld wel heel ingewikkeld met toeslagen en dat soort dingen. Wij hebben gewoon een vast bedrag per maand, altijd hetzelfde. Dus dan hoef je dat ook niet meer te berekenen.
Gast- Gast
Ze moest het nog even nakijken maar degene waarmee ik het intake gesprek had dacht zo goed als zeker te weten dat de feestdagen gewoon betaald moesten worden. Vakanties waren idd doorberekend in de uurprijs.
@ Minneke: Wij betalen idd ook een vast bedrag per maand, en het is idd zo dat dat minder gedoe is met toeslagen ed. maar ik had eigenlijk wel verwacht dat je bijv. tijd voor tijd zou krijgen.
@ Minneke: Wij betalen idd ook een vast bedrag per maand, en het is idd zo dat dat minder gedoe is met toeslagen ed. maar ik had eigenlijk wel verwacht dat je bijv. tijd voor tijd zou krijgen.
Teddyaapje- Ratel
Feestdagen moeten wij ook betalen.
Maar vakantie's niet.
Mocht ik nu al weten dat H maandag ziek zou zijn dan mogen we die dag ook inhalen.
Alleen niet als we haar op dezelfde dag ziekmelden.
Maar vakantie's niet.
Mocht ik nu al weten dat H maandag ziek zou zijn dan mogen we die dag ook inhalen.
Alleen niet als we haar op dezelfde dag ziekmelden.
Gast- Gast
bij ons op het dagverblijf is het ook zoals jij beschrijft. je betaalt per dagdeel, en dan maakt het inderdaad niet uit of je hem nou om 7.oo brengt of om 8.00..
en nderdaad ziekte en feestdagen betaal je gewoon, maar bij ons is het wel zo dat ziektedagen binnen 2 weken geruild kunnen worden. dit is wel weer mits het kan...als we geen afmeldingen/zieken hebben, dan kan het vaak niet.
en nderdaad ziekte en feestdagen betaal je gewoon, maar bij ons is het wel zo dat ziektedagen binnen 2 weken geruild kunnen worden. dit is wel weer mits het kan...als we geen afmeldingen/zieken hebben, dan kan het vaak niet.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Hier zijn de vakantiedagen/feestdagen doorberekend in de prijs. Daardoor is bij ons de uurprijs "maar" 6,26.
Bij ons is flexibele dagopvang ook mogelijk (dacht ik) (zoals Jens bij Lieskuh) alleen dan is de uurprijs wel hoger.
Verder mogen wij gemiste dagen wel inhalen binnen 2 weken voor of na de gemiste dag.
Bij ons is flexibele dagopvang ook mogelijk (dacht ik) (zoals Jens bij Lieskuh) alleen dan is de uurprijs wel hoger.
Verder mogen wij gemiste dagen wel inhalen binnen 2 weken voor of na de gemiste dag.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: