Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verdeling geld

+26
Petteflet
Rose
TukTuk
Paper Crown
Gizmo
RYW
Theeleut
Lavendel
kajaka88
minoessepoes
Caroow
mezzoforte
Bazinga
Zonnetje
Mida4you
rianne287
Lynn_
Marin
Susan
Highway
Atelier Madame
Arwyn
Snoes
SoGood
Rush
Cheesegirl
30 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verdeling geld - Pagina 3 Empty Re: Verdeling geld

Bericht  Snoes do 20 sep 2012 - 0:29

Cheesegirl schreef:Haha oke duidelijk!

Bevalt dat Snoes?
Ja hoor, dat bevalt prima. Zou het niet meer anders willen hebben. We zijn beiden sowieso niet zo moeilijk met geld en beiden ook geen big spenders. We kunnen elke maand samen nog een groot deel sparen, dus dat is ook wel fijn.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 7:44

Onze salarissen komen op onze eigen rekening en we houden allebei een x bedrag voor onszelf. De rest gaat op de gezamenlijke rekening waar alle vaste lasten af gaan.

Kleding, kadootjes, sportkleding betalen we van onze eigen rekening.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 8:20

Hier hadden we ook 3 rekeningen, maar dit gaat terug naar 1 rekening. HIer komen alles inkomsten binnen & zullen alle betalingen van afgaan, misschien gaat dit ook voor makkelijker werken, kan ik een overzicht maken van alle inkomsten en uitgaven en wat we overhouden, ben totaal na alle rekeningen die we hadden het overzicht kwijt geraakt.

Wel hebben de meiden hun eigen betaal & spaarrekening straks.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 22:19

Wij verdienen nagenoeg hetzelfe. We betalen van alles ieder de helft, hypotheek, Eneco, water, sparen, enz. Onze telefoonrekeningen, zorgverzekeraar, enz betalen we zelf. De rest van het geld houden we ieder op onze eigen rekening.

Dit vinden wij beiden het prettigst. Ik vind het niet hetzelfde als alles op 1 hoop te gooien, helemaal niet zelfs. Ik hou graag mijn eigen geld, hij ook. Als ik besluit een paar laazen van 300 euro te kopen dan doe ik dat. Heb ik niet het gevoel dat ik daar verantwoording over hoef af te leggen. Als ik een cadeautje voor hem koop kan ik hem tenminste ook nog verrassen ipv dat hij op internetbankieren ziet hoeveel het gekost heeft. Heb dan het idee dat ik hem een cadeautje geef van zijn eigen geld.

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 do 20 sep 2012 - 22:27

Onze beide lonen komen binnen op onze gezamenlijke rekening. Daarvan betalen we alle vaste lasten, ook onze beide zorgverzekeringen, reiskosten enz. Alleen de mobiele telefoonrekeningen betalen we zelf.

Daarnaast hebben we ieders een eigen rekening. Hierop krijgen we ieder bijvoorbeeld elke maand 100 euro die we dan helemaal vrij kunnen besteden. Ook de teruggave op de zorgverzekering laten we nog op onze eigen rekening storten. Zo hebben we dus beiden een leuk bedragje iedere maand waar we van kunnen doen wat we willen, zonder dat dat overlegt moet worden omdat het geld anders van ons twee-en is.

Dit werkt bij ons echt prima!
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Lavendel do 20 sep 2012 - 22:36

Carrie schreef:Wij verdienen nagenoeg hetzelfe. We betalen van alles ieder de helft, hypotheek, Eneco, water, sparen, enz. Onze telefoonrekeningen, zorgverzekeraar, enz betalen we zelf. De rest van het geld houden we ieder op onze eigen rekening.

Dit vinden wij beiden het prettigst. Ik vind het niet hetzelfde als alles op 1 hoop te gooien, helemaal niet zelfs. Ik hou graag mijn eigen geld, hij ook. Als ik besluit een paar laazen van 300 euro te kopen dan doe ik dat. Heb ik niet het gevoel dat ik daar verantwoording over hoef af te leggen. Als ik een cadeautje voor hem koop kan ik hem tenminste ook nog verrassen ipv dat hij op internetbankieren ziet hoeveel het gekost heeft. Heb dan het idee dat ik hem een cadeautje geef van zijn eigen geld.

+1
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Theeleut do 20 sep 2012 - 22:40

Het inkomen komt binnen op onze gezamelijk rekening, daar wordt alles van betaald qua rekeningen. Een deel gaat naar de huishoudrekening voor boodschappen, glazenwasser, benzine voor mijn auto. We hebben beiden een eigen betaalrekening waarop €200 pm pp op gestort wordt, van daar kunnnen we zelf bepalen hoeveel van dat bedrag we voor ons zelf sparen en waar we de rest aan uitgeven. Geen overleg over aankopen, heerlijk!

We hebben ook een gezamelijke spaarrekening en een spaarrekening waar elke maand €150 naar toe gaat voor gezamelijke uitjes.

Veel rekeningen dus, maar voor ons overzichtelijk.

Hier dus niet ieder zijn eigen salaris, want ik werk niet en alles op één hoop zou ook niet werken, want dan zouden we elke maand te kort komen doordat we geen overzicht hebben.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  RYW do 20 sep 2012 - 22:59

Mijn vriend heeft zijn eigen huisje nog, ook al is hij bijna altijd bij mij, dus voor nu betaalt hij daar nog huur en g/w/l en zijn eigen vaste lasten voor. Hier betaalt hij mee aan boodschappen, benzine en leuke dingen doen/kopen. Als hij zijn huis opgezegd heeft en hier echt ingeschreven staat, dan zetten we beiden naar rato een deel van ons inkomen op de gezamenlijke rekening. Er verandert dan natuurlijk wel wat met inkomen, ik krijg nu als alleenstaande moeder allerlei toeslagen en dat valt dan natuurlijknweg, maar hij neemt ook weer zijn inkomen mee. Hij verdient nu nog wat minder dan ik en betaalt dus ook naar rato. Wel gaat hij, zodra zijn opleiding af is en hij meer uren krijgt in de loop van het komende half jaar, snel stijgen in salaris, dus kan dan ook meer bijdragen. Het naar rato verdelen vind ik ook wel logisch, want we delen het huis en eten en alles niet 50/50 maar ik heb natuurlijk twee kinderen waarvoor hij geen zorgplicht heeft en waarvoor ik alimentatie krijg voor onder andere huisvesting en onderhoud, dus 'wij' (kinderen en ik) maken er ook meer gebruik van dan hij.

Dit was een beetje mijn plan. Zijn plan is wat simpeler: 'ik heb zelf gekozen voor een vrouw met kinderen, het voelt alsof het ook mijn kinderen zijn, en ik wil alles met je delen, dus ook de kosten voor de jongens.' smile

Waarschijnlijk draait het er wel op uit dat alles op een grote hoop komt Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 23:01

Wij hebben ieder een normale rekening en een spaarrekening. Daarnaast hebben we nog een gezamelijke rekening. Salaris komt binnen op onze normale rekening en vanuit daar maken we per maand een vast bedrag over naar onze gezamelijke rekening (naar rato), waar alle vaste lasten vanaf gaan.
Alles wat we overhouden mogen we vrij besteden. We proberen iedere maand wel wat te sparen en met het overige geld kopen we spullen die we leuk vinden. Als we samen dingen gaan doen betaalt de ene keer mijn vriend, de andere keer ik.

Ik vind het wel fijn op deze manier. Zo hoef ik geen verantwoording af te leggen als ik een keer iets ga doen of koop. Daarnaast vind ik het fijn om eigen geld te hebben, voor het geval we uit elkaar gaan en dat problematisch verloopt. Dan heb ik toch een buffer en kan ik mijzelf redden. Sommigen vinden het raar dat ik zo denk, maar ben liever op alles voorbereid. Het gaat super tussen ons en we maken nooit ruzie, maar je weet maar nooit Wink .

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 23:13

Wij hebben alles gewoon op 1 hoop. We hebben 2 kinderen dis het lijkt me uitermate lastig daar zo moeilijk over te doen. We hoeven ons ook nooit te verantwoorden tegenover er elkaar, we kunnen allebei wel inschatten wat reële uitgaven zijn.

Gast
Gast

Bericht  Rush do 20 sep 2012 - 23:20

En als je nou eens een niet reële uitgave wilt doen?

Ik denk dat als wij alles op 1 hoop zouden hebben, dat er dan pas moeilijkheden zouden komen. Ik gok zomaar dat ik het met een groot aantal uitgaves van m`n vriend echt niet eens zou zijn als het om 'ons' geld ging, nu moet hij het lekker zelf weten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Theeleut do 20 sep 2012 - 23:37

Rush schreef:En als je nou eens een niet reële uitgave wilt doen?

Ik denk dat als wij alles op 1 hoop zouden hebben, dat er dan pas moeilijkheden zouden komen. Ik gok zomaar dat ik het met een groot aantal uitgaves van m`n vriend echt niet eens zou zijn als het om 'ons' geld ging, nu moet hij het lekker zelf weten.
Idd, hier precies het zelfde. Mijn man is nogal van de gadgets, nou dat is al niet goedkoop plus, ik vind het zó niet belangrijk!! En ik ben meer van de woonrommeltjes en shoppen offcourse, dat zal hem een worst wezen.

Het is niet zo dat we tot de laatste cent allebei precíes de helft willen, nee, als wij het op de'alles op één hoop' manier zouden doen wij dan allebei meer uit zouden geven dan we hebben. Nu weten we beiden van dít bedrag is het en daar moet je het mee doen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  RYW do 20 sep 2012 - 23:43

Ik vertrouw mijn vriend er wel op dat hij de grotere uitgaven met mij bespreekt, en we zijn er allebei niet de mensen naar om moeilijk te doen over elkaars kleinere uitgaven, ook al ben ik niet van de gadgets en hij niet van de jurkjes en de schoenen, dat gunnen we elkaar gewoon als daar voldoende geld voor is (en dat is er gelukkig).
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gizmo do 20 sep 2012 - 23:47

Wij hebben een gezamelijke rekening, daar komt alles op binnen. Daarvan krijgen we beide een evenhoog bedrag als 'zakgeld' op onze eigen rekening voor de eigen dingen als mobiele telefoonrekening, hobby's/shoppen/enz, enz (en ik betaal nog mijn eigen studieschuld af). Zorgkosten vallen gewoon onder gezamelijk.

Inderdaad is het heel fijn om gewoon cadeautjes te kunnen kopen en dat de ander dat dan niet ziet op de rekening. Ik heb op mn werk zo af en toe klanten in de webwinkel die dus maar één rekening hebben, en daar met betalen mijn probleem van maken dat ze geen overschrijving kunnen doen... Heel irritant.

Wij doen verder helemaal niet moeilijk over uitgaves. Komt regelmatig voor dat met winkelen wat kleding of wat dan ook toch van de gezamelijke wordt betaald. Daar zijn we erg makkelijk in.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gizmo do 20 sep 2012 - 23:48

Theeleut schreef:

Idd, hier precies het zelfde. Mijn man is nogal van de gadgets, nou dat is al niet goedkoop plus, ik vind het zó niet belangrijk!! En ik ben meer van de woonrommeltjes en shoppen offcourse, dat zal hem een worst wezen.

Het is niet zo dat we tot de laatste cent allebei precíes de helft willen, nee, als wij het op de'alles op één hoop' manier zouden doen wij dan allebei meer uit zouden geven dan we hebben. Nu weten we beiden van dít bedrag is het en daar moet je het mee doen.

Inderdaad, het is fijn om precies te weten wat je lekker voor jezelf kan uitgeven. Als ik alles van één rekening zou moeten doen zou ik echt het overzicht kwijtraken.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast do 20 sep 2012 - 23:49

Dan overleg je dat toch gewoon? En in elkaar inleven. Nooit problemen gehad hier

Gast
Gast

Bericht  Rush do 20 sep 2012 - 23:51

Nou ik zou het absoluut niet zo willen en kunnen als we beide gewoon werken. Ik kan en wil zoiets niet als 'ons' zien. No Veel te veel gedoe. Maar als je het wel zo hebt kan ik me voorstellen dat het 'gescheiden' als veel te veel gedoe lijkt haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 20 sep 2012 - 23:56

Onze salarissen komen binnen op de zakelijke rekening van mijn man. Allereerst boekt hij zijn belasting af. Vervolgens boekt mijn man naar onze gezamelijke rekening waar alle lasten vanaf gaan een bedrag (dus alles, van hypotheek tot verzekeringen), een vast spaarbedrag naar onze spaarrekening en naar ieder van ons €750/1000.-, soms minder, soms meer ligt er aan wat we moeten betalen die maand, en dat is dan 'eigen geld'. Op is op. Hij kan nooit iets daarvan zeggen en ik ook niet van de zijne. Werkt perfect. Ik moet een half jaar werken voor zijn maandsalaris dus het zou bij ons heel oneerlijk zijn om alles naar rato te doen. Bovendien zijn onze vaste lasten (zoals bijv hypotheek) ook gebasseerd op zijn salaris.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  TukTuk vr 21 sep 2012 - 0:02

Mijn vriend en ik storten ieder een vast (gelijk) bedrag per maand naar onze gezamelijke rekening, voor onze vaste lasten, en verder gaan dingen als zorgverzekering, telefoon etc van onze eigen rekening nog af, en het andere geld wat we overhouden, kunnen we zelf vrij besteden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Rose vr 21 sep 2012 - 1:32

Laatst aangepast door Rose op zo 4 nov 2012 - 2:10; in totaal 1 keer bewerkt
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  RYW vr 21 sep 2012 - 1:46

Oh, wat erg, dat die man daar door zijn vrouw op wordt aangesproken. Nee, dat lijkt me ook niets. Dat had mijn vriend met zijn ex ook, zo van: "je hebt toen en toen 50 euro opgenomen, wat is daar mee gebeurd, ben je aan de drugs, ben je naar de hoeren geweest, ben je uit eten geweest met een andere vrouw?"

Moet je toch niet aan denken Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Rose vr 21 sep 2012 - 2:05

Dat lijkt mij ook vreselijk haha, ben blij dat wij daar allebei niet zo moeilijk over doen.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Petteflet vr 21 sep 2012 - 2:12

Wij hebben 2 rekeneningen. Een rekening waar de salarissen op binnen komen en alle vaste lasten vanaf gaan. Op de 2e rekening wordt iedere maand een x-bedrag overgemaakt. Dit bedrag is voor de boodschappen, leuke dingen, kleding enz. enz.

We hoeven totaal geen verantwoording aan elkaar af te leggen. Grote uitgaven overleggen we wel van te voren.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan vr 21 sep 2012 - 2:20

Paper Crown schreef: Ik moet een half jaar werken voor zijn maandsalaris dus het zou bij ons heel oneerlijk zijn om alles naar rato te doen.

Ik zie nog best vaak stellen waar het zo gaat, op het Vivaforum zijn ook vaak dit soort discussies. Soms lees ik zelfs over stellen waar eentje flink meer verdient en dat diegene het dan niet eens naar rato wil doen, maar precies door de helft. Ik vraag me dan altijd af wat ik me daarbij voor moet stellen, de ene partner die riant leeft, van alles koopt en dan nog een flink bedrag over heeft en de ander die op een houtje moet bijten. Het lijkt mij erg raar om een relatie te hebben, samen onder één dak te leven en een totaal andere levensstandaard te hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Rush vr 21 sep 2012 - 2:22

Wow Susan, dan zit de een met €100 vrij te besteden en de ander met €1000? Wat raar! :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud