Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Draagdoek op de fiets

+17
Printje
maiadebij
PapillonRose
Lonely Goatherd
Pien
Katjing
Novalee
Femmem
Arwyn
Slakje
Tania
Marin
Susan
Fearie
Liadan
Flower_L
Caroow
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:16

Ik heb een beetje zitten lezen op het dragen en voeden forum, daar lees ik dat je beter je kindje op je rug in een draagdoek te knopen, een zitje zou minder veilig zijn.

Ik vind het eigenlijk een beetje logisch dat ze dat daar zeggen, ik bedoel, een bakker zegt ook dat brood het allerbeste is.
Wat is jullie mening hierover?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Flower_L do 27 sep 2012 - 0:19

Oei lijkt me niets. Net als maxicosi achterop...
Maar heb geen idee of het veilig is. Waarom zou dat zo zijn?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gast do 27 sep 2012 - 0:23

Ik fiets liever niet met een kindje in de draagdoek. Maar als je geen andere oplossing hebt dan zou ik idd je kindje op je rug binden. Maar Ik denk niet dat het veiliger is dan in een zitje ( met helm!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 0:24

Ik weet niet zo goed wat ik zelf veiliger zou vinden. Ik denk dat ik een fietszitje veiliger vind omdat je zelf ook nog op je kind kan rollen als het op je rug zit. Bij een fietszitje beschermt het zitje ook nog iets denk ik.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Fearie do 27 sep 2012 - 0:24

Flower_L schreef:Oei lijkt me niets. Net als maxicosi achterop...
Maar heb geen idee of het veilig is. Waarom zou dat zo zijn?

+1, ik vind het altijd doodeng om te zien. Kindjes in draagzakken of doeken en dan op de fiets. Zou het zelf ook niet doen, veel te bang dat ik zou vallen of erger.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 0:26

Ik zou dat zelf nooit durven, maar als je dan toch een draagdoek op de fiets wil gebruiken dan is op je rug volgens mij wel veiliger dan op je buik.

Verder vinden ze op het Dragen en Voeden-forum volgens mij de draagdoek veiliger en beter dan álles wat ze maar kunnen bedenken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:27

Als je valt kun je vaak zorgen dat je zelf recht blijft staan, de fiets valt op de grond met het kind er in die vast zit, ongelukkig terecht komt en lastig te bevrijden is.

Ook is het op de fiets erg hobbelig en zo'n plastic stoeltje geeft dan weinig steun, als je het kindje in de doek hebt kun je zelf nog wat vering geven door bijvoorbeeld op de trappers te gaan staan bij hobbels.

Als laatste schijnt het erg lastig te sturen met een kind aan het stuur wat in slaap is gevallen en naar 1 kant hangt.

Het lijkt nu alsof ik helemaal voor de draagdoek ben, maar dit typ ik over van d&v, ik probeer zelf nog een mening te vormen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 0:29

Misschien ben ik een stomme leek hoor, maar is het niet zo dat je kind pas vanaf een aantal maanden (7 a 8, als ze goed zelfstandig kunnen zitten) in een fietszitje mogen? Dan zou een draagzak toch eerder mogen? Dus zou dat handig zijn voor op de fiets als ze nog niet eens in een zitje mogen. Of zijn er speciale zitjes voor nog jongere kinderen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:31

Je hebt gelijk hoor Marin, je kind mag pas in een zitje als het zelfstandig goed kan zitten, meestal vanaf 9 maanden. Een kind in de draagdoek kan vanaf de geboorte mee op de fiets, maar of je dat moet willen.. Het is niet voor niks dat er wordt geadviseerd om met jongere kindjes te gaan fietsen.

En als je graag jonger wil fietsen kan je in mijn ogen beter een bakfiets of zo'n aanhanger gebruiken.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Tania do 27 sep 2012 - 0:31

Caroow schreef:Als je valt kun je vaak zorgen dat je zelf recht blijft staan, de fiets valt op de grond met het kind er in die vast zit, ongelukkig terecht komt en lastig te bevrijden is.

Ook is het op de fiets erg hobbelig en zo'n plastic stoeltje geeft dan weinig steun, als je het kindje in de doek hebt kun je zelf nog wat vering geven door bijvoorbeeld op de trappers te gaan staan bij hobbels.

Als laatste schijnt het erg lastig te sturen met een kind aan het stuur wat in slaap is gevallen en naar 1 kant hangt.

Het lijkt nu alsof ik helemaal voor de draagdoek ben, maar dit typ ik over van d&v, ik probeer zelf nog een mening te vormen smile

Ja dat lijkt me echt veiliger dan een stoeltje laughcry

Als het echt niet anders zou kunnen zou ik wel fietsen met een kind op m'n rug maar ik vind een stoeltje en een helmpje op toch veiliger voelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:33

Ik ben trouwens niet van plan hoor, om te gaan fietsen met baby. Daar hoeven jullie niet bang voor te zijn smile

Ik wil alleen graag een mening hierover vormen, ik heb een beetje last van alles-willen-weten-over-baby's.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 0:34

Als een kind nog niet op de fiets mag zou ik dat ook niet in een draagdoek doen, het gaat namelijk niet alleen om het zitten, maar ook om de hobbels. En staan op de trappers met een kind in de draagdoek lijkt me echt een no-go.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Liadan do 27 sep 2012 - 0:36

Ik heb zelf een bakfiets aangeschaft om al eerder te kunnen fietsen met de kinderen. Mijn zoon ging in de maxicosi in de bakfiets mee vanaf dat hij ongeveer 5 maanden was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 0:37

Susan schreef:Als een kind nog niet op de fiets mag zou ik dat ook niet in een draagdoek doen, het gaat namelijk niet alleen om het zitten, maar ook om de hobbels. En staan op de trappers met een kind in de draagdoek lijkt me echt een no-go.

Dat lijkt mij ook niet heel fijn inderdaad. Dan kan je beter nog even wachten met fietsen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Slakje do 27 sep 2012 - 0:38

Ik heb al verschillende moeders hier gezien met 2 kinderen in eens toeltje op de fiets en een derde in de draagdoek. Lijkt me echt niet handig. Ik zou ook doodsbang zijn!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:47

Mocht iemand het willlen lezen Linkje

Bij generatie 2010 gingen de ouders van Silvijn ook op de fiets toch? Hij fietsen en zij achterop met baby op haar buik. Dat snap ik echt niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 0:51

Ja daar moest ik ook al aan denken, Caroow.

Lijkt me overigens wel lastig als je net niet dichtbij genoeg bij de winkels woont om te lopen. Dan moet je altijd met de auto, want lopen is dan te ver. Terwijl je normaal gesproken wel makkelijk dat afstandje op de fiets zou kunnen dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:55

Tja, wat is te ver om te lopen? Ik denk dat ik hier in mijn woonplaats ver kom, langer dan een half uur lopen is bijna niet nodig hier denk ik. En in grotere steden heb je ook nog het ov toch?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 0:57

Ja da's waar.. Ik zou het zelf denk ik toch wel heel erg prettig vinden om op max. 10 minuten loopafstand van de winkels te wonen, zodat je niet elke dag een uur hoeft te lopen met je kind. Maar dat is zomaar een gedachte van mij hoor, kwam weer even naar boven n.a.v. dit topic, omdat ik zat te denken hoe je het zou kunnen oplossen als je kind nog niet mee op de fiets kan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Arwyn do 27 sep 2012 - 0:59

Ik vind het er altijd heel lief uitzien, zo'n klein hummeltje in een draagdoek, maar volgens mij zou ik het zelf nooit durven..
Ik ben nogal een kluns, val regelmatig de trap op (op ja), zou dan veel te bang zijn dat ik daardoor op de kleine val..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 0:59

Ik hoef niet elke dag naar de stad (10/15 min) , de supermarkt is dichterbij en we hebben natuurlijk onze grote gezinsauto niet voor de sier gekocht, dus ik hoef zelf echt niet op de fiets met de baby. Mijn vriend doet me wat aan als ik het wel doe denk ik.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Caroow do 27 sep 2012 - 1:00

Arwyn schreef:Ik vind het er altijd heel lief uitzien, zo'n klein hummeltje in een draagdoek, maar volgens mij zou ik het zelf nooit durven..
Ik ben nogal een kluns, val regelmatig de trap op (op ja), zou dan veel te bang zijn dat ik daardoor op de kleine val..

Ik heb wel een doek gekocht, maar vooral voor binnenshuis/kleine stukjes buiten. Op het dragen&voeden forum zijn genoeg mensen die een doek hebben ipv een kinderwagen, dat lijkt mij niks!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Marin do 27 sep 2012 - 1:02

Ja, met winkels bedoelde ik ook meer supermarkt, drogist enzo Wink

Ik bedacht me dat met name door m'n stiefmoeder. Die woonde destijds ook op loopafstand van de winkelstraat, dus kon alles makkelijk met de kinderwagen doen voor haar boodschappen. Maar nu woont ze verder weg, en doet ze alles met de auto of fiets. NU kan ze met m'n 7jarige zusje wel fietsen, maar als die echt nog baby was geweest en ze destijds al in dit huis hadden gewoond, dan kan je bijna 9 maanden niet fietsen dus! Realiseerde ik me gewoon ineens Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Arwyn do 27 sep 2012 - 1:03

Caroow schreef:
Arwyn schreef:Ik vind het er altijd heel lief uitzien, zo'n klein hummeltje in een draagdoek, maar volgens mij zou ik het zelf nooit durven..
Ik ben nogal een kluns, val regelmatig de trap op (op ja), zou dan veel te bang zijn dat ik daardoor op de kleine val..

Ik heb wel een doek gekocht, maar vooral voor binnenshuis/kleine stukjes buiten. Op het dragen&voeden forum zijn genoeg mensen die een doek hebben ipv een kinderwagen, dat lijkt mij niks!

Ik denk dat het ook wel fijn is, om je kindje zo dichtbij je te houden smile
Gelukkig is niet de hele wereld zo onhandig als ik!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Susan do 27 sep 2012 - 1:11

Ik heb heel wat afgelopen met de kinderen in de wagen en als het echt te ver was dan nam ik de bus of trein.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Draagdoek op de fiets Empty Re: Draagdoek op de fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum