Verdeling geld
+26
Petteflet
Rose
TukTuk
Paper Crown
Gizmo
RYW
Theeleut
Lavendel
kajaka88
minoessepoes
Caroow
mezzoforte
Bazinga
Zonnetje
Mida4you
rianne287
Lynn_
Marin
Susan
Highway
Atelier Madame
Arwyn
Snoes
SoGood
Rush
Cheesegirl
30 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Verdeling geld
Pippa schreef:Maar vraag je je dat echt af dan? Ik koop gewoon wat ik wil of nodig heb, en andersom. Grote bedragen in overleg in welke maand dat het beste is, dat is dan toch niet anders dan als je het eigen geld hebt? En Arwyn, maar als hij bv. alleen in dat huis had gewoond, had die minder over gehad, omdat hij de lasten in zijn eentje moest dragen, dan nu jij er woont, dus je zorgt dan toch juist voor elkaar dat je meer te besteden hebt? Dan is het toch niet perse zijn geld dat je uitgeeft?
Wij hebben ieder onze eigen betaal- en spaarrekening. Daarnaast hebben we nog een gezamenlijke betaal- en spaarrekening. Voor ons werkt dit (op dit moment) het prettigst. Ik ben het wel zeker met je eens dat je er samen even hard voor werkt maar wij geven nogal geld uit aan verschillende dingen. Hij geeft bijvoorbeeld heel veel geld uit aan zijn hobby en gereedschap. Ik daarentegen kan een paar honderd euro uitgeven aan schoenen. Als we dit allebei in dezelfde maand willen doen hebben we een probleempje. Dan komen we namelijk of te kort of we kunnen die maand niks sparen. Het lijkt me zo vervelend om dat allemaal te moeten overleggen. We betalen evenveel aan het huis en daarnaast doen we lekker wat we zelf willen.
Ik zie aan beide kanten wel voordelen. Mochten hier kindjes komen dan zullen we het ook wel anders aan gaan pakken denk ik.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Hoeveel houden jullie voor jezelf over voor de leuke dingen? Dus etentjes, kleding, bios, enz.? Ik ben echt niet een enorme big spender maar het valt altijd tegen. Vooral cadeau's hakken er bij mij altijd hard in.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wij hadden in het begin allebei een losse rekening, waar ook ons salaris op binnenkomt.
Mijn rekening hebben we inmiddels op beide namen gezet. Hier gaan alle vaste lasten vanaf. Mijn vriend maakt maandelijks een bedrag hiernaar over.
Als alle vaste lasten + boodschappen hier vanaf zijn blijft er nog iets over. Meestal gaat dit op aan andere dingen.
mijn vriend spaart een vast bedrag per maand. Dit is dus wat overblijft op zijn rekening.
Eigenlijk Is het bij ons 1 hoop. Alleen hebben we dus nog 2 rekeningen
Mijn rekening hebben we inmiddels op beide namen gezet. Hier gaan alle vaste lasten vanaf. Mijn vriend maakt maandelijks een bedrag hiernaar over.
Als alle vaste lasten + boodschappen hier vanaf zijn blijft er nog iets over. Meestal gaat dit op aan andere dingen.
mijn vriend spaart een vast bedrag per maand. Dit is dus wat overblijft op zijn rekening.
Eigenlijk Is het bij ons 1 hoop. Alleen hebben we dus nog 2 rekeningen
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn man en ik hebben allebei een aparte rekening. Hij betaalt alle vaste lasten en ik betaal van mijn loon de kinderopvang, benzine en boodschappen. Mijn man houdt relatief gezien haast niets over en ik ook vrij weinig. Maar daar komt straks gelukkig verandering in want hij heeft zelf een bedrijf opgestart en gaat meer verdienen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Sogood schreef:Hoeveel houden jullie voor jezelf over voor de leuke dingen? Dus etentjes, kleding, bios, enz.? Ik ben echt niet een enorme big spender maar het valt altijd tegen. Vooral cadeau's hakken er bij mij altijd hard in.
Dat wisselt echt enorm bij mij. Tussen de 200 en 2000 euro zou ik zeggen. Ben niet echt handige graadmeter denk ik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
500 per maand ongeveer. O foutje, autoverzekering niet meegerekend, zo'n 450 houd ik per maand over.Sogood schreef:Hoeveel houden jullie voor jezelf over voor de leuke dingen? Dus etentjes, kleding, bios, enz.? Ik ben echt niet een enorme big spender maar het valt altijd tegen. Vooral cadeau's hakken er bij mij altijd hard in.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Wij gooien alles op één hoop en betalen daar alle vaste lasten van. Vervolgens maken we van de hoop naar onze prive-rekeningen 125 per persoon over voor eigen uitgaven (kleding, etentjes dat soort dingen).
Het werkt wel maar ik kom veel minder makkelijk toe met dat bedrag dan mijn man, dat frustreert af en toe een beetje
Het werkt wel maar ik kom veel minder makkelijk toe met dat bedrag dan mijn man, dat frustreert af en toe een beetje
Gast- Gast
Wat houden jullie veel over per maand! Hmm, is natuurlijk ook niet te vergelijken met een gezin met kinderen eigenlijk.
Gast- Gast
Sinds we samen een huis gekocht hebben, hebben we alles op een hoop. Dat bevalt ons goed. We denken meestal hetzelfde over geld en hebben vrij gelijke uitgavenpatronen.
Ik schat dat we samen zo'n 500 euro per maand over houden voor leuke dingen, zoals kleding, etentjes, cadeautjes, etc, maar dat komt ook omdat we graag een bepaald bedrag per maand willen sparen. Als we hier nog van over houden, sparen we dat ook. Sowieso hebben we de ene maand meer uitstapjes, weekendje weg, dure cadeau's, etc. en de andere maand bijna niet.
Ik schat dat we samen zo'n 500 euro per maand over houden voor leuke dingen, zoals kleding, etentjes, cadeautjes, etc, maar dat komt ook omdat we graag een bepaald bedrag per maand willen sparen. Als we hier nog van over houden, sparen we dat ook. Sowieso hebben we de ene maand meer uitstapjes, weekendje weg, dure cadeau's, etc. en de andere maand bijna niet.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Sogood schreef:Hoeveel houden jullie voor jezelf over voor de leuke dingen? Dus etentjes, kleding, bios, enz.? Ik ben echt niet een enorme big spender maar het valt altijd tegen. Vooral cadeau's hakken er bij mij altijd hard in.
Ongeveer 100 euro per maand denk ik. Hou van koopjes jagen voor kleding en ga weinig stappen. Maar sommige maanden met weekendjes weg, vakanties en grotere uitgaven zoals winterlaarzen oid.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Marin schreef:Hij betaalt de hypotheek, internet en vve, ik de boodschappen. Komt op t zelfde bedrag uit. Dit gaat van de gezamenlijke rekening af. Eigen vaste lasten zoals verzekering doen we zelf van onze eigen betaalrekeningen. En we hebben ieder onze eigen spaarrekening.
M'n vriend verdient een vast salaris, ik fluctueer meer, soms heel hoog soms heel laag. Maar de basis vaste lasten+boodschappen doen we ieder gewoon t zelfde bedrag.
Werkt goed voor ons, zo hebben we allebei een vast bedrag en ieder een vrij bedrag te besteden aan leuke dingen.
En in de praktijk schiet ik wel eens kleding voor aan hem en betaalt hij de tolweg in Spanje enzo. Zo moeilijk zijn we niet, en dat is precies wat ik fijn vind.
Holyshit wat doen jullie aan boodschappen dan? Of wonen jullie zo ontzettend goedkoop?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Mijn vriend en ik storten ieder een gelijk bedrag op een gezamenlijke rekening en daar gaan alle vaste lasten + boodschappen vanaf. Wat we overhouden, houden we ieder op onze eigen rekening en daar betalen we onze persoonlijke uitgaven van.
Gast- Gast
wij hebben 1 spaarrekening en 1 betaalrekening, geen eigen rekeningen. Daar worden ook de de dingen van betaald als kleren, uitstapjes ed.
Gast- Gast
Tris, allebei ;-) we eten echt best heel erg luxe de laatste tijd, en omdat we nu samen wonen dus de kosten delen, kan dat ook. Wel lekker eigenlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij hebben alleen gezamenlijke rekeningen (betaal en spaar). Dit is al vanaf het begin dat we gingen samenwonen. Voor we gingen samenwonen hebben we het erover gehad, man twijfelde eerst hierover omdat ik toen zo ongeveer 2x zoveel netto verdiende. Maar voor mijn gevoel is mijn geld zijn geld en andersom. Ik begrijp overigens ook prima dat dit niet voor iedereen opgaat, en dat mensen voor een andere manier kiezen. Dit werkt alleen voor ons het best
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Eigenlijk hebben wij hetzelfde als Marin.
Gisteren floepte mijn uitgebreide reactie weg omdat m`n telefoon flipte. Maar mijn vriend betaald 'het huis' en heeft hogere brandstof kosten omdat we meestal in zijn auto weggaan en we gaan ook regelmatig een rondje toeren, vinden we beide leuk. Ik betaal de boodschappen, verzorgingspullen, afhaaleten en etentjes, zorg voor de kat, kleine spullen voor in huis, betaal regelmatig zijn kleding etc. Mijn vriend daarentegen betaald weer de uitjes en het groot onderhoud aan het huis + meubels.
Uiteindelijk is hij dus wel meer kwijt, maar hij verdiend ook meer. Wij hebben dit overigens niet zo afgesproken, we zijn er gewoon zo ingerold. We zijn beide niet zo moeilijk met geld.
Gisteren floepte mijn uitgebreide reactie weg omdat m`n telefoon flipte. Maar mijn vriend betaald 'het huis' en heeft hogere brandstof kosten omdat we meestal in zijn auto weggaan en we gaan ook regelmatig een rondje toeren, vinden we beide leuk. Ik betaal de boodschappen, verzorgingspullen, afhaaleten en etentjes, zorg voor de kat, kleine spullen voor in huis, betaal regelmatig zijn kleding etc. Mijn vriend daarentegen betaald weer de uitjes en het groot onderhoud aan het huis + meubels.
Uiteindelijk is hij dus wel meer kwijt, maar hij verdiend ook meer. Wij hebben dit overigens niet zo afgesproken, we zijn er gewoon zo ingerold. We zijn beide niet zo moeilijk met geld.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij hebben zo'n 500/600 euro over na alle vaste lasten/sparen/onderhoud huis/boodschappen, dat geven we overigens niet elke maand uit, dus dat sparen we ook gewoon, of gebruiken we de maand erop om meer uit te geven
Gast- Gast
Mijn vriend betaald alle vaste lasten, het percentage wat dat is van zijn loon dat neem ik van mijn loon, deel door de helft en dat maak ik naar hem over.
Eigenlijk klopt het niet, het is van mijn loon van drie jaar geleden en ik ben er sindsdien enorm op vooruit gegaan.
Verzorgingsspullen, etentjes en alles dat betalen we gewoon om en om. Ik spaar wel meer, maar ik ben ook iets zuiniger
Eigenlijk klopt het niet, het is van mijn loon van drie jaar geleden en ik ben er sindsdien enorm op vooruit gegaan.
Verzorgingsspullen, etentjes en alles dat betalen we gewoon om en om. Ik spaar wel meer, maar ik ben ook iets zuiniger
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow, en sparen jullie dan echt ieder voor zich of gebruiken jullie het ook van beide voor grote uitgaven?
Gast- Gast
Wij sparen ook ieder voor zich.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij sparen ieder voor zich en hebben ook een gezamenlijke spaarrekening.
Hebben de afgelopen maanden alleen niks overgehouden op die rekening, dus ook niks gespaard
Hebben de afgelopen maanden alleen niks overgehouden op die rekening, dus ook niks gespaard
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Wij verdienen bijna hetzelfde, dus wij maken elke maand hetzelfde bedrag over naar onze gezamelijke rekening, daar gaat de huur, verzekering, boodschappen, treinkaartjes voor gezamelijke reizen, cadeautjes, een keer samen lunchen of uit eten enz af.
Wij houden dan ieder een bedrag over, daar gaan onze zorgverzekering, mobiel enz vanaf. Toevallig hadden we het laatst over en sparen we precies hetzelfde bedrag op onze eigen rekening, maar dat hebben we niet afgesproken of zo. Voor grote uitgave of vakanties, leggen we inderdaad gewoon hetzelfde bedrag in.
Ik koop wat vaker dingen voor mezelf van een kleiner bedrag, vooral vaak kleding en mijn vriend die spaart eerder wat meer op en koopt dan een in mijn ogen belachelijk dure computer, een I-pad enz, of als hij gaat stappen met vrienden geeft hij zo minimaal 50 euro uit en ik veel minder. Wij hoeven zo ook geen verantwoording bij elkaar af te leggen, van dat geld kunnen we gewoon doen wat we willen, dat is ons eigen geld. Dat vinden wij fijn zo.
Wij houden dan ieder een bedrag over, daar gaan onze zorgverzekering, mobiel enz vanaf. Toevallig hadden we het laatst over en sparen we precies hetzelfde bedrag op onze eigen rekening, maar dat hebben we niet afgesproken of zo. Voor grote uitgave of vakanties, leggen we inderdaad gewoon hetzelfde bedrag in.
Ik koop wat vaker dingen voor mezelf van een kleiner bedrag, vooral vaak kleding en mijn vriend die spaart eerder wat meer op en koopt dan een in mijn ogen belachelijk dure computer, een I-pad enz, of als hij gaat stappen met vrienden geeft hij zo minimaal 50 euro uit en ik veel minder. Wij hoeven zo ook geen verantwoording bij elkaar af te leggen, van dat geld kunnen we gewoon doen wat we willen, dat is ons eigen geld. Dat vinden wij fijn zo.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wat fijn om zo veel verschillende reacties te lezen! Ik ben het er ook wel mee eens dat iedereen natuurlijk zelf moet weten hoe hij/zij het doet. Ik denk dat bij ons één grote hoop toch beter zal werken dan hoe het nu gaat.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Wij hebben net als jullie beide een eigen rekening en 1 en/of rekening.
We hebben afgesproken dat we beide een X bedrag (hetzelfde bedrag) elke maand naar de en/of rekening storten. Daar gaan de vaste lasten van af.
Zorg/telefoon etc. betalen we zelf.
Mijn vriend heeft ook veel meer kosten dan ik (zijn opleiding en zorg.. mijn ouders betalen dat bij mij).. maar de huur moet toch betaald worden. Ik heb op het moment geen werk en ben aan het afstuderen dus ik kan ook niet helpen door wat meer te storten.
Wij doen het al 4.5 jaar zo en dat werkt prima.
We hebben afgesproken dat we beide een X bedrag (hetzelfde bedrag) elke maand naar de en/of rekening storten. Daar gaan de vaste lasten van af.
Zorg/telefoon etc. betalen we zelf.
Mijn vriend heeft ook veel meer kosten dan ik (zijn opleiding en zorg.. mijn ouders betalen dat bij mij).. maar de huur moet toch betaald worden. Ik heb op het moment geen werk en ben aan het afstuderen dus ik kan ook niet helpen door wat meer te storten.
Wij doen het al 4.5 jaar zo en dat werkt prima.
Gast- Gast
Wij betalen trouwens alleen boodschappen/huur en uitstapjes van de gezamelijke rekening.
Vakanties etc. delen we altijd gewoon door 2 en daar sparen we beide op ons eigen rekening voor. Wij houden namelijk vrij weinig over op de gezamelijke rekening elke maand om van de kunnen sparen.
We hebben wel afgesproken als we beide fulltime werken we alles op 1 hoop gaan gooien. Wij hebben ook wel redelijk hetzelfde uitgave patroon.. meer geld aan eten en kleding.. Minder geld aan bijv. auto's/gadgets en telefoons.
Vakanties etc. delen we altijd gewoon door 2 en daar sparen we beide op ons eigen rekening voor. Wij houden namelijk vrij weinig over op de gezamelijke rekening elke maand om van de kunnen sparen.
We hebben wel afgesproken als we beide fulltime werken we alles op 1 hoop gaan gooien. Wij hebben ook wel redelijk hetzelfde uitgave patroon.. meer geld aan eten en kleding.. Minder geld aan bijv. auto's/gadgets en telefoons.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
» Verdeling van je tijd
» Jongens/meisjes verdeling kdv
» Tabel/grafiek gewichtstoename verdeling
» Hoe ziet jullie dag er uit? (verdeling huishouden/kids)
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: