Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek op de fiets

+17
Printje
maiadebij
PapillonRose
Lonely Goatherd
Pien
Katjing
Novalee
Femmem
Arwyn
Slakje
Tania
Marin
Susan
Fearie
Liadan
Flower_L
Caroow
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 1:23

Marin schreef:Ja, met winkels bedoelde ik ook meer supermarkt, drogist enzo Wink

Ik bedacht me dat met name door m'n stiefmoeder. Die woonde destijds ook op loopafstand van de winkelstraat, dus kon alles makkelijk met de kinderwagen doen voor haar boodschappen. Maar nu woont ze verder weg, en doet ze alles met de auto of fiets. NU kan ze met m'n 7jarige zusje wel fietsen, maar als die echt nog baby was geweest en ze destijds al in dit huis hadden gewoond, dan kan je bijna 9 maanden niet fietsen dus! Realiseerde ik me gewoon ineens Wink

Dat kon ik dus ook een hele tijd niet toen de tweeling is geboren. Met 4 op 1 fiets gaat sowieso erg lastig. Wink Gelukkig nu een bakfiets, wat een verademing zeg, om weer lekker te kunnen fietsen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 1:24

Ja lijkt me ook dat je je daardoor veel vrijer voelt MamaRosa!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 1:27

Ik wil ook een bakfiets, lijkt me zo tof. Alleen is dat hier niet echt normaal en dan krijg ik het idee dat ik voor aap fiets.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Femmem do 27 sep 2012 - 1:29

Voor de baby's die nog niet in een fietsstoeltje kunnen, heb je ook de baby-mee:

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Babymee_steco_2

Maar persoonlijk vind ik dat ook een eng ding. Opzich beschermt een maxi cosi natuurlijk heel goed, maar vind het een eng idee..
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 1:29

Caroow schreef:Ik wil ook een bakfiets, lijkt me zo tof. Alleen is dat hier niet echt normaal en dan krijg ik het idee dat ik voor aap fiets.

Juist niet, dan ben je trendsetter.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Novalee do 27 sep 2012 - 1:34

Ik kan pas sinds begin augustus met N. fietsen, ze was toen al 1 jaar dus het kan nog langer dan 9 maanden duren, Marin smile Het advies is om te wachten tot je kindje zelf van lig naar zit kan en andersom en hier duurde dat dus even. Aan het einde van m'n zwangerschap fietste ik nog amper omdat ik anders om de zoveel meter moest plassen, ook niet erg handig. Ik had het fietsen dus best wel gemist. In de tussentijd heb ik alles gelopen, een rijbewijs heb ik niet. Leuk, of nou ja vooral praktisch, is anders maar een keus had ik niet.

Met een draagdoek op de fiets zou ik persoonlijk niet doen. Het lijkt me eerlijk gezegd niet veiliger. Zodra je kindje er aan toe is om mee te gaan op de fiets biedt zo'n stoeltje voldoende ondersteuning, in mijn ogen althans.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 1:52

Susan schreef:
Caroow schreef:Ik wil ook een bakfiets, lijkt me zo tof. Alleen is dat hier niet echt normaal en dan krijg ik het idee dat ik voor aap fiets.

Juist niet, dan ben je trendsetter.

Idd! Gewoon doen joh! Ik dacht ook dat ik raar aangekeken zou worden, maar dat was hetzelfde met een draagdoek. Nu heb ik daar echt lak aan, ik vind het heerlijk! Kijken moeten ze zelf maar weten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 1:57

_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:
Caroow schreef:Ik wil ook een bakfiets, lijkt me zo tof. Alleen is dat hier niet echt normaal en dan krijg ik het idee dat ik voor aap fiets.

Juist niet, dan ben je trendsetter.

Idd! Gewoon doen joh! Ik dacht ook dat ik raar aangekeken zou worden, maar dat was hetzelfde met een draagdoek. Nu heb ik daar echt lak aan, ik vind het heerlijk! Kijken moeten ze zelf maar weten!

Misschien koop ik er ook wel 1 hoor, ik ben er nog niet helemaal over uit.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:00

Zou ik echt veel te gevaarlijk vinden.. Ik loop gewoon alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:06

Ik vraag me sowieso af, hoe doe je dat? Je kindje, als het nog niet kan zitten, echt nog een klein babytje is, vervoeren op de fiets?

Is voor mij écht wel een belangrijk issue omdat lopen naar de stad geen optie is en met de auto veel te duur (parkeergeld). Bus is eigenlijk ook niet écht een optie om verschillende redenen.
Hoe doe je dat dus als je écht met je baby op de fiets moet omdat je anders geen kant op kunt?

Is zo'n fietskar dan een optie? Bakfiets lijkt me geweldig, maar daar hebben we gewoon even geen budget voor namelijk.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 2:13

Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:15

Susan schreef:Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.

Dus dat betekend dat je eigenlijk aan huis gekluisterd bent? Hoe lang duurt dat dan voordat je dat wel zou kunnen doen met een baby?
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 2:16

Katjing schreef:
Susan schreef:Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.

Dus dat betekend dat je eigenlijk aan huis gekluisterd bent? Hoe lang duurt dat dan voordat je dat wel zou kunnen doen met een baby?

Aan huis gekluisterd? Je hebt toch de auto, de benenwagen en het het OV?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:19

Caroow schreef:
Katjing schreef:
Susan schreef:Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.

Dus dat betekend dat je eigenlijk aan huis gekluisterd bent? Hoe lang duurt dat dan voordat je dat wel zou kunnen doen met een baby?

Aan huis gekluisterd? Je hebt toch de auto, de benenwagen en het het OV?

Ja, maar als je met de auto of het OV gaat heb je dus geen lichaamsbeweging en die benenwagen tja, laten we het er op houden dat het gewoon niet zo'n optie is. Vandaar dat ik doorzaag over dat fietsen!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 2:19

Nee, dat betekent alleen dat je niet kunt fietsen. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je weinig andere opties hebt en het is natuurlijk aan jezelf of je het een aanvaardbaar risico vindt of niet. Misschien kun je eens informeren naar die maxi-cosidrager, misschien dat die wel genoeg meeveert om een baby veilig te vervoeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Pien do 27 sep 2012 - 2:20

Ik heb zelf geen rijbewijs dus was volkomen afhankelijk van het openbaar vervoer voor langere afstanden en anders gewoon lekker lopend. Ik heb heel wat km's gelopen, vind het heerlijk. Nu nog als ik een lange dag gewerkt heb pak ik 's avonds vaak de kinderwagen en ga ik zo een uur wandelen... Toen e een maand of 4 was hebben we een fietskar aangeschaft zodat ik ook op de fiets weg kon. In eerste instantie hadden wij de maxi cosi erin zitten en later een speciale babyschaal. Ook was de fietskar natuurlijk veel warmer in de winter!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:21

Susan schreef:Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.

Maar in bijv mijn auto voel je de hobbels ook heel goed.Wink

Een draagdoek op de fiets zou absoluut niet mijn eerste optie zijn, maar als het niet anders kan misschien wel doen voor een keertje. Toen mijn zoon een baby was, was ik alleen met hem en had nog geen rijbewijs..toen heb ik wel veel gewandeld en de bus gepakt.

Waar we nu wonen komt helemaal geen bus. En naar school vindt mijn zoon het te ver lopen maar is de parkeergelegenheid een ramp. Dus ik weet niet wat ik zou doen als ik weer een baby heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:21

Susan schreef:Nee, dat betekent alleen dat je niet kunt fietsen. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je weinig andere opties hebt en het is natuurlijk aan jezelf of je het een aanvaardbaar risico vindt of niet. Misschien kun je eens informeren naar die maxi-cosidrager, misschien dat die wel genoeg meeveert om een baby veilig te vervoeren.

Ik vind dat maar een eng ding hoor! Maar misschien zoiets in een fietskar... Voor mij is de fiets echt hét vervoersmiddel om vele verschillende redenen, maar ik wil natuurlijk ook gewoon het beste voor de baby.
Ik vraag me trouwens sowieso af hoe snel je na de bevalling op een fiets kunt stappen hoor, nog ongeacht die baby ;-).
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 2:22

Ik vond de fietskar juist een eng ding, opeens zo'n groot geval achter je aan. Minneke heeft die van ons overgenomen, zij is er geloof ik wel tevreden over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:22

Pien schreef:Ik heb zelf geen rijbewijs dus was volkomen afhankelijk van het openbaar vervoer voor langere afstanden en anders gewoon lekker lopend. Ik heb heel wat km's gelopen, vind het heerlijk. Nu nog als ik een lange dag gewerkt heb pak ik 's avonds vaak de kinderwagen en ga ik zo een uur wandelen... Toen e een maand of 4 was hebben we een fietskar aangeschaft zodat ik ook op de fiets weg kon. In eerste instantie hadden wij de maxi cosi erin zitten en later een speciale babyschaal. Ook was de fietskar natuurlijk veel warmer in de winter!!
Dit dus....we hadden allebei nog geen rijbewijs toen M. nog een baby was en we hebben ook veel gewandeld en met de bus. Als je in een dorp woont begrijp ik wel dat het niet handig is, maar als je in de stad woont zie ik het probleem niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:23

Susan schreef:Ik vond de fietskar juist een eng ding, opeens zo'n groot geval achter je aan. Minneke heeft die van ons overgenomen, zij is er geloof ik wel tevreden over.

Ja maar haar kindjes zijn natuurlijk geen baby's meer! En ik zou liever mijn kind in zo'n 'frame' hebben dan in zo'n baby-mee achterop de fiets. Brr dat vind ik dus echt er eng uit zien.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Katjing do 27 sep 2012 - 2:26

Zelda schreef:
Pien schreef:Ik heb zelf geen rijbewijs dus was volkomen afhankelijk van het openbaar vervoer voor langere afstanden en anders gewoon lekker lopend. Ik heb heel wat km's gelopen, vind het heerlijk. Nu nog als ik een lange dag gewerkt heb pak ik 's avonds vaak de kinderwagen en ga ik zo een uur wandelen... Toen e een maand of 4 was hebben we een fietskar aangeschaft zodat ik ook op de fiets weg kon. In eerste instantie hadden wij de maxi cosi erin zitten en later een speciale babyschaal. Ook was de fietskar natuurlijk veel warmer in de winter!!
Dit dus....we hadden allebei nog geen rijbewijs toen M. nog een baby was en we hebben ook veel gewandeld en met de bus. Als je in een dorp woont begrijp ik wel dat het niet handig is, maar als je in de stad woont zie ik het probleem niet zo.

Het probleem is dat ik niet ver kán lopen. Dus zelfs áls ik met de bus ergens heen zou gaan zou ik niet ver komen...Zelfs áls ik met de auto ergens heen ga kom ik niet ver. Om die reden doe ik op dit moment álles op de fiets! Vandaar dat het wél een probleem is, snap je?
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:27

Katjing schreef:
Zelda schreef:
Pien schreef:Ik heb zelf geen rijbewijs dus was volkomen afhankelijk van het openbaar vervoer voor langere afstanden en anders gewoon lekker lopend. Ik heb heel wat km's gelopen, vind het heerlijk. Nu nog als ik een lange dag gewerkt heb pak ik 's avonds vaak de kinderwagen en ga ik zo een uur wandelen... Toen e een maand of 4 was hebben we een fietskar aangeschaft zodat ik ook op de fiets weg kon. In eerste instantie hadden wij de maxi cosi erin zitten en later een speciale babyschaal. Ook was de fietskar natuurlijk veel warmer in de winter!!
Dit dus....we hadden allebei nog geen rijbewijs toen M. nog een baby was en we hebben ook veel gewandeld en met de bus. Als je in een dorp woont begrijp ik wel dat het niet handig is, maar als je in de stad woont zie ik het probleem niet zo.

Het probleem is dat ik niet ver kán lopen. Dus zelfs áls ik met de bus ergens heen zou gaan zou ik niet ver komen...Zelfs áls ik met de auto ergens heen ga kom ik niet ver. Om die reden doe ik op dit moment álles op de fiets! Vandaar dat het wél een probleem is, snap je?
Zo, wat is je post fel zeg. Ik snap wel dat je niet ver kan lopen, maar dat had je er niet bij verteld. Jemig, sorry hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 2:27

Dat kan Zelda ook niet weten toch Rolling Eyes

Voordeel is wel bij zo'n fietskar dat hij rechtop blijft staan, ook als jij omvalt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 2:30

Susan schreef:Bakfiets en fietskar zou ik ook nog niet doen met een heel klein baby'tje, ik heb wel eens een artikel gelezen waarin dat werd afgeraden omdat je toch ook over hobbels komt.

Vanaf 10 weken mag t. Hier in de croozer ligt ze in een hangmat waardoor ze dus mee veert. Maar in t begin ging ik sowieso zacht over de hobbels heen, en ze was al ruim, 3,5 maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets - Pagina 2 Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum